Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2185
Har tenkt å ta med et par kompiser til Sverige å få med litt ekstra øl hjem igjen uten å bli tatt. Noen som har erfaring med å gå rundt tollen mellom Ørje og Tocksfors? Funker det i det hele tatt å gå rundt der, og hvor lang tid vil det ta ca.?

Takker for alle svar
Tar vell en liten stund ja, ser litt rart ut visst folk går gjennom skogen med masse øl..

Visst dere har 2 biler så vil jeg anbefale det. At en kjører først å sjekker om de har kontroll så kommer bilen med ølet i visst kysten er klar. Eventuelt visst det er en annen grenseovergang som er ubemannet i nærheten.
Trådstarter
38 7
Har bare en bil atm.. :/ Men vi tenkte på å ta med svære sekker og fylle dem, så man ser ikke ølet når vi går over grensa.
Jo lenger unna dere går jo sikrere er det, så en må vurdere selv hvor lang tid en gidder å bruke.
hvor mye øl planlegger dere å BÆRE?
da hadde jeg heller bare tatt sjansen på å kjørt over :P
Hvis det er så små mengder øl at dere har tenkt å bære det et langt stykke gjennom skogen ville jeg nok heller bare kjørt rett over grensen. Statistisk vil jeg tro at sjangsen er større for at noen som observerer dere med søppelsekker i skogen ringer politiet enn for at dere blir stoppet i tollen med bil.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Du tror ikke det ser suspekt ut å gå med store sekker over grensa?
Sitat av Cheroxx Vis innlegg
Du tror ikke det ser suspekt ut å gå med store sekker over grensa?
Vis hele sitatet...
Trur han planlegg å gå utanfor tollarens synsvinkel, kompis.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Trur ikke det å ha ølen i sekker hjelper nevneverdig, kompis. Hvis du går over grensa et stykke unna tollen, tror jeg det er større sjangse for å bli stoppa med store sekker enn med poser fra systembolaget. Dessuten er det ikke sånn det eneste stedet man kan bli stoppa er ved hovedveien.
Trådstarter
38 7
Trur ikke så mange vil reagere hvis vi foreksempel henger på et liggeunderlag eller no utenpå sekken, da ser det jo bare ut som vi har vært på en liten søndagstur..

Veit ikke om det er noen turstier der eller lignende, noen som vet?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
evt cruise rundt med ATV i skauen.

Har vært kontroll på de vanligste stedene "utenom tollen" så vær OBS.
Stikk til charlottenberg, så kjører du igjennom sentrum. ( Motsatt vei av tollen). Da vil du komme ut til Finnskogen.
Dette er en landevei som tar 10 min å kjøre før du er i Norge, Her er det ikke tollere.
Sitat av Cheroxx Vis innlegg
Trur ikke det å ha ølen i sekker hjelper nevneverdig, kompis. Hvis du går over grensa et stykke unna tollen, tror jeg det er større sjangse for å bli stoppa med store sekker enn med poser fra systembolaget. Dessuten er det ikke sånn det eneste stedet man kan bli stoppa er ved hovedveien.
Vis hele sitatet...
Du ser muligheten til å slenge en drøss øl i sekker, bagger e.l og gå over en grense? Selv i skogen?

Er ikke nødvendig å gjøre seg mer vrang av den grunn Du må gjerne dele med oss hvor mange tollere som jobber i skogen, dersom du besitter den informasjonen.
Trådstarter
38 7
Det jeg lurer mest på er om det er noen sti der, og i såfall hvor lang tid detta ville tatt.
Forresten har jeg hørt at flere bare har pakka ned sprit osv i sekken og syklet over kontrollen på svinesund eller noe?

Og evt. etterpå syklet tilbake og hentet bilen...
Sist endret av KRS93; 10. april 2011 kl. 18:02.
Kjør på den mest trafikkerte tida på lørdagen. Da er sjansen liten for å bli stoppa. Og kjør -alltid- gamle veien, utrolig viktig.

Men har sterke mistanker om at de har spanere på utsalgssteder som ser når det foregår storinnkjøp, så sier de til tollerne at nå foregår det storkjøp.

Uansett så har jeg kjørt over grensa sikkert over 100 ganger ila livet, aldri blitt stoppa på gamle veien, blitt stoppa 2 ganger på nye veien (kjørt ca 5 ganger) ^^
Trådstarter
38 7
Gode tips dette, men de er ikke sikre..

Jeg vil ikke si at det å ta med seg store sekker i skauen er helt sikkert det heller, men jeg vil tro at det er sikrere.
Så ingen som har prøvd det ? :P
Sitat av Taurean Vis innlegg
Kjør på den mest trafikkerte tida på lørdagen. Da er sjansen liten for å bli stoppa. Og kjør -alltid- gamle veien, utrolig viktig.

Men har sterke mistanker om at de har spanere på utsalgssteder som ser når det foregår storinnkjøp, så sier de til tollerne at nå foregår det storkjøp.

Uansett så har jeg kjørt over grensa sikkert over 100 ganger ila livet, aldri blitt stoppa på gamle veien, blitt stoppa 2 ganger på nye veien (kjørt ca 5 ganger) ^^
Vis hele sitatet...
Mistanke om spanere? Det er nok realitet. De har faktisk spanere rundt om kring på storsentere der hvor det er mange nordmenn. Som på Nordby o.l. Så, det er greit å ha det i mente.
Forelegget for å bli tatt med 50 liter øl for mye i tollen er 2700 kroner og sannsynligheten for å bli stoppet er 2% eller noe.. Jeg hadde ihvertfall ikke giddet å gå en mil med 50-60 kilo på ryggen for å spare 60 kroner
Hvordan er det å kjøre frem og tilbake? kjøre 2-3 ganger over grensen, og legge varene på norsk jord, kanskje et stykke inn i landet?
Tynn i håret
ha12d's Avatar
Her er hva du gjør: Pakk bilen full av øl og sprit i Svergie så rygger du bilen dit tollerne står, stopper og spør hvor mye øl du kan ta med fra norge til sverige. Siden du har bilen full sier du noe sånt som "oj, da må jeg visst snu og sette av noe " så snur du bilen og kjører trygt til norge. FTW!
Yeah right... anmeldelse og bot venter på deg ved den metoden xD
Sitat av ha12d Vis innlegg
Her er hva du gjør: Pakk bilen full av øl og sprit i Svergie så rygger du bilen dit tollerne står, stopper og spør hvor mye øl du kan ta med fra norge til sverige. Siden du har bilen full sier du noe sånt som "oj, da må jeg visst snu og sette av noe " så snur du bilen og kjører trygt til norge. FTW!
Vis hele sitatet...
Da man allerede er på Norsk jord i det du når tollstasjonen så har man allerede smuglet, og du må akseptere at de sjekker deg og konfiskerer varene av den grunn.

Hvorfor ikke ha ett større kvanta smuglergods og en kompis i følgebil?
Trådstarter
38 7
Dette er bra ideer gutta, men jeg er ikke ute etter det..

JEg er ute etter om det går en sti rundt tollen, eller ihvertfall sånn at tollen ikke ser deg, og dette skal være mellom Ørje og Tockfors. Og helst hvor lang tid dere trur/vet det kommer til å ta. Ingen som vet ?