Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2179
Har gått litt tom for ting å lære meg på gitar i det siste, og ønsker derfor nye innspill!

Jeg søker instrumentale sanger hvor det kun er gitar, bass, trommer, etc. Kan være alt fra country, heavy-metal, neoklassisk, whatever. Gjerne noe som ligner på Steve Vai, Eric Johnson, Joe Satriani osv.

Skyt ut forslag.
Du kan jo prøve deg på Joe Bonamassa. Blues Rock av høgt, og då meinar eg HØGT kaliber. Han han ganske få sangar utan vokal, men gitararbeidet er utruleg.
Takker, har nå sjekket det ut. Drittøft.

Noen fler forslag? Tar i mot med åpne armer.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Marooned <3 tar du den på nivå med David Gilmour så skal jeg GÅ opp til mosjøen og ta med popkorn!
Hvis du driver med fingerspill kan Brad Paisley - Whiskey Lullaby være noe. Der er det to gitarer.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg vil anbefale deg å høre Maggot brain - Funkadelic : www.youtube.com/watch?v=dh3bleXWaCk

Den er enorm!
Sjekk ut Mads Eriksen på youtube. Han er en ekstremt god norsk gitarist som du helt sikkert har hørt om før, men vil anbefale å sjekke det ut. Er ihvertfall utrolig mange klipp du kan ta inspirasjon fra
Rush med La villa Strangiato og YYZ
Hendrix - Bold as love

Dette tror jeg er en av de vanskeligste han har, og det er en fantastisk låt som du absolutt bør prøve deg på. Den høres ikke særlig avansert ut ved første.. øh.. ørekast? men la deg ikke lure. For å få den like smooth som han, så skal du jaggu øve!
http://www.youtube.com/watch?v=Ddn4MGaS3N4 lær deg denne, så får'u en 10'er av meg i posten.