Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 710
Hei alle sammen. Jeg skjønner egentlig ikke hvordan jeg skal forklare spørsmålet jeg har men jeg skal prøve mitt beste . Jeg har lenge prøvd å finne ut det jeg skal spørre dere folkens. Jeg har spurt mine lærere men de har ingen svar. Men men spørsmålet mitt er følgende: Hvordan får man en web side som er laget på photoshop til å passe til de fleste skjermene? Når jeg velger foreksempel svart bakgrund så kan jeg se på siden at det er hvit bakgrund, det skjer etter jeg har gjort filen til html. Det gjør web siden ganske stygg også. jeg klarer nesten ikke å beskrive hva spørmålet mitt går ut på håper dere forstår det.
bruk vanlige html-tags, eller sett det over til css ?

Html-tag
<body bgcolor=black>

Css-kode
<style>body{background-color:black;}</style>
Lager du en verdensvevside i kun Photoshop? Blir ikke det litt... merkelig?
Trådstarter
3 0
vær oppdatert jeg skal vise deg hvordan det ser ut, jeg bruker photoshop også gjør jeg det til html. Jeg gjør om bilder til html fil.
Gi ut en link med websiden(e) din(e), så får folk en skikkelig problembeskrivelse og har mulighetene til å se hva du faktisk gjør galt. Slik du ordlegger deg, kan det være mye rart å pirke på.
Sist endret av m0b; 26. september 2008 kl. 22:29.
Er egentlig problemet at selve bakgrunnen din er et bilde?
Du må lage bilder som kan repeates, og de må settes som bakgrunnsbilde, ikke vanlig.

Hva mener du med at du gjør om bilder til html fil? Du bør klippe ut bilder, lagre de og deretter legge de inn.

Det kan være lurt å lære seg html og css før du begynner med dette, så du forstår hvordan nettsider fungerer. Anbefaler http://www.htmldog.com
Om du baserer designet på kun pixelbasert grafikk får du jo ikke tilpasset str. til alle skjermoppløsninger. Lager du et dokument i Photoshop som er 900 pixler bredt, så er designet 900 pixler bredt. Den beste løsningen om du absolutt skal lage hele designet i Photoshop er vel å legge til en bakgrunnsfarge eller et bakgrunnsbilde i html-dokumentet for å unngå hvit bakgrunn.
Ang. bakgrunnen :
Sitat av dosky
bruk vanlige html-tags, eller sett det over til css ?

Html-tag
<body bgcolor=black>

Css-kode
<style>body{background-color:black;}</style>
Vis hele sitatet...
- Det du sa .

Ang. bilder som .html fil :
Håper virkelig at det var en skrivefeil . - Bildene skal lagres i bildeformat (f.eks png/gif) og deretter legges til på siden .

Generelt:
Vi kan ikke hjelpe deg uten en mer utdypende forklaring, det enkleste ville vært om du gjør som 1d13m0b sa , gi oss link til siden(e) din(e) så vi kan se problemet selv .
Trådstarter
3 0
hei, jeg fikk svaret på spørsmålet takk folkens
.
Sitat av webweb
hei, jeg fikk svaret på spørsmålet takk folkens
.
Vis hele sitatet...

Da skriver du hva som var løsningen på ditt problem slik at andre kan ha nytte av denne tråden i fremtiden. Da har nemlig ikke folk kastet bort tiden sin ved å prøve å hjelpe deg...