Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 1686
Hei. Jeg bare lurer på om noen vet om ett sted man kan få kjøpt mikrogramsvekter. Gjerne i den klassen som ikke koster 100k Takk for svar på forhånd.
Good luck with that . Tror du må opp i prisklassen 5000 og tror du må ty til enten noe kjemigrosist eller utenlandske webshopper, har vært på utkikk etter lignende før selv!
De vanligste vektene har en nøyaktighet på 0,1 gram, og er mer gode nok for veiing av diverse rusmidler. Fåes på headshops, koster fra 600kr og oppover.
Siden jeg ikke vil starte ny tråd for 1spm så spør jeg her:
Finnes det en Norsk side som selger vekt, skal helst klare måle 0,1g lissm, takker for svar : )
På både scorpius og shangri-la i oslo får du vekter som kan måle 0.02g, eneste er at de er veldig unøyaktig ved ekstremt lave vekter. Ofte greit å kutte ting hvis du skal ned i 1mg og mindre.

Shangri-la har nettshappe, www.shangri-la.no. Er flere norske nettshapper som selger dette som jeg ikke husker adressen til nå.
Det er jo scorpis i sandnes også, tenkte meg ikke om da jeg spørte.
Kan også ta en titt på linken du ga!

Men takk for hjelpa : )

edit:
http://www.shangri-la.no/shop/index....roducts_id=278

Viss noen skal kjøpe vekt så så denne ganske bra ut, tror jeg skal bestille denne!
Sist endret av arkanoid; 5. januar 2007 kl. 14:58.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Viss du skal ned i microgram, så må du ha ei lukka vekt på steinplate.

Ved så små kvanta så kan det utgjere ganske mange prosent avvik om det kjem et vindkast som presser ned vegeplata, en person går forbi, en lastebil på en motorveg 100m unna, etc etc. Kort sagt, microgram: 1/1000000g. Eller en milliarddels kg. Så du må nok opp i rimelig heftig prisklasse.

Den vekta vi har på skulen, som veg nøyaktig til 0.00001g, altså mykje mindre nøyaktig enn microgram, står på et tungt steinbord, og har ei glassklokke for å holde konstant lufttrykk rundt det som skal vegast, og det tar kring 10 sekund å vege opp så liten masse.

Så svaret er enkelt og greit: nei, det finst ikkje brukbare vekter som veg så lite i din prisklasse.

Det du kan gjere er å bruke ei skålvekt og lodd, vege opp t.d 1g av noko, og deretter løyse dette i kjent mengde løsemiddel. Da kan du enkelt finne ut at t.d 10ml inneheld 15µg av noko, og ta passande dose.
drit i å supporte norske drittprisa! kjøp på ebay, fant min der..måler opp til 500 g med 0,1 g nøyaktighet. Kosta meg totalt 250kr. Søk og kjøp
På QXL finner man svært rimelige vekter Så slipper man å vase med eBay.
http://www.balances.com/sartorius/sa...26p-micro.html
du får begynne å spare da

kjøpte en grei diggis fra deva ethnobotanicals for 130 kr ellerno. presisjon 0,1g opptil 150g
vekta heter 'Blaze'

Billig vekt her: (ikke µg da)
http://www.mycosupply.com/cgi-bin/sh...ion&key=HADS03
Sist endret av halla; 5. januar 2007 kl. 16:00.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
En kompis kjøpte sin for 3500,- på ebay, med alle andre kostnader inkludert ble det vel i overkant av 4000,- denne måler helt ned til milligram 0.001

Og det er sant det som sies, bare man puster på den gir den utslag.

Edit: Jeg bæsja på leggen, og blandet milli og micro.
Sist endret av Dodecha; 6. januar 2007 kl. 15:03.
HAHA! Tror jeg blander ut Bramo DragonFly'n min i DMSO isteden jeg ass ^^
takk for svar
Jeg stjal en vekt fra kjemi salen på skolen min den veier opp til 200 gram med en nøyaktighet på 0,1. Så vist du ikke liker å bruke penger er naturbruksrom og kjemisaler et fint sted og lete.
min gir da også utslag om jeg puster på den, er like bra som micrograms pesset bare at det viser to desimaler mindre. Drap!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Kaptein Snus
min gir da også utslag om jeg puster på den, er like bra som micrograms pesset bare at det viser to desimaler mindre. Drap!
Vis hele sitatet...
Ser du kva som skurrer der?

Folk her inne burde ha seg et innføringskurs i metrologi.
Acculab VIC-123

246,83 USD = 1 554,44 NOK

Edit: My bad, blandet milli-, og microgram.
Sist endret av Slaktern; 5. januar 2007 kl. 20:32.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
http://balance.balances.com/scales/558/

Den der er bedre enn den du linka til, og er fortsatt bare på milligramnivå.
Sitat av Kaptein Snus
min gir da også utslag om jeg puster på den, er like bra som micrograms pesset bare at det viser to desimaler mindre. Drap!
Vis hele sitatet...
Hvordan kan den være like bra som "micrograms pesset" (skrives forøvrig mikrogramspisset), når den viser to desimaler mindre?
Sitat av Tobb
De vanligste vektene har en nøyaktighet på 0,1 gram, og er mer gode nok for veiing av diverse rusmidler. Fåes på headshops, koster fra 600kr og oppover.
Vis hele sitatet...
"Diverse rusmidler" ja, men når man holder på med research chemicals er det ganske essensielt å ha noe som kan klare bedre... Skal man unngå å måtte bruke mangfoldige tusen på en vekt gjør man som Lord_Kami sier, man kutter det. Bland ut i en større enhet som er mer håndterbar.
Hvis du er så heldig å kjenne noen innen gullsmed-bransjen så hør med de.. De har kontaktene som trengs når du er på utkikk etter presisjonsutstyr..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av mentalmelt
Hvis du er så heldig å kjenne noen innen gullsmed-bransjen så hør med de.. De har kontaktene som trengs når du er på utkikk etter presisjonsutstyr..
Vis hele sitatet...
Du får uansett ikkje tak i vekt som er så nøyaktig at den er i nærheten av brukbar til formålet for unker 30k. Og du kan ikkje ta med deg vekta, og du må ha spesielt bord o.l til den. Så det OP etterspør finst enkelt og greit ikkje.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor folk skal komme dragende med vekter som veier 0,1g når det han er ute etter er vekter som veier 0,000001g. Men ja, vidarlo har 200% rett her, du får bare ikke vekter som er så nøyaktige til en billig penge. KPT-naturfag har en vekt som veier 0.0001g (100µg, eller 0,1mg om du vil) til 23375.00 kr inkl. MVA, men dette er antakeligvis også det nærmeste man kommer uten å være den Norske stat.

Jeg ser uansett ikke behovet. Hvilke stoffer har effekt på et par microgram? LSD har kanskje effekt på 20µg eller så, noe som er uhyre lite, men selv det er jo en desimal større enn 1µg.

Edit: forøvrig enig i mentalmelts kommentar her, det at det skulle være i riktig prisklasse var bare et tilleggsspørsmål, ikke et krav. Hvis noen HAR linker til leverandører som selger vekter i microgramsklassen så post gjerne!
Sist endret av Tias; 6. januar 2007 kl. 14:29.
Vidarlo:
Ser ikke relevansen i kommentaren din.
Spørmålet var enkelt: "hvor kan jeg få tak i en mikrogramsvekt?"
Mikrogramsvekter finnes, og de kan skaffes.. Selv om de er dyre og avanserte..

Tias:
Jeg skulle gjerne hatt en ug-vekt.. Uten at jeg skal utdype hvorfor..
Sist endret av mentalmelt; 6. januar 2007 kl. 14:32.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av mentalmelt
Vidarlo:
Ser ikke relevansen i kommentaren din.
Spørmålet var enkelt: "hvor kan jeg få tak i en mikrogramsvekt?"
Mikrogramsvekter finnes, og de kan skaffes.. Selv om de er dyre og avanserte..
Vis hele sitatet...
Les OP. Han vil ha ei billeg. Han har fått link til en levrandør, og prisklassen ser ut til å vere >30k. Ingen i gullsmedbransjen har bruk for noko i nærheten av µg-nøyaktighet.
Herregud man.. Så klart vil han ha en billig. Men det står ikke at det er et absolutt krav heller. Forøvrig så skrev han 100k, noe som er et godt stykke unna 30.
Og når det gjelder gullsmeder så har de som jeg skrev: k o n t a k t e n e som trengs. Vektprodusenter har det nemmelig med å lage vekter i forskjellig skala, noe som betyr at du k a n kjøpe forskjellige typer vekter av dem selv om du ikke har bruk for de mest avanserte..
Sist endret av mentalmelt; 6. januar 2007 kl. 14:48.
Sitat av Tias
Jeg ser uansett ikke behovet. Hvilke stoffer har effekt på et par microgram? LSD har kanskje effekt på 20µg eller så, noe som er uhyre lite, men selv det er jo en desimal større enn 1µg.
Vis hele sitatet...
Trådstarter sier selv han skal veie Bromo-DragonFLY, som Erowid oppgir doseringen til 500-800 microgram. Men, som sagt, det er to desimaler større enn microgram.
Sitat av arkanoid
Det er jo scorpis i sandnes også, tenkte meg ikke om da jeg spørte.
Kan også ta en titt på linken du ga!

Men takk for hjelpa : )

edit:
http://www.shangri-la.no/shop/index....roducts_id=278

Viss noen skal kjøpe vekt så så denne ganske bra ut, tror jeg skal bestille denne!
Vis hele sitatet...
den lignet på min den, men min kostet rundt 300 kr.

http://www.weedcity.com/shop/product...D=217&P_ID=842
arkanoid: Har den vekta der selv. Fungerer greit nok til å veie opp 20mg og oppover, men ikke forvent enorm nøyaktighet... Har heller endt med å veie opp 100mg (noe den klarer helt greit) og dele det i fem på øyemål enn å stole på vekta.

Bromo-Dragonfly selges heldigvis 'ofte' som blotters, så det er nok bedre å betale litt ekstra for det enn å få pulver. Har man allikvel skaffet seg pulver er det ikke verre enn å blande det ut slik at det blir mer håndterbart. Selv blandet jeg et gram 2c-t-2 i 25cl med sprit, noe som gav 40mg/cl. Dette kunne enkelt doseres ut med sprøyte. Det samme skal kunne gå for Bromo-Dragonfly også. Det viktigste er egentlig bare å vite nøyaktig hvor mye stoff man sitter med i utgangspunktet.