Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1894
Hei.

Som tittelen sier har jeg 3 skjermer, derav kun 2 funker når jeg starter PC-en.
For at den tredje skal funke må jeg fysisk nappe ut DP kontakten bak PC-en og vente ca. 10 sekunder før jeg setter den inn igjen. Da funker den tredje skjermen.

Det er 3 så-og-si identiske Philips skjermer.
2x 273E, 1x Brilliance 273P... Det er den ene 273E skjermen som ikke skrur seg på av seg selv.

Skjermen som ikke vil skru seg på av seg selv er koblet opp med en HDMI->DisplayPort adapter. Kan dette ha noe med saken å gjøre? Har ikke muligheten til å bruke noe annet da skjermkortet mitt har 1x DVI, 1x HDMI og 3x DisplayPort innganger.
Ingen av skjermene mine har DisplayPort så jeg bruker DVI, HDMI og HDMI->DP adapter.

Virker rart at skjermen på en måte ikke får noe signal hvis kontakten allerede står i når jeg starter PC-en, men at det er bare å re-plugge så funker alt fjell... Og det at jeg må vente 10-ish sekunder er forresten et must. Funker ikke hvis jeg bare napper ut og plugger inn igjen med en gang.

Noen som har vært borti noe lignende?
Jeg ville i første omgang forsøkt å oppdatere BIOS på PC og skjermdriveren. Det er ikke uvanlig at utviklerne ikke har testet så nøye med 3 skjermer i forskjellige konfigurasjoner etter min erfaring, og støtten er litt variabel. Kan også være en tanke å google litt rundt skjermkortet du har for å se om det er spesifikke utfordringer med akkurat det.
Det kan også være DP-HDMI adapteren som ikke er like flink til å gi/videreformidle respons til skjermkortet. Kan være verdt å forsøke en annen adapter.

Sjekk også for sikkerhets skyld at den skjermen du har problemer med står valgt med riktig input (HDMI i ditt tilfelle). Har sett en del problemer med skjermer som står på 'Auto'- source som ikke alltid er like flinke til å detektere at de får signal.
Displayportadaptere er noe vås, jeg har hatt problemer med flere jeg har kjøpt. (aktive og passive) Man må kjøpe relativt dyre adaptere skal man få dette til å fungere over tid.
Sjekk om du har tilkobling for skjerm på hovedkortet, da er det en enkel sak å aktivere det innebygde skjermkortet.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av HwT Vis innlegg
Displayportadaptere er noe vås, jeg har hatt problemer med flere jeg har kjøpt. (aktive og passive) Man må kjøpe relativt dyre adaptere skal man få dette til å fungere over tid.
Sjekk om du har tilkobling for skjerm på hovedkortet, da er det en enkel sak å aktivere det innebygde skjermkortet.
Vis hele sitatet...
Kan ikke si jeg har samme erfaring, jeg bruker displayport adaptere for å formidle video til flere projektorer og så lenge man har rett adapter er ingenting et problem: Tommelfingerregelen er at til mac er det passive adaptere mens til PC er det aktive adaptere.
Det kan være at du trenger en aktiv adapter, som tidligere nevnt her.

Ved å få vite hvilket skjermkort du har, blir det lettere for oss å hjelpe

Du kan prøve å lese på disse linkene (ganske korte artikler):
https://www.startech.com/faq/Display..._DP_Multi_Mode

If you want to use multiple monitors with the same computer, you should use an active adapter because some video cards cannot run the maximum number of monitors
Vis hele sitatet...
http://www.migee.com/2012/12/20/acti...yefinity-care/

There are limits imposed on most of the Radeon video cards. Lets take a look at what AMD Eyefinity FAQ states as basic rules:
1.The first two monitors can connect to the graphics card with any display output on your product: HDMI, VGA, DVI or DisplayPort.
2.The third (or greater) display must be connected to the graphics card via DisplayPort.
3.If your monitor does not have a DisplayPort connection, you will need an inexpensive active DisplayPort adapter for it. DVI to DP adapters can be had for less than $30 USD.
4.Every family of GPUs supports a different maximum number of displays.
Vis hele sitatet...
Første jeg ville gjort her er å kjøpe hdmi -> dp kabler istedenfor å bruke adapter for overgangen
Annen ting jeg lurer på er om Systemet ditt støtter 3 aktive skjermer fra post \ boot status, dette må du nesten sjekke med hvilket hovedkort, bios versjon, grafikkkort og drivere du har på systemet ditt.

Jeg klarer ikke å se hva du har av maskinvare annet en Phillips skjermer.

HDMI til DP kabel: http://www.ebay.com/itm/DisplayPort-...MAAOSwZG9Wiz42

DVI til DP kabel: http://www.ebay.com/itm/New-6FT-1-8M...8AAOSwyQtVxF8h