Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2547
Jeg holder på med en slags småfilm, og jeg trenger noen spesielle typer sanger.

Hva heter den typen musikk som bruker notene majestetiske og heroiske?
Eagle Squadron på Spotify er et godt eksempel.

Jeg vet at det er en type marsj, men akkurat sånn komponisten har valgt å sette notene høres så flott og majestetisk ut. Noe slikt har sikkert et navn?

Hva kalles slik musikk som kan minnes om den jeg ga eksempel på? (Jeg vet at sjangeren er Marsj, men man hører godt at notene er settet opp så det høres litt unikt ut. Litt sånn majestetisk og heroisk)
Slik filmmusikk uten vokal heter instrumental.
Skal du ha noe med litt trøkk i kan du alltids søke: epic instrumental på Youtube.

Hell March fra Red Alert er forresten grisekul når vi først snakker om marsjmusikk.
Sist endret av ZELDUR; 5. januar 2014 kl. 18:37. Grunn: Grammatikk
Ca. all marsj høres jo "majestetisk og heroisk" ut?
Litt av greia til sjangeren.

Sjekk ut John Philip Sousa, denne kjenner du sikkert til:
spotify:track:4b8nky0m0LKl8nNaOr5IeJ
Sitat av helk Vis innlegg
Ca. all marsj høres jo "majestetisk og heroisk" ut?
Litt av greia til sjangeren.
Vis hele sitatet...
Jo'a, enig med deg der. Men det er noe litt spesielt med akkurat den sangen.
Sånn du hører fra rundt 9-10 sekunder etter sangen starter, kjenner jeg litt igjen. Det er en slags kongelig stil med det. Litt vanskelig å forklare kanskje.

Kan spørre på et utenlandsk forum, der kanskje flere holder til.
Epic er det ikke, det tilhører mer Hans Zimmer og Two Steps From hell. Det mest nøyaktige er rett og slett march. Kanskje classical march.
Jeg ville gått for Marching Band, på norsk korps musikk.

Det kommer fra en strids tropp som skal gå ut i strid eller vise seg frem i offentligheten, disse troppene hadde med seg egene musikerere som spilte mars musikk for å gi bedre intrykk og øke moralen til soldatene.

Jeg tror ikke du finner ett bedre svar på ett inasjonalt forum om du ikke utdyper spørsmålet ditt mer en det du gjorde her.

JaR
vet ikke om det er det du leter etter, men synest i hvertfall denne er heftig https://www.youtube.com/watch?v=lDQ7hXMLxGc
http://www.youtube.com/watch?v=1aKAH_t0aXA

Klisje deluxe, men hvem bryr seg, du får vel ikke noe mer majestetisk en dette.