Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 521
Her har jeg da et GTX 480 skjermkort, og en P2770H Samsung Syncmaster.

Skjermen takler 1920x1080, skjermkortet takler også det. Problemet er at jeg ikke får brukt denne oppløsningen, på skrivebordet eller i spill.

Har de nyeste driverne (reinstallert også på et desperat forsøk), er koblet opp med en DVI->HDMI kabel.

Hvis jeg setter oppløsningen til 1920x1080 blir toppen og bunnen kuttet bort, så må jeg tilpasse skjermen med Nvidia sitt kontroll panel (som setter den ned til 1842x1030), men dette gir meg jo ikke "full" HD som jeg såklart vil ha.

Nå har jeg ikke muligheten til å koble opp med HDMI-HDMI(mini) før den kommer i posten, men DVI og HDMI kan vel begge kjøre denne oppløsningen?
Min Sony Bravia 46" får jeg 1920x1080 på, og dette med DVI-HDMI som kabel.

Jeg undres på hvor problemet kan ligge her? Kom over noe på en random google side at Samsung er litt treige på å oppdatere seg til de nye skjermkortene til Nvidia, slik at det er derfor kanskje den ikke takler denne oppløsningen?

Hva kan gjøres? Hvis du trenger noe mere informasjon er det bare å si i fra.
Jøss, jeg har akkurat samme skjerm og skjermkort.

Jeg fikk samme problem med den medfølgende HDMI -> MINI-HDMI kabelen. Ordnet seg når jeg brukte DVI>DVI. Prøv det.
Jøss, det funket faktisk (det enkle er ofte det beste?), hadde aldri tenkt å prøve en ren DVI tilkobling. Takk for at du gjorde min spillopplevelse litt bedre ^^