Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 5558
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Vil først si at dette bare er et hypotetisk spørsmål.

Det jeg lurer på er jo om det går an å bruke et vanlig 12V bilbatteri til å torturere mennesker, slik man ofte ser på film. Jeg ville ikke tro det var særlig effektivt, da jeg trodde man måtte ha høy spenning for å gi fra seg noe støt? Ideen er jo å gi fra seg mest mulig smerte, uten at strømmen tar livet av personen.
bilbatteri har mye ampere, så det gjør nok vondt, men er farlig for hjertet og, men tilkoble en coil og det blir 10.000volt istedet, det gjør vondt uten at hjertet kan stoppe. (stungun)
Tenker du kun på å gi støt?
For det er jo andre måter å bruke ett batteri på;
Sett litt stålull på enden og du får en fin glødetråd som svir godt.

Edit: On second thought, du vil kanskje ikke legge igjen synlige spor?
Sist endret av hedningen; 15. april 2008 kl. 13:00.
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Trådstarter
Det greieste er nok hvis det ikke kan bevises i ettertid, ja.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Trivielt. Løft opp, slipp på utvalgte kroppsdeler. Einaste måten du vil få særlig vellykka resultat på.
Du kjenner ikke en dritt fra et 12V bilbatteri så den teorien er bare å glemme med en gang..
ta heller et lastebilbatteri 24v
Et lastebilbatteri vil heller ikke gi ifra seg nok strøm slik at du kan pine en person.
Batteriet aleine er ikkje nok, men som jørgen sier, koble til en coil (finnes i alle biler/lastebiler osv) , da vil batteriet gi fra seg flere tusen volt
coil finnes ikke i dieselbiler, men de har glødeplugger
hva med å bare bruke stikkkontakten? skal det være ute bruker du bare ledning^^ 220v og mange Ampêr her å hente^^
Sitat av -=Insane=-
hva med å bare bruke stikkkontakten? skal det være ute bruker du bare ledning^^ 220v og mange Ampêr her å hente^^
Vis hele sitatet...
Da er det litt vel stor risiko for død, kun 0,7 eller 0,6 mA, husker ikke helt , over hjertet dreper et menneske...
Sist endret av tobbe666; 15. april 2008 kl. 15:23.
Sitat av slashdot
Trivielt. Løft opp, slipp på utvalgte kroppsdeler. Einaste måten du vil få særlig vellykka resultat på.
Vis hele sitatet...
Batterisyren kan vel gi en del skader den og.
Likestraum frå bilbatteri vil gje _null_ torturerande effekt. Menneskekroppen har ikkje god nok ledeevne til å bli kokt ved 12V eingang.
Coil fønkar kanskje, men viss du faktisk har ein plan om å gjere dette så vil eg tru at ein transformator frå f.eks ei kopimaskin ville duge like bra. Coil er noko drit å plukke frå kvarandre og få til å fungere på skikkelig vis.

Tobbe: trur du snakkar om milliampere no, og ikkje vanlige ampere.

http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_shock
Et "lastebil batteri" som dere sier er ikke på 12v, det er 2x 12v batteri som er koblet til å kunne ta ut 24v på den ene + polen.

Dessuten så tror jeg nok at et 12v bilbatteri på 90-100 amp er nok til å grille en mann dyktig, med coil eller noe transformator. Problemet er jo å få strømmen til å gå inn i kroppen.
Ser på film at de bruker våte svamper på ledningene for å få dette til - men jeg betviler effekten, å dessuten må det være stor sjange for å få strøm i seg selv når man står der å torturerer.

I kjelleren min bruker jeg to ti litersbøtter fylt med ultralydgel, henger personen opp og henger en tilitersbøtte på hver fot via et belte rundt livet til personen. Da kan du ha startkabler i hver bøtte og til et batteri.

Anbefaler å bruke et gelbatteri - den har like sterk amp når det har grillet en stund.
Er det derimot et langvarig session du skal begi deg ut på, så burde du kjøpe en rimelig stor startbooster for å koble til 220V systemet - ellers blir batteriet dårlig etter ei stund.
Sist endret av UngarEffect; 15. april 2008 kl. 15:39.
12 v pg 60-90 ampere over en svett pung ? vil ikke det gi, ehh, resultater, eller har jeg sett for mye film?
egentleg, hvorofor ikkje bare stikke på ebay og kjøpe en stungun? Billig med den lave dollaren nå også
http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_shock
I følge tabellen til wikipedia, er 1mA den laveste grensen for å i det hele tatt føle ett elektrisk støt(vet ikke om det er vekselstrøm eller likestrøm da, og om dette har betydning.)
Står også at tørr hud har en motstand på 10 000 ohm. Bruker man ohms lov, så finner man ut at det går en strøm på 1,2 mA gjenom en ting som som har motstand på 10 000 ohm.
Men jeg går ut fra at jo lengre avstand på kroppen, jo høyere motstand blir det, f.eks mellom tåa og fingertuppene blir det masse mer motstand enn 10 000 ohm, og da vil strømen bli på kanskje 0,07 mA(vill gjetting) eller noe. Rett meg om jeg tar feil noen, ohms lov er ikke min sterkeste side. Kan godt vere (sansyneligvis) jeg tar feil en eller annen plass.

Men uansett, det jeg vil fram til, er at i virkeligheten har jeg aldrig på noe som helst vis klart å kjenne noe strøm ved å røre polene på ett vanlig 12volts bilbateri, uansett hvor våt eller tør jeg er.
Vet ikke om det kanskje er mulig man kjenner litt hvis man kjører det gjenom en svett pung, som det så fint ble formulert her, men personlig tror jeg ikke det vil gjøre direkte vondt (Noen som vil teste? ), og at det finnes bedre (eller værre?) torturmetoder.
Men via en coil, får man støt, og det er ikke noe godt! (utprøvd) Står også på diverse manualer og slikt jeg har sett, at man skal vere forskiktig med pluggledningene på biler, da dette i verste fall kan føre til døden. Men det er sikkert bare sånn i verste VERSTE fall da, bare slik at ingen skal komme og saksøke produsenten.
Sist endret av Sarv_2; 15. april 2008 kl. 18:28.
HMK, kan vel føre til problemer dersom tollen velger å ta en titt på denne pakken da
▼ ... flere år senere ... ▼
Greier du å få de 12v til og komme igjenom huden så ville personen dø ganske fort ja som sagt er det Ampæren som dreper og volten som gjør vondt (generel regel)
Picana er verktøyet du ser etter. Detter er da ulovlig siden tortur er eneste den kan brukes til.
Det kan hjemmesnekres selv om du har erfaring med elektronikk.

Andre måter du kan torturere noen med et bilbatteri er jo å ta svovelsyren å dryppe det på såre steder, eller gi de blyforgiftning over lang tid.