Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 5397
Hei,

For litt siden var jeg på snus handel i svergie, kjøpte meg noen rør med løs og pose snus.
På vei hjem fra handelen skulle jeg til åpne en General Orginal Portion boks, da jeg åpnet denne fikk jeg øye på den største Portionen jeg noen gang hadde sett. Jeg ble seriøst kvalm av og se på den.

Nå har det gått 3 uker og vet ikke hva jeg skal gjøre med den, har ikke brukt den enda. Ettersom den er relativt tørr, og lite tobakk i den.

http://home.no/li3rgutta/Snus.jpg


Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre med denne, vennene mine sier at jeg skal ramme den inn.

Takk!
Du kan jo alltids prøve å sende en klagemail, og kansje få en kompensasjon?
#Conex's Avatar
Trådstarter
Sitat av b1rken
Du kan jo alltids prøve å sende en klagemail, og kansje få en kompensasjon?
Vis hele sitatet...
Lurte jo litt på dette selv, men tror du dem bryr seg?

Har jo hørt flere forskellige saker hvor folk har kjøpt godteri hvor det står 300g også veier de den hjemme så er det bare 220g. Og har sendt det inn, og fått tilbake masse godteri tilbake.
Du kan jo bare smøre på i mailen, og håpe på det beste. Er mange som har fått endel produkter etter å ha klaget på et feilprodusert produkt. Mener nå han som fikk en ekstra kork i juicekartongen her på forumet fikk noen form for kompensasjon. Du kan jo søke å sjekke.
Tja, det spørs jo litt hvor gavmilde og seriøse de er. Selv klagde jeg på en flaske Coca-Cola og fikk 6 stykker tilbake. Anbefaler at du i det minste prøver...
#Conex's Avatar
Trådstarter
Sitat av b1rken
Du kan jo bare smøre på i mailen, og håpe på det beste. Er mange som har fått endel produkter etter å ha klaget på et feilprodusert produkt. Mener nå han som fikk en ekstra kork i juicekartongen her på forumet fikk noen form for kompensasjon. Du kan jo søke å sjekke.
Vis hele sitatet...
Skal få fatters til å sende en e-mail til dem, ettersom jeg ikke er så flink til og skrive.
Så skal jeg si fra om jeg får noe kompensasjon.

Takk b1rken!
Du får nok kompensasjon, de vil jo at du skal fortsette å kjøpe produkter fra dem
#Conex's Avatar
Trådstarter
Men skal jeg sende et brev med snusen, eller holder det med et bilde via e-mail?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du risikerer jo at dei sender 10 bokser snus som du må betale toll på da...
men toll er billigere enn og kjøpe snusen selv vel?
Fin den der. Endelig en snus som dekker alt av tannkjøttet. Hvordan var resten av innholdet i boksen og pølsa?
#Conex's Avatar
Trådstarter
Resten var helt fint, det virker som om portion snusen kommer i lange strimler også blir de kuttet opp. Og denne ble da feil kuttet.
Jeg ville bare ha sendt med bildet, og beholdt feilproduktet selv.
Uansett om du må betale toll er det billigere enn snusen.
Sitat av Zero
Tja, det spørs jo litt hvor gavmilde og seriøse de er. Selv klagde jeg på en flaske Coca-Cola og fikk 6 stykker tilbake. Anbefaler at du i det minste prøver...
Vis hele sitatet...
Jeg klagde på en Cola med malingsrester og white spirit og fikk en kasse.
Drakk av skiten gjorde jeg også.
Jeg tror de kommer til å være ganske gavmilde, fordi ditt problem rett og slett gir dem et rykte som ikke er noen nytte for dem. Dette vil de skjule ved å gi deg mer tilbake. Da får de ryktet som sier at de er ansvarlige og bla bla bla. :P
Jeg vil tro at det er best å sende med varen. På de fleste emballasjer hvor det opplyses om returrett og klagerett osv (på mat- og forbruksvarer) står det at du skal sende posen/pakken med resten av innholdet, samt et brev hvor du forklarer hvorfor du er misfornøyd.

Og det bør vel gå bra, tobakksprodusentene har jo hatt praksis med å erstatte tobakkspakker med stilk som er lenger enn et rullepapir med en ny pakke. Riktignok har jeg ikke prøvd dette siden 1994 da jeg gikk på folkehøgskole, så jeg vet ikke om denne praksisen fortsetter. Men det skader jo ikke å prøve.
#Conex's Avatar
Trådstarter
Måtte fjerne bilde pga. en frekking fra hardware forumet brukte det nå nettopp for og få kompensasjon. Min feil, håper bare mailen min rekker fram før de sender han snusen.
Gleder meg til å høre hva svaret blir...

Post bildet av snusen i fotoalbummet etter du har sendt klagen og har fått svar...
Og legg til ett slags vannmerke eller noe sånn, slik at det vil bli vanskelig å kopiere bildet å bruke det slik om han fra hardware prøvde...
come on. last opp bildet, jeg vil se!
Gidder ikke å lage ny topic så jeg spørr her:

Kjøpte noen Tuborg her om dagen 2 stk ble liggene i bilen i 3 dager uåpnet. Den ene er nå halvfull og den andre har kun 1/3 igjen. de lekker ikke og korkene har ikke vært tatt av.. Kan jeg få nye av tuborg? Anyone?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Prøv? Gå i butikken og klag.
Gidd syt over to øl...
Siden de ikke har lekket, må de altså ha inneholdt det samme som de gjør nå.
La du ikke merke til det før etter en god stund?

Syntes at det hørtes litt rart ut, men. Sålenge du kan bevise at korkene ikke er åpnet osv kan man alltid klage... Det er jo feilvare...
Sitat av Shibbster
Siden de ikke har lekket, må de altså ha inneholdt det samme som de gjør nå.
La du ikke merke til det før etter en god stund?

Syntes at det hørtes litt rart ut, men. Sålenge du kan bevise at korkene ikke er åpnet osv kan man alltid klage... Det er jo feilvare...
Vis hele sitatet...

nei nei veit at alle var fulle..
#Conex's Avatar
Trådstarter
Jeg kom akkurat til og tenke på denne posten her, og vil meddele at jeg har fått tilbake melding fra SM nå. De skulle sende meg noen god saker sa de, de spurte hva jeg snuste så tenker meg det blir litt prell da

Skal si i fra når jeg har fått pakken.
Sitat av #Conex
Hei,
For litt siden var jeg på snus handel i svergie, kjøpte meg noen rør med løs og pose snus.
På vei hjem fra handelen skulle jeg til åpne en General Orginal Portion boks, da jeg åpnet denne fikk jeg øye på den største Portionen jeg noen gang hadde sett. Jeg ble seriøst kvalm av og se på den.
Vis hele sitatet...
Hvor er problemet ? store snuser er jo deilig !
selg den på ebay!!! hahaha :P
Milo:
Det er sommer og varmt for tiden, og i bilen om sommeren blir det veldig varmt som sikkert veldig mange kjenner til.
Det jeg tror har skjedd er at ølen har fordampet.
Tror nok ikke du får noe respons fra Tuborg.
Det blir på en måte og si: Sjokoladen min har blitt en mindre den har bare ligget i bilen noen dager i varmen, den ser noe smeltet ut
Men du får prøve.
▼ ... over en uke senere ... ▼
#Conex's Avatar
Trådstarter
Nå har snusen kommet i posten, skal hente den i morgen på postkontoret.. venter spent på og se hva de har sendt meg. Kanskje ikke bare snus?
altså jeg hadde blitt happy for en større snus en maxi posene for de er relativt små så jeg hadde ikke klaget men er jo opp til deg
#Conex's Avatar
Trådstarter
Sitat av npx
altså jeg hadde blitt happy for en større snus en maxi posene for de er relativt små så jeg hadde ikke klaget men er jo opp til deg
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle jeg ikke klaget?

Jeg har den snusen enda, og jeg hadde gitt blaffen i om jeg måtte sendt den tilbake. Jeg får jo kompensasjon, mye bedere med noen snus bokser enn en snus?
Hehe stilig! Kanskje jeg skal klage på en flaske med tomat ketsjup som hadde en ekstra skru kork oppe i ketsjupen. :P
Pictures or it didn't fucking happen !
#Conex's Avatar
Trådstarter
Sitat av John B
Pictures or it didn't fucking happen !
Vis hele sitatet...
http://home.no/li3rgutta/Snus2.jpg

Edit: Funka ikke først, men nå skal det funke!
Sist endret av #Conex; 10. august 2006 kl. 01:16.
Pokker, bilder kommer ikke opp

Edit: funker nå
Sist endret av Bob Saget; 10. august 2006 kl. 01:09.
#Conex's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bob Saget
Pokker, bilder kommer ikke opp
Vis hele sitatet...
Nå skal det funke, måtte bare legge på noe greier fort i PS. Så ikke det samme gjentar seg.
hahah. jævlig digg snus!! kunne de ikke begynt å lage slike porsjoner
#Conex's Avatar
Trådstarter
Oj, lagre vist bilde på samme navn som det gamle. Så det var et ganske stort bilde av snusen min på første siden av denne tråden.
Fått hentet pakken? VAr det noe mer enn snus
Hvis du sendte det til Sverige, har dem lov å sende snus til en forbuker på dem måten? Må vel evt. skatte for det? Litt offtopic med still relevant til denne saken
Er ikke moms skatt? Betaler vel + moms når har kjøpte den. Se på det som en garanti..