Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 11197
Hei
Lager denne siden for et stort busselskap i Trondheim.

Hva syns dere? Har dere noen Tilbakemeldinger?

Takknemmelig for alt!

http://tbuss.no/
Fin nettside! Er den ferdig? For skulle ha en gratis handletur til Sverige og trykket på "Bestill plass", men kom ikke videre? Ellers veldig clean og lett skjønnelig design!
"Bestill din tur her" Blender alt for mye med bakgrunnen, du burde gjøre den mer synlig.
Sikkerhetsklarert
Synes teksten over bildet er nesten uleselig. Hvit tekst med hvit buss som bakgrunn skaper dårlig kontrast og lesbarhet.

Ellers er dette vel ikke annet enn wordpress med random template?

Hva ønsker du tilbakemelding på?
Vet ikke om det er meningen å ha to linker til "student", men det er jo enkelt å fjerne/rette.

Ellers så går teksten på forsiden litt sammen med bildet av bussen og jeg synes knappen for å bestille reiser er litt vel usynlig, men utover det synes jeg siden er meget god.
jalig's Avatar
Trådstarter
Mange takk
Om du bor i Trondheimsområdet og vil ha gratis svensketur så går du på den gamle nettsiden glabussen.no og bestiller derfra.

Takk for tilbakemeldingene
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
"Greit" - fordi du ikke har laget det selv. Du bruker et ferdiglaget tema, og bruker Wordpress som kjerne. Nettsiden ser overhodet ikke profesjonell nok ut, slik buss-selskapet garantert ønsker. Har du kompetanse nok til å lage en nettside for "et stort buss-selskap i Trondheim"?

Skal uansett gi deg noen tips:
1. Bruk Wordpress, men ikke vis at du bruker Wordpress.
2. Fjern "Om oss" og "Gratis handletur til Sverige" på headeren. Dette må bli synlig andre steder på nettsiden.
3. Teksten i midten kommer ikke tydelig nok frem, kanskje du må ha et annet bakgrunnsbilde, eller legge mer skygge på teksten?
4. "Gratis handletur til Storlien", "Lei en buss", "Påmeldingsturer" på hovedsiden sier meg egentlig ingenting. Kanskje du kan legge til en tittel som sier hva tbuss prøver å selge? Feks: "Vi tilbyr"...
5. Nederst på nettsiden er det kontaktskjema. Ser ingen grunn til å ha det der, og iallefall ikke når det ikke står i stil med resten av nettsiden, og er på engelsk.
6. Footeren nederst er engelsk og viser ingen kopibeskyttelse ?
jalig's Avatar
Trådstarter
Takk for tilbakemeldinger, siden er nå tilbake til under konstruksjon. Syns det var mange bra tilbakemeldinger.

Tar de med meg i arbeidet. Er relativt ny på dette, så setter selvsagt pris på at folk kommer med tilbakemeldinger
Du kan jo godt la siden være oppe litt mer enn en halvtime, så flere får se hva du har gjort.
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Det ble for mye for en fersking... Uansett, lykke til
jalig's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ru11er Vis innlegg
Det ble for mye for en fersking... Uansett, lykke til
Vis hele sitatet...
Sitter jo å jobber med den, og da ser den av og til helt fucka ut. Men om dere ønsker det skal jeg åpne den igjen når det nærmer seg hvis dere vil se
Kan du ikke la den være oppe noen dagger til, eller eventuelt legge ved noen screenshots?
Jeg er sikker på at du kan høste noen flere tilbakemeldinger, hvis du ønsker. Det er endel web-utviklere på forumet vet jeg.

Edit: Ninjaed.
Sist endret av ferskvann; 22. januar 2014 kl. 00:49.
Jeg vet at jeg pirker veldig nå, men nederst på siden står det "enter your email to receive update" og "submit"... Det er engelsk, nettsiden er norsk!

Over til noe seriøst:
Synes virkelig nettsiden var fin, men er ikke det dumt at selve innholdet ligger litt lenger ned på nettsiden, slik at "alle" må scrolle litt for se hele hovedbudskapet?

... Eller, vent litt.. Det er jo dumt å gi tilbakemelding på siden som skal gi budskap om at nettsiden er stengt...
Sist endret av Crisposjokolade; 22. januar 2014 kl. 00:50.
jalig's Avatar
Trådstarter
Jeg ser poengene deres, og jeg skal laste opp noen screens.

Problemet er at det er en del kunder som bruker domenet for å gå til den gamle siden. Det er da dumt at de kommer til noe halvferdige greier.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Siden var ikke helt optimal i firefox, rakk ikke screenshotte når siden var oppe. Men var noe annet småpirk også.

Ventesiden er også litt bugget, bl.a prosenten, og submit knappen(ser ikke såå ille ut)
Siden du arbeider med WordPress så har jeg et tips til deg i slike situasjoner som du er i nå. Når du vil ha at andre skal kunne gå igjennom arbeidet ditt uten at kundene dine finner det på det akuelle domenet så lager du den ikke direkte på domenet. Lag en ny instalasjon på et subdomene feks. dev.tbuss.no.

Når du er ferdig, din klient har godkjent løsningen lastet du den bare rett opp på domene i root folderen. Du kan bruke en plugin som heter "Duplicator" til å flytte wordpress instalasjoner. Tar knappe to minutter. http://wordpress.org/plugins/duplicator/

Han brukt den utallige ganger. Den gjør jobbe hver gang!

Lykke til videre med arbeidet!
1. Du har ikke link på banneren din.
2. Hva er nedtellingen for?
3. Hva er prosentbaren for? Og tallet som beskriver prosenten passer ikke inn på progressbaren som du ser på bildet lagt ut av Fleff.
4. Twitter-knappen linker til den samme nettsiden, i en ny fane. Irriterende. Fjern knappen dersom de ikke har en twitter-side.
5. Feed-knappen linker til en hau av kode, som bl.a inneholder teksten "Welcome to Wordpress!" osvosv. Fjern den dersom den ikke blir brukt.
6. På bunnen av siden "Enter your email to receive update" og "Submit" burde bli oversatt til norsk.
7. Det er utrolig mye hvitt på nettsiden og altfor mye mellomrom (etter min smak).
8. Nettsiden mener jeg er for smal. Den faktiske nettsiden dekker kun 30% av området(totalt) på min skjerm.
9. Dette er jo bare midlertidig, men på teksten "Så er du selvsagt også velkommen til vår Facebookside", ville jeg mene det var naturlig å hotlinke "facebookside", til facebooksiden.

Slik ser den forøvrig ut hos meg (Chrome): http://puu.sh/6tqKY.jpg

Det er ihvertfall mine foreløbige tilbakemeldinger..

edit; Ser nå at dette kanskje bare er en temp side totalt sett.. Utrolig teit å ta ned nettsiden igjen etter så kort tid..
Sist endret av MrCryptical; 22. januar 2014 kl. 01:59.
For de som måtte lure, så kan man se designet hans her (selvsagt uten det personliget preget han har lagt på selv); http://www.elegantthemes.com/demo/?theme=Divi
Ser at nettsiden er tilbake nå, og jeg må si at dette var ikke akkurat veldig tydelig..

http://puu.sh/6tSyb.jpg

Vil også nevne den engelske delen i "kontakt oss" nederst på siden.

Det står også på engelsk når man trykker på forstørrelsesglasset for å søke.

Det å ha at man skal løse mattestykker for å sende inn melding i kontaktskjemaet blir jo helt meningsløst når du har e-posten stående i klartekst rett ved siden av.
Er det noe som lager spam, er det e-post i klartekst. Ikke kontaktskjemaet.

Det virker også som logoen til buss-selskapet er litt trykket sammen i bredden og blir veldig liten og anonym der oppe i hjørnet. Får ikke akkurat folk til å huske denne logoen.

Og hva er denne streken i tittelen for? (veldig pirk pirk)
http://puu.sh/6tSNA.jpg

Du burde heller ikke spørre etter tilbakemeldinger så tidlig i redigeringen, når halvparten av linkene fører til wordpress. :P
Lykke til videre da, og jeg kommer tilbake for å pirke mer når du er 80% ferdig med nettsiden :>
Sist endret av MrCryptical; 22. januar 2014 kl. 12:03.
Jeg ville gjerne sett logoen til "Thorleifsbussreiser" litt mer til venstre på headeren. Synes den hadde en veldig unaturlig plassering der den stod.
1. Captcha-feltet er på feil side.
2. Dropdown hover-effekten lagger.
3. Ikke så veldig mye å gi kritikk på når du har brukt et ferdig Wordpress-theme.
Sist endret av Ozma; 22. januar 2014 kl. 16:55.
Dataingeniør
Zarlach's Avatar
Jeg synes ikke designet var helt optimalt. Topp-navigasjonen er bra. Her er noen ting jeg la merke til:



For morroskyld (får ikke sove ), lagde jeg min egen versjon av nettsiden. Jeg orket ikke å ta med alt:



Lykke til!
fant en liten feil under Gratis handletur til Storlien er et eldorado for kjøpelystne trøndere!
Skriv mer om Storlien. men hvis du fjerner: skriv mere om Storlien så blir det nok litt bedere
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
"Designed by Jonas og Lises internettfabrikk | Powered by Copyright 2014"

Seriøst? Sist jeg sjekka, og som man kan bekrefte på denne forumtråden - er - at - du - ikke - har - designet denne nettsiden. Hvorfor tar du da kreditt for det? Og, "Powered by Copyright 2014" sier meg ingenting: "Drevet av Copyright 2014"....
Her burde du heller ha: "Kopibeskyttet (c) Tbuss.no"
Som en privat amatørside: Helt grei.

Som et betalt oppdrag du har påtatt deg for et selskap: Huff.

De viktigste feilene er allerede nevnt.
Sitat av Ru11er Vis innlegg
"Designed by Jonas og Lises internettfabrikk | Powered by Copyright 2014"

Seriøst? Sist jeg sjekka, og som man kan bekrefte på denne forumtråden - er - at - du - ikke - har - designet denne nettsiden. Hvorfor tar du da kreditt for det? Og, "Powered by Copyright 2014" sier meg ingenting: "Drevet av Copyright 2014"....
Her burde du heller ha: "Kopibeskyttet (c) Tbuss.no"
Vis hele sitatet...
Sist jeg sjekket i går sto det som det burde, utrolig frekt å endre dette til sitt eget.

Til informasjon TS, så kan dette også gå hardt utover buss-selskapet dersom rette personene kommer over dette.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Er endel du bør gjøre for nå så virker den ikke helt proff. Første jeg ville gjort er og endre på bilde viser (karusell) her kan du søke på nett så kan du bruke noe som heter "nivo slider".
Ikonene på forsiden ser ikke bra ut og ser forfardelige ut på Retina. Sjekk ut http://fortawesome.github.io/Font-Awesome/