Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 960
Jeg har røykt i noen år, men blir aldri klok. Hva er best å bruke? Jeg foretrekker bong, for jeg føler det ikke lukter så veldig da jeg røyker ulovlig, og risikerer å bli kastet ut her jeg leier hos. Tenkte å kjøpe grønt da jeg bare får tak på ufattelig dårlig kvalitet av brunt, men da var det ei som sa at jeg heller burde røyke med vape.

Hva slags vape? Noen som har bilde, navn eller link til vape?
Jeg kan ikke rulle joint da jeg skjelver av en eller annen merkelig grunn, og er ganske så klossete.

Grønt lukter en god del sterkere en brunt, så vurderer å få tak på pre-rolled joints og stappe oppi de, og røyke ute en plass.

Men hva er egentlig best?
Det finnes ikke noe "best" det kommer ann på preferanser.

Personlig foretrekker jeg joint, men liker å ta meg et bongtrekk i ny og ne hvis jeg vil bli litt ekstra fjern eller rett og slett ikke gidder å rulle.

Vape er sunnere og lukter minst, men effekten er dårligere enn vanlig joint igjen. Det er også litt mer stealth hvis du er en noja type.

Joint lukter mer enn bong siden du gjerne bruker 5 minutter på den, men hvis du går deg en tur eliminerer du det problemet.
Yo! Lagde nettopp en konto, just for this.
Hun som sa at hvis du skal røyke grønt så burde du bruke en vape har helt rett.
Det du da skal se etter kalles for en «dry herb vape».
Det vil si at du kan putte diverse urter (og grønt) direkte i vapen.

Den har flere fordeler.

En fordel er at siden det ikke er noe plantemateriale som blir brent, så unngår du mye av skader du påfører deg med røyk partikler.
det er ikke sunt med vape, men det er mye mildere enn røyking og bong.
Nummer 2, du får mye mer ut av det grønne, dvs ett gram varer mye, mye, mye lengre når du vaper det enn når du røyker. Meget økonomisk alternativ.
(Du kan justere hvor høy du vil bli ved å endre vape temperaturen).

Nummer 3. du slipper ‘popcorn lungs’ som er et problem med vapes som bruker diverse oljer.

Nummer 4. når du er ferdig med en runde og alt det grønne har mistet fargen og blitt brunt, så kan du ta vare på det og lage edibles med det.


det som kommer ut er damp, lukter mindre, setter seg ikke like mye i vegger og tak.
Hvis du er ekstra bekymret så vil jeg anbefale en smokebuddy, de puster man inn i ene enden og så absorberer de all dampen og lukt. Lykke til!
Anbefaler virkelig å undersøke og investere i en god vape.
De betaler for seg selv så og si nesten med en gang

Til de som sier effekten er mindre, thats wrong. Det eneste du mister er den ekstra stoned følelsen du får av joint, men den kommer ikke fra thc eller cbd i weeden, den kommer fra all den plante dritten du trekker inn i lungene.
Sist endret av bakedcat; 9. august 2023 kl. 14:21.
Bakedcat har helt rett.

Hvis du vil ha ekstra sterk vaporizer så se på 'ball-vaporizer' innenfor dry herb vaporizers.

Finner de i forskjellige prisklasser og elektrisk/butan. Portabel/desktop osv

Med vaporizer får du mer ut av det grønne. Du blir mer fjern enn av å røyke.

Prøv å vape samme mengde som du røyker.
Sitat av bakedcat Vis innlegg
Til de som sier effekten er mindre, thats wrong. Det eneste du mister er den ekstra stoned følelsen du får av joint, men den kommer ikke fra thc eller cbd i weeden, den kommer fra all den plante dritten du trekker inn i lungene.
Vis hele sitatet...
Har selv en volcano vape og jo effekten er merkbart svakere. Selv på høyeste temperatur.

Ekstra stoned av å røyke plantemateriale? dummeste jeg har hørt. Med den logikken skulle man jo blitt stein av å røyke tobakk eller andre urter også.
Har en Mighty+ og synes den gir bedre effekt enn joint. Mer økonomisk, bedre smak og mest sannsynlig bedre for lungene.
Bruker bare vape, Flowermate Slick. Kan dampe innendørs uten noen plagsom lukt. Har prøvd ett trekk fra J etter at jeg sluttet å røyke, fytte grisen for en drittsmak. Om det var eneste alternativ ville jeg sluttet på flekken.
Har diverse vaporizere. Tinymight2
, the stunner og diverse desktop vaporizere som ss zeal fra cloud Connoisseur som brukes med bong.

Vaporizer er veien å gå og om din erfaring med vaporizere er volcano f.eks. og du syns det er svakt så prøv noen av de jeg har nevnt over her f.eks.

Volcano har blitt forbigått for lengst
Har testet mighty+ og pax men ingenting slår jointen etter min mening. Jeg dyrker selv så trenger ikke tenke på effektivitet osv. Mulig jeg er gammeldags men.
Sitat av Lykkeleeten Vis innlegg
Har testet mighty+ og pax men ingenting slår jointen etter min mening. Jeg dyrker selv så trenger ikke tenke på effektivitet osv. Mulig jeg er gammeldags men.
Vis hele sitatet...
tja, jeg liker ikke vapes så godt selv heller. Det treffer annerledes med jointen.

En annen mulighet er jo dabs, nå har ikke jeg dabbet så mye, men det ville kanskje vært det beste?
Så lenge man har litt selvkontroll så klarer man å holde toleransen nede, ikke vits å havne så langt utpå at man tar ett gram konsentrat i to trekk.

Koster ikke allverden for en liten oljerigg, og konsentrater kan man lage selv av både hasj og weed. Gøy det også.
Sitat av DrDeath Vis innlegg
tja, jeg liker ikke vapes så godt selv heller. Det treffer annerledes med jointen.

En annen mulighet er jo dabs, nå har ikke jeg dabbet så mye, men det ville kanskje vært det beste?
Så lenge man har litt selvkontroll så klarer man å holde toleransen nede, ikke vits å havne så langt utpå at man tar ett gram konsentrat i to trekk.

Koster ikke allverden for en liten oljerigg, og konsentrater kan man lage selv av både hasj og weed. Gøy det også.
Vis hele sitatet...
Har ikke dab rig, men har presset litt olje som jeg bare har gnidd utover rullepapiret. Skal ingenting til før man blir ballefjern. Såklart med ordentlig rig får man enda bedre effekt.
Sitat av Lykkeleeten Vis innlegg
Har ikke dab rig, men har presset litt olje som jeg bare har gnidd utover rullepapiret. Skal ingenting til før man blir ballefjern. Såklart med ordentlig rig får man enda bedre effekt.
Vis hele sitatet...

Hvis du har en vanlig glassbong liggende så kan du jo bestille en «dab attachment» til den, billig som bare det med gratis frakt fra Kina. Koster ikke mange kronene for en hel oljerigg heller da.

Olje på utsiden er definisjonen på både sløseri og latskap. Har gjort det mye selv, det funker bra, men mesteparten går til kråkene.
Jeg gnir selvfølgelig på innsiden av papiret før jeg ruller. Har klart å knuse alle bongene jeg har hatt så må eventuelt bestille ny.
En glassbong fra Kina er alltid verdt investering. Du har tjent inn det den koster på ganske kort tid da det er langt mindre svinn enn ved å røyke jointer for eksempel. Jeg stemmer for at du bestiller ny!
Ja planen er å kjøpe inn en ny. Hadde mange før men et feilmontert skap jeg oppbevarte dem i raste sammen og ingen av dem overlevde. Har hatt flere tsunami bonger tidligere så å kjøpe noe annet enn det er uaktuelt. De er ganske overlegne forholdt til alt annet jeg har testet.

https://puffpuffpalace.co.uk/collect...honeycomb-bong

Denne var min favoritt, god å trekke av samt at formen på toppen gjør at den holder på røyken. Standard bonger kan ikke sammenlignes. Denne er mye snillere mot halsen.
Sist endret av Lykkeleeten; 9. august 2023 kl. 22:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.