Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1687 305327
ja synes det er så vanskelig å kjenne igjen flein. før trudde jeg kunne skille de ved at de skulle være helt spisse på toppen, men finner bilder der de ikke er det heller. tenkte å legge ut bilde igjen uten å la det ta hele siden, men hadde slettet bildene.

Dodecha: har du fortsatt linken til det bildet? evnt 100% sikker på at ikke noe av det var flein?
Det er igrunn ikke så vanskelig og skille de, var med noen som plukka flein i går. Bare se på ett bilde. Stilken er hvit/lys gul og hatten er ofte nøttebrun eller mørk og klebrig (kommer an på hvilket vær du plukker i) Dropp de soppene som ikke har kondomtupp. Ligger mange bilder rundt på diverse forum. Norshroom har en fin oversikt over de forskjellige soppene som ligner og mer om hvordan en flein skal se ut.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av surre
ja synes det er så vanskelig å kjenne igjen flein. før trudde jeg kunne skille de ved at de skulle være helt spisse på toppen, men finner bilder der de ikke er det heller. tenkte å legge ut bilde igjen uten å la det ta hele siden, men hadde slettet bildene.

Dodecha: har du fortsatt linken til det bildet? evnt 100% sikker på at ikke noe av det var flein?
Vis hele sitatet...
Hvilket bilde? om du snakker om det i din post er jo linken der enda, og ja, jeg er 100% sikker på at ingen av de er flein.

Edit: Oj, jeg har visst fjernet det iogmed at du linket bildet til imageshack url'en, og at jeg endret posten i all hast, la jeg ikke merke til at du bare linket til imageshack forsiden, og ikke selve bildet. Jeg er på jobb nå og kan ikke gjøre stort, men jeg skal lete igjennom cachen min når jeg kommer hjem.

sonixx: Jeg feilformulerte den setninga litt, beklager. Når jeg sa mørkebrun i starten av setningen, siktet jeg til soppene i bildet til surre, flein stilken er jo såklart ganske lys.
Sist endret av Dodecha; 14. september 2007 kl. 19:45.
Bare lurer på en ting ang flein, skal muligens ta en liten tur i kveld, men lurer på om det er mulig og "roe" turen med noe imovane hvis det blir i meste laget?
Er det eneste jeg har liggende.
Håper på svar
Spis heller mindre sopp. Vurder dosen etter formen..
Mitt faste sted har det ikke kommet en dritt, er det slik at selv om det vokser der et år så trenger det ikke komme året etter?

Edit av mod: [COLOR=Red]Fra nå av ser vi helst at alle disse "Noen funnet sopp i <stedsnavn/fylke>?" postene ikke dukker opp lengre. Det skrider alt for langt bort fra teoretisk diskusjon. Gå ut å let for faen, ingenting som kommer lett er verdt å ha. Vi kommer til å slette disse postene fortløpende.[/COLOR]
Sist endret av Dodecha; 15. september 2007 kl. 00:02. Grunn: Stedsnavn
hva er dosen man burde ta for og få en deili fleinsopp tripp og ikke en udigg overdose?
Er mange trip reports her hvor det står hvor mye dem har spist, kan jo prøve å sjekke dem.

Første gangen jeg spiste flein spiste jeg 40 stk og det ble en fin og visuel tur. men forde, 40 flein kan fort bli en 'udigg overdose'! Så.. 25-30 stk for og være på den sikre siden?
Har lett og søkt på forumet, og andre steder på nettet, men finner ikke noen sider som beskriver de forskjellige levelene på en sopp tur, så lurte på om noen her kunne postet en link.
Bare slett innlegget hvis dere vil mods.
ja, veit det, men har sett linker her før som rangerer trippen fra 1-5...var ikke noe mer enn det jeg lurte på.
Er det noen som vet om det funker å røyke fleinsopp? Jeg gjorde det en gang, men da hadde jeg allerede drikki 12 øl og spist 65. Så er usikker på om det funka eller ikke..
Nei, det nytter ikke.
Diskuterte nettopp dette og en del relaterte spørsmål i en tråd som fortsatt ligger på første siden i rusmiddelforumet..

http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=91992
Hvorfor sier dere 1G når de er tørket, og 10G når de er ferske`?
Er de mer potente når de er ferske, eller veier de bare mindre når de er tørka?
Er 1Gram tørket sopp like mange som 10G ferske sopp?

Thanks!
Soppen består av ca 90% vann eller fuktighet... Derfor blir den 1 tiendedel av vekten når den er tørket. 10g fersk = 1g tørket. Samme "giftinnhold". Skål!
Samme mengde virkestoff ihvertfal.. Psilocybin er ikke giftig så lenge man holder seg innenfor normale doseringer.. Enten man bruker hermetegn eller ikke..
Så 1 gram tørket e rgreit første gang? skal ut på sopp tur de neste dagene
Ja, et gram er en grei start. Ikke så mye at du blir helt tatt på senga, men nok til at du får deg en tur..
ok
Fins det foresten noen måter og tørke soppn på uten at det blir oppdaget? bor hjemme så vill ikkje at noen skal finne det ut liksom :P
Tja.. Legg det til tørk et sted hvor det ikke blir oppdaget..?
Du vet vel best selv hvor dette stedet er..
Under senga, eller hjemme hos en kompis kanskje..
Sist endret av mentalmelt; 16. september 2007 kl. 15:17.
legge det på avis under senga bør jo funke ganske greit, hvis du ikke har et skap eller noe du kan legge de i/oppå,
hm ok. kan det gå og lege det på en avis i en pose, også legge det i en liten hule ute i skogen? :P
men viss det går i et skap så skal eg nok få til det, så lenge det ikkje trenger og være lys/varme der?
Ikke legg det i en pose da. Og ikke ute heller. Hele poenget er jo at det skal tørke, og da må det så klart ligge et tørt sted hvor fuktigheten kan slippe ut..
hehe ok :P
Da blir det i et skap.
ser her at mange lurer på fleinsopp. først lær dere å identifisere sikkert - bruk sopp bok og sjekk for fleinet: hinna utenpå hatten. spis aldri flein aleine . ikke drikk alkohol ( kan virke som antabus) og opphold dere i trygge omgivelser. Alle kulturer har benyttet psykoaktive stoffer men alltid med måte og med hensikt. det er ikke noe leketøy/rusmiddel take care og vis respekt.
Sitat av andropothead
ser her at mange lurer på fleinsopp. først lær dere å identifisere sikkert - bruk sopp bok og sjekk for fleinet: hinna utenpå hatten. spis aldri flein aleine . ikke drikk alkohol ( kan virke som antabus) og opphold dere i trygge omgivelser. Alle kulturer har benyttet psykoaktive stoffer men alltid med måte og med hensikt. det er ikke noe leketøy/rusmiddel take care og vis respekt.
Vis hele sitatet...

Hva er antabus?
Når man finner flein, er dem som oftes i klynger eller er dem og ofte for seg selv?
Begge deler. Ofte i små familier, og også for seg selv.
Men der det er en, er det alltid flere like i nærheten..
Sist endret av mentalmelt; 17. september 2007 kl. 00:34.
antabus er en medisin som brukes av alkoholikere for å holde seg tørre. drikker du på antabus blir du syk. hjertebank svette etc.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av andropothead
antabus er en medisin som brukes av alkoholikere for å holde seg tørre. drikker du på antabus blir du syk. hjertebank svette etc.
Vis hele sitatet...
Det har du helt rett i. Har selv opplevd dette fordi jeg drakk alkohol på en sterk type antibiotika. Jeg glemte å lese igjenom pakkevedlegget på medisinen.
Sitat av andropothead
ser her at mange lurer på fleinsopp. først lær dere å identifisere sikkert - bruk sopp bok og sjekk for fleinet: hinna utenpå hatten. spis aldri flein aleine . ikke drikk alkohol ( kan virke som antabus) og opphold dere i trygge omgivelser. Alle kulturer har benyttet psykoaktive stoffer men alltid med måte og med hensikt. det er ikke noe leketøy/rusmiddel take care og vis respekt.
Vis hele sitatet...
Du kommer absolutt med mange gode råd her.=)
Men jeg, med mange av mine kamerater har aldri opplevd antabus effekt ved inntakk av sopp, heldigvis. Før da jeg spiste sopp, eller i det heletatt når jeg spiser sopp. Drikker jeg gjerne alkohol før og mens jeg inntar soppen.
Men lysten på alkohol i det soppen begynner å fungere, mister jeg som oftest etterhvert. Det smaker liksom ikke like godt da, som før.

Det har hendt at jeg ved store doseringer på sopp har kastet opp, men dette har som oftest vært hvis jeg har litt for mye cannabis under trippen.
Da kan det gjerne komme opp mye skum, fordi jeg har drukket alkohol. Men det er langt i fra noe som skjer ofte.
Sist endret av spQ; 17. september 2007 kl. 11:58. Grunn: hvor ble det av [/quoten] ?
den jeg fant hadde så og si gul/brun stilk og veldig mørke sporer. ganske så mørk ja. men ikke HELT svart. mer mørkbrun/lys svart
har de klebrig hinne utenpå hatten?. merkes beste når litt tørket - seige. har du sansligvis sorten. en ting er sikkert har du først funnet rette og bruker hue tar du aldri feil senere i livet.
stay cool

ikke spis ukjent vare etter bilde her : stjel sidene i ei soppbok om du er blakk - plukk soppen sammenlikn. legg ut på hvitt papir og se på sporefarge. skivene er blålig/svarte og sporene brunsvarte,
: ps stilkene virker ogsa.
Sist endret av andropothead; 17. september 2007 kl. 16:58.
Omg, registrerte meg nettop, og hva finner jeg. En koplett guid til fleinsopp for en ITpro.no bruker er dette heavy shit
Her finnes sikkert mange brudd på norsk lov osv osv . and i like it kommer definitvt til og bli på dette forumet

Kan dere skrive en guid til hvordan lage ?(ikke hvordan lage bergensere for det kan jeg, det er øllen jeg er ute etter)
Vi har en del regler på forumet her, så norsk lov er vi nødt til å bryte andre steder..
Et lite offtopic spm:

Er det noen som har blitt dårlig av flein? Spydd etc. Jeg spyr av alt som snurrer rundt. Pleier å bli dårlig hvis jeg har drekki mye og får "karusell" blir også utrolig kvalm hvis jeg har tatt for mye pepper og ting begynner å bevege seg, har også blitt kvalm av for mye hasjrøyking. Har spydd 2 av de 3 gangene jeg har tatt danskebåten. Jeg har lett for å bli dårlig med andre ord.
Er mange som blir litt kvalme av fleinsopp ja. Men det er stort sett ikke fordi de er så rusa at alt snurrer rundt.. Det er ikke virkestoffet i soppen, eller rusopplevelsen som gjør folk kvalme, men den tungt fordøyelige soppmassen..
Det er ikke helt uvanlig å kaste opp på (opp)tur. Noen sliter mer med dette enn andre dog. Det kan være lurt å ha relativt tom mage, før man inntar soppen (eller andre psykedeliske stoffer) Da begynner oppturen raskere, og du kan unngå kvalme.
Men, det er ikke som når verden spinner rundt etter litt for mye alkohol... Utrolig mye mer komplekst enn det ja

Edit: mentamelt kom før meg...
Sist endret av Ompa86; 17. september 2007 kl. 17:54.
Ok, tenkte meg at det ikke var i nærheten av alkhol.
Har dog aldri blitt dårlig av knips og har spist en god del av det. Kanskje den erfaringen hjelper når man skal ta sopp?
Nei, det tror jeg ikke hjelper deg på noen som helst måte.. Hva skulle det isåfal være godt for?
haha, vet ikke helt. Tenkte at min erfaring med knips ville gjøre at jeg ble mindre "tatt på senga" når soppen kicker.
Vel, både knips og sopp skaper en stimulerende følelse i sentralnervesystemet som kan være en uvanlig opplevelse for folk som ikke har tatt noen former for drugs tidligere. Men det er vel også omtrent så langt de to rusmidlene kan sammenlignes.. Det som eventuelt kan være godt å være forberedt på er den psykologiske stimulansen som psykedeliske tryptaminer gir, og den finnes det ikke spor av i knips. Med mindre du har spist knips med LSD i da =)
Såpass:P Tror nok ikke jeg har spist knips med lsd i. En dealer sa at den grønne rolexen hadde det i seg, men du vet, de fleste snakker bare piss. Den var uansett veldig bra så de gjorde ikke noe at han løy litt.
Litt offtopic, men.
når det gjelder flein så pleier jeg altid å bli kvalm å da vet jeg at det ikke er lenge til det skjer ting det er lurt som ompa86 sier å spise de på tom mage da er det letere for å ikke spy som men selvførgelig ikke har lyst til og det funker fortere.

når det gjelder knips med syre i så spiste jeg noen hvite propeller for en del år siden de var det my syre i...
Jeg er ganske sikker på at syre i knips bare er en myte.
Det har blitt tatt opp på forumet ca 1000ganger.

Det er mange som sier at det er mye "syre" i en type knips så mener de MDMA, ikke LSD. "Knips syre" - MDMA
Okey peeps.

Nå har jeg spist den soppen jeg fant.. og må si at det skjedde ingenting=(

Kan noen rette opp hva jeg har gjort galt?

Jeg tørka soppen. spiste ca 6 stk. og tørka sopp var som og tygge på en bit me papir. det var nesten ikke smak, men jo litt da åsså var det ikkje ''kjøtt'' i den. var som og tygge papir.

Eneste jeg følte var svak hodepine og svette i hendene.

Hva har jeg gjort galt?

Jeg gir meg ikke før jeg har fått meg en trip;D
Sitat av blaze_01
Okey peeps.

Nå har jeg spist den soppen jeg fant.. og må si at det skjedde ingenting=(

Kan noen rette opp hva jeg har gjort galt?

Jeg tørka soppen. spiste ca 6 stk. og tørka sopp var som og tygge på en bit me papir. det var nesten ikke smak, men jo litt da åsså var det ikkje ''kjøtt'' i den. var som og tygge papir.

Eneste jeg følte var svak hodepine og svette i hendene.

Hva har jeg gjort galt?

Jeg gir meg ikke før jeg har fått meg en trip;D
Vis hele sitatet...
6 Sopp er ingenting. Du må opp i en 20-30 sopp for å få en forsmak av hvordan det funker .
Du hallusinerer ikke så heftig når du er under 50 så er det hallisene du er ute etter så spis en 60-70 sopp for en grei hallusinasjonrik tripp.
Kan også nevne det at første gangen jeg spiste flein spiste jeg ca 30 sopp. Fikk ingen hallusinasjoner,asfalten bevegte seg litt men det var også det eneste. Mistet total retningsans å forstand. Havna på feil buss å ble kjørt ut på landet. Var også vanskelig å snakke for meg. Sto å venta på ny buss, føltes ut som flere timer etter 5 minutter på busstoppet. Andre gangen var det jeg å to kamerater som hadde spist 50-55 sopp hver, vi dro til byen uten penger, å var helt lost midt i Arendal sentrum for gode 5-6 timer å kom oss ingen vei, dere kan lure på ossen det gikk:P
Sist endret av Dodecha; 18. september 2007 kl. 00:30. Grunn: Oftopic
Tørket sopp veier bare 10% av det fersk sopp gjør..
50 tørkede mellomstore/små sopp veier ikke mer enn sånn ca 2-3 gram..


Edit:
Han fyren du snakket med mente nok en annen psilocybe sopp, antageligvis Cubensis eller Hawaii eller noe sånt. De er mye større enn vår fleinsopp..
Sist endret av mentalmelt; 18. september 2007 kl. 01:04.
aaah okey men da er det oppklart da Høres fint ut og takk for info.

Får se om jeg finner noe mere omkring her og picke i morgen.

Så får jeg kaste i meg litt.

Forresten.. er jeg sikker på at det var flein jeg hadde plukka? xD hadde vel vert noe mektig dårlig nå om det var feil sopp regner jeg med xD

hadde fundert på det lenge om det var rett eller ikke.

er ett par bilder noen sider tilbake. 1 eller 2.

så tror jeg plukka rett ja. for om jeg hadde fått i meg 6 utav de veldig giftige ville jeg fått mer en bare svette hender ;>
Jeg vil ut og plukke tidlig i morra, så tar jeg noen bilder når dem er nyplukket. kanskje man kan se badre da.

Ja det er vel lurt og vere helt sikker ja
jeg har fått funk på 6 flein jeg, men da måtte cannabis til. Rommet ble plastikk aktig, følte at "slik bør det alltid være" musikken ble digg og jeg fant meg selv liggende på senga i tankelooper flere ganger.
Men hadde jeg ikke røykt hadde jeg ikke merka noe somhelst.

Cannabis forsterker sopp effekten ekstremt, ivertfall hos meg har jeg merket. Jeg kunne spise 25 stk og nesten ikke merke noe somhelst utenom litt økt tankeaktivitet gjerne, men så ta ett bøttetrekk med weed og trippe balls resten av dagen.
med sopp vet man aldri hvor mye psilocybin det er i hver sopp noen ganger kan det funke bra med 20-30 andre ganger må man kanskje spise 60-70 får å få en bra funk.

første gangen jeg spiste flen spiste jeg 65 stk. det funka bra soffa vegger alt sto å pusta. alt fikk liksom liv i seg å farger å lys fada om hverandre.
Sist endret av Northman; 18. september 2007 kl. 08:27.