Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1139
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Eller må den blandes i smør først?

Hva pleier du å lage som er enkelt?
Jeg har prøvd flere ganger med rå hasj. Har funket et fåtall av gangene, mens om du varmer det i smør funker det flertallet av ganger. Ofte når du spiser raw hash, så tar det fleeeeere timer, helst til dager etter før man føler seg fjern. Etter min erfaring iværtfall.
Det du ser etter er Firecrackers. Kjeks eller rista brød med fettholdig pålegg på, dryss weed over og spis. Nutella eller peanøttsmør feks.
Oppskrift her https://hightimes.com/edibles/how-make-firecrackers/
Sitat av AnonFreak Vis innlegg
Jeg har prøvd flere ganger med rå hasj. Har funket et fåtall av gangene, mens om du varmer det i smør funker det flertallet av ganger. Ofte når du spiser raw hash, så tar det fleeeeere timer, helst til dager etter før man føler seg fjern. Etter min erfaring iværtfall.
Vis hele sitatet...
Rettelse på svar er dagen etterpå, ikke dager.
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er den decarbed så er den good to go. Du trenger ikke blande den med fett, men det smaker jo helt jævlig.
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skal funke når den er decarbed bare, men om du løser det opp i fett så blir det jo trolig enklere for kroppen å ta opp mer av det effektivt, tenker jeg.
Har spist hasj som er decarbed uten noe fett før, det funker. Har ikke prøvd med marijuana, men ser ingen grunn til at det ikke skal funke så lenge du har decarbed riktig.
Fuck Mr. Plod!
Jeg kjøper stadig vekk en grammer som jeg spiser helr rå uten noe decarbing. Funker fjell, vet ikke hvorfor folk tror du MÅ decarbe det, mere effektivt ja. Men du må ikke
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Jeg kjøper stadig vekk en grammer som jeg spiser helr rå uten noe decarbing. Funker fjell, vet ikke hvorfor folk tror du MÅ decarbe det, mere effektivt ja. Men du må ikke
Vis hele sitatet...
Er det brunt du snakker om?
Fuck Mr. Plod!
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Er det brunt du snakker om?
Vis hele sitatet...
Ja beklager, glemte å skrive det. Jeg ser også at Kommentaren min er uansett ikke relevant her, så beklager det.
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Jeg kjøper stadig vekk en grammer som jeg spiser helr rå uten noe decarbing. Funker fjell, vet ikke hvorfor folk tror du MÅ decarbe det, mere effektivt ja. Men du må ikke
Vis hele sitatet...
Tror ingen har påstått at hasj/weed ikke funker uten decarbing, men når det gjelder oralt inntak er det verdt å nevne at hasj/brunt ofte kan være pressa sammen med varmepresser.. Det vil si at hasjen blir litt decarbed allerede i produksjon.
Decarbing foregår også naturlig over tid, men varme akselerer prosessen. Har sett noen dokumentarer om hasjproduksjon i Marokko, hvor det så ut til at cannabisen ble lagret ganske lange perioder før den ble ristet og pressa til hasj... Så både lagring før pressing, og alder etter pressing har noe å si.

Jeg vil allikevel si at det er vel verdt å pakke hasjen inn i bakepapir og aluminiumsfolie i ovn på 100'C i 20-30 min
Når det decarbes blir det mer tilgjengelig/lettopptakelig ved oralt inntak