Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 7919
Hei,

Jeg har fått en p8720n fra telenor igjennom canal digital.
Men jeg lurer på om det fortsatt er mulig å få logget direkte inn på ruteren(10.0.0.138), uten å bli sendt til cpe.telenor.no..........

Anyone?

Takk.
Telenor har avviklet all bruk av 10.0.0.138 på deres ZyXel P8702N til fordel for cpe.telenor.no for noen måneder siden.
Grunnen var vel noe slikt som at nettsiden er mer brukervennlig enn grensesnittet på routeren direkte, da f.eks det kan være vanskelig for noen (Merk: Hvermannsen) å bruke 10.0.0.138 for å f.eks sette egendefinert SSID og passord på nettet.
Bumi's Avatar
Trådstarter
17 0
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Telenor har avviklet all bruk av 10.0.0.138 på deres ZyXel P8702N til fordel for cpe.telenor.no for noen måneder siden.
Grunnen var vel noe slikt som at nettsiden er mer brukervennlig enn grensesnittet på routeren direkte, da f.eks det kan være vanskelig for noen (Merk: Hvermannsen) å bruke 10.0.0.138 for å f.eks sette egendefinert SSID og passord på nettet.
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Så det fins ingen bakvei inn på en måte?
Liker bedre å få logget inn direkte...

Er vell like så greit å skaffe en tredjepart ruter da egentlig...
Sist endret av Bumi; 28. mars 2018 kl. 13:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Prøv å dra ut nettverkskablen som går ut til nettet.
Bumi's Avatar
Trådstarter
17 0
Sitat av pax_corpus Vis innlegg
Prøv å dra ut nettverkskablen som går ut til nettet.
Vis hele sitatet...
Kan jo prøve det. Men er litt tungvindt hvis jeg må gjøre det hver gang jeg skal inn på den.

Samme det.. Jeg får ta å kjøpe en annen ruter, hvis dette skal være så vanskelig å få kommet inn direkte på den.