Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 2503
Hei.

Russegjengen min skal oppgradere anlegget vårt.


Anlegg rundt 10k kan gå litt over.

Sett litt på kicker L7 eller L5, ikke så veldig god på lyd, vet ikke om det lønner seg å kjøpe 2x 15'' eller 2x12''...


Vi har allerede:
kicker 2x12'' med peak på 600W.
4x6,9'' men vi skal bare bruke 10k på bass så trenger ikke finne diskanter.
magnat 1kw som vi har koblet på diskanter
Kicker 500w monoblokk.

Om noen vet om noen diskanter som kan spille HØØØYT og tåler MYYYE, så kan de komme med det også

Så hvis noen kunne hjelpe oss hadde det verdt bra

Kanskje greit å legge ved at det er en ford transit 2002 model minibuss som er ganske stor inni så trenger mere trykk enn en vanlig russebil.

noen som kan hjelpe ?
Sist endret av VitoScaletta; 6. november 2012 kl. 22:18.
Trenger hjelp...
Ta å send en mail til elutstyr.no å spør om de kan sette opp noe til dere. Si hva budsjettet er på, så får du sikkert et greit oppsett og kanskje litt redusert pris.
Sist endret av TinnSoldat; 12. november 2012 kl. 12:40.
Høres ut som du bare vil ha det høyt. Ville i tilfelle sett på Cerwin Vega, eventuelt Ground Zero Hydrogen. Disse kan du få jævlig billig fra utlandet, gjerne sammen med en Brutus forsterker. Kjør gjerne Infinity komponentsett.
det vill vi så på en goliat men den var solgt dagen etter :P
Tror alle russ får 30% avslag på dynaBel. Du kan jo sjekke ut de
Liker ikke dynabel :P
Sitat av Elshop Vis innlegg
Liker ikke dynabel :P
Vis hele sitatet...
Your loss. De lager fantastiske produkter, har god service og godt utvalg i nettbutikken forrige gang jeg sjekka.
EDIT: Og ja det baseres på personlige erfaringer.
Sist endret av antring; 12. november 2012 kl. 19:33.
Sitat av Elshop Vis innlegg
Liker ikke dynabel :P
Vis hele sitatet...
lol. Dynabel er blant det absolutt bedre på norsk jord. Har du noen grunn til å ikke like dynabel?
DynaBel spiller utrolig bra, ser ikke noe grunn til å ikke like det.

Kan jo sjekke ut B2, elementene jeg har spiller bra syns jeg, og de har kontinuelig effekt på 600w i 2ohm. Vet Elutstyr har tatt inn noen 18" fra B2 som visstnok skal spille utrolig bra, det kan jo være verdt å sjekke ut?
kan jo se på det da.. det vi ser på nå er kickere med max peak på 3000watt
Sitat av Elshop Vis innlegg
kan jo se på det da.. det vi ser på nå er kickere med max peak på 3000watt
Vis hele sitatet...
Stryk det jeg tidligere har sagt. Ser ut som at det kun går på skrytefaktor fremfor kvalitet og lydbilde her. Se heller litt på Nuclear. Da blir dere kule.
hmm russetid er jo alt om dunket da men...
Sitat av Elshop Vis innlegg
hmm russetid er jo alt om dunket da men...
Vis hele sitatet...
Forstår ikke hvorfor du henger deg opp i wmax, men Nuclear som jeg linket til peaker en plass på 8-9KW, om det fenger interessen din.
Personlig synes jeg det er litt bakvendt det du holder på med, men det er kun min mening.
hvorfor er jeg bakvendt?¨


Ja, har sett på den Ground Zero du postet, synes den var kul !
Sist endret av VitoScaletta; 12. november 2012 kl. 20:56.
Sitat av Elshop Vis innlegg
hvorfor er jeg bakvendt?¨


Ja, har sett på den Ground Zero du postet, synes den var kul !
Vis hele sitatet...

Har selv samme , bare 15" kjører den på 800rms, speil å så og si alt annet rister som bare faen.. kjøp dere 1 eller 2 slike I 15" på gode forsterkere så har dere mer en nok subb
Høy peak watt på elementene har ikke en pøkk og si så lenge du ikke har en stor forsterker, ekstra batteri(er) store kabler osv. Da er dere langt over 10k uansett. Se på Digital design VoB2 diskanter og Digital design vo E18 midbasser. Dynabel subber og forsterkere. Billig og spiller HØYT. Batteri kjøper du på Biltema, kjøp det største agm batteriet. Kabler fra lib, billig og knallfine og legge.
fårløbi har vi 5 batterier og 2 kondensatorer .. nei nei, det vet jeg men max peak på 3k er bra hvis du har forsterker til det !
Nei. Regner med at dere skal spille høyt over tid? I såfall glem peak og se på rms i stedet.
blir vell høyt over tid ja... hmm, ok har ikke så mye peiling på lyd jeg annet en at jeg (tror) høye tall er bra :P
Sitat av Elshop Vis innlegg
blir vell høyt over tid ja... hmm, ok har ikke så mye peiling på lyd jeg annet en at jeg (tror) høye tall er bra :P
Vis hele sitatet...
Peak betyr ikke squat shit i slike sammenhenger. RMS er det som gjelder.
Det sagt, så er det heller ikke slik at høye tall tilsvarer bedre vare. Når du kommer godt opp i pris, vil du se at effekten gjerne går litt ned. Konstruksjon er alfa og omega, resten er og forblir kun tall.
Derfor mener jeg at du angriper situasjonen litt bakvendt. Nå gjelder ikke det her i samme grad når det kun skal spille høyt og riste.

Nemoas har et glimrende forslag til dere.
Forøvrig er det en god plan og se på salgs delen på bilstereoforumet. Mye bra til en fin pris der. Dere kan jo også slå på stortromma og ta DD voW15 bassmellomtoner. Kult og kunne kjenne midbassen slå i brystet
Sist endret av Nemoas; 12. november 2012 kl. 21:51.
du kan få kjøpt mitt anlegg, da det bare står og støver ned hjemme på rommet mitt.
dette er 3 år gammelt, men er bare brukt i 1år.

subber:
2stk.:
http://www.ddaudio.com/products/mobi...00-series.aspx

legg merke til at detter er modell 2510, jeg har hakket eldre som er på 750rms/3000peak

sammen med dette får du med
monoforsterker:
1stk.:
http://www.megabillig.no/index.php?p...t2=156&id=1589

Kasse til subbene må du få noen til å lage for deg, noe som ikke skulle være noe problem eller kostbart.

Ta kontakt på pm hvis du er interissert

Sitat av achilles Vis innlegg
du kan få kjøpt mitt anlegg, da det bare står og støver ned hjemme på rommet mitt.
dette er 3 år gammelt, men er bare brukt i 1år.

subber:
2stk.:
http://www.ddaudio.com/products/mobi...00-series.aspx

legg merke til at detter er modell 2510, jeg har hakket eldre som er på 750rms/3000peak

sammen med dette får du med
monoforsterker:
1stk.:
http://www.megabillig.no/index.php?p...t2=156&id=1589

Kasse til subbene må du få noen til å lage for deg, noe som ikke skulle være noe problem eller kostbart.

Ta kontakt på pm hvis du er interissert
Vis hele sitatet...
Glemte å legge til at DD-subbene er 12" og har dobbletspoler, hvor du kan koble de opp mot forsterkeren i en såkalt "serie - paralell" kobling http://www.google.no/imgres?hl=no&sa...9,r:0,s:0,i:68 for å få motstanden ned i 2ohm og utnytte fulle effekten av forsterkeren
Sitat av achilles Vis innlegg
du kan få kjøpt mitt anlegg, da det bare står og støver ned hjemme på rommet mitt.
dette er 3 år gammelt, men er bare brukt i 1år.

subber:
2stk.:
http://www.ddaudio.com/products/mobi...00-series.aspx

legg merke til at detter er modell 2510, jeg har hakket eldre som er på 750rms/3000peak

sammen med dette får du med
monoforsterker:
1stk.:
http://www.megabillig.no/index.php?p...t2=156&id=1589

Kasse til subbene må du få noen til å lage for deg, noe som ikke skulle være noe problem eller kostbart.

Ta kontakt på pm hvis du er interissert



Glemte å legge til at DD-subbene er 12" og har dobbletspoler, hvor du kan koble de opp mot forsterkeren i en såkalt "serie - paralell" kobling http://www.google.no/imgres?hl=no&sa...9,r:0,s:0,i:68 for å få motstanden ned i 2ohm og utnytte fulle effekten av forsterkeren
Vis hele sitatet...

hmmm skal tenke,, er ikke helt trygg på det å kjøpe brukt da jeg ikke vet hvordan du har spellt den osv. kan godt hende du har spellt den bra.. kan godt hende du har spellt den hardt men sier du har spellt den bra.. det som er problemet ved å kjøpe brukt. Vi har ca 10-20k vi kan bruke på anlegg.
For 20k får du mye fint. 4x DD VoB2(2000,-), 4x DD VoW15(6000,-), 2x Bf-0802(2600,-), 2x Bf-1502(4000,-), 1x Bf-4501(3000,-) Dynabel.no totalt 17600,-
Lib 1881-d2(2900,-) lydibilen.no
Totalsum 20500,- sender du en Mail til dynabel og spør om en litt bedre pris får du nok det. Skjekk også bruktmarkedet, mye dynabelforsterkere til en god pris.

Og det oppsettet her vil spille GRISEHØYT
Skal dere spille for de inne i bilen, eller ute bak? Om dere vil lage fest bak bilen, så kjører dere på med PA-anlegg, og ett strømagregat. Hadde dette på russebilen min og ingen med "bilstereo" anlegg kunne måle seg.
Jhonnyboy: bilen og anlegget er fikset sånn at vi kan spille for di inne veldig bra men når vi opner dørene bak helt (90 grader) så speller det like bra ute som inne .
vi hadde 2 kickere på vær sin side men den ene er gitt bort til han som betalte mest ...


Vi har også ett agregat men den driver røykmaskinen og laseren.

Sitat av Nemoas Vis innlegg
For 20k får du mye fint. 4x DD VoB2(2000,-), 4x DD VoW15(6000,-), 2x Bf-0802(2600,-), 2x Bf-1502(4000,-), 1x Bf-4501(3000,-) Dynabel.no totalt 17600,-
Lib 1881-d2(2900,-) lydibilen.no
Totalsum 20500,- sender du en Mail til dynabel og spør om en litt bedre pris får du nok det. Skjekk også bruktmarkedet, mye dynabelforsterkere til en god pris.

Og det oppsettet her vil spille GRISEHØYT
Vis hele sitatet...


Tusen takk, dette digga vi !
Sist endret av VitoScaletta; 12. november 2012 kl. 23:17.
Sitat av Elshop Vis innlegg
Jhonnyboy: bilen og anlegget er fikset sånn at vi kan spille for di inne veldig bra men når vi opner dørene bak helt (90 grader) så speller det like bra ute som inne .
vi hadde 2 kickere på vær sin side men den ene er gitt bort til han som betalte mest ...


Vi har også ett agregat men den driver røykmaskinen og laseren.





Tusen takk, dette digga vi !
Vis hele sitatet...
http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=37865216 Putt dette bak i bilen deres Russetidens midtpunkt. Du får sikkert grei lyd med bilstereo, men er en grunn til at man bruker PA konserter,events,fester++.

Uansett hva du velger, god russefeiring
ta en tur på tv-boden i sverige! de har egne russepakker(hvis ikke så setter de opp noe til deg) som gir bra lyd fra seg!