Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1796
Anonym bruker
"Nyfiken Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei! Kom over en tiktok hvor personen viste hvordan effekt en person med adhd vs uten adhd får av koffein. Det fikk meg til å tenke at jeg selv aldri får noe effekt av koffein (drikker ikke kaffe fast, et par ganger i mnd og drikker aldri energidrikke.). Kan jeg ha adhd av den grunn?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei! Kom over en tiktok hvor personen viste hvordan effekt en person med adhd vs uten adhd får av koffein. Det fikk meg til å tenke at jeg selv aldri får noe effekt av koffein (drikker ikke kaffe fast, et par ganger i mnd og drikker aldri energidrikke.). Kan jeg ha adhd av den grunn?
Vis hele sitatet...
Jeg har samme, for også samme effekt av adhd medisin som de med adhd men jeg har ikke adhd. Det kan være en indikasjon men det er endel mere som skal til for å gi en diagnose.

Testa ritalin for ei stund siden. I den perioden brukte jeg sovepiller men da jeg tok ritalin sov jeg knall bra. Blir myye roligere i kropp og hodet.
Anonym bruker
"Flink Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Drikk tre kopper å se
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Ja, men jeg tviler på at det er det. Jeg kjenner en som heller ikke merker noe av kaffe, uten at han har ADHD. I tillegg så ville jeg vært skeptisk til alt som tenåringer legger ut på tiktok, jeg har inntrykk av at mye er overdrevet for å få oppmerksomhet og for at dem skal føle seg spesielle.
Merkelig jeg er hypersenstitiv på alt fra koffein til you name it. Skulle ønske jeg ikke var det for det er farlig å få så mye ut av alt.
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har ADHD og kjenner effekten av koffein og andre stimulanter. Jeg får en voldsom energi og kjenner ikke at jeg blir roligere i kroppen. Men tankekjøret blir fullstendig borte, og jeg klarer å ha en tanke om gangen. I tillegg forsvinner hyperaktiviteten. Så folk kan oppfatte meg roligere på stimulanter enn om jeg er edru. Men det betyr ikke at jeg ikke kjenner en rus av stimulanter, om det gir mening.

Vet ikke om det bare er jeg som opplever det sånn, eller om hele greia med ADHD folk og ingen rus på stims er en myte.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har ADHD og kjenner effekten av koffein og andre stimulanter. Jeg får en voldsom energi og kjenner ikke at jeg blir roligere i kroppen. Men tankekjøret blir fullstendig borte, og jeg klarer å ha en tanke om gangen. I tillegg forsvinner hyperaktiviteten. Så folk kan oppfatte meg roligere på stimulanter enn om jeg er edru. Men det betyr ikke at jeg ikke kjenner en rus av stimulanter, om det gir mening.

Vet ikke om det bare er jeg som opplever det sånn, eller om hele greia med ADHD folk og ingen rus på stims er en myte.
Vis hele sitatet...
"Jeg får en voldsom energi og kjenner ikke at jeg blir roligere i kroppen."
"I tillegg forsvinner hyperaktiviteten."
Nå ble jeg forvirra, kan du utdype?
Sist endret av NokErNok; 30. august 2021 kl. 12:53.
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
"Jeg får en voldsom energi og kjenner ikke at jeg blir roligere i kroppen."
"I tillegg forsvinner hyperaktiviteten."
Nå ble jeg forvirra, kan du utdype?
Vis hele sitatet...
Hyperaktivitet for meg sitter mye i adferd i form av tankekjør, dårlig konsentrasjon, og impulsivitet i form av at jeg bare kan rope ut random ting uten å tenke meg om haha.

Når jeg tar stimulanter kjenner jeg fortsatt energien. Kjeven spenner seg, kjenner også at muskelaturen i mageområdet og beinet strammer seg. Føler på en enorm energi i form av at jeg blir opplagt, våken og føler også at jeg sitter igjen med en høyere arbeidskapasitet. MEN tankekjøret forsvinner helt, og jeg føler derfor at jeg klarer og slappe av mer.

Med tankekjøret forsvinner også den dårlige konsentrasjonen og impulsiviteten. Så folk oppfatter meg som mer rolig, da jeg f.eks. kan sitte rolig og høre på hva folk sier til meg i stedet for til stadighet avbryte dem med ett nytt tema, eller fullføre setningen for dem.