Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 5917
Hallois, har nettopp lagt fra meg atom IDEn pga. lagging.

Lurer derfor på om du har en konge IDE du kan anbefale, eventuellt noen jeg burde styre unna...


takk for svar.
Jeg skal ikke skryte på meg å ha veldig bred erfaring med mange forskjellige IDE-er, men jeg bruker IntelliJ til Java og SublimeText til alt annet, og er storfornøyd.
Trådstarter
15 2
Har du betalt for IntelliJ? Jet Brains er gode på IDEs har jeg fått inntrykk av , men forståelig er de sultne på penger jeg ikke har :/
Sitat av ivarsu Vis innlegg
Har du betalt for IntelliJ? Jet Brains er gode på IDEs har jeg fått inntrykk av , men forståelig er de sultne på penger jeg ikke har :/
Vis hele sitatet...
Det finnes en community version. Jeg har brukt både den og den betalte, og kan ikke si jeg merket så alt for mye forskjell, men dette kommer an på hvor avansert bruker du er.

Bruker visual studio code til det meste annet, men tror et mer modent produkt som Sublime egentlig er bedre. Men det er gratis.
Hva med Brackets?
http://brackets.io/
Trådstarter
15 2
Ja prøvde community versjonen en stund, falt ikke i smak siden jeg ikke er stor på java, og web development aspektet ved IntelliJ er vel mest utbredt i Pro versjonen? Takk for innsikt i pro versjon.

Prøvde Sublime en stund, likte den ikke det granne. Visual Studio Code virker som et ypperlig replacement for atom med tanke på packages og egendefinering av editoren. Tnx.

Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Hva med Brackets?
http://brackets.io/
Vis hele sitatet...
Ypperlig, sjekker den ut. much obliged.
Sist endret av ivarsu; 10. juni 2017 kl. 02:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Koder Java i intellij og eclipse. Sublime til alt annet.
Det går stort sett i IntelliJ, både fullversjonen og EAP-versjonen. EAP-versjonen er en gratis betaversjon av fullversjonen. Ulempen er at man må installere det på ny ca. hver måned, fordi kun nyeste betaversjon er gratis. Fullversjonen er nyttig for bl.a. SQL-spørringer, bla gjennom diverse databasetabeller rett i IDE-en, JavaScript.

Bruker Vim til alle språk med enkel syntaks (Go, JS, Python, HTML, CSS), men tester også ut Visual Studio Code siden auto completion er bedre.
Sist endret av Ozma; 10. juni 2017 kl. 13:29.
Bruker Sublime. Særlig fornøyd med SFTP-løsningen til web-programmering (som jeg ikke fant en god løsning på andre steder).
Jeg gikk fra Atom til VS Code nettopp på grunn av lag og treghet i større prosjekter. Kjempebra pluginsystem, god git-støtte og crossplatform via Electron akkurat som Atom. Anbefales.
Sist endret av fuzzy76; 10. juni 2017 kl. 18:09.
Trådstarter
15 2
Sitat av Ozma Vis innlegg
Det går stort sett i IntelliJ, både fullversjonen og EAP-versjonen. EAP-versjonen er en gratis betaversjon av fullversjonen. Ulempen er at man må installere det på ny ca. hver måned, fordi kun nyeste betaversjon er gratis. Fullversjonen er nyttig for bl.a. SQL-spørringer, bla gjennom diverse databasetabeller rett i IDE-en, JavaScript.

Bruker Vim til alle språk med enkel syntaks (Go, JS, Python, HTML, CSS), men tester også ut Visual Studio Code siden auto completion er bedre.
Vis hele sitatet...
Heftig, aldri hørt om EAP versjonen, sjekker den ut.

Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
Jeg gikk fra Atom til VS Code nettopp på grunn av lag og treghet i større prosjekter. Kjempebra pluginsystem, god git-støtte og crossplatform via Electron akkurat som Atom. Anbefales.
Vis hele sitatet...
Må si meg enig her. Etter bare noen timer med VS code ser jeg at dette er en solid IDE, for å være i relativt early stage. Takk.
Sist endret av ivarsu; 10. juni 2017 kl. 18:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bruker VIM til alt. Enten det er python, c++, handleliste eller masteroppgave. :wq
Trådstarter
15 2
Sitat av cumfistsaksen Vis innlegg
Bruker VIM til alt. Enten det er python, c++, handleliste eller masteroppgave. :wq
Vis hele sitatet...
Haha, hva er appelerende for deg med VIM? en stor gruppe mennesker priser vim veldig høyt, jeg prøvde den en stund men for meg var det bare en svær smerte i rumpen. Jeg regner med det skyldes at jeg ikke startet med vim og er blitt uhyggelig vant med autocompletion og diverse andre hjelpemidler.
Visual Studio og Visual Studio Code.
Sitat av ivarsu Vis innlegg
Haha, hva er appelerende for deg med VIM? en stor gruppe mennesker priser vim veldig høyt, jeg prøvde den en stund men for meg var det bare en svær smerte i rumpen. Jeg regner med det skyldes at jeg ikke startet med vim og er blitt uhyggelig vant med autocompletion og diverse andre hjelpemidler.
Vis hele sitatet...
Vim er ekstremt fleksibelt og har en veldig rask workflow, de fleste som bruker vim har stort sett egne konfigurasjoner på tusenvis av linjer.

Problemet med vim er at det er veldig tungt å sette seg inn i, man MÅ kjenne til en haug hotkeys og kommandoer for at det skal gå an å bruke.

Til vim finnes det alt av hjelpemidler man kan tenke seg, men det krever litt oppsett.
Koder i Visual Studio + ReSharper = win.
Trådstarter
15 2
Sitat av Goophy Vis innlegg
Vim er ekstremt fleksibelt og har en veldig rask workflow, de fleste som bruker vim har stort sett egne konfigurasjoner på tusenvis av linjer.

Problemet med vim er at det er veldig tungt å sette seg inn i, man MÅ kjenne til en haug hotkeys og kommandoer for at det skal gå an å bruke.

Til vim finnes det alt av hjelpemidler man kan tenke seg, men det krever litt oppsett.
Vis hele sitatet...
Takk for god innsikt, forstår vim mye bedre allerede