Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Kommer du på nFF-fest med "vanlig bar"?
Ja, selvsagt 149 52,46%
Nei, jeg er gjerrig og vil ikke betale for dyr drikke 55 19,37%
Kanskje 80 28,17%
Stemmegivere: 284. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  122 10479
Heisann folkens.

Ser ut til at vi ikke får holdt festen på Hausmania pga problemer med taket der som fører til at det er stengt ut 2011.

Grunnet dette ser det ut til at vi blir nødt til å leie lokale hvor lokalet selv styrer baren, altså ingen medbragt drikke.

Regner med at dette ikke blir et problem for de fleste her, vi skal allikevel klare å ha det forbanna gøy.

Men i forbindelse med dette blir vi nødt til å kjøre en ny avstemning for å lodde interessen på nytt så vi vet hvor mange vi må ha plass til.

Vote!

Forøvrig. Vil gjerne legge til at uansett om det blir bar eller tillat med medbragt så vil vi IKKE AKSEPTERE ULOVLIGE RUSMIDLER! ALL DISKUSJON OG MENINGER RUNDT DETTE KAN DERE HOLDE FOR DERE SELV! Regner med at mods/kru/admin fint klarer å luke ut folk som absolutt må ta opp dette temaet som naturlig nok er et ikke-tema.
Sist endret av Forconin; 16. februar 2011 kl. 13:12. Grunn: 2011, ikke 2010, takk Stam.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Såklart jeg fortsatt vil komme. Vann er også som regel gratis i "vanlig bar". Om dyrere alkohol er grunn nok for folk å ikke komme har de ikke skjønt poenget med denne festen.
Forconin
Forconin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jonta Vis innlegg
Såklart jeg fortsatt vil komme. Vann er også som regel gratis i "vanlig bar". Om dyrere alkohol er grunn nok for folk å ikke komme har de ikke skjønt poenget med denne festen.
Vis hele sitatet...
Du har skjønt det Jonna. Men tråden er grei å ha uansett da vi helst vil at folk skal dukke opp rimelig tidlig på kvelden og ikke komme søppelfulle i 1-tida fordi de måtte vorse med "billig drikke" først.

Det sagt så er jo selvsagt ikke alkohol i fokus på denne festen, det er nFF sitt 10årsjubileum vi feirer med musikk og sosialisering. Er jo en fordel at folk ikke er sørpe fulle under hele festen da det er veldig mange hyggelige freaks man kan prate med.
Jeg er med på dette jeg også. Noen som veit hvor mye det typisk koster å leie et lokale i Oslo? Veit det er som å spørre hvor mye en fisk veier, men allikevel.
Er absolutt ikke noe problem
Vi har sett på lokaler som koster 20-30 k å leie. Da stiller de med barpersonale, vakter, lyd og lys.

Dette fordrer imidlertid at vi har en viss peiling på hvor mange som kommer, for å få et bilde av hvorvidt vi kan gå i null eller ikke. Vi kommer til å måtte ta en liten sum penger i døra (kan ikke se for meg at det blir mer enn maks 100 kr.).

Denne pollen vil kunne gi oss et bilde av hvor mange som vil dukke opp. Jeg håper det blir kjempemange, slik at vi kan arrangere i det hele tatt, og at arrangementet blir størst og best mulig
Ingen bestemt dato enda?
Og det er naturligvis fortsatt 18-års grense på arrangementet. Det sier seg selv, men kan jo være greit å minne om.
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Ingen bestemt dato enda?
Vis hele sitatet...
Nei, men det kommer snart! Vi må bare først se om det er stemning for å avholde festen i et betjent lokale (som per nu er den eneste muligheten).
Nei, jeg er gjerrig og vil ikke betale for dyr drikke
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Nei, jeg er gjerrig og vil ikke betale for dyr drikke
Vis hele sitatet...
Bare drikk litt mindre da! Om du kommer skal du fått et glass muserende vin av meg, æresord!
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Bare drikk litt mindre da! Om du kommer skal du fått et glass muserende vin av meg, æresord!
Vis hele sitatet...
Det var en spøk, jeg skulle mer enn gjerne deltatt hadde det ikke vært for at jeg er kronisk syk og under 18. Uansett takk for tilbudet om sjenk
Så det er ikke noe mulighet for at de som fyller 18 etter sommeren kan bli med? Er jo ikke så farlig med drikke, det gjør jeg ellers i året uansett.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Så det er ikke noe mulighet for at de som fyller 18 etter sommeren kan bli med? Er jo ikke så farlig med drikke, det gjør jeg ellers i året uansett.
Vis hele sitatet...
Det vil skape problemer for arrangøren om noen skulle komme på kontroll og jeg tviler på at noen vil ta det på sin kappe.
Forconin
Forconin's Avatar
Trådstarter
Det blir nok 18årsgrense uansett. Får heller komme på neste fest. Blir denne en suksess blir det garantert flere ved en senere anledning.
Exterminate!
jonnis's Avatar
Jeg er med! Tror dere det blir snakk om 18-års bar, eller vil det være mulig for oss som er 20+ å ta seg en Jack og Cola?
Dette blir dritkult!
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Det var en spøk, jeg skulle mer enn gjerne deltatt hadde det ikke vært for at jeg er kronisk syk og under 18. Uansett takk for tilbudet om sjenk
Vis hele sitatet...
Bare hyggelig! Når det gjelder alder så blir det forhåpentligvis flere anledninger, og utesteder må tilrettelegge om noen har diagnoser som krever spesielle hensyn
Sitat av drittunge Vis innlegg
Så det er ikke noe mulighet for at de som fyller 18 etter sommeren kan bli med? Er jo ikke så farlig med drikke, det gjør jeg ellers i året uansett.
Vis hele sitatet...
For å si det slik; jeg som arrangør kan ikke oppfordre til å benytte falsk legitimasjon, låne storebrors legg eller dyrke frem et formidabelt skjegg, slip at man slipper inn. Om vi leier et utested er det imidlertid opp til dem hvem de slipper inn (det er de som sliter om det blir sjenkekontroll), så vi kan ikke hindre noen i å prøve seg. Det er dog kjipt å reise lang vei for så å ikke komme inn, så jeg vil råde mindreårige til å smøre seg med tolmodighet og krysse fingrene for at arangementet blir så vellykket at vi gjentar det siden
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
jeg kommer på fly nedover, kanskje er noen interesserte i å finne på noe en dag eller to etter selve festen og.
tipper jeg blir der en ukes tid når jeg først drar såpass langt.
Sist endret av somnium; 16. februar 2011 kl. 23:23.
jeg fyller 18 7 august, er det muligheter for at jeg rekker det? Noe jeg tviler på men er vel lov å håpe?
Dette blir helt konge, jeg kommer uansett!
Synd for de under 18, men om dette arrangementet skal bli spiselig for arrangøren må det nok desverre til.

Lite spørsmål: har arrangøren tenkt å reklamere for festen utenfor freak.no eller blir dette "privat arrangement" ?
Så sitter vi som fyller atten år rundt juni, april og mai engstelige for at festen blir en uke før bursdagen vår. Vennligst oppdater oss snarest på når det blir holdt!
Sitat av Filosofen Vis innlegg
Så sitter vi som fyller atten år rundt juni, april og mai engstelige for at festen blir en uke før bursdagen vår. Vennligst oppdater oss snarest på når det blir holdt!
Vis hele sitatet...
Det er nok mange av oss ja! :P
Sitat av ballestank Vis innlegg
Det er nok mange av oss ja! :P
Vis hele sitatet...
Også har vi de som fyller år nå i januar, februar, mars som ikke bekymrer seg
Så har vi de som fylte i juli i fjor, som ikke kan vente på at festen skal starte.

Gleder meg sykt til å se medfreaksa. Blir nok noen overaskelser, da jeg har mitt eget bilde på hvordan folk ser ut.
Foreslår venue: Haga vertshus på Jomfruland i Telemark.
Arrangementet høres kjempeflott ut, og jeg vil mer enn gjerne komme å feire freak sitt 10-årsjubileum over en pils!
Men jeg måtte vote kanskje pga. økonomi, og siden det ikke er bestemt dato, vet jeg ikke om jeg blir utskreven før den tid.

Men kan spørre om perm fra sykehuset for å feire dette eksepsjonelle arrangementet!
Vi snakkes garantert!

Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Så har vi de som fylte i juli i fjor, som ikke kan vente på at festen skal starte.

Gleder meg sykt til å se medfreaksa. Blir nok noen overaskelser, da jeg har mitt eget bilde på hvordan folk ser ut.
Vis hele sitatet...
Det er morsomt og møte medfreaksa ja!
Husker treffet i Tromsø, var ikke stort, men folka som var med gjorde det til en koslig kveld som lett kan gjentas.

Du har noe å glede deg til
Forconin
Forconin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Dette blir helt konge, jeg kommer uansett!
Synd for de under 18, men om dette arrangementet skal bli spiselig for arrangøren må det nok desverre til.

Lite spørsmål: har arrangøren tenkt å reklamere for festen utenfor freak.no eller blir dette "privat arrangement" ?
Vis hele sitatet...
Godt, godt.

Nei, dette blir en "privat fest for freak.no". Om folk vil ta med venner/kjæreste/whatever som ikke er nFF-medlemmer er dette selvsagt helt greit, men det er en freak.no-fest for å feire 10 år .
Så det betyr at jeg og får være med?
Sitat av Filosofen Vis innlegg
Så sitter vi som fyller atten år rundt juni, april og mai engstelige for at festen blir en uke før bursdagen vår. Vennligst oppdater oss snarest på når det blir holdt!
Vis hele sitatet...
enig der, sitter med hjerte i halsen
Sist endret av justastonedhuman; 17. februar 2011 kl. 00:11.
Jeg kommer!
Slipper forkvaklet ungdom med ekstrem sosial angst og bissart atferdsmønster forbi dørstokken? Om det kan gis garanti for det, er det ikke helt umulig at jeg dukker opp på stedet, muligens i lag med en god kamerat. Må rekke å fylle 18 først, riktig nok. Er det sikkert at det blir etter 19. april?
Er det noen med-freaks som skal kjøre fra Bergen, og som tilfeldigvis har plass til en liten slo-stril?

Edit: If so, Pm meg!
Sist endret av Sjølvaste; 17. februar 2011 kl. 05:49.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Er det noen med-freaks som skal kjøre fra Bergen, og som tilfeldigvis har plass til en liten slo-stril?

Edit: If so, Pm meg!
Vis hele sitatet...
Går det ikke tog til Oslo ?
Sitat av Kain Vis innlegg
Går det ikke tog til Oslo ?
Vis hele sitatet...
Jo, det gjør forsåvidt det. Men jeg tenker at det er hyggeligere å bli kjent med noen på vei til Oslo, istedet for å sitte helt aleine på et tog og trappe opp på en fest hvor man (mest sannsynlig) aldri har møtt noen av deltakerne før. (I tillegg har jeg et anstrengt forhold til det å ta tog)
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Jo, det gjør forsåvidt det. Men jeg tenker at det er hyggeligere å bli kjent med noen på vei til Oslo, istedet for å sitte helt aleine på et tog og trappe opp på en fest hvor man (mest sannsynlig) aldri har møtt noen av deltakerne før. (I tillegg har jeg et anstrengt forhold til det å ta tog)
Vis hele sitatet...
Hadde hopper på toget i en fei jeg, tar heller tog rundt jorden får å komme til Oslo, en å ta fly fra Finnmark.

Shansavãri:
Om jeg blir å komme så kommer jeg nok helt aleina fra Finnmark uten 1 kar jeg kjenner i Oslo, kansje jeg trekk med en vennine der nede
Man må bare tøre å satse får å få en god historie til å fortelle vidrer til folk/sønn din i fremtiden

Er 18 den 25 Mai, å om jeg hadde vært 18 i mars månde å festen holdes i Mars hadde jeg gitt en stor hælvete i den, man orsk ikke å drikke i kulden.
Må bli etter eksamens-perioder, har f.eks eksamen selv i matte den 31 mai..
18 års grense betyr 18 års bar? Lunken øl og shotter i reagensrør laget av plastikk?

Count me....out.
Forconin
Forconin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Shansavãri Vis innlegg
Slipper forkvaklet ungdom med ekstrem sosial angst og bissart atferdsmønster forbi dørstokken? Om det kan gis garanti for det, er det ikke helt umulig at jeg dukker opp på stedet, muligens i lag med en god kamerat. Må rekke å fylle 18 først, riktig nok. Er det sikkert at det blir etter 19. april?
Vis hele sitatet...
Selvsagt

Forøvrig så ser det ut til at det blir etter 19 April ja, vi har ikke satt en dato ennå men lukter litt på noe litt uti Juni.

Tafsern: WtF?
Sist endret av Forconin; 17. februar 2011 kl. 12:20.
Sitat av Forconin Vis innlegg
Tafsern: WtF?
Vis hele sitatet...
Hehe, det er sånn steder med 18 års grense er her i byen, og dit går man ikke når det er eks antall år siden man var 18 selv.

Noen synes det sikkert er gøy, men ikke jeg.

Blir opplegget seriøst og man kan drikke noe annet en øl, så ja. Visst ikke så kommer jeg ikke fordi det er gøy å møte kids, og langt derifra når man allerede vet at det blir pølsefest av dimensjoner.

Allerede nå så sitter jo halvparten i denne tråden og håper at festen blir ETTER at de har fylt 18.
Sist endret av tafsern; 17. februar 2011 kl. 12:39.
Cluet er at vi leier ett festlokale og da setter vi aldersgrense selv, så lenge vi følger lovverket. Vi kommer ikke til å leie en uteplass som vanligvis har 18års grense, vi kommer til å leie ett eget dedikert festlokale, så sant planene ikke forandres.
Til sammenligning: hadde vi vært på bygda hadde vi ordna det på samfunnshuset, ikke på en eksisterende pub.
Sist endret av Mith; 17. februar 2011 kl. 12:42.
Sitat av Mith Vis innlegg
Cluet er at vi leier ett festlokale og da setter vi aldersgrense selv. Vi kommer ikke til å leie en uteplass som vanligvis har 18års grense, vi kommer til å leie ett eget dedikert festlokale, så sant planene ikke forandres.
Vis hele sitatet...
Aight, litt bedre forklart. Synes førstepost kunne ha beskrevet hele opplegget bedre. Nå er det svært vagt hva som faktisk skal skje!

Vi får sjå vi får sjå..
Det er svært vagt fordi det er svært lite som er spikra og vi var nødt til å skrape alle planen vi opprinnelig hadde og starte letinga etter overkommelige alternativer
Jeg tar med meg en babe av en vennine her, så da kommer det ihvertfall to jenter
Sitat av Forconin Vis innlegg
Nei, dette blir en "privat fest for freak.no". Om folk vil ta med venner/kjæreste/whatever som ikke er nFF-medlemmer er dette selvsagt helt greit, men det er en freak.no-fest for å feire 10 år .
Vis hele sitatet...
Når det er sagt blir det ikke et kriterie at man har brukerkonto (dette ville blitt vanskelig å overholde), så basically er festen for alle som vil feire at nFF er 10 år, ikke bare medlemmer.

Jeg leker med tanken om å annonsere festen på andre freakete nettsteder/publikasjoner for å få med oss gamle, innaktive medlemmer, men vi får ta det på neste festkommitemøte
Jeg kommer ikke for å drikke meg full, men for å møte med-freak's, så selvsagt kommer jeg, kan jo ikke la være å benytte muligheten til å møte så mange fra forumet.
Får man lov å være full? For jeg kommer ikke til festen uten garanti å bli full. Er mer pratsom når jeg er full enn edru, og når jeg kommer dit, kanskje jeg kjenner ingen der. Er ganske morsom i fylla med ukjente folk. Må også si at jeg pleier ikke å drikke full for å være sosial med kompisene mine.
Sitat av Løken92 Vis innlegg
Får man lov å være full? For jeg kommer ikke til festen uten garanti å bli full. Er mer pratsom når jeg er full enn edru, og når jeg kommer dit, kanskje jeg kjenner ingen der. Er ganske morsom i fylla med ukjente folk. Må også si at jeg pleier ikke å drikke full for å være sosial med kompisene mine.
Vis hele sitatet...
Hvis man holder fest med alkoholservering er det selvfølgelig lov til å bli full. Men, siden det holdes på et sted som står for både vakthold og servering så må man selvfølgelig rette seg til at de setter grensen for hvor drita man blir. Blir man så full at de ikke kan forsvare å servere deg noe mer så blir du naturlig nok kastet ut.
Som ved et vanlig utested altså.
Dette hadde vært kult å deltatt på!
Kommer selvsagt helt ann på dato, da sommeren for meg er rimlig stappet.
Ser lite aktivitet fra folka på pyro-delen her! Det er too bad, nesten like bad som den 18års grensa. Jeg har full forståelse for det, og håper dette blir noe av så de som har mulighet får en konge kveld! Da er det jo også større sjanse for gjentagelse, og det liker vi