Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  200 71529
Du har mange gode forslag du Huttetutta. Det er mange eldre som trenger litt hjelp til praktiske oppgaver, men min erfaring er at de mest av alt trenger noen å prate med. Det er ikke meningen å anbefale Kjell å bli en fulltids hjemmehjelp, men det burde være overkommelig å ta en kopp kaffe eller noe sammen med en eldre person. Eldre er like forskjellige som oss andre. Noen har hatt et tøft liv, de er ikke dømmende og fordomsfulle. Jeg har selv gamle foreldre, årene har gjort dem runde i kantene, ting de reagerte på før, eller var helt i mot, er nå greit. Du skal ikke være redd for å ikke være bra nok.
Å komme seg ut i frisk luft er aldri feil. For meg er det problemene med å klare å gå ut som er størst. Jeg er ekspert på å problematisere en hver handling.
Jeg er sikker på at du kan forandre livet ditt Kjell, men det nytter ikke bare med fine tanker, det må handling til. Du er bare 30 år, løpet er ikke kjørt.
En hund kan være positivt, men du må først lære deg å ta vare på deg selv tror jeg.
Skulle så gjerne vite litt mer om hva som ligger bak den "smørja" du sitter i nå. Vet at du ikke vil avsløre deg, jeg kjenner deg garantert ikke. For min del har det vært svært nyttig å dele min fortid med vilt fremmede mennesker på PM.
Jeg ønsker deg alt godt, stor klem fra Betty
Jeg kjenner meg veldig gogodt igjen I det du forteller, og har hatt det noe lignende likt.
Jeg var "heldig" som bare brukte heroin, og bare hadde den jobben. Piller skal vist være værre sies det, da abstinensene varer så veldig mye lenger.

Når det gjelder fritidsaktiviteter eller ting og gjøre, så er det vanskelig og si. Når jeg brukte heroin, gikk dagen til og dra til Oslo, ordne dop, dra tilbake og så bare sitte foran TV'EN. Klarte ikke gjøre så mye annet. Hadde ikke så mye tid heller, da det tok 5 timer fram og tilbake. Lol.

Det er først etter at jeg kom inn I LAR at jeg klarte og komme meg ut av huset. Jeg fikk også veldig mye hjelp til dette, fra "kirkens sosial tjeneste" som hadde flere prosjekter for og få rusavhengige ut I aktivitet. For min del var det klatring.
Gitaren min har vært med meg på tykt og tynt, og vært god "meditasjon"

Når det kommer til lege og subutex/ subuxone, fikk jeg forklart av min lege at han ikke kunne skrive det ut uten godkjennelse, noe som han fikk etter et 2 dager opphold på Aker sykehus.

Har du gått gjennom hele søknads prosessen I Lar, eller har de bare sagt nei?
For jeg vet at du har krav på vente medisin imens de behandler søknaden. Tror legen kan skrive ut temegestic (?) Uten spesiell tillatelse, men ikke helt sikker.
Hei igjen!

Beklager, jeg har ikke fått med meg det at det bare var dopen du ville ligge på hylla. Å slutte med heroin er helt jævlig og forbannet vanskelig. Men det er derfor jeg sier det med å lage seg en plan. Ta den mengden med subutex du trenger morgen og kveld. Trapp gradvis ned. En uke evt. ti dager bør holde. Ta de dosene med sub og ikke ta mer en det du har satt opp på planen. Da må du heller tåle å være dårlig i noen timer. Du bruker det bare for at giften sakte men sikkert forsvinner ut av kroppen din. Du vil bli litt dårlig i en overgang uansett hva du gjør. Det hjelper veldig med benzoer i en slik overgang, så du kan benytte deg av det, siden du vil fortsette å bruke det. Men som sagt, ta subben til en fast tid morgen og kveld. du må IKKE vike unna tider og mengde UANSETT!!!

Du vil etterhvert merke at du blir friskere og friskere i ukene etterpå og det er en sinnsykt deilig følelse

Når det gjelder å bli kvitt avhengigheten, så blir man ikke det. Avhengighet er en sykdom som du vil ha resten av livet. Det som gjelder er å holde "sykdommen" i sjakk. Det er faktisk en diagnose på avhengighet. Suget og lysten vil alltid være der, men du må lære deg å stå i mot. Det er ikke lett, men langt i fra umulig

Evaluer deg selv: hva liker jeg? Hva interesserer meg? Hva engasjerer meg? Tenk litt på dette og prøv å finne noe du kan kan holde på med. Jeg er veldig glad i å fiske og bedrive friluftsliv. Har hjulpet meg mye etter jeg ble rusfri. Sett deg små, oppnåelige mål i hverdagen. Det å nå mål og føle at du mestrer noe vil gi deg en enorm boost i selvtilliten og selvfølelsen. Selv noe så banalt som det å re opp sengen hver dag.. Prøv så skal du se Det å bli rusfri fikser du. Jobben er å holde seg rusfri (heroin fri), det er der den virkelige utfordringen ligger.

Jeg har det litt travelt, så jeg må avslutte nå, men jeg skal skrive ferdig seinere i kveld
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvordan går det med deg?
Angående ditt spørsmål om hva du kan gjøre nykter. Jeg personlig vil anta at ett rus-sug blir større når man er utsatt for en liten naturlig stimulans. En ide kan derfor være og utsette seg for mye naturlig stimulans. Kom deg ut av huset, gå turer i skogen, stå på ski, begynn og tren. Mulighetene er uendelige. Jeg vet ikke hvordan din helse er, men om den er dårlig så kan man jo starte i det små. Jeg ønsker deg uansett lykke til!
Nå har jeg enda ikke tid til å lese hele tråden, men håper det går fremover med deg Kjell.

Vil presisere at nå til dags har du mer eller mindre rett på nedtrapping med Suboxone (utenfor LAR) fra fastlegen:
http://www.helsebiblioteket.no/retni....1-nedtrapping
Og ruskonsulenten din er neppe særlig oppdatert, nå for tiden tar LAR inn 18-20 åringer som kun har brukt og knapt er hekta.

Jeg hadde også alkoholproblemer i tillegg til heroinavhengighet, alkoholproblemet forsvant sammen med heroinavhengigheten da jeg fikk bytta fra Suboxone til Metadon. Nå klarer jeg meg på 90mg metadon og kun 2 valium i døgnet.

Nå har jeg enda ikke tid til å lese hele tråden, men håper det går fremover med deg Kjell.

Vil presisere at nå til dags har du mer eller mindre rett på nedtrapping med Suboxone (utenfor LAR) fra fastlegen:
http://www.helsebiblioteket.no/retni....1-nedtrapping
Og ruskonsulenten din er neppe særlig oppdatert, nå for tiden tar LAR inn 18-20 åringer som kun har brukt og knapt er hekta.

Jeg hadde også alkoholproblemer i tillegg til heroinavhengighet, alkoholproblemet forsvant sammen med heroinavhengigheten da jeg fikk bytta fra Suboxone til Metadon. Nå klarer jeg meg på 90mg metadon og kun 2 valium i døgnet.

Sitat av radium Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Er absolutt verdt ett forsøk eller 2 hvis man har råd til å reise til Nederland og få den behandlingen på en klinikk. ALDRI ta Ibogain på egen hånd (og spesielt ikke med opiater i kroppen fortsatt, potenser opptil 100x), det er LIVSFARLIG. Hvis en skal gjøre "selv-ransakelse" på egen hånd vil si at kun moderate doser LSD er trygt av de kjente hallucinogener/tryptaminer.

Sitat av Kastrup Vis innlegg
Du kan fint gå på disse møtene uten sponsor, sponsor er noe du kan få etterhvert når du føler deg trygg. Det er ingen krav om og Være rusfri, men det er anbefalt. Og at på de fleste møtene, ber de deg om og kunn lytte dersom du har brukt "I dag".
"Eneste krav om medlemskap er et ønskemål og slutte med rusmidler"
Det er uansett veldig vanskelig og få noe ut av disse møtene dersom man er ruset. Men snakk med noen I pausen eller etter møte om frykten for og slutte med all rus.
De første møtene mine sa jeg ikke et ord, kunn introduserte meg som rusavhengig og sa jeg valgte og lytte.

12 trinns programmet er vanskelig og forklare, men det handler om og innrømme at man har et problem, Være villig til og gjøre noe med det, finne grunnen til at det ble slik, og ordne opp etter seg. . Deretter vedlikehold. Dette er veldig kort forklart.

Selv har jeg vært på mange hundre møter, men etter en del sprekker og inklusjon I LAR, Føler jeg meg ikke helt Velkommen. Noen NA grupper tilatter ikke at mennesker I lar for dele, ta verv. Noen mener lar er det samme som og Være på kjøret. Og det er greit, men da er det ikke noe for meg.
Vis hele sitatet...
Sikkert mange som har fått hjelp av NA, men vet det har vært destruktivt for noen også, og da spesielt for LAR-pasienter. Jeg vil ikke anbefale noen å delta hvis de ikke er åpen foren fanatisk og til dels stigmatiserende ideologi. Det finnes andre instanser som driver støttegrupper med litt mer "takhøyde".
Sist endret av illusion; 26. januar 2015 kl. 15:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Håper det går bra med deg. Lenge siden siste oppdatering nå.
Håper jeg ikke har oversett at du eventuelt har fått legen din til og søke LAR, eller kommet med, men du er en sole klar kandidat, og hører hjemme der, ingenting og diskutere, jeg blir forbanna altså. Faen.
Nå har jeg også¨kuttet dopet, har ikke rørt en dritt på tre uker, MEN, jeg poppa rett inn i LAR, skal ikke begynne og legge ut livs historien min her, men store forskjellene ér det da ikke. Det som reddet meg nå, var at jeg fikk subutex på stedet, det tok nøyaktig 2 dager. Man kan da for faen ikke vente i 2 måneder når man holder på og daue, ikke sant. Så jeg ba pent og sa klart ifra og subbene lå på bordet etter to dager, og jeg sluttet med dopet OG benzoene på dagen, nå som sagt tre uker siden. Det går fint på grunn av subbene og det at jeg har et profft netverk rundt meg, ellers hadde det gått rett i dass sikkert. Jeg blir helt forvilet når jeg leser Kjells innlegg og at Kjell må ordne subbene selv og ditt og datt, det er ikke slik det skal være. Skulle ønske jeg kunne gjort mer enn og skvaldre her på forumet.
Sist endret av jodatakker; 6. februar 2015 kl. 23:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
.!. og,

"men faen ta, kan du ikke bare slutte da !"

her fra underholdningsavdelingen på NRK :
SinnaSnakker'n , :
http://tv.nrk.no/serie/underholdning...ode-1#t=24m50s

Men
- er det ikke bare å bestemme seg .?.
( si ja til hva )
Sist endret av radion; 7. februar 2015 kl. 00:25.
Og uansett. Nå er det så mye dritt i dopet i Oslo(og sikkert resten av landet) at jeg kommer uansett ikke til og sprekke. Folk går jo rundt med ben som lekker av en litt unvanlig type asbest, og så er det boutilisme(eller hva det heter). Var nettopp på Ullevål på ebola avdelingen og besøkte en venn som har fått det drittet gjennom heroinet. Ikke noe kødde med. Klart det har vært partier med sånt dop gjennom årene, men dette er spesielt, Itellegg den tullete krokodillen. Hva faen er det som skjer med drugs industrien da? Hvis jeg skulle sprekke, noe jeg ikke gidder eller gjør, ville jeg dratt til andre siden av jorda, eller Amster.lol. Itilegg gjelder den samme asbest greia og noe annet smittsomme greier også amphetamin, makka, speed, joggesko, fort-fort osv.
Så. Kjell(og alle andre), du skjønner at det er rimlig ulogisk og ta dop nå, eller noen gang. Bare ikke ta det.
Sist endret av jodatakker; 8. februar 2015 kl. 02:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Huttetutta Vis innlegg
Hei :-) jeg har fulgt deg lenge.
Jeg har vært misbruker selv, sprøyter med amfetamin å tok heroin 1 gang med sprøyte.
Jeg har sluttet med det tullet for nå 16 år siden, og har nå egen kjøpt leilighet og 1 barn, måtte kvitte meg med ex mannen siden han ble for glad i alkehol og på grunn av guttungen valgte jeg så klart sistnevnte.
Derfor synes jeg at jeg er kvalifisert til å gi deg noen råd i og mot en rusfri tilværelse.
I et rus miljø snakker de i koder og anderledes oppførsel. Du må regne med å måtte lære mye av det sosiale på nytt.
Jeg fikk meg en daglig 3 timers jobb, som økte min selvtillit betraktelig, da jeg fikk positiv respons på jobben jeg utførte.
Du skriver at du ikke klarer det, men du må prøve å finne noe sosialt som du kan klare, evnt melde deg inn på et treningssenter, frivillighetssentralen å hjelpe fks eldre med litt handling, snømåking, støvsuging osv. Dette kan du få litt betalt for. Det er viktig at du finner noe, da du må trene opp de sosiale koder/språk som kanskje ikke har vært mye i bruk og som du trenger i et rusfritt liv. En hund? du kommer i kontakt med veldig mange gjennom en hund. Evnt melde dere på et kurs om du takler det. Vis interesse for andre mennesker. Alle mennesker er glad i å fortelle om seg selv, spørr! Hva jobber du med? Trives du? Liker du det? Er du glad for det? Spørr! Så får du kontakt med andre.
Mitt beste valg var å kutte ut rusen :-)
Tilslutt så må du ville det selv.
Jeg ønsker deg lykke til og jeg håper så inderlig at det vil gå din veg :-)
Vis hele sitatet...
Hei til deg også, å hyggelig at du har fulgt trådende mine, selvom de ikke akkurat er positive.
Off, det hørtes langt i fra ut som noen hyggelig opplevelse, føler med deg der!
Jeg har veldig lyst til å være sosial å gjøre sisiale ting, men jeg sliter med ekstrem sosial angst, medisinene jeg går på fungerer ikke heller, så lenge jeg ikke tar for mye av de, men blir fremdeles ikke noe spesielt rusa.
Har hatt en hund også, jeg klarte meg mye bedre på alle mter når det gjaldt rus d, jeg drakk eller ruset meg ikke sånn at hunde skulle bli redd for meg, pluss at jeg måtte ut 3-4 ganger om dagen uansett jvordan været var eller når på døgnet, hadde det kjempe bra da! Men hunden døde, det var en stor nedtur for meg..
Men tusen takk for det hvertfall

Jeg orker ikke svare på alle de andre innleggene nå, men har ikke brukt heroin på hvertfall 3 uker nå, har gått en del i speed da, og alkohol.. men føler jeg er på rett vei nå etter en ekstrem dårlig rus episode her for litt siden.
Rusfri er jeg langt fra, men heroinen blir lenger og lenger unna.
Men føler meg bare som et slitent vrak nå, akkurat som om kroppen min ikke orker mer!
Jeg kommer meg så vidt på butikk eller apotek om dagen...klarer ikke ta tlf når folk ringer, sletter meldinger før jeg har lest de, jeg føler ikke at dette drar noe drar noe bra med seg akkurat nå, men må vel bare vente å se... Har lest komentarene deres, å skal svare på de
Om det blir noe speed på me i dag så kommer de nok fort. Good night Freaksa!
Sist endret av KjellFresh; 9. februar 2015 kl. 07:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Takk for livstegn, KjellFresh. Var litt bekymra for deg!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvordan går det med deg nå?
Vi er mange som følger deg, og som bryr oss om hvordan det går med deg.
Det kan umulig være enkelt å slutte med heroin på egenhånd. Jeg heier på deg, men vet at det skal mere til enn heiarop for å slutte.
Stor klem fra Betty
▼ ... over en måned senere ... ▼
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Gi oss gjerne en lyd, Kjell.
Jeg ble glad når jeg så dette innlegget.
Jeg har ingen erfaring med heroin eller annet som blir nevnt i denne tråden.
Det som gjør meg glad er at en heroinist faktisk ser selv at det er galt.
Har hørt at veien ut er hard, men på ingen måte umulig.

De beste ønsker for prosessen du skal igjennom! Holdt gjerne tråden oppdatert! Gresset er litt grønnere på den andre siden :-)
Sitat av Olympic Vis innlegg
Gi oss gjerne en lyd, Kjell.
Vis hele sitatet...
Kjells' siste lyd finner du her, og det at han ikke har tatt opp denne tråden enda antyder at han enten ga opp eller retter fokuset mot noe annet. Jeg håper virkelig det er sistnevnte!

En oppdatering hadde vært fint, siden det er mange mennesker i denne tråden som er genuint bekymret for din velstand, meg inkludert. Du kan feile mange ganger før du vinner, men så lenge du prøver og har en drøm om å slutte så kommer du til å oppnå suksess. Du er såpass bevisst at du klarer det. Hva er alternativet..?
Sist endret av Kangaroo; 31. mars 2015 kl. 16:53.
Unskyld for å være kritisk, men jeg har lest så godt som hele tråden, og sorry men, det virker faen ikke som "Kjell" var veldig gira på å slutte med minus, flott om det er motsatt, men jeg tviler.

Muligens trolling faktisk også, er så mye som skurrer.
Sist endret av NoillStress; 31. mars 2015 kl. 19:22.
Jeg får ikke oppdatert min egen tråd siden jeg posta sist og da vil innlegget bare sammenslås, men hvis noen er nyskjerrig så er denne karen clean 15 dager og har planer å fortsette slik
Sist endret av bloodshotEyes; 4. april 2015 kl. 00:24.
Kjempe bra, stå på videre.
Klem fra Betty
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Jeg får ikke oppdatert min egen tråd siden jeg posta sist og da vil innlegget bare sammenslås, men hvis noen er nyskjerrig så er denne karen clean 15 dager og har planer å fortsette slik
Vis hele sitatet...
Gratulerer til dere begge2
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvordan går det Kjell? Vær så snill å prøv å stabilisere deg med Subutex hvis du har havnet på hesten igjen, IKKE begynn med metadon iallefall, da blir du mer hekta en noen gang. Hvis du ikke blir frisk av Subutex etter 10-12 dager så prøv å få deg en liten kvote på Targiniq (Oxycontin som ikke kan skytes), Grovknust Dolcontin under tilsyn av hjemmesykepleien eller Fentanyl-plaster hvis du er 100% sikker på at du klarer la være å skyte det. Jeg har selv hatt kvoter på alt dette og hadde en overdose pga skyting av fentanyl-plaster, utenom det så fungerte jeg godt på disse kvotene uten noe særlig bruk av illegale stoffer annet enn cannabis (skal sies at jeg ikke tåler amfetamin da). Det jeg fungerte best med var Dolcontin + Stesolid. Lykke til!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sier meg enig. IKKE begynn med metadon, med mindre du vil dø med det. Det er den verste rotte giften du kan ha i deg. Og du blir mer avhengig av den enn heroin, og det er MYE,xMYExVÆRRExog stoppe og brukke, så og si umulig. Bruk subber isåfall. Men jeg skjønner deg godt uansett, jeg, brukte selv subber når jeg gikk av dop forrige gang, og har nå begynt og gå av subbene. Men subber eller ikke subber, suget kan være helt abnormt, så de til de som tror, eller får inntrykk av at Kjell ikke spesielt prøver, så må jeg si, DETxERxJÆVLAxVANSKELIG, og ihverfall når han gjør det alene, som han gjør, uten noe folk med spesial kunnskaper rundt seg, rehab eller liknende. Meget tøft gjort, og det skal holde hardt og klare det sånn med en gang. Stay strong Kjell, dette klarer du!!!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei. nå er det en god stund siden jeg har skrevet noe her. Har det ikke helt topp nå så føler at denne "lille "dagboka" som alle kan lese hjelper meg litt.
Ting har gått veldig opp og ned siden Februar (fy faen tiden flyr!!) da jeg skrev det forrige innlegget her....
Har skjedd noe positivt og en del negativt, akkurat som en vanlig missbrukers liv, så det var vel ikke noe bombe.
Det ble en del rusing mot høsten, men så fikk jeg meg en ny leilighet å måtte ta meg sammen litt fort for å ikke miste leiligheten.

Jeg har jo brukt Sub (nesten) hele tiden når jeg ikke var på heroin, i forskjellige doser, men pga økonomi så ble det kun for å holde meg frisk, å jeg går fremdeles på den benzo lista legen gir meg.
Jeg begynte bli veldig lei av å leve så og si nykter, jeg begynte ta en del speed igjen, ble også en del MDMA, ketamin og ghb (pluss pillene mine) .

Men merket at dette begynte gå sakte men sikkert utover psyken min, så jeg sluttet med dette, oplutselig stod jeg i byen å skaffet dop igjen, jeg viste det var så feil, men lysten og suget ble fo sterkt sp jeg ga faen og kjøpte meg dop igjen. Jeg hadde jo ikke vært helt fri for opiate når jeg begynte å dytte i meg speeden, for tok fremdeles sub den perioden.
Det skjedde i sommer, jeg begynte gi mer faen i livet mitt! Jeg likte ikke den følelsen, men hva skal man gjøe når man føler man har absolutt ingenting og leve for? Jeg hadde aldri tatt livet mitt ved å hoppe forran et tog eller henge meg, det er jeg heldigvis for feig til!
Jeg gjorde mye for penger, noe jeg ikek skal gå mer inn på her, men har aldri tilbudt noen sexuelle tjenester om noen tenkte på det.
Plutselig en dag fikk jeg brev i opsten at jeg hadde fått plass på avusning, jeg fikk skikkelig noia, jeg ville ikke det lenger, nå var heroinen livet mitt, pluss at jeg ikke kunne huske å ha søkt meg inn på noe avusning.
Men ei veninne overtalte meg til å hvertfallm gi det en sjanse.

i mellomtiden så kan man jo lett tenke seg til hva jeg bedrev tiden med, endte opp med 3 overdoser før jeg dro på avrusning, pluss en avrusning første dagen på avrusningen, så ble kjørt rett på sykehuset (dette husker jeg ingenting av, bare blitt fortalt), for før jeg ble hentet så heive jeg i meg alt det siste av rusmidler jeg hadde igfjen sammen med en kompis for å slippe komme hjem til det, så i løpet av en times tid vet jeg ikke hvor mye jeg røyket, hvor mange skudd og linjer i nesa og rakk å få i meg, pluss en stor ukjent mengde med bezodiazepiner som jeg skyldte ned med alkohol som ikke gjorde det noe bedre. Den store tolleransen ...Hadde noen frra et helsepersonell sett meg hadde jeg nok blitt tvangsinnlagt, for det kunne lett se ut som et selvmordsfosøk.
Jeg våknet hvertfall på sykehuset, skjønte ingenting, ble fortalt hva som hadde skjedd, da knakk jeg sammen å gråt i sikket en time pluss at jeg var skikkelig dårlig, lurer fremndeles i dag på hvofo jeg knakk sammen..var det fodi jeg overlevde den opplevelsen, eller var jeg lettet ove at jeg ble reddet?

Jeg ble kjørt tilbake til avrusningen hvor jeg fikk masse medisiner og sov sikket et par døgn utenom doturerer eller tørst.
Jeg ble heldigvis tatt godt i mot av alle som bodde der, til motsetning fra andre steder jeg har hvet, noe som var lettende.
Jeg var jo skikkelig dårlig de første døgnene, men så begynte jeg bli bedre når de økte medisindosene mine, å etter det så gikk oppholdet ganske greit, men hadde jo ikke noe ettevern, men det var ikke før jeg kom hjem jeg meket hvor dumt det var. Men klarte meg et par uke uten dop, men gikk fremdeles på medisinene fra legen.
Ette et par uker hjemme så tok jeg en stor rydding i leiligheten, å tror dere ikke jeg fant nesten 5g heroin jeg hadde gjemt ekstremt godt å ikke husket... Da stoppet tankene mine, hentet meg sølvfolie å satt plutselig øyket som en gal igjen.

Tilbake der jeg var md ande ord..Hadde jo ikke vært nykter så lenge, men å finne den dopen kan ha ødelagt veldig for meg, det vil vi aldri finne ut, selvom jeg ikke tror livet hadde vært på stell nå fordet. Å igjen back 2 hell.

Har prøvd å komme meg inn i LAR konstant siden jeg hadde den siste sprekken som fremdeles pågår, å på fredag som var fikk jeg endelig skrivd en søknad, H*n som hjalp meg med søknaden sa at jeg så og si var sikret LAR, jeg ble kjempe happy!

Men den gleden ble litt kort når jeg ble fortalt at jeg ikke kan gå på Benzodiazepinene mine så lenge jeg går i LAR, Jeg ble skikkelig skuffa, for har akkuratb ligget 3 uker med Benzoabstinenser, et sant helvete! Jeg orker seriøst ingen av de abstinensene igjen.. Jeg fikk ikke spurt noe om siden H*n hadde dårlig tid å måtte dra. Jeg heiv i meg det jeg kunne igjen å lå bare deppa resten av dagen..

Men jeg kjenner jo folk som er i LAR og fremdeles får Benzoer. Hvofor skulle ikke jeg få det? Jeg har fått benzo av legen mye lenger av legen enn jeg har brukt Herion, å jeg hadde skjønt om det var snakk om illegalt missbruk.

Ha en fin dag Hilsen Kjell!

(beklager om det manger R i noen ord, men tastaturet er ikke helt bra, så don't hate me :P )
Så fint at du endelig har skrevet i tråden din igjen, selv om det ikke bare er gode nyheter du kommer med. Jeg er sikker på at det er flere som har lurt på hvordan det går med deg, og hvordan livet ditt er. Selvfølgelig skulle jeg ønske at du hadde kommet deg ut av missbruket, men det tar tid å forandre livet sitt. Det høres ut som om du fikk god hjelp da du var innlagt, så trist at du ikke fikk noe ettervern da det er tydlig at du trenger det. Jeg er ingen ekspert på LAR og hvilke medisiner de tillater, men bruk av illegale stoffer er ikke godtatt så vidt jeg vet. Det er sikkert andre her inne som vet mye mer enn meg om det. Ut i fra det du skriver høres ut som om du er en klar kandidat til LAR behandling, håper virkelig det ordner seg for deg. Kan jeg spørre hvem som hjelper deg med søknader og andre ting du kan trenge hjelp til?
Jeg ønsker deg lykke til og håper du vil fortsette med å skrive til oss.
Klem fra Betty
elevatormusician
sorrY's Avatar
Topp med et livstegn, Kjell! Veit ikke helt hva jeg skal si bortsett fra at du må jobbe videre. LAR er noe du helt klart er kandidat for.

Lykke til!
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Så fint at du endelig har skrevet i tråden din igjen, selv om det ikke bare er gode nyheter du kommer med. Jeg er sikker på at det er flere som har lurt på hvordan det går med deg, og hvordan livet ditt er. Selvfølgelig skulle jeg ønske at du hadde kommet deg ut av missbruket, men det tar tid å forandre livet sitt. Det høres ut som om du fikk god hjelp da du var innlagt, så trist at du ikke fikk noe ettervern da det er tydlig at du trenger det. Jeg er ingen ekspert på LAR og hvilke medisiner de tillater, men bruk av illegale stoffer er ikke godtatt så vidt jeg vet. Det er sikkert andre her inne som vet mye mer enn meg om det. Ut i fra det du skriver høres ut som om du er en klar kandidat til LAR behandling, håper virkelig det ordner seg for deg. Kan jeg spørre hvem som hjelper deg med søknader og andre ting du kan trenge hjelp til?
Jeg ønsker deg lykke til og håper du vil fortsette med å skrive til oss.
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Takk Skriver mye for min egen del også så jeg kan se tilbake om ting skulle ordne seg forså gå til helvete igjen.
Hyggelig å høre det, for her ute virker det ikke som det er så mange som ineriserer seg om hvordan det går (nei klager ikke, men hadde vært hyggelig å fått en tlf fra noen i familien så jeg slipper kontakte de, men kun når jeg virkelig må)
Akkurat nå føler jeg ikke at jeg har noe liv, heller bare en eksistens som koster staten penger og irritasjon. Ja nå komme det vel til å ta litt tid siden ting bare forverrer seg, men får bare prøve se positivt på ting, men blir lettere etter jul nå jeg slipper å bli påtvunget alt juletullet (feirer ikke jul, har ikke gjort siden jeg var liten).
Ja innleggelsen hjalp meg veldig der og da, men hjelper ikke bli sendt ut med en ny diagnose og "lykke til", det blir for dumt av de syntes jeg. Andre ting skal jeg klare legge på hylla, bare cannabisen som jeg gruer meg til å kutte helt, det har liksom vært min følgesvenn i alle år, hehe.. Ja de sa jeg burde vært i lar for lenge siden, det sier jo litt det også! Når det gjelder søknader så har jeg et familie medlem og en ruskonsulent som hjelper med den biten.
Alt annet er overlatt til meg selv, som igjen vil si at ingenting blir gjort.. :/
Bare hyggelig det, å det blir nok mer skriving framover ja Syntes det er veldig hyggelig at du følger med på tråden min

Sitat av sorrY Vis innlegg
Topp med et livstegn, Kjell! Veit ikke helt hva jeg skal si bortsett fra at du må jobbe videre. LAR er noe du helt klart er kandidat for.

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Takk for det syntes det er hyggelig med alle som setter pris på å høre fra meg her Ja nå må noe skje snart..! Ja tror jeg er en god kandidat nå, bare synd at man må vente så uendelig lenge... Går det til helvete nå så vet jeg ikke hva jeg gjør..

Å Tusen takk!

Men nå må jeg ut å stresse, skriver når jeg føler fo det eller har skjedd noe jeg.
Ha en fin kveld alle sammen!
Sist endret av KjellFresh; 2. desember 2015 kl. 19:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg vil kjøpe deg en ny hund. Om flere seriøse mennesker her melder seg for ett spleiselag, er jeg helt med på å kjøpe deg en ny valp. Koden her er at du er ensom etter at du har vært på avrusning, og jeg tror at en ny hund vil få deg mye mer positivt innstillt.


Så ta kontakt Kjell, og de som vil være med å spleise, så kjøper vi en ny hund!
Ønsker deg alt godt for fremtiden,fine mennesket ❤
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Jeg vil kjøpe deg en ny hund. Om flere seriøse mennesker her melder seg for ett spleiselag, er jeg helt med på å kjøpe deg en ny valp. Koden her er at du er ensom etter at du har vært på avrusning, og jeg tror at en ny hund vil få deg mye mer positivt innstillt.


Så ta kontakt Kjell, og de som vil være med å spleise, så kjøper vi en ny hund!
Vis hele sitatet...
Tusen takk for en kjempesnill tanke Mozzie! Men tror ikke jeg hadde klart å ta i mot en hund fra folk jeg ikke kjenner, ikke missforstå, jeg elsker dyr, spesielt hunder! Forigige hunden jeg hadde hjalp meg på så mange måter, det ble bestevennen min i løpet av første uka jeg hadde den, og jeg kunne ikke fortsette bruket mitt sånn som jeg hadde gjot tidligere. Alle som har/har hatt hund vet hvor mye den trenger, men jeg klarte det mot alle odds uansett hva folk sa.

Men igjen, bare tanken din fikk meg på bedre humør, så du hjaklp faktisk litt bare der
Å du har rett ang. ensomheten, jeg har et par ordentlige venner, resten bare bekjente eller kynisnke idioter jeg handler fra.

Det høres kanskje klisje ut, men et A4 liv frister mer og mer, men drømmen bli mer og mer usannsynelig, desverre.. Hvem vil ha en eks missbruker (om jeg kommer meg ut av dette) som har passertr 30, ikke gjot noe positivt med livet sitt. Jeg vet jeg ikke er det styggeste egget i kartongen, men har null selvfølelse eller hva det hjeter (hørtes veldig feil ut), og unner ingen i å bli blandet inn i livet mitt selvom jeg e snill som et lam, men det holde ikke når man hate seg selv...Er så frustrert at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med meg selv!!
Å igjen Mozzie, tusen takk for tanken, det finnes ikke mange igjen av sånne som deg!

Sitat av zondar Vis innlegg
Ønsker deg alt godt for fremtiden,fine mennesket ❤
Vis hele sitatet...
Tusen takk for det!
Sist endret av KjellFresh; 3. desember 2015 kl. 06:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
God morgen
Skal ikke klage når man våkner av at en kompis er på døra med et par g og litt godhasj! (hadde fått litt som han skulle gi ut som testings, passa meg utmerket) *skryt skryt*
Måtte bare nevne det siden jeg har har hatt en helt jævlig natt, har sovet minimalt, hatt skikkelige abstinenser , Og kun tenkt på hvodan jeg skal skaffe penger, er jo noe man gjør nesten hver dag om man er hekta men, så håper virkelig jeg kommer inn i LAR!

Er det noen som vet hvor lang tid behandlingstiden sånn ca er på LAR
Å blir medisineringen startet opp kjapt i såfall?

Hørte av noen i går at man har ett på hjelp fra lege med subuxone under behandlingstiden, noen som kan bekrefte dette?

Fresh
Hvor mye sånn ca bruker du på en ukes tid kjell? penger altså
Sist endret av Ellipsis; 4. desember 2015 kl. 15:05.
Sitat av Ambryo Vis innlegg
Hvor mye sånn ca bruker du på en ukes tid kjell? penger altså
Vis hele sitatet...
Ca 5000+/-.. Men bruker for en god del mer enn det, pluss at jeg ogte fåt teste heoin, å da kan jeg få et par gtram gatis... Har heldigvis "snille" kontakter jeg har bukt i lang tid, så få en del billigere.
Nå har jeg nesten lagt alkoholen på hylla, så da ble det lettere skaffe penger til den andre dritten, hAadde aldri trodd at Heroin skulle ta over Alkolbruket mitt,
men det har tatt over livet mitt.

At folk fremdeles er dumme nok til å prøve dette skjønner jeg ikke..Man ofrer ALT, å det er ikke noe overdrivelse heller, man gi faen i jobb, skole, venner, familie, man driter i et vektig nav møte for at man skal få penger, men driter i det å sitter hjemme klager for hardelivet. Å folk på gata er ingenting for hverandre, an føler seg som et mål for hva som helst når man trasker rundt der, unsett om man har noe på seg eller ikke.

Fuck det livet her...Jeg er ikke suicidal, men tenker hver dag på at jeg bare forsvant, færre og færre som bryr seg, sånn er det for alle som havner utpå, å er ekstremt glad for at jeg ha en leilighet å bo i hvertfall..Ser faktisk bra ut for har ei speed venbinne som cleaner leiligheten fo en stripe så, hehe...(hun tilbyr seg det selv, ikke noe tvang fra min side, måtte bare avklare det, hehe)

Sitat av Ambryo Vis innlegg
Hvor mye sånn ca bruker du på en ukes tid kjell? penger altså
Vis hele sitatet...
Ca 5000+/-.. Men bruker for en god del mer enn det, pluss at jeg ofte får tnye varer, å da kan jeg få et par gtram gatis... Har heldigvis "snille" kontakter jeg har bukt i lang tid, så få en del billigere.
Nå har jeg nesten lagt alkoholen på hylla, så da ble det mer penger til den andre dritten, hadde aldri trodd at Heroin skulle ta over Alkolbruket mitt,for det var ganske bad, så jeg trodde jeg hadde truffet rock bottom der,
men det har tatt over hele livet mitt!

At folk fremdeles er dumme nok til å prøve dette skjønner jeg ikke!!
Man ofrer ALT,å for hva??
Men det kan jo skje alle, har møtt absolutt alle mennesketyper inneinfor dette miljøet.
litt spesielt når man sitter hos en dealer å plutselig dukker det opp en stresskoffert kar som ser ut som verdens mest straighte kar, eller veldig unge, som netopp har startet.. (Jeg er sterkt i mot salg av drugs til yngre som ikke har dratt på seg et problem enda) Og så var den jo på den "norge på dop" episoden der de fant heroin på toalettet som ble bukt av de ansatte der. (ligger på www.tv3play.no) Husker ikke hvem episode det var.

Det er ikke noe overdrivelse heller, man gi faen i jobb, skole, venner, familie, man driter i et vktig nav møte for at man skal få penger feks., men driter i det å sitter hjemme klager for harde livet selvom det er din egen skyld. Å folk på gata er ingenting for hverandre, man føler seg som et mål for hva som helst når man trasker rundt der, unsett om man har noe på seg eller ikke.. mye ustabile folk på gata fulle av våpen og drugs som raner deg uten å blunke.
Synd at mange som kun skal ha seg en bønne, og som av en eller annen grunn må kjøpe på gata plutselig er i et annet miljø en de var, gjelder selvfølgelig ikke alle.

Prøver skremme de yngre med litt fakta og erfaringer, å jeg har det bra i forhhold til mange i det miljøet. Men ikke for den "vanlige" verden

Fuck det livet her...Jeg er ikke suicidal, men tenker hver dag på at jeg bare forsvant, færre og færre som bryr seg, sånn er det for alle som havner utpå, å er ekstremt glad for at jeg ha en leilighet å bo i hvertfall..
Ser faktisk bra ut for har ei speed venbinne som cleaner leiligheten for litt speed så det er jo greit..hehe...(hun tilbyr seg det selv, ikke noe tvang fra min side, måtte bare avklare det, hehe)

Ble et langt svar på hva bruket mitt lå på, men jeg savnet å skrive litt også.

God kveld

Vet ikke hva som skjedde der, men det er den nedeste biten som er svaret mitt (etter at jeg har svart for andre gang altså)
Sist endret av KjellFresh; 4. desember 2015 kl. 19:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vi her på bruket bryr oss om deg Kjell. Jeg håper du har det bra! Ting vil etterhvert ordne seg, men alt vil etterhvert gå til helvete om du ikke har rette instillingen, og da evt den hunden som kan irettesette deg ettersom du allerede har den grensen der du ikke vil at den lider av ditt misbruk. Jeg høres veldig straight og kjip ut da jeg svarer her på forumet, men den instillingen jeg har må du prøve å tilegne deg med tiden.


PM'en min er forøvrig alltid åpen om du behøver å lufte tanker, er over gjennomsnittet aktiv her inne så jeg er aldri langt unna!
Ja, enig med Mozzie for en gangs skyld. Vi bryr oss om deg og hvordan du har det. Det er vanskelig å gi deg gode råd, men at du må komme deg ut av ditt destruktive missbruk er helt sikkert. Ideen om en hund er god, men hvordan den skal gjennomføres vet jeg ikke helt.
Klem fra Betty
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Vi her på bruket bryr oss om deg Kjell. Jeg håper du har det bra! Ting vil etterhvert ordne seg, men alt vil etterhvert gå til helvete om du ikke har rette instillingen, og da evt den hunden som kan irettesette deg ettersom du allerede har den grensen der du ikke vil at den lider av ditt misbruk. Jeg høres veldig straight og kjip ut da jeg svarer her på forumet, men den instillingen jeg har må du prøve å tilegne deg med tiden.


PM'en min er forøvrig alltid åpen om du behøver å lufte tanker, er over gjennomsnittet aktiv her inne så jeg er aldri langt unna!
Vis hele sitatet...
Ja skjønner den biten, bryr meg om andre selv så hvordan det er.
Men jeg setter kjempepris på dere som støtter meg, selvom jeg aldri har møtt noen av dere..litt spesielt i grunn, man danner seg liksom et bilde av de som sitter å tenker på en...å der var den mindfucken i gang, haha..

Akkurat her og nå pluss resten av helga hvertfall kommer jeg til å ha det supet. Men generelt går det jo bare nedover (nei fisker ikke sympati!)

Ja vet ting går til helvete, å som jeg kanskje har sagt så er det kun en person i verden jeg prøver slutte for, å personen vet ikke om det heller, sikkert for det beste. Det er derfor jeg har søkt meg inn i LAR, går ikke det vet jeg ikke hva jeg gjør...føler jeg har lite tid på meg også, gjør ikke ting bedre....
Setter så pris på det med hunden, men jeg hadde ikke klart fa ukjente, men drakk og rusa meg mye mindre når jeg hadde hund sist, men den e død nå da. men måtte ut 3-4 ganger om dagen uansett, oppdra den riktig osv. Var ingen som trodde jeg skulle klare det når jeg fikk min føste hund.

Men skaffe en selv kommer jeg definitivt til å gjøre, å det er lettere å komme i kontakt med andre når man har hund også. For man må jo skaffe seg nytt bekjentskap.Ha jeg lyst på et one neight stand stikker jeg ut på byen, ikke ut å lufte bikja.

Neida, tenkte ikke over det engang jeg, å takk for det, jeg burde bli flinkere til å bruyke PM, men du kan nok fovente det.

Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Ja, enig med Mozzie for en gangs skyld. Vi bryr oss om deg og hvordan du har det. Det er vanskelig å gi deg gode råd, men at du må komme deg ut av ditt destruktive missbruk er helt sikkert. Ideen om en hund er god, men hvordan den skal gjennomføres vet jeg ikke helt.
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Setter kjempepris på det fra deg også. Ja det kan jeg være enig i, for er utrolig dårlig på å ta i mot råd. Kan gi andre, men bruker de ikke selv uansett.
Ja ideen er kjempebra, men har helst lyst å skaffe den fra egen lomme, det vet jeg mange av dere har forståelse for, men årets tilbud til meg fra en ukjent!

Men hva mener du med hvodan ideen skal gjennomføres, Betty?
Sist endret av KjellFresh; 4. desember 2015 kl. 23:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg tenkte på hvordan vi her på forumet skulle betale for en hund til deg og samtidig bevare vår anonymitet og sånt. Det er jo også et spørsmål om etikk og dyrevelferd.
Jeg regner med at de blr en fin helg fordi du har sikret deg det du trenger for å fungere, og kanskje også få rus. Dette sier jeg ikke for å fordømme deg Kjell, jeg planlegger selv slik at heg har de rusmiddler jeg ønsker tilgjengelig.
Fortsett med å skrive, jeg leser i alle fall.
Klem fra Betty
Jeg tror ikke på å skaffe seg et dyr, man må kunne ta vare på seg selv først, så andre.

Men ønsker deg lykke til videre KjellFresh. Håper du fortsetter å oppdatere her, vi er mange som setter pris på deg!
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Jeg tenkte på hvordan vi her på forumet skulle betale for en hund til deg og samtidig bevare vår anonymitet og sånt. Det er jo også et spørsmål om etikk og dyrevelferd.
Jeg regner med at de blr en fin helg fordi du har sikret deg det du trenger for å fungere, og kanskje også få rus. Dette sier jeg ikke for å fordømme deg Kjell, jeg planlegger selv slik at heg har de rusmiddler jeg ønsker tilgjengelig.
Fortsett med å skrive, jeg leser i alle fall.
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Å sånn ja, da skjønte jeg hva du mente.
Men ingen som trenger tenke på det selvom jeg satt kjempepris på Mozzie sitt snille forslag!
Når det kommer til dyr så er dyrehold null problem, jeg elsker dyr, spesielt hunder, hatt katter, jobbet på gård, pluss at noen i familien ha en gård jeg har tilbrakt masse tid på, om det var type sånn du mente.
Nja, helgen ble ikke en slager i den forstanden at jeg havnet på fest som jeg egentlig skulle, jeg endte opp med å sitte med en kompis og ta noen Pils, piller (xanor, rivotril, flunipam og diazepam), et par striper speed og selvfølgelig Heroin. Heldigvis har jeg klart å legge av til i morgen også...

Nei jeg følte ikke noen fordømnmelse, jeg vet hvem jeg er, å legger ikke skjul på det, folk får ta meg som jeg er, enten jeg er ruset eller har blitt rusfi (som fremdeles er målet)
Men jeg er ogfså sånn som nesten må planlegge bruket mitt, kan bli ganske stressende når ting ikke går som det skal..
Ja nå har jeg fått igjen skrivelysten tror jeg, så da kommer det nok en oppdatering innimellom

Sitat av Susa Vis innlegg
Jeg tror ikke på å skaffe seg et dyr, man må kunne ta vare på seg selv først, så andre.

Men ønsker deg lykke til videre KjellFresh. Håper du fortsetter å oppdatere her, vi er mange som setter pris på deg!
Vis hele sitatet...
En hund skal jeg ha igjen! Men da skal jeg være rusfri og betale for den selv hehe..

Ja bli oppdateringer siden det tydligvis er ønsket av noen, noe som bae er hyggelig! Å setter pris på støtte fra alle som gjør det.

Ha en fin morgen
Sist endret av KjellFresh; 5. desember 2015 kl. 08:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Synes du er veldig fornuftig KjellFresh. Det er faktisk ikke bare å "skaffe seg en hund" som de andre foreslår her. Det å ha hund koster masse penger i måneden, men dette vet jo du også siden du har hatt hund før. Det at du sier at du skal ha en hund igjen, men først skal være rusfri og betale for den selv synes jeg det står respekt av. Du skjønner at det er ikke bare å hoppe i ting å håpe på det beste. Vet om en fyr som var på kjøret selv og skaffet seg en hund. Hunden hadde det bra den, men han ga den bort etter 3 måneder. Et hundeliv er også et liv, de knytter seg fortere til oss mennesker enn hva vi knytter oss til dem. Nå sier ikke jeg at du hadde gitt bort hunden om du hadde fått en, men håper du skjønner poenget mitt uansett så ønsker jeg deg lykke til! Det å bli rusfri før du skaffer deg en hund er jo et mål. Jobb etter det målet
Sitat av Susa Vis innlegg
Jeg tror ikke på å skaffe seg et dyr, man må kunne ta vare på seg selv først, så andre.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig i at man absolutt ikke burde skaffe seg dyr om man ikke har mulighet til å ta vare på dem uansett hva som skjer. Man må ha tid, økonomi, oppmerksomhet og overskudd.
Med det sagt så har jeg kjent flere som ikke "klarer" å ta vare på seg selv, men derimot tar veldig godt vare på dyrene sine, og prioriterer penger til mat til dyret over mat (eller rus, til og med) til seg selv.
At man ikke tar ordentlig vare på seg selv, er ikke synonymt med å ikke kunne ta vare på et dyr.

Jeg tar dårlig vare på meg selv i perioder, jeg slutter å spise og bryr meg ikke om at jeg stadig besvimer, men jeg tar vare på katten min uansett. Den er også en motivasjon for meg til å ta vare på meg selv så jeg kan være der for den, en hund som faktisk må luftes hadde selvfølgelig vært en enda større motivasjon.

Tror det er MANGE som har god hjelp og støtte av dyrehold når det gjelder å mestre eget liv og rusbruk. Om man ikke har mulighet til å skaffe en egen så går det også an å for eksempel stille opp som frivillig i Dyrebeskyttelsen o.l., være fosterhjem for omplasseringsdyr, sånne ting
Du har rett holdning Susa, om man vanskjøter et dyr fordi man ikke kan ta vare på det så er det du sier helt rett. Men det kan bringe balanse til et ubalansert menneske, så det er helt feil av deg med den holdningen i akkurat denne situasjon. Dette er jo en kar som er vant med hunder, og som er kapabel til å ta vare på en, og da er det en veldig god løsning for Kjell. Så jeg er faktisk helt for at en hund har vært perfekt her, og forslaget om omplasseringsdyr er fantastisk.
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Så jeg er faktisk helt for at en hund har vært perfekt her, og forslaget om omplasseringsdyr er fantastisk.
Vis hele sitatet...
Jeg kunne ikke vært mer uenig med deg. En ting er at heroinist + bikkje er en jævla narkisklisje, sammen med støgge joggebukser og tribal's. Men det betyr jo ingenting. En hund har ingenting i et ustabilt rusmiljø å gjøre. Tråkke gatelangs i byen i timesvis med støy og andre situasjoner er ikke god dyrevelferd. Jeg har selv vært avhengig av heroin og jeg vet hvordan man prioriterer når man er hekta. Og har ingenting tro på at det er noen god løsning for hverken hunden eller TS, før han eventuelt har fått LAR eller behandling for sitt rusproblem.
Sitat av sth Vis innlegg
Jeg kunne ikke vært mer uenig med deg. En ting er at heroinist + bikkje er en jævla narkisklisje, sammen med støgge joggebukser og tribal's. Men det betyr jo ingenting. En hund har ingenting i et ustabilt rusmiljø å gjøre. Tråkke gatelangs i byen i timesvis med støy og andre situasjoner er ikke god dyrevelferd. Jeg har selv vært avhengig av heroin og jeg vet hvordan man prioriterer når man er hekta. Og har ingenting tro på at det er noen god løsning for hverken hunden eller TS, før han eventuelt har fått LAR eller behandling for sitt rusproblem.
Vis hele sitatet...

Må du ro dæ heilt ned og les mine innlegg her. Jeg presiserte i ett tidligere innlegg att hunden kom etter endt behandling, for TS sa att det var i tiden hjemme etter behandling at han har utfordringer med å holde seg unna rusmidler. En hund har selvfølgelig ingenting å gjøre i ett rusmiljø, men tiden etter behandling er en hund en god motivatør for å holde seg nykter. Ensomhet er nok en av de større grunnene for at det skjer, og et dyr man ser er glad og fornøyd, og gir deg betingelsesløs kjærlighet ER en god motivasjon!



Ikke sku alle heroinister under samme kam, noen kan ha andre motivasjoner enn deg.
Sist endret av Mozzie; 6. desember 2015 kl. 20:07.
Sitat av Mozzie Vis innlegg
En hund har selvfølgelig ingenting å gjøre i ett rusmiljø, men tiden etter behandling er en hund en god motivatør for å holde seg nykter. Ensomhet er nok en av de større grunnene for at det skjer, og et dyr man ser er glad og fornøyd, og gir deg betingelsesløs kjærlighet ER en god motivasjon!
Vis hele sitatet...
My bad Da er vi jo faktisk enige. En hund som en slags motivasjon og forebygging av tilbakefall kan være veldig bra og noe jeg har sett fungerer for enkelte.
Ikke sku alle heroinister under samme kam, noen kan ha andre motivasjoner enn deg.
Vis hele sitatet...
Nja, jeg synes jo heroinister er ganske så likt motivert, jeg da. Det ser jeg både på meg selv og i min jobb i tverrfaglig spesialisert rusbehandling. Men klart, heroinister er individer de også...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Et lite innlegg igjen da.
Sitter her med en ganske fucka blanding av rusmidler, men har aldri følt meg så konsentrert i hele mitt liv. Har spist 6mg Xanor, Tatt litt over et g speed, blandet med 0,6mg ganske fin mdma, de to gikk i sprøyta, herlig!
Masse alkohol, kokain, å ukjent mengde ketamin når jeg stod opp etter at jeg hadde tatt mårradosen med heroin, så har vært en ganske opp og ned dag, både psykisk og fysisk!

Har ikke tatt noe heroin siden jeg stod opp 12 i dag. Men har en siste før jeg legger meg, men har ikke noe til i mårra, så lurer på om jeg skal dele den i 2 så jeg ikke er skikkelig dårlig i mårra tidlig, for har nok sovepiller. Alt dette jeg har dytta i meg er bare leftovers fra jula,å åp ingen måte skryt, for det er idioti! Begynner lure på om jeg har et ubevist ønske om å ta kvelden noen ganger, for det er aldri stopp før det er tomt.. hadde jeg hatt penger hadde det ikke blitt som i dag. Sikkert totalt uinteresant for dere, men føler at jeg bruker dette som et sted jeg kan lette på følelsene og dsgene mine, skal begynne skrive mer igjen.

Men da var heldigvis Desember å jula over hvertfall, værste tiden av året for meg, vet ikke hvorfor, men aldri likt jula, føler alt blir så falskt, så glad jeg husker minimalt av den mnd.!

Men nå får jeg fortsette med det jeg driver med, tenkte bare gi en uinteressant oppdatering. Good night freaks!

(P.s. har fått tilbud om en hund på 1 mnd. men ikke noe jeg takker ja til før jeg vet om jeg får LAR søknaden godkjent)
Blir sliten på dine vegne av å lese om det kjøret som du beskriver her. Hadde du noen barrierer mot heroin i utgangspunktet?
Hvis du opplever jula som falsk så se bort ifra markedsføringa som er overalt og prøv å skrive noen brev til dine venner der du skriver at du setter pris på de.
Godt å høre fra deg igjen Kjell, men trist lesning angående ditt destruktive missbruk.
Jeg tror ikke jeg kan gi deg noen råd du vil følge, så jeg ønsker deg heller alt vel og håper du fortsetter å skrive. Det er fint å ha et sted å lufte tankene sine, ikke gi opp, mange støtter deg.
Klem fra Betty
▼ ... noen uker senere ... ▼
Beklager veldig de innleggene, jeg husker såvidt jeg skrev de, men det virket veldig lurt der å da så påtent som jeg var...
Ja Hjelm1, da kan du forestille deg hvordan det er :S ting blir bare værre og værre.. Er ikke sikker på hva barrierer betyr, men om det betyr sperrer mot heroin, så ja, jeg hadde det i utganspunktet, jeg hadde bestemt meg for å aldri ta heroin å LSD av en merkelig grunn, men usakelig i denne tråden.
Hehe..om jeg hadde begynt å skrive hyggelige brev til venner og familie så tror jeg de hadde tatt det som en dårlig spøk.

Å takk for det Betty
Ja syntes det er tragisk selv, å den dårlige utviklingen hjelper ikke akkurat.. Tanken var snill den, men som du sier så er det ikke så mye vits, jeg tenker bare på rus, jeg blir gal! Jeg tør ikke love hyppige oppdateringer selvom jeg gjerne skulle gjort det, men de kommer når de kommer

Nå sitter jeg her med panikk fra helvete, ingen form for opiater jeg kan ta, eller har 150mg Dolcontin, men den kan jeg ikke ta siden jeg tok siste subutexen min i natt, å Dolcontin gir meg ingenting. Innholdet i skuddene jeg setter, snorter eller røyker har steget betraktelig de siste par mnd. Folk trekker seg mer unna, jeg har aldri følt meg så alene som jeg gjør nå! Nåt jeg er frisk så hjelper jeg folk med det jeg har mulighet til, om det er dop eller hagearbeid, men får ingenting tilbake har jeg merket... eller det har gått opp for meg først nå er bedre å si.
Å i tillegg så er det jo Lørdag, så det er vel minimalt med steder jeg kunne henvendt meg for hjelp... må desvetrre avslutte nå, pc'n går tom for strøm, men skriver mer senere i dag uansett hva som skjer.

Ha en god dag, å nyt hvert øyeblikk du føler deg bra, rusmissbruker eller ei.

Fant igjen en link til noe som heter lasso prosjektet som jeg hadde fått i en annen tråd http://rus-ost.no/file=10181

Men selvfølgelig gjelder det Osloboere, jeg bor desverre 30 min unna den grensa..Dette er kanskje ikke noe lur løsning, men kan jeg si at jeg ikke har fast bopell å oppholder meg i Oslo for tiden?

Eller er det noe sted man kan få akutt hjelp i Akershus (som i tillegg er helgeåpoent)
Virker somdet bare er Heroinister i Oslo og De store byene heroinister trenger hjelp...

Jeg venter på svar fra LAR enda, men har noen uker igjen før jeg får svar derfra.. Jeg har ingen å snakke med, ingen steder å henvende meg.. Nå klager jeg mye, men de som har vært eller er eder vet hvor desperat man blir :S
Sist endret av KjellFresh; 23. januar 2016 kl. 08:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg er rimelig sikker på at de fleste avrusninger gir ut Suboxone til de som vil ha det. Rusakkutmottaket (Aker sykehus) gjør værtfall det. Pga navnet skulle man tro de tar inn folk på dagen!
▼ ... over et år senere ... ▼
Hei, hvordan går det med deg? Ser at det ikke har vært oppdatering på 1 år.