Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4328
Vet noen her hvordan man kan få kjørt Spotify fra skolenettverket på videgående skoler i østfold?

Når jeg prøver å koble til får jeg følgende melding:

" An error occured

A firewall may be blocking your internet connection (error 117).
Additionally you could try to change the currently proxy settings."

vell, her er problemet mitt! jeg har ikke på firewallen så vet det ikke er det, men hva skal jeg gjøre?

jeg trenger musikker min!


for har ikke plass til allverdens musikk på dritt laptopene her
Har du prøvd å kjøre det igjennom en proxy?
Jeg vil tippe på at porten Spotify kjører på er blokket, isåfall er det lite du får gjort med det. Fungerer det på samme PC på ditt eget nettverk?
Sitat av Raymond Vis innlegg
Har du prøvd å kjøre det igjennom en proxy?
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke så veldig flink med sånnt, så... hvordan?



Sitat av Restyle Vis innlegg
Jeg vil tippe på at porten Spotify kjører på er blokket, isåfall er det lite du får gjort med det. Fungerer det på samme PC på ditt eget nettverk?
Vis hele sitatet...
Ja, det fungerte heller ikke å laste ned programmet fra skolen, så måtte gjøre det hjemme og.




takk for tilbakemeldinger
Kjør den via f.eks your-freedom, da vil det funke

Ligger guide til yourfreedom på forumet.
Jeg sitter på østfold vgs nettet selv, og du kan bare glemme å komme igjen komunens firewall med proxy sider..
Her i osloskolen trenger man bare å fylle ut skolens proxy for å få det til. Her er alle porter lukket så jeg tror ikke det er problemet.

Sjekk i innstillinger på nettleseren din om du finner adressen til proxyen som skolen bruker og fyll inn den.
Samme som han over meg sier. Gjorde det samme på skolen vår. Om skolen deres har en ISA server(har ikke peiling på hva det er) så kan du laste ned Microsoft Firewall client og da oppdateres proxyinstillingene i alle programmene dine seg automatisk. Slik er det iallefall i vest-agder fylkeskomune.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Når feilmeldingen kommer frem så er det bare og trykke på proxy settings "A firewall may be blocking your internet connection (error 117).
Additionally you could try to change the currently ------->>proxy settings<<------."
Da er det bare og skrive inn de vanlige proxy instillingene. Trenger ikke og bry deg om brukenavn og passord feltet for proxyen.
som en fyr over her skriver, fungerer your-freedom til å komme rundt brannmuren på østvold-nettverket.

jeg har selv prøvd det, og fått det til å fungere.

_men_ jeg får elendig hastighet gjennom your-freedom proxyene ..:S


er det slik at alle proxyene deres er så trege? det tok opp i mot en halvtime å laste en full sang med spotify, og da er poenget borte..:/
▼ ... over en måned senere ... ▼
en kompis med mac har fått proxy av itkontoret og han får spotify på ovgs
Jeg fikk netopp til dette på min VGS ved å skrive:

hydra.stfk.no på den første (varierer jo selvfølgelig fra fylke til fylke) og kjørte det gjennom port: 8080
▼ ... mange måneder senere ... ▼
hva gjør jeg vis skolen/IKT har blokka så jeg ikke kommer til ISA servern da? :P
Kjøp deg Spotify Premium og sett de sangene du trenger i offline mode. Når du da retunerer til skolen skal du vel kunne høre musikk uten problem.