Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1994
1080p på det ene og 720p på det andre?
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Ja, det ser vel alle...!
Men hvor stor forskjell er det på kvaliteten?
Skulle nesten hatt ett selv, for å filme paraglider flyging.
Sist endret av Ignifer; 14. august 2011 kl. 19:00. Grunn: leif
Jeg har vært borti Gopro-kameraer før, og jeg har også vært usikker på om jeg skulle kjøpe 1080p-versjonen eller 720p-versjonen. Snakket med broren min som brukte kameraet flittig før han gikk over til speilreflekskamera som filmer, og han hadde 1080p-versjonen, men brukte bare 720p. Lite forskjell, også tror jeg han nevnte at det blir litt lavere fps med 1080p.

Full HD tar jo betydelig mye mer plass enn 720p, så spørsmålet er vel hvor mye du skal filme også. Og trenger du virkelig full HD? Syns det er ganske stor prisforskjell for en så "liten" forskjell.
Du kan ikke filme i 720p@60fps (som er den eneste grunnen til å ikke filme i full-HD) med det billigste, og du kan heller ikke filme i full-HD med det billigste. Jeg ville ha gått for 1080p-varianten, eller kjøpt f.eks. et Contour HD som er veldig billig nå som de har sluppet Contour GPS, og som kan filme i 1080p.
Jeg har GoPro hero HD selv. Forskjellen mellom de du viser til er jo selfølgelig ene kan 960p og den andre 1080p,
jeg bruker dette kamera til Mc,jetski,vannsport strikkhopp etc. Og jeg bruker som oftes 960p modus , da det er 170graders vidvinkel på dette. Mens på 1080p er det 127grader. Selve video kvaliteten skiller ikke så mye.

Er UTROLIG fornøyd med dette kameraet. Og et lite tips er å kjøpe dette fra E-bay, betalte 1500nok For GoPro HD Hero. (inklusiv toll). kameraet er "overpriset" i Norge.
Bestilte http://ps.no/ArtDtl.aspx?i=225600&model=&salg= for noen dager siden : ) ganske bra tilbud nå
Surtur's Avatar
Trådstarter
Takk for gode svar.
Vist Selve videokvaliteten ikke skiller så mye forskjell, og 1080p tar mere plass og koster mere, så er det vell kansje lurest og gå for 720p
Det som jeg syns var viktigst ved dette valget var ikke oppløsningen alene. Skal det brukes til idrett med litt hastigheter, så er det viktig å filme ved 60 fps, og det gjør den dyreste modellen i 720p.
Surtur's Avatar
Trådstarter
Da var GoPro Hero HD bestilt for kun 1600kr på ebay, takk for tipset
▼ ... over en uke senere ... ▼
IRC entusiast
dach's Avatar
bestilte på gopro.com jeg.
Surtur's Avatar
Trådstarter
Hentet pakken i dag, ser ganske låvende ut
Hvor mye betalte du dach?