Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Ville du kommet på en nFF-fest i Oslo?
Jeg er over 18 og ville kommet på fest. 484 57,28%
Jeg er over 18 og ville ikke kommet på fest. 157 18,58%
Jeg er under 18 og ville kommet på fest. 146 17,28%
Jeg er under 18 og ville ikke kommet på fest. 58 6,86%
Stemmegivere: 845. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  365 34832
Har hatt et lite møte med felix_poker i dag hvor vi har diskutert muligheten for å arrangere en nFF-fest for nFF's medlemmer på et eller annet utested i Oslo.

I den forbindelse har vi behov for å få en viss formening om hvor mange som ville kommet på en slik fest.

Covercharge blir etter all sannsynlighet 100,-, festen blir da enten en fredag eller en lørdag og vil vare hele kvelden. Regner også med at vi skal kunne få noen av nFF's DJ'er/Producere/whatever til å snurre skiver.

Alternativ 1 er at vi kjører fest for de over 18, alternativ 2 er at vi kjører "splittet" lokale med ett område for de over 18 så de får handlet drikkevarer samtidig som man har ett område for de under 18 så alle får vært med.

Uansett, stem i vei folkens, dette er selvsagt ingen bindende påmelding.

For ordens skyld: Ulovlige rusmidler vil selvsagt ikke bli tillatt på denne festen.
Sist endret av liasis; 1. desember 2010 kl. 21:44.
Jeg hadde kommet, garantert
Kjapt jobbet, Forconin!

Vi ser for oss at denne festen eventuelt arrangeres i mai eller tidlig i juni 2011. Folk har altså litt tid på seg, både til å bli 18 og til å manne seg opp til å dra på fest med resten av freak.no
Men, klarer vi å mobilisere flere folk enn på de tidligere åpne treffene? Hvis ikke blir det liten vits å organisere noe store greier. De største treffene har jo vært så og si vif-only, og det er jo litt merkelig med tanke på ratioen mellom "vanlige" brukere og vif.
Sist endret av Mith; 1. desember 2010 kl. 14:27.
Hadde jeg hatt penger til å reise til Oslo hadde jeg lett blitt med. Men den gang ei.
gitt at det er etter eksamen (altså i sommerferien, juni) så hadde jeg tatt turen uten tvil om jeg kunne lånt en sofa-plass hos noen etterpå ^^,
God idè, jeg tror dette kan bli fett. Om det times riktig har jeg sikkert en sofaplass til overs også. Forresten hadde det hvert fint om treffet ikke lander midt i eksamensperioden i juni
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Mye det samme som etse for min del. Kan sannsynligvis ordne meg sofaplass e.l. selv.
Jeg skal komme inkognito, forkledd som en søplenerd.
Kult initiativ. Vi bør vel ha i tankene at de færreste utesteder opererer med 18-årsgrense. Det er vel så å si ingen. (Vi vil vel ikke feste på "Rett Inn", vil vi vel?)
Sitat av bronsky Vis innlegg
Kult initiativ. Vi bør vel ha i tankene at de færreste utesteder opererer med 18-årsgrense. Det er vel så å si ingen.
Vis hele sitatet...
Er dere slik stilt i hovedstaden, at en mann som er gammel nok til å bli folkevalgt, ikke kan få kjøpt seg en øl? Det må da finnes et passende utested med 18-årsgrense, og ikke så altfor høy pøbel-status, for å få med flest mulig medlemmer.

Jeg hadde gladelig blitt med, hadde det ikke vært for at reisen til Oslo krever at jeg tar fly. Ha det gøy!
FETT!, men drøy det til etter 17. mai? er russ
Sitat av bronsky Vis innlegg
Kult initiativ. Vi bør vel ha i tankene at de færreste utesteder opererer med 18-årsgrense. Det er vel så å si ingen. (Vi vil vel ikke feste på "Rett Inn", vil vi vel?)
Vis hele sitatet...
Var det snakk om et utested da? Såvidt jeg ser, har ikke dette blitt nevnt. Dog var det noe snakk om et splittet lokale. Dette tyder jo på at vi/Forconin leier et lokale.
Jeg er under 18, men stiller nok om det fikses en under 18-greie! Kunne trengt en soveplass da men det tar vi når den tid kommer!
Suverent tiltak! Jeg er med!
Hvordan er det med dem som ikke takler alkohol men likavel tømmer en kartong med vin? Er dem også velkommen?
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Hvis det er et lokale kun for nFF-ere, ikke midt i russetiden og ikke midt i eksamenstiden så skal jeg jammen meg slå på stortromma og bestille billett til Oslo kun for dette. Bra initiativ!

Btw, hvis noen kjører fra Trondheim eller noe i nærheten spleiser jeg gjerne på bensin.

Ooog, noen som har lyst på sofaen sin okkupert av en trønder?
Sist endret av BomberMan; 1. desember 2010 kl. 15:55.
Et forslag: Hva med å selge billetter for typisk 200-300 kroner, slik at vi spleiser på inngangspenger. I tillegg kan vi ha slik at medbrakt f.eks. ikke er lov, men at inklusive i den prisen får man drikkebonger så man kan kjøpe cider/øl/vin, og så har man bar om noen ønsker noe utover dette.

Et problem med nFF-treff er at mange sier de vil komme, men ikke møter opp likevel. Med å ha at folk må betale for drikke og inngang på forhånd øker sansynligheten for at de som melder seg på faktisk møter opp.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Btw, hvis noen kjører fra Trondheim eller noe i nærheten spleiser jeg gjerne på bensin.
Vis hele sitatet...
Er med på dette. Har dessverre ikke bil tilgjengelig. Kan i tillegg kjøre deler av veien.
Sitat av etse Vis innlegg
Et forslag: Hva med å selge billetter for typisk 200-300 kroner, slik at vi spleiser på inngangspenger. I tillegg kan vi ha slik at medbrakt f.eks. ikke er lov, men at inklusive i den prisen får man drikkebonger så man kan kjøpe cider/øl/vin, og så har man bar om noen ønsker noe utover dette.
Vis hele sitatet...
Stemmer imot dette. Ikke alle drikker alkohol. Er enig med forhåndsbestilling tho.
Sitat av Mith Vis innlegg
Men, klarer vi å mobilisere flere folk enn på de tidligere åpne treffene? Hvis ikke blir det liten vits å organisere noe store greier. De største treffene har jo vært så og si vif-only, og det er jo litt merkelig med tanke på ratioen mellom "vanlige" brukere og vif.
Vis hele sitatet...
Vi har jo klart å samle 40-50 stk. på VIF-treff, så 100+ burde jo ikke være umulig?

Jeg tror det er et par ting som kan gjøre at flere vil delta her enn på et vanlig treff. De andre treffene er stort sett på dagtid, og folk har andre planer for kvelden (som oftest festing, da treffene er i helger). I dette tilfellet er jo treffet en fest, og man kan derfor, om dette blir annonsert i god tid, legge festplanene deretter. Hvis vi også åpner for "bring a friend" tror jeg vi kan få med en del som kanskje synes vanlige treff er "flaut". Festsetting med eventuell alkoholservering hjelper jo også på dette aspektet.

Sitat av Waffaz Vis innlegg
Hadde jeg hatt penger til å reise til Oslo hadde jeg lett blitt med. Men den gang ei.
Vis hele sitatet...
Dette kan jo endre seg innen den tid, da?
Sitat av Public_htmL++ Vis innlegg
Var det snakk om et utested da? Såvidt jeg ser, har ikke dette blitt nevnt. Dog var det noe snakk om et splittet lokale. Dette tyder jo på at vi/Forconin leier et lokale.
Vis hele sitatet...
Ja! Med mindre Forconin eller Felix har skjenkebevilling og tar på seg ansvaret for at alle som blir servert er gamle nok.

Sitat av Forconin
Alternativ 1 er at vi kjører fest for de over 18, alternativ 2 er at vi kjører "splittet" lokale med ett område for de over 18 så de får handlet drikkevarer samtidig som man har ett område for de under 18 så alle får vært med.
Vis hele sitatet...
Ikke vet jeg, men er ikke majoriteten nFF gutter? må jo bli tedenes pølsefest!:P Mulig jeg tar feil?
Jeg synes heller at det bør arrangeres en norsk variant av burning man.
Om man får arrangert teltring med musikkanlegg og workshops i div. rart over en helg så hadde det vært knall (:

Fest er alt for vanlig, man kan jo drikke seg sanseløs sammen med idioter året rundt. Arranger noe som folk husker!
Sitat av Henrik91 Vis innlegg
Ikke vet jeg, men er ikke majoriteten nFF gutter? må jo bli tedenes pølsefest!:P Mulig jeg tar feil?
Vis hele sitatet...
ja det blir mest gutter, hadde ikke forventet noe annet. Tror og og andelen "freakere", "geeker" o.s.v. blir noe høyere enn normalt på fester - og derfor samtale emner kan være annerledes og; blir vel som på nFF-treff mye snakk om de emnene som man snakker om på forumet.

Synes det høres kjempe gøy ut jeg, og er ikke avhengig av at det er jenter på en fest for at jeg skal ha det gøy.
Sitat av Monkey_drone Vis innlegg
Jeg synes heller at det bør arrangeres en norsk variant av burning man.
Om man får arrangert teltring med musikkanlegg og workshops i div. rart over en helg så hadde det vært knall (:

Fest er alt for vanlig, man kan jo drikke seg sanseløs sammen med idioter året rundt. Arranger noe som folk husker!
Vis hele sitatet...
da melder i hvertfall jeg avbud om det blir noe slikt. Jeg ser for meg mer en situasjon hvor mange freakere samles i et lokale, og de som ønsker kan drikke alkohol. Og så kan man treffes, snakke sammen og bli kjent utenfor forumet.
Sist endret av etse; 1. desember 2010 kl. 16:52.
Sitat av Monkey_drone Vis innlegg
Jeg synes heller at det bør arrangeres en norsk variant av burning man.
Om man får arrangert teltring med musikkanlegg og workshops i div. rart over en helg så hadde det vært knall (:
Vis hele sitatet...
Det blir nok litt omstendelig i første omgang, men hvis dette funker kan vi jo gjøre tradisjon av det, og kanskje utvide konseptet i fremtiden?
Sitat av Monkey_drone Vis innlegg
Fest er alt for vanlig, man kan jo drikke seg sanseløs sammen med idioter året rundt.
Vis hele sitatet...
nFF'ere er ikke idioter. Der ligger forskjellen
Sitat av etse Vis innlegg
ja det blir mest gutter, hadde ikke forventet noe annet.
Vis hele sitatet...
Joda, det blir sikkert mye gutter, men vi har en del jente-medlemmer også, og om vi åpner for at man kan ta med seg venner, kan det fort bli en annen gutt/jente-ratio enn det til daglig er på forumet.

Sitat av bronsky Vis innlegg
Ja! Med mindre Forconin eller Felix har skjenkebevilling og tar på seg ansvaret for at alle som blir servert er gamle nok.
Vis hele sitatet...
Enten vil det bli leid et lokale med skjenkebevilgning (i alle fall i deler av lokalet), eller det hele vil bli en "privat fest", der de som vil tar med seg egen drikke.
Hvis festen treffer samtidig som en konsert eller annet arrangement som foregår i Oslo så hadde man nok tatt turen innom, hvis ikke så er det litt for langt å ta fly dit for et treff.
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Btw, hvis noen kjører fra Trondheim eller noe i nærheten spleiser jeg gjerne på bensin.
Vis hele sitatet...
Bor nesten et steinkast ifra Inderøya, så det er klart jeg er med på den hvis jeg bestemmer meg for å dra nedover
Sitat av Elemental Vis innlegg
Hvis festen treffer samtidig som en konsert eller annet arrangement som foregår i Oslo så hadde man nok tatt turen innom, hvis ikke så er det litt for langt å ta fly dit for et treff.
Vis hele sitatet...
Selve festen vil jo også bli en "konsert", forhåpentligvis med flere dyktige DJ's (vi må bare overtale dem til å spille for BJ's først )
Det kunne vært morsomt å fått i stand

EDIT: Er det lov til å ta med seg kvinnfolket?
Sist endret av Pagliacci; 1. desember 2010 kl. 17:14.
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Det kunne vært morsomt å fått i stand

EDIT: Er det lov til å ta med seg kvinnfolket?
Vis hele sitatet...
Jeg ser for meg at vi ikke kjører eksklusivt medlemmer fra freak.no, men at det tvert imot oppfordres til å ta med en venn eller to (eller tre eller sin partner eller alle sine elskere), men dette er enda på planleggingsstadiet, og ingen ting er bestemt enda
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
I tillegg blir det vanskelig å skille mellom medlem og ikke-medlem. Kommer nyregistrerte inn? Hvis ikke; hvor går grensa?

Jeg regner uansett ikke med at dette ville blitt noe problem.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Selve festen vil jo også bli en "konsert", forhåpentligvis med flere dyktige DJ's (vi må bare overtale dem til å spille for BJ's først )
Vis hele sitatet...
Da blir det plutselig mer aktuelt å ta turen nedover. Hvis Tierra, loathsome, djxfade, Honningbarna(kansje mindre aktuelt), Mads Kymre(også kansje uaktuelt), eller andre musikere vi har på forumet jeg sikker har glemt stiller opp skal man vel klare å betale flybilletten med god samvittighet.

Eller Binärpilot!
Sist endret av Elemental; 1. desember 2010 kl. 17:28.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Elemental: Kan jeg friste med trøndersk søppelpønk/crossover?
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Elemental: Kan jeg friste med trøndersk søppelpønk/crossover?
Vis hele sitatet...
Hvis det er Sædsküm du henviser til så må jeg nok takke høflig nei
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Dette kan jo endre seg innen den tid, da?
Vis hele sitatet...
Har planer om å reise på TG, om det skjer, så tror jeg ikke at jeg har så mye mer penger tilgjengelig til en til østlandstur
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Har planer om å reise på TG, om det skjer, så tror jeg ikke at jeg har så mye mer penger tilgjengelig til en til østlandstur
Vis hele sitatet...
Jeg skal ikke tvinge deg, men det er minst et halvt år til dette eventuelt blir gjennomført, og det koster typ 600 kr. tur/retur Bergen-Oslo. Hvis du tar med litt matpenger, flytoget og cc blir det hele ikke mer enn en drøy tusenlapp. Det lar seg da skaffe på 6 mnd?
Hehe, vi får se om det blir Oslotur Hadde jo vært gøy!
Hadde vært fint om det var ''privat fest'' slik at man kan ta med drikke selv, kjedelig å sitte og se på alle drikke, utenom deg bare fordi du blir 18 år om et par måneder. Pluss at det blir mye billigere for alkohol.
Sist endret av Dr.Feelgood; 1. desember 2010 kl. 17:59.
Litt skeptisk til å møte freakene etter den 40 sider lange "hvordan kvitte seg med lik og bevis" tråden

Neida, hadde vært kult det
Høres hyggelig ut.
Dersom jeg er ledig den aktuelle dagen og i tillegg har litt penger så skal man ikke se bort fra et jeg tar turen inn til Oslo for en liten fest.
Forconin
Forconin's Avatar
Trådstarter
1: Ta med venner/kjæreste/whatever: Dette må naturlig nok være lov. Selv om det vil bli en nFF-fest skal vi ikke protestere hvis noen vil ta med en venn.

2: Om nye medlemmer kan være med: Selvsagt, her diskriminerer vi ikke på postcount.

Når det gjelder gutt/jente-ratio så mener jeg at det ikke har noe å si, VIF-festene har tradisjonelt vært pølsefester uten at det har gjort noe med stemningen. Og som nevnt tidligere finnes det faktisk en del jenter her på forumet.
Spørsmålet mitt var seriøst.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Hvordan er det med dem som ikke takler alkohol men likavel tømmer en kartong med vin? Er dem også velkommen?
Vis hele sitatet...
Alle er velkommen, men det forventes jo så klart at man utviser vanlig folkeskikk. Om vi arrangerer dette et sted med skjenkebevilgning vil de be overstadig berusede folk om å ta seg en runde. Hvis vi har en privat fest og du slokner er det jo greit. Om man blir ufin er det en annen sak, det kommer jo helt an på hvordan man reagerer på alkohol
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Hvordan er det med dem som ikke takler alkohol men likavel tømmer en kartong med vin? Er dem også velkommen?
Vis hele sitatet...
Det er alltid noen som drikker seg over sans og samling, det er lite man kan gjøre for å sikre seg mot slik adferd. Det er imidlertid greit å ha i bakhodet at spyfylla ikke er helt det vi ser etter (jeg tror de fleste er enige).

Det kommer også helt ann på hva du mener med "ikke takler alkohol". Blir du dårlig? Søvnig? Ditt problem. Blir du aggressiv/idiot? Fortsatt ditt problem, men du bør belage deg på andre konsekvenser.

Om det blir på et utested blir du nok kastet ut ganske fort, blir det i et privat lokale får man nesten ta det som det kommer. Du har vel erfaring med hva som skjer med deg fra tidligere fester? Vi er ganske alminnelige mennesker, så utfallet blir vel temmelig likt.
Hmm, hadde kanskje vært noe! (Og jeg er jente, haha )

Og er det etter januar så har jeg rukket å bli 18 også så!
Får se, siden jeg er mindreårig, og mamma er drit redd hver gang jeg stikker til en kompis på fredag / lørdag å tror jeg drar på fest. Får se om jeg klarer å overtale henne til å la meg bli borte i oslo en kveld

Seff skal jeg prøve å komme en tur
Sist endret av Gt&Hoo; 1. desember 2010 kl. 18:30.
Jeg blir 18 i mai, så dette kan jo bli et festlig event Det er ikke mulig og finne et sted hvor det er lov til å ta med seg medbrakt drikke da? med tanke på mine fellow freaks som ikke har rukket og bli 18 innen den tid.
Sitat av etse Vis innlegg
ja det blir mest gutter, hadde ikke forventet noe annet. Tror og og andelen "freakere", "geeker" o.s.v. blir noe høyere enn normalt på fester - og derfor samtale emner kan være annerledes og; blir vel som på nFF-treff mye snakk om de emnene som man snakker om på forumet.

Synes det høres kjempe gøy ut jeg, og er ikke avhengig av at det er jenter på en fest for at jeg skal ha det gøy.
Vis hele sitatet...
Må kanskje ikke ha dem der for at det skal bli gøy, men av erfaring blir det litt morrosammare ved å ha hunkjønn tilstede på fester. Kanskje det til og med blir opprettet en "sladder fra festen" tråd i etterkant^^,
Svaret er ja og forslaget mitt er et samarbeid met f.eks metafusion soundsystems e.l. Altså en lukka fest på Indigo ellerl ignende med billig alkohol som alikevel dekker en del utgifter sammen med cover. Kanskje til og med et overskudd som kan brukes seinere festing. Stemte forøvrig ja og er over 18. Time and place ill be there
Høres jo bra ut at det ligger litt i planene å endelig få til en skikkelig nFF-fest

Jeg stiller selvfølgelig opp som DJ gratis om jeg skulle være ønsket, og skulle til og med kunne produsert litt eksklusive låter til et nFF-party.

Masse kudos til Forconin og felix_poker som tar ansvar og forsøker å realisere det mange av oss har tenkt på i mange år