Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 734
Hei!

Jeg har en gammel DVD video (privat opptak) som jeg gjerne skulle rippet til pc. DVDen spiller fint både på tv-dvd og på pc, men når jeg prøver å rippe den stopper Handbreak opp på tilfeldige plasser. DVDen er ganske oppripet, så lurer på om det er grunnen til at jeg ikke klarer å rippe den. Noen som har noe tips for å kunne rippe den? Skulle så gjerne reddet den siden det er det eneste eksemplaret jeg har, og vil gjerne redde den for framtiden.
Funker det å spille av DVDen da? Et alternativ kan være å bruke screen-recorder til å ta opptak av skjermen mens du spiller av filmen, samtidig som du også tar opp lyden, etterpå redigerer du dette i et redigeringsprogrammer og setter dette sammen.
Ahh, takk, det har jeg en gang ikke tenkt på! Burde fungere bra siden dvden spiller helt fint! Hvilket opptaksprogram anbefaler du som gir bra kvalitet?
Jeg har selv aldri gjort dette tidligere. Et kjapt søk ga meg disse alternativene til programvare: https://www.hongkiat.com/blog/win-sc...ing-softwares/

Den første ser ut som et bra alternativ da man kan lagre det i mp4 format Lykke til!
Sist endret av cplpro; 22. mars 2018 kl. 16:16.