Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2534
Yoyo Freaks.

Jeg bruker Google Drive og har brukt dette en stund.

Skulle spille av en svært viktig video som jeg hadde lagret der, når jeg skulle spille den av, var den ødelagt, lyden manglet.

Tenkte da, hva i allverden er det dette Google greiene holder på med??

Da tenkte jeg, jeg må snarest få tatt en backup av nettskyen, når de faen med ikke greier å holde filene mine trygge.

Lastet ned Google backup and restore til backupen skulle gjøres.
Når det står at dette programmet er oppdatert hele greiene for så og så mange minutter siden, gjorde jeg en backup, sjekket så over på HDen, og det viste seg at det manglet MANGE giga og hundrevis av filer.

Når jeg tenker på en slik tjeneste, -det gjelder jo viktige datafiler, så skal og burde det være 100%.
Så jeg lurer på, hva faen er det de egentlig holder på med, det er jo et milliardselskap jo??
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Om det var en svært viktig video regner jeg med du hadde backup av den?

Ellers kan du prøve dette her:
https://productforums.google.com/for...ve/bJ7E4GB8lpA
anbefaler å bruke dropbox
Har brukt google drive mye og kjenner ikke igjen dette. At det er utfordringer med google drive skal jeg ikke si noe på men det går på helt andre ting enn ødelagte filer.
Last ned arkivet ditt fra Google. Da følger filene med, da kan du se om de var korrupte når du lastet de opp. Selv filer du har "slettet" følger med i ditt arkiv.
Anbefaler å bruke Jottacloud. Norskt skylagring firma ALA dropbox. 59kr måneden/590kr året for ubegrenset lagring.
Sitat av FreeMyKiwi Vis innlegg
Anbefaler å bruke Jottacloud. Norskt skylagring firma ALA dropbox. 59kr måneden/590kr året for ubegrenset lagring.
Vis hele sitatet...
Støtter Jottacloud! Enkelt å få hjelp også
Sitat av Hans Majested Vis innlegg
Skulle spille av en svært viktig video som jeg hadde lagret der, når jeg skulle spille den av, var den ødelagt, lyden manglet.
Vis hele sitatet...
Det skal en god del til for å ødelegge filer når de bare blir lagret, så her er noen muligheter:

1) Filen var/ble korrupt når du lastet den opp; vanskelig å gjøre noe med dette.

2) Filen ble korrupt når du lastet den ned igjen: Prøv å last den ned på nytt igjen, gjerne med en annen nettleser og ikke gjør noe på maskinen mens du laster den ned.

3) Siden du sier at lyden mangler men at filmen ellers virker, er det en mulighet for at programmet du prøver å spille av filen med ikke forstår lyd-delen (codec). Prøv VLC eller Media Player Classic som avspiller.