Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 684
Hei. Lagde en liten nettside i ASP. Med "maste page" og slikt. Fungerte godt da jeg testet den, men ikke da jeg lastet den opp på serveren min. Master page ville ikke vises.

Er det spesielle servere jeg må bruke, eller må jeg klargjøre serveren for ASP på et vis?
Ble siden din parset da, og prosesserte den codebehind? Hvis ikke må du installere .NET og få IIS til å kjøre det. Kjørte du en publish mot området og fikk med alt som du trenger for å kjøre siten?
Nå føler jeg meg dom. haha. IIS og codebehind, hva er det? Jeg lastet opp alt på server ja. Men jeg installerte ikke .NET, viste ikke at det var nøvendig, men hadde en anelse. Hvordan gjør man det? Jeg har sent mail til di jeg leier server av, men får ikke noe svar.
Serveren du leiger med må støtte ASP.net frameworken om siden skal funke på nett. Hvor er det du har webhotell?
IIS (Internet Information Services) er Microsoft sin modul som innstalleres på Windows versjonen og integreres med Datamaskinbehandling og slikt annet som MS ofte gjør med sine komponenter.

Det finnes flere versjoner av IIS, 4 for win 2000, 5 for XP _Pro_, 6 for 2003 server og 7 for Vista/2008 server.
Alle tilbyr noen lunde det samme, men som MS ofte gjør, er jo å legge mer å mer inn etterhvert.. Fra Versjon 6 følger .NET me som standard, i XP må dette innstalleres selv, men dette blir gjort automatisk bare du installerer .NET rammeverket.

Og dette er ASP.NET, ikke (Classic) ASP som du har skrevet i emne tittelen.! STOR forskjell.

Serveren _MÅ_ være en Windows server, og ha støtte for ASP.NET.
Sitat av moosh
Serveren du leiger med må støtte ASP.net frameworken om siden skal funke på nett. Hvor er det du har webhotell?
Vis hele sitatet...
Har webhotell hos Golarge
Ser ikke ut som de søtter ASP.net, så har vel noe med det å gjøre tenker jeg. (At siden din ikke vises mener jeg)
Sitat av brgr
Serveren _MÅ_ være en Windows server, og ha støtte for ASP.NET.
Vis hele sitatet...
Feil. Serveren må verken være utstyrt med Windows eller IIS for å kunne kjøre ASP.NET - dette funker helt fint under Mono under Apache.
Sist endret av m0b; 30. september 2008 kl. 19:37.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Okei.. Jaja, eg har bare prøvd Sun sitt asp system, å det fungerte så å sei ikje for meg.. :-\