Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 6735
Hei, helgen som var nå så kom jeg over noe changa og sitter nå med litt over 0.6g.
Har lest at det kan være mye forskjellig i changa og denne har en annen farge en hva jeg har testet tidligere.
Har prøvd en som var grønnaktig i fargen og den jeg har nå er mer svart/brun.
Prøvde å lese litt om det på dmt-nexus men ble fort litt mye å sette seg inn i
Har bare testet changa mens jeg var på sopp/syre og ikke uten å være på tur.


Har noen spørsmål
Kan jeg røyke det i en joint sammen med brunt?
Hvilke effekter vil jeg merke?
Er det mulig å få bad trip, isåfall hvordan er det?
Noen måte jeg kan finne ut hva den er blandet med?
Og annet som kan være greit å vite om noen har tips

Skulle gjerne lagt med et bilde men tlf funker ikke.
Sist endret av Slæsken; 24. august 2015 kl. 15:36.
Ja. Du kan røyke det i en joint sammen med brunt. Men blir noe waste. Skal du få mest ut av changaen tar du det på et par bong-hits el.l (når du begynner på trippe så er det vanskelig å drive å patte på en jay - og om du vil ha breaktrhough så gjelder det å få i seg mest mulig før det er for sent (altså at du blir for høy til å tenke på å trekke mer))

Jeg har aldri kombinert changa med sopp/syre. Men har lest at en DMT tripp ofte overkjører sopp/syren. Effektene er dermed ca like som da du har tatt changa med sopp/syre før.

Hvis jeg misforsto, og du lurer på hvordan det er å kombinere med hasj - så vet jeg ikke. Men mine to cents er at du først tripper balle i 5 minutt, før du lander i en hasj-rus. Tviler sterkt på at hasjen vil ha noe særlig synergi med changaen.

Det er mulig å få en badtripp. Hvordan dette fortoner seg er det ingen fasitsvar på. Men det er som badtripper flest. Lite moro. Hvis du har breakthrough, og badtrip, så kan det være ganske bizarrt. E.g. i boka DMT-the spiritmolecule ble det beskrevet en fyr som ble voldtatt av krokodillelignende skapninger (selvsagt lite moro).

Overlater til andre å spekulere i hva det eventuellt er blandet med.
Takker for raskt svar. Hadde jeg hatt bong/pipe så ville jeg nok brukt det isteden ja.
Veldig ny når det kommer til DMT
Så på YouTube en fyr som kappa bunnen av en flaske, type 1,5-2 liter, brukte så alufolie og la dmt på folien. Lightern fyrte under så han trakk gjennom tuten. Choke også.

Skulle visst være veldig effektivt. Noen som har erfaringer!
Sist endret av NodSquad; 24. august 2015 kl. 17:11.
Trollegutten: Ingen erfaring, men sikkert en alternativ måte å røyke ren DMT på (høres ut som poenget var å vaporisere DMT-pulver med denne metoden) Når det gjelder changa så er det omtrent som marihuana. Det er røykbart på alle tenkbare måter. Man trenger ikke vaporize som med ren DMT. En hjemmemekka bong funker f.eks fjell til røyking av changa.

Ellers så funker det med joint også. Man vil bli usannsynlig "høy" og trippa. Men det skal litt til å nå breakthrough med denne metoden. Da er det som sagt best med røykemetoder hvor man kan trekke så mye som mulig på rask tid.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Trollegutten: Ingen erfaring, men sikkert en alternativ måte å røyke ren DMT på (høres ut som poenget var å vaporisere DMT-pulver med denne metoden) Når det gjelder changa så er det omtrent som marihuana. Det er røykbart på alle tenkbare måter. Man trenger ikke vaporize som med ren DMT. En hjemmemekka bong funker f.eks fjell til røyking av changa.

Ellers så funker det med joint også. Man vil bli usannsynlig "høy" og trippa. Men det skal litt til å nå breakthrough med denne metoden. Da er det som sagt best med røykemetoder hvor man kan trekke så mye som mulig på rask tid.
Vis hele sitatet...
Ja nettopp, mente ren dmt ja. Endelig fått tak i litt så vil jo naturligvis ha breakthrough. Hvordan er changaen annerledes fra ren dmt?
Changa er DMT blandet med diverse urter. Som regel urter som har monoamine oxidase inhibitor (MAOI) egenskaper. Altså litt lignende Ayahuascha hvor DMT-urter blandes sammen med MAOI-urter slik at man kan innta det oralt.

I teorien skal changa virke litt lengre - samt at det skal gjøre DMT opplevelsen litt mer "smooth" (litt mer gentle come-up og come-down). Av egen erfaring er det ikke den helt store forskjellen på ren DMT og changa. Begge deler kan ta deg til breakthrough. Changa kan føles litt "lettere" enn ren DMT synes jeg. DMT føles litt mer seriøst og sparker kanskje enda litt hardere (kan ha med røykemetode å gjøre).. men basically er det det samme. Synes heller ikke at changa varer noe særlig lengre. Isåfall er det snakk om et halvt minutt til 2 minutt ekstra.

Av alle måter jeg har prøvd å vaporize på så er "the machine" hva jeg har vært mest fornøyd med. Funker fjell - og tar deg til breakthrough så sant du loader opp nok (50 mg ren DMT skal være nok til å ta deg der med "the machine").
DMT bør vel røykes så fort som mulig, altså gjennom bong eller pipe.
Seff kan du strø det i en spliff, men sjangsene er da store for at du bare loker underveis og soner ut helt før spliffen er ferdig. Jeg vil også tro det kan være noe merkelig og ubehagelig å trekke på en spliff når du er på vei inn i en tripp

Tror også det kan være merkelig å bare få litt av changaen, og bli sittene "på halvveien".
Poenget med DMT er vel å bryte gjennom, å komme seg inn i en solid kortvarig tripp.

Personlig hadde jeg nok tatt changaen rent og satset på en "fullverdig" trip.
Tror det bare blir bortkasta å gå rundt grøten ved å blande den i en stor spliff
Siden det er et stoff jeg ikke har vært så mye borte i så har jeg ikke lyst til å få i meg for mye.
ser det står 60-80mg på dmt-nexus, men litt usikker på om det kan stemme
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Siden det er et stoff jeg ikke har vært så mye borte i så har jeg ikke lyst til å få i meg for mye.
ser det står 60-80mg på dmt-nexus, men litt usikker på om det kan stemme
Vis hele sitatet...
Det varierer litt mellom ulike typer changa hvor mye DMT som er i dem. Vanligvis er alt fra en tredjedel til halvparten av changaen ren DMT. 60-80mg synes jeg høres litt lite ut hvis breakthrough er målet, men det kommer som sagt an på hvor sterk changa man sitter på.

Siden du allerede har 0,6g så har du jo endel, og trenger ikke gå for breakthrough med en gang.

Det er ikke farlig å røyke for lite. Og det kan fungere for å bli kjent med stoffet. Mye av angsten for stoffet vil sannsynligvis forsvinne - da DMT ofte har en sterk eufori som endel av trippen.

Å rulle en tynn spliff med changa kan funke greit som en introduksjon, og å bli litt kjent med stoffet. Som alltid med nytt psykedelika - start i lavere dosering og bygg deg oppover.
Sist endret av Bearass; 24. august 2015 kl. 20:12.
Takk for svar og hjelp
Skal se hva det blir til, om jeg tester det alene så blir det kanskje en liten rapport.
Jeg pleier å kjøre 0.2 trekk med changa, har finni ut at det er passe for meg å mine

men jeg hadde noe dmt gugge som skulle være 80% som jeg blanda sammen med changa og lot dette trekke inn å tørke sammen. 0.3g gugge og 0,5g changa, fylte opp ett 0.15 trekk, hørte en kjerring i bakhue som sa det var så lenge siden og at jeg burde røyke alt. Fant fram en 60cm monster vannbong i glass, fylte resten oppi, tømte brønnen på 2 trekk, det spruta farger ut av øya på meg og etter litt så så jeg meg selv i 3 dimensjoner og alle dimensjonene hadde forskjellige farger
Jeg har funnet en veldig fin måte å røyke det på. Utgangspunktet er disse forutsetningene:

- Du ønsker ikke å brenne changa'en direkte.
- Du ønsker ikke at røyken skal ligge lenge i luften.
- Du ønsker å frigjøre så mye som mulig av de aktive stoffene på så kort som mulig tid.
- Du ønsker å kunne røyke changa'en uten å måtte saumfare diverse sjapper på jakt etter sære duppeditter.

Etter å ha prøvd å "sveise" (slik man røyker heroin), forskjellige typer bonger, forskjellige metoder å varme opp på og forsøk på å "lagre" røyk i en beholder har nok en gang det enkle vist seg å være det beste:

Du trenger bare rullepapir, filter og tobakk.

Det du ønsker er å lage en TYNN joint som har 4 deler;
1/8: Filter.
2/8: Bunntobakk.
(3-4)/8: Changa.
(5-8)/8: Tobakk.

Du sitter altså igjen med en tynn joint, tynnere enn en ferdigpinne. Du tenner den, og røyker først som om det var en normal sigarett. Etter noen trekk vil du så smått begynne å kjenne at det er alt annet enn en vanlig sigarett du røyker, du røyker enda rolig. Nå vet du at temperaturen ved starten av changa'en akkurat har nådd grensen for aktivering de respektive stoffene.

Det du nå gjør er å ta et par små trekk til, før du virkelig suger i deg for harde livet. Det som skjer nå er at temperaturen over hele changa-området øker synkront, den hurtige temperaturøkningen over lengden til "jointen" er nettopp årsak til at den må være tynn. Du går altså inn for å varmrøyke den! Sug i deg et skikkelig magadrag, hold inne så lenge du kan, og om du fortsatt er i stand til det etter å ha blåst ut skyndter du deg å ta et til.

Har du gjort det riktig bør egodøden være et faktum.

EDIT: Du ønsker også at jointen skal være tettpakket foran. Jo hurtigere den fremste delen brenner nedover, jo større sjanse er det for at temperaturøkningen blir så stor at stoffer ødelegges.
Sist endret av Tøffetom; 29. august 2015 kl. 18:20.
▼ ... over et år senere ... ▼
Noen som vet om holdbarheten til Changa? Eller hvordan oppbevare den best?
Sitat av taares Vis innlegg
Noen som vet om holdbarheten til Changa? Eller hvordan oppbevare den best?
Vis hele sitatet...
Har hatt det i krydderskapet på et lukket pizzakrydderglass i 2-3 år. God funk sist jeg prøvde.
Røyket changa både på bong og i joint flere ganger, effekten treffer best på bong men er du alene og bruker nok i en joint (både grønt og brunt) så funker det også, det eneste er lukten som er veldig spesiell.
Testet grønn og svart type men aner ikke blandingsforholdene eller urtene som ble brukt.

Effekten av changa varer mellom 5-20 minutter, selve trippen vil være ganske likt dmt eller ayauscha.

Fullt mulig å få en bad trip hvordan det er er litt vanskelig å forklare siden jeg ikke har hatt det selv, men etter hva jeg har forstått er det ikke spesielt koslig.

Eneste måten du kan finne ut hva det er blandet med er vel å teste det ut forså å lese deg godt inn på hva de forskjellige urtene som blir tilsatt har som effekt.

Her står det litt om noen av plantene i changa og hvilke effekter de har.
http://deoxy.org/wiki/Changa