Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2265
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg må ofte ha pause fra musikk i ørene og går heller helt uten når jeg er ute og går tur. Noen ganger er det bare stressfult med musikk på øret og det er som om jeg ikke husker helt når jeg tar ut musikken. Jeg går aldri og hører på musikk på butikken heller, for jeg er ikke i den virkelige verden når jeg har proppene i ørene.
Når jeg har vært lenge uten har det bare vært digg og jeg får ekstra energi av det, men gjøres det hver dag over flere dager får jeg bare stressfølelse.
Er det fler eller er jeg rar?
Anonym bruker
"Takknemlig Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Høres helt normalt ut. Så og si alt blir slitsomt i lengden om man overdriver.
Jeg synes ikke noe av det du beskriver her høres ut som psykose. Det er vel helt naturlig at du får med deg mindre av det som skjer rundt deg hvis du delvis har oppmerksomheten på musikken i ørene. Musikk på ørene kan skjerme for andre stimuli, eller det kan bare bli for mye og forrstyrrende. Det kjenner du jo selv.
Hvis man går rundt et sted med mye folk og har propper eller høretelefoner så blir det en slags boble ja.

Men at du overtenker dette såpass mye er i mine øyne litt rart.
Musikk blir jo brukt nettopp for å fremkalle spesielle atmofærer og følelser. At man ser verden igjennom forskjellige filtre med forskjellig musikk i ørene gjør deg ikke psykotisk, det gjør seg helt vanlig.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noen ganger er det bare stressfult med musikk på øret og det er som om jeg ikke husker helt når jeg tar ut musikken.
Vis hele sitatet...
Dette kan/kunne diktatoren Manuel Noriega skrive under på.

Da president George Bush invaderte Panama i 1989 for å styrte han søkte han tilflukt i Vatikanets ambassade.
USAs 4th Psychological Operations Group tok oppstilling utenfor å satte etter hvert opp gigantiske høyttalere.
Der blastet de bla. Judas Priest og Guns N' Roses samt propaganda døgnet rundt for å psyke han ut.

Etter tre dagar med nonstop amerikansk puddelrock, orket ikke Vatikanet mer og klaget til George Bush som stoppet musikken.
USA har jo en del svin på skogen hva krig angår, men dette har i etterkant blitt omtalt som skikkelig lavmål.

CIA brukte også rock som tortur i Guantánamo Bay fengselet på Cuba.
Jeg har så å si sluttet å høre på musikk for det skaper mye uro i hodet, sanger på hjernen, alltid støy selvom jeg har musikken av.. Du kan ikke bli psykotisk av musikk og den måten du kobler ut på når du hører på musikk, den reisen musikk kan ta deg på er ikke i nærhetenav sånn psykose er.