Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  79 9055
La meg fortelle min historie:
Jeg og kompis satt å røyka i der han bor. Han hadde en god del "ekstra" med veldig finfin weed, og hadde solgt unna en del den siste tia.
En bekjent, kall ham K, ringer og sier han vil ha 10, krangler på prisen (som var 200) og kompis er kompis å går ned til 1600.
K ville ikke komme opp, så kompis gikk ned for å møte han.
Det som skjer er at K har med seg D. K&D veier ca. 210kg til sammen, og er kjent for å være rusa og aggresive. Derfor var kompis litt skeptisk til hvorfor han ikke kunne komme opp. Men siden det var de 10siste han hadde, tenkte han det var godt å bli ferdig med det og bare gjorde som han sa.
K krangla mer på prisen med en gang de møttes, før D kom bort og sa han bestemte akkurat at det ble null-pris og tok alt i lomma. Om de ikke hadde vært så faens digre og gærn'e, hadde sikkert kompis vært mer tøff i trynet og prøvd å ta det tilbake, men det skjedde altså ikke, og han hadde mista alle penga han tjente på det og husleia si.
Dette er jo en ekstremt kjip situasjon for kompis og meg, men vi har snakka mye om hva vi kan gjøre med det uten å komme opp med no bra retaliation.


SÅ, hva er deres mening om dette?
Er det sånn man må forvente når han er i "det miljøet"? Han er tross alt en lovlydig borger som går på jobb hver dag også.
Men det er liksom ikke bare å annmelde det. Hva slags "hevn" eller muligheter har han til å få tilbake pengene? Eller bare gjøre livet surt/skade dem?

Følte det ble litt feil å putte det i rusmidler, men en moderator får gjerne omplassere om han føler det.
Barnslige og ellers teite forslag kan droppes, alle innspill som faller utenfor disse betegnelsene er hjertelig velkomne
Mange farlige tastaturtorpedoer her på forumet som sikkert er villige til å hjelpe deg
Det er vel egentlig ikke så mye dere kan gjøre hvis dere ikke har lyst til å gå hardere til verks, noe som er veldig dumt for så lite som 1600. Dere får bare unngå å kontakt med de i ettertid.
Er vel bare ei løsning på det her, og den har dere vel allerede tenkt ut selv.
Helt vanlig her. Trodde kompisen din at folkene i miljøet er snille eller til å stole på? Enda en grunn til å legaliser cannabis. Måtte være på vakt når jeg vanket i miljøet i Bergen hele tiden og det gikk bra, men ble banka en gang av en torpedo som mente jeg skylde en dealer for 1900 kr ( jeg prøvde å lure dealern), så måtte jeg skaffe 1900 kr på 2 dager og ga pengene til dealern. Så man kan forventer av det i det miljøet. Og husk at noen prøver å lure deg også. Så min forslag er at han boikotter disse dealerne og heller finne en annen dealer hvis han har behov for skurkerøyken sin. Kjip situasjon her, men sånn er det bare.
Sist endret av Tokis; 6. juni 2011 kl. 23:02.
Vent en god stund (så dere ikke lengre er "mistenkte"), knus deretter bilen deres. Gir ro og glede i sjela igjen
Er bare hold seg unna sånne folk og lære av det som har skjedd.
Neste gang så blander du skopolamin inn i varene og gir han. Payback det...
Sitat av Jhonnyboy Vis innlegg
Vent en god stund (så dere ikke lengre er "mistenkte"), knus deretter bilen deres. Gir ro og glede i sjela igjen
Vis hele sitatet...
Er du dum? Sitter du å oppfordrer folk til å gjøre hærverk på andres bil og påstår at det gir ro og glede i sjela? Hvor feigt og latterlig er ikke det?
Forslaget ditt er mildt sagt idiotisk.

Let it be a lesson, pengene er tapt og det er noe dere bare må leve med.
Disse to er egentlig ikke så jævla "i miljøet" som de vil ha det til bare to lowlife idioter. Og at folka "i miljøet" ikke er til å stole på er heller ikke 100%. Så lenge det er weed-business er folk jævla ålreite og streite så lenge du står på ditt, etter mine egne erfaringer.
Det jeg tenkte på var noe mer i Jhonnyboy's baner, men vi tjener jo aldeles lite på å knuse bilene dems..

Okey så UncleAndy vil de dø av skopolamin?
Sist endret av UncleSam; 6. juni 2011 kl. 23:13.
Ja, det beste, om dere har råd, er og bare glemme det. Sånne folk er som regel jævlig mye stress.
Enten ta det som en (dyr?) lærepenge, hold dere unna sånne folk når det gjelder slike greier. Eller ta kontakt med noen "som står over de i et eventuelt (hypotetisk miljø) og få de til å snakke gutta til rette. Om ingen av partene er drittunger så framstår igrunn situasjonen som særs barnslig og mulig rusmiddelindusert. En reprimade fra rett hold burde kunne oppklare "misforståelsen"

Edit: Inb4 pizzaer og rørleggere på døren, samt 4chan
Sist endret av pidget; 6. juni 2011 kl. 23:13.
Hvorfor er det idiotisk å ta igjen på en litt skjult måte mot noen bøller som stjeler stashet ens når en ikke har noen "in your face" måte å hevne seg på?

Jeg hadde bare nektet å solgt noe til de noe mer og rett og slett gjordt hærverk som "hevn", synes ikke det var noen dum plan i det hele tatt når en gjør seg så fortjent til det.

For all del, gjør det uten vitner og alene! I sånne saker blir fort en "kompis" til en som tyster for å bli "kompis" med de andre folka (:
Sitat av Monkey_drone Vis innlegg
Hvorfor er det idiotisk å ta igjen på en litt skjult måte mot noen bøller som stjeler stashet ens når en ikke har noen "in your face" måte å hevne seg på?

Jeg hadde bare nektet å solgt noe til de noe mer og rett og slett gjordt hærverk som "hevn", synes ikke det var noen dum plan i det hele tatt når en gjør seg så fortjent til det.

For all del, gjør det uten vitner og alene! I sånne saker blir fort en "kompis" til en som tyster for å bli "kompis" med de andre folka (:
Vis hele sitatet...
Så det du sier er at hvis noen oppfører seg som idiot så skal du også gjøre det?
Latterlig tankegang.
Sitat av Monkey_drone Vis innlegg
Hvorfor er det idiotisk å ta igjen på en litt skjult måte mot noen bøller som stjeler stashet ens når en ikke har noen "in your face" måte å hevne seg på?

Jeg hadde bare nektet å solgt noe til de noe mer og rett og slett gjordt hærverk som "hevn", synes ikke det var noen dum plan i det hele tatt når en gjør seg så fortjent til det.

For all del, gjør det uten vitner og alene! I sånne saker blir fort en "kompis" til en som tyster for å bli "kompis" med de andre folka (:
Vis hele sitatet...
Kan bare snakke for min egen del... Jeg ønsker ikke at slike folk skal klare å dra meg ned mot dems nivå. Om man holder på sånn blir gjerne terskelen for å gjøre dumme ting lavere og lavere.
Istra: fordi hevn er deilig!
I en sånn sak hadde jeg ærlig talt ikke brydd meg om hvilket nivå det var på.
Johnny Cash mofos
Sitat av Istra Vis innlegg
Så det du sier er at hvis noen oppfører seg som idiot så skal du også gjøre det?
Latterlig tankegang.
Vis hele sitatet...
jeg synes nå at det er bedre å ta en hevn som ikke innebærer personskader enn å la dem stjele fra deg uten konsekvenser..
Sitat av Monkey_drone Vis innlegg
Istra: fordi hevn er deilig!
I en sånn sak hadde jeg ærlig talt ikke brydd meg om hvilket nivå det var på.
Vis hele sitatet...
Det sier vel mer om deg?
Kjenner du ingen som er litt større en dem i miljøet da? som kan prata litt fornuft i de små boler-huene dems?
Uansett, fortell andre kompiser om det som har skjedd og ta det som en lekse om dere ikke får gjort noe.

Du tenker kanskje det er litt flaut og fortelle du ble bøffa osv? Men de fleste har blitt rana / bøffa et par ganger i livet, det er surt! men uansett, det kunne vært verre, 1600kr er jo små penger! men du får oppdatere ossen det går!
Does this smell like chloroform to you?
BANG, gjør hvafaen du vil!
Er vel ikke værre enn å anmelde saken vel?
Jeg ville sørget for at folk i byen din får vite om dette. Det vil nok ikke være så kult å være rusmisbruker når du har rykte på deg for å lure folk. Er ikke nødvendigvis at noe skjer, men jeg vet selv om to slike speeda bolertyper som fikk seg en lærepenge de sent vil glemme for en nesten lik episode. Det er ofte en fin selvjustis i mange av disse miljøene.
Har du ett godt nettverk så sier du bare ifra til ALLE du kjenner som dealer at de folka er ikke noen man vil handle med. Så satser du på at de får ett så dårlig rykta at ingen selger de noe..
Så kan du selge dem dårlig soapbar shit til 600 pris ettersom de ikke har noen andre å kjøpe av..
Bli vandt til det! Rusmiljøer er dessverre kyniske, og folk er desperate etter penger hele tiden. Få noen som de har respekt for til å konfrontere dem, eller fuck up livet deres til du føler du har fått hevnen. Har blitt hustlet en del og har bare lært av det, hold deg unna tvilsomme folk, ikke tro på ting som er for gode til å være sanne. Analyser alt kritisk, iallefall to store hobbygangstere som er halvparten så smarte som deg.
Jeg har lenge tenkt på hva som ville skje hvis man fester et tau i eksospotta og fester andre enden i et tre, bakhjulet eller lignende.... Hmm
Tauet ryker som regel, med mindre det er et jævla solid tau.
Lei en torpedo og si han kan få beholde penga.
For 1600? Da skal du lete lenge...
Hvem vet, kan jo hende TS har en nær venn som er villig til å gjøre jobben.
Gjør som bror-seb, men bruk en bunte med wire som er festet til forskjellige deler.
Når han begynner å kjøre gir du han 25m slakk før delene raser av bilen med 1m mellomrom (:
Bare sånn for morsomhets skyld, hva ville vært passende straff hvis beløpet var 15.000 ? Har en bekjent som ble bøffet når han skulle kjøpe et parti og endte opp med meierismør.
Sitat av Elemental Vis innlegg
Bare sånn for morsomhets skyld, hva ville vært passende straff hvis beløpet var 15.000 ? Har en bekjent som ble bøffet når han skulle kjøpe et parti og endte opp med meierismør.
Vis hele sitatet...
Å dette oppdaget han ikke før han betalte ?
Sitat av Gromega Vis innlegg
Å dette oppdaget han ikke før han betalte ?
Vis hele sitatet...
Det gjorde han ikke fordi det var pakket inn i 30 lag plastikk.
Sitat av Elemental Vis innlegg
Det gjorde han ikke fordi det var pakket inn i 30 lag plastikk.
Vis hele sitatet...
Alltid sjekk ut hva du kjøper, alltid!
Har en kompisen som ble bøffa på akkuratt samme måte, men det var bare for et par tusen.
usertitle import
bleh's Avatar
Sitat av Elemental Vis innlegg
Bare sånn for morsomhets skyld, hva ville vært passende straff hvis beløpet var 15.000 ? Har en bekjent som ble bøffet når han skulle kjøpe et parti og endte opp med meierismør.
Vis hele sitatet...
Hypotetisk sett kunne et beløp på 15k muligens blitt krevd inn, mot en viss andel av den. Det er dog veldig lite penger, så du skal ha gode venner hvis du får noen til å gjøre det. Men hey, mange som er desperat etter litt kroner.

1600 derimot...det er ikke verdt å prøve å få solgt den gjelden nei..
Som det sies, kjenner du noen som kan snakke med dem så gjør det, ellers setter du det på kontoen for lærepenger.

Om du likevel vil ta igjen, så prøv heller å bøffe dem på dårlig vare neste gang. Salg av stoff er forbudt, og dermed risikerer du trøbbel selv også hvis du anmelder det. Samtidig er det kjipt å bli anmeldt for å ha herpa bilen til gutta, og risikere å måtte erstatte skadene... Igjen, å fortelle i retten at de skyldte deg 1600 for stoff blir litt kjedelig.
Sitat av bleh Vis innlegg
Hypotetisk sett kunne et beløp på 15k muligens blitt krevd inn, mot en viss andel av den. Det er dog veldig lite penger, så du skal ha gode venner hvis du får noen til å gjøre det. Men hey, mange som er desperat etter litt kroner.
Vis hele sitatet...
Tja, er man kynisk nok så kan man selv doble gjelden, og så selge den for 30 000 til en kar som ønsker å ta den over. Pengeinnkreveren kan da finne på å doble den en gang til, og vips så skylder vedkommende 60 000. Da snakker vi plutselig masse penger.
Sist endret av caperno; 7. juni 2011 kl. 10:09.
Sier vel seg selv av vedkommende ikke har noen som kan gjøre det, hvem spør folk over et internett forum dersom man bare kan ringe en kompis som ordner det?

Å hmm, 200kr pr g? små dyrt spør du meg, uansett hvilken kvalitet det skulle være..
Sitat av Jandre Vis innlegg
Mange farlige tastaturtorpedoer her på forumet som sikkert er villige til å hjelpe deg
Vis hele sitatet...
FÅ tak i en ordentlig torpedo?
Husk i alle fall på det japanske ordtaket: Hevn er en rett som best serveres kald!
Får han ikke det grønne i fra noen? De kjenner sikkert noen skumle karer, som ikke blir glad for at noen stjeler fra "kjente". =)
Avskriv tapet,lær av det,og gå videre.
Sitat av chooyo Vis innlegg
Avskriv tapet,lær av det,og gå videre.
Vis hele sitatet...
Det hørtes jævlig kjedelig ut! Jeg stemmer for å feste wire i forskjellige deler av bilen, med et visst mellomrom
som sagt så er jo ikke 1600 så jævlig mye penger, men det er fortsatt kjipt hvis man ikke har så mye. Det er jo forskjellige måter og fikse deg på, den ene måten kan være og vente til du vet at han er på vei til og kjøpe, så tar du et balltre og knuser kneskålen hans og tar penga, eller som sagt over her så kan du leie en torpedo, men tror dette kan på flere måter slå tilbake på deg, for det første fordi det ikke er mye penger og for det andre fordi da får den bolern vite at det var du som sendte han og det kan være han blir litt små sinna over..
Vet ikke om det er sagt før, men orker ikke lese gjennom kommentarer (regner med det er mye oppmuntring til å knuse ben, knokler og ledd med balltrær og div. som vanlig). Either way, businessevnen din er helt på trynet. Det er du som er selgeren, krev i det minste å se penger up front før du i det hele tatt henter noe merchandise, ta med en liten bit ned som han kan se på, ikke alt.
sprut litt zalo i bensintanken på bilen demmes
Drit i det, og heller selg til 100/150pris neste gang. Det er nok av folk som tror at du scammer som en nepe når du skryter på deg sånne priser. Skal ikke dømme din evne til å sette riktig pris på cannabis, men det er jævlig dyrt med 200pris...
Sitat av nomore Vis innlegg
Er vel ikke værre enn å anmelde saken vel?
Vis hele sitatet...
Annmeldte at du kjøpte et ulovelig rusmiddel? Da blir du selv satt i saksa uten noen garanti for at de tar den andre også. Gå inn på politikammeret og si at du vil annmelde en som skulle selge deg stoff. Ikke det smarteste du gjør!
Hærværk, ødelegg noe til samme pris, som ett vindu for eksempel, enkelt.
Sitat av brrr Vis innlegg
Hærværk, ødelegg noe til samme pris, som ett vindu for eksempel, enkelt.
Vis hele sitatet...
lette i alle 3 sidene på denne tråden etter en kommentar som denne (y)