Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  184 32059
Fikk brev fra posten idag. "Melding om ufortollet sending".
"Sendingen inneholder repeseptpliktige legemilder for innførsel til norge. Poppers"

Det står att jeg må fortolle dette eller få posten til å fortolle dette. Skjønner ikke helt, viss dette ikke er "lov" så hvorfor for jeg brev om att jeg må fortolle det da? Kan jeg fortsatt få dette igjennom? eller er jeg screwed? 2 av flaskene innholdt amyl, så det kan være derfor den ble stoppet, men burde jeg ikke få de andre igjennom da? noen tips om hva jeg burde gjøre?
Skriv et høfflig brev tilbake, hvor du beklager misforståelsen og sier du ikke visste at
varene du bestillte var regulert. Du skriver at du i ettertid har funnet ut at deler av
forsendelsen (amyl nitriten) er reseptpliktig, og ber tollen om å sende deg resten av
forsendelsen og returnere de reseptpliktige varenen til forhandler eller destruere dem.

Eventuelt får du komme å hente dem på grensen. Det burde gå greit uansett, siden de
sikkert er reseptfrie i alle andre land, og da kan du ha med deg et "rimlig måndesforbruk"
over grensen.

Lykke til og fortell gjerne hvordan dette utarter seg!n
Akkurat snakket med kundeservice, og hun sjekket opp og sa att alt gikk under legemidler eller "dop" som hun kalte det. Tollerne var veldig strenge på dette sa hun og de stoppet masse av dette. jeg prøvde å si att det var bare en type (Amyl) som var legemiddel, og att det andre var "lovlig", men hun sa att tollerne hadde satt foten ned og alt gikk som det samme. Jeg spurte om jeg kunne få snakke med tollerne selv, men det gikk ikke. Fikk ikke noe bot eller noe som helst, men sendingen blir sendt tilbake. damn... jeg blir lei meg jeg ass.... irriterer meg att det er så mange andre som for det inn, men akkurat jeg blir stoppa. Også en ting jeg lurer på er, hvordan kan Duo shop selge dette her uten problemer? De må vel også importere fra et sted. blir ikke det stoppa da? Du hakke noen tips Felix? Tror du jeg bør ta en tlf direkte til tollerne også?
Alt som ikke er nevnt i legemiddel listen og/eller narkotikalisten er definert som utestet og dermed ulovlig. Er ivertfall det en venn av meg fikk beskjed om. Tror den største feilen din var hvor du bestilte fra, hørtes ut på meldingen som om de utelot å klistre på en CN022 tollslipp, dvs informasjon om innholdets art og verdi.
hmm...jeg bestilte fra www.poppers-shop.com. De sendte de som "post parcel registered airmail" som de kalte det. De sa att ingen andre i norge har hatt problemer med tollen før.
Da tok jeg muligens feil, og den ble stoppet som stikkprøve.. Du kan da be dem om å sende den igjen når de får den mot at du betaler forsendelsen på nytt. Dette vil ta noen uker tho..
har ringt rundt og snakket med tollvesenet og legemiddelverket. Fikk mye rare svar. Noen av toll folka sa att jeg kunne ringe legemiddelverket og søke etter tillatelse for det, men tror det kan bli vanskelig når det gjelder poppers. På legemiddelverket sa de att amyl-nitrit var legemiddel, men stoffer som ligner dette (som isobut) blir sett på som et derivat av dette og gikk under det samme.
Som jeg forstå det så er den eneste utveien for at jeg kan få pakka mi er viss jeg for en tillatelse fra legemidl.verk.
pWnani: Hvis et stoff er på narkotikalisten blir automatisk alle derivater av
dette også regnet som narkotika. Om et stoff er reseptpliktig gjelder ikke
det samme. Så lenge ikke dette derivatet (jeg vet ikke om iso-butyl er
et derivat av amyl, men det er egentlig det sammme om det er eller ikke)
er spesifisert i legemiddelisten som reseptpliktig er det heller ikke det.

Dette er slik jeg tolker lovverket. Jeg anbefaler at du setter deg litt inn
i det selv, slik at du stiller forberedt når du snakker med tollen og
slik at du kan unngå å presentere mine eventuelle feiltolkninger
som fakta
Glemte å nevne att alle de jeg snakket med sa att legemiddellisten ikke er endelig eller fast.... slik att den blir oppdatert hele tiden og selv om ett stoff ikke står der så kunne det fortsatt være restriksjoner på det. Og de mente på att dette gjaldt også poppers
For å oppdatere litt har jeg og pWnani kommet frem til at iso-butyl nitrit sannsynligvis
blir berørt av legemiddleloven siden det er ganske likt amyl nitrit kjemisk og virkningsmessig. Jeg sier dette på grunnlag av det pWnani har fått høre når han snakket med tollen, posten og legemiddelverket og dette:

"stoffer, droger og preparater som i kjemisk sammensetning, egenskaper eller medisinsk virkning er så lik noe stoff, droge eller preparat i Legemiddellisten at de bør stilles i samme klasse"
http://no.wikipedia.org/wiki/Legemiddel
Fint og få det oppklart. Bare synd att det er fakta, men det er lite man kan få gjort med norske lover. Jeg fikk jo ikke noen bot eller problemer whatsoever. De sa bare att pakken blir returnert og att det ikke ble noen fest på meg til helga Hun postdama sa faktisk det.

Så viss noen der ute fortsatt vill prøve å bestille poppers fra utlandet så vet dere det att VISS den blir stoppa så får dere iallefall ikke noe pes for det.
Og viss dere får det igjennom så fortell meg gjerne hvordan dere klarte det i would like to know!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Nei, det er det som er greit, for det er ikke ULOVLIG, det er bare kontrollert. Så det er fult trygt å bestille legemidler, inklusivt ting som f.eks. salvia divinorum ol.
Bestilte 2x rush Poppers idag. Gir beskjed om dem kommer gjennom.
Sendte en mail til Duoshop i går og fikk til svar!

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Hei!
Vi kan desverre ikke sende ut poppers med post.
Man må kjøpe det i butikken.

Mvh DuoShop
-----Original message-----
From: **** ** ***** ** - *******@online.no
Date: Wed, 8 Feb 2006 02:43:47 +0100
To:
Subject: Hei

> Lurte på om jeg får bestille en flaske av typen Poppers Rush.
> Betaler med kort eller oppkrav.
>
> Mvh *** ********
>
Den samme mailen fikk jeg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
poppers virker fett! har hørt at det skal være super heftig å sniffe rett før en orgasme! nirvana?:P
Sitat av Ivellios
Ved bruk av poppers slapper lukkemuskelen av og gjør analsex enklere og mer behagelig.

http://www.gay.com/health/sexuality/...tml?sernum=770
Vis hele sitatet...
Poppers er finfin sak. Måtte smile litt når jeg leste denne kommentaren. Kom til å tenke på om det er bra å ha en flaske på do man kan sniffe på når man er hard i magen
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg søkte men fant ingen ting. Er poppers på narkotika listen? Og kan man bli testet for det i en vanlig doping test(militæret)?
Poppers gjør deg kåt. Du blir susete i hodet og ler for ingenting.. Varer vel 2-5 minutter. Er også kjent for å være homodop, fordi man slapper helt av og derfor er det lettere å analpenetrere deg. Men alle blir kåte av det, så det er fint om man har damebesøk (;
Prøvde det igår når jeg var drita full. Datt helt ut i 15-20 sek, også var alt normalt igjen. Prøvde det vel 5-6 ganger i løp av kvelden. Jeg lo ikke, ble bare susete og svimmel. Tenker bare litt på om de tester for det i doping tester eller om det er helt lovlig eller umulig å teste. Vil ikke ryke ut av armyen pga poppers, noe jeg ikke tror de tester for men vil helst vite det.
De tester nok ikke etter det nei.
Sitat av KjeXz
Poppers gjør deg kåt.
Vis hele sitatet...
Dette medfører ikke riktighet. Poppers utvider blodårene dine, slik at blodtrykket synker brått. For å kompansere begynner hjertet å slå fortere og man får en masse blod til hodet, hvilket gjør at man rødmer, blir susete i hodet, blir svimmel, det banker i ørene osv. Jeg kan vanskelig se at dette skal gjøre deg kåt. Denne effekten er imidlertid kjent for å være deilig under sex, gjerne akkurat i det man får orgasme. Personlig må jeg si jeg har vondt for å forstå hvordan man skal klare å holde en poppersflaske på en slik måte at ingen ting renner ut, mens man ligger og dasker som værst


Sitat av Rizzla
Jeg søkte men fant ingen ting. Er poppers på narkotika listen? Og kan man bli testet for det i en vanlig doping test(militæret)?
Vis hele sitatet...
Poppers er ikke på narkotikalisten, men regnes som et legemiddel. Det blir ikke testet for poppers på vanlige narkotikatester, hverken i militæret eller andre steder.
Kom til og tenke på at det må ha en mye bedre virkning vis det er varmt i rommet eller varmer opp flaska på noe vis slik at det blir mere damp, dette er ren teori.

What ya think?
sonixx: Poppers fordamper jo ved lavere temp. enn romtemp., så jeg tviler på at det vil gi stekere effekt å bruke i et varmt rom.
Kan rusen sammenlignes med og sniffe lightergass da? Var en gang dum og drev litt med det der! Når jeg mener at jeg var dum er jo pga løsemiddlene. Og som dere sier så er det ikke løsemiddler i poppers så høres litt gøy ut og prøve disse ;p
Sitat av felix_poker
(...) Personlig må jeg si jeg har vondt for å forstå hvordan man skal klare å holde en poppersflaske på en slik måte at ingen ting renner ut, mens man ligger og dasker som værst (...)
Vis hele sitatet...
Vel.. Hvem ligger vel og dasker nå til dags? Nå er det visstnok in å stå på hodet ut av en bakgård mens man pisser i øret på naboen.

Uansett, jeg ble tilbudt sliktnoe ved forrige Londonbesøk, og selgeren var som andre skoselgere (ja, på en skobutikk) helt til vi kom forbi et brett med disse poppers'a. Come on, man! Buybuybuy!! It's the real deal! Skikkelig påtrengende. Jeg sa nei takk på ikke norsk og stakk. Det kunne virke som om det var ulovlig eller noe siden han ble så rar da han skulle prakke det på meg. Men så stod det på disken hans da...
Det er lovlig, eller i hvert fall halv-lovlig i England. I Norge også forresten.
er det lovlig i norge??
:O
Sitat av felix_poker
Det er lovlig, eller i hvert fall halv-lovlig i England. I Norge også forresten.
Vis hele sitatet...
Hva betyr halv-lovlig?

<politiet>: Nei, du gutten. Legg fra deg den mens onkel politi ser på!

Med "halv-lovlig" mener jeg at det hverken er oppført på narkotikalisten, eller som reseptpliktig legemiddel (med unntak av den opprinnelige poppers; amyl-nitrit)

Imidlertid kan tollen stoppe forsendelser med poppers (isobutyl-nitrit) og kreve resept, siden poppers kan regnes som et legemiddel.

Man kan altså riskikere at forsendelsen blir stoppet, men man blir ikke straffet, pakken blir kun returnert til avsender. Vær allikevel obs på at politiet noen ganger velger å lage en bogus-sak ut av en sånn hendelse, slik som hendte med loopback
( http://www.freakforum.nu/forum/showt...ghlight=Kratom )
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Dette fungerer ikke hos meg, eller mulig jeg gjør det feil? Er det bare å lukte på flasken? Flere ganger etter hverandre?
Det er sånn man gjør det, ja. Effekten er absolutt merkbar, men det kan hende du synes den er svak, om du har ventet deg et sykt rush.
Luktet bare på flasken en gang jeg, kanskje jeg skulle gjort det da, prøve det senere=) Nei forventet ikke noe sykt rush men hørt mange pratet om latterkrampe her. Det hadde jo vært moro
bearfighter: Trekk et ordentlig trekk gjennom nesen. Ikke forvent deg noe stort, da blir det ikke store greia heller Det er som oftest morsomt når det tas med andre og når du er skikkelig full, da synes jeg det er morsomst. Når jeg er edru og tar poppers merker jeg bare at jeg blir varm. Men om du er skikkelig full får jeg ofte et latterkick.
Det har også mye når du tar det med flere synes jeg.

Bestilte forresten poppers på forige fredag og fikk pakken i dag. Null stress.

Edit:

Obs: til dere som klager over at det ikke funker. så kan dere ha fått tak i fakes, kanskje?: http://www.rushbrands.at/real.htm

Dette står også på poppershop om forskjellene på iso og amyl:
  • Isopropylnitrit a little weaker brands which won't give you a headache and doesn't smell bad. (Manscent) Altough, these ones evaporates very fast so they're extremely inflammable!
  • Isobutylnitrit Almost all others, including the Rush. In the scene the regular poppers. Very strong effect and works very good. When it's polluted it stinks and causes headaches, but not so bad as :
  • Amylnitrite The original medical poppers (Kix, Junglejuice, Amsterdam, Puregold). These ones are the best working and do have the strongest effects, but also the strongest side effects, so try to keep them pure and clean as possible.
Sist endret av Adrian; 9. januar 2007 kl. 22:26.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Om du blir løs og god i rumpehullet betyr det at det funker.

Ellers er det ikke mye effekt å få ut av det, i hvert fall ikke sammenlignet med vanligere rusmiddler. Poenget med å diskutere dette videre er ganske ser jeg ikke, og nå ser det ut til at folk helst vil poste dritt uansett. Det er på tide å stegne.