Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 14039
ja, topicen sier vel det meste. selger de det f.eks. på plantasjen eller no?
Tror det eneste du kan satse på er frø av den planten.
tror nok det var det han mente eller så er han en av de som har lyst til å steste opium.
Trådstarter
42 0
ja, det var det jeg mente, hvor kan man kjøpe frø eller planter?
kan man røyke de valmuene de selger her da??
fant ingenting om opium.
desuten er det lite sansynlig at de selger opium som man kan røyke på hagesentere.
de selger frø til valmuene
tviler på at dette er opium. det er forskjel på valmuer.
så ikke prøv å røyk de du planter i hagen.
Valmuer selges overalt, opiumsvalmuer er såvidt jeg vet forbudt i hele den vestlige verden.

Forresten trengs det enorme mengder valmuer for å få noe særlig ut av dem. Om jeg ikke husker feil (leste det en plass) trenger man 30-40 valmuer for å lage 1 gram av stoffet. Altså ikke noe særlig å satse på.
Opprinnelig postet av mad-dj.
tviler på at dette er opium. det er forskjel på valmuer.
så ikke prøv å røyk de du planter i hagen.
Vis hele sitatet...
Opiums valmue frø er fullstendig lovlig å selge akkurat som de LSA inneholdene frøene Morning Glory, ergo jeg vil vel tro at det ikke er ulovlig å plante disse frøene heller.

Ta en titt på følgende side
http://www.grontfokus.no/index.pl?gr...ergr=5&hgrID=5
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Papaver somniferum - den tradisjonelle opiumsvalmuen - er fult lovlig å selge og plante i Norge i dag. Er først når du begynner prosessen for å utvinne opium av poddene du gjør noe ulovlig.
Opprinnelig postet av mad-dj.
kan man røyke de valmuene de selger her da??
fant ingenting om opium.
desuten er det lite sansynlig at de selger opium som man kan røyke på hagesentere.
Vis hele sitatet...
http://www.grontfokus.no/index.pl?gr...ergr=5&hgrID=5
De nederst der er Papaver Somniferum, opiumsvalmue.

Dyrketips finner du bl.a. her:
http://www.poppies.org/news/97117733294890.shtml

Eventuelt kan du kjøpe inn store mengder frø og brygge sitronte på de, selv om dette er dyrere, men da slipper du å vente så lenge ihvertfall. Mange te-tips på http://www.erowid.org/experiences/su...tion_/_Recipes.
Kan vel sende deg noen frø, helt vitsen er en anna ting, antall du må innta i forhold til all driten som er inni der tror jeg ikke er verdt det? må utvinne opiumet fra planta, det er vel ikke bare bare?

Har en kompis som gikk og klippet alle knoppa av blomsta i rundkjøringa i byen, for så å koke te, funker! men hvor sunt?
Lucif3r: Du trenger vel ca. 400 g frø for å brygge frø-te såvidt jeg har skjønt, så det er vel ihvertfall ikke noe å gjøre en vane av. Men tror ikke det er spesielt usunt å prøve én gang.
Frø-te?? går det??? er det virkestoff i frøå????
Går vel en gang, men jeg gjør det ikke og har spist mye rart..
Opprinnelig postet av Crazytomato
Valmuer selges overalt, opiumsvalmuer er såvidt jeg vet forbudt i hele den vestlige verden.

Forresten trengs det enorme mengder valmuer for å få noe særlig ut av dem. Om jeg ikke husker feil (leste det en plass) trenger man 30-40 valmuer for å lage 1 gram av stoffet. Altså ikke noe særlig å satse på.
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg vet er opiumsvalmuer lovlige i hele den vestlige verden; det er en av våre vanligste ettårige prydplanter... Og hvorfor lage opium? Det er mye enklere å koke te på kapslene, og det funker...

Opprinnelig postet av Rune420
Lucif3r: Du trenger vel ca. 400 g frø for å brygge frø-te såvidt jeg har skjønt, så det er vel ihvertfall ikke noe å gjøre en vane av. Men tror ikke det er spesielt usunt å prøve én gang.
Vis hele sitatet...
Må nok beklage, i frøene finnes det ikke spor av narkotiske stoffer, de er derimot svært næringsrike. Frø av opiumsvalmuen (Papaver somniferum) finner du billigst i matbutikker; samme plante som gir opium gir også valmuefrø til frøloff og bagels. Valmuefrø-te høres ut som om det tilhører samme kategori som bananadine, jeg har i hvertfall aldri blitt stein av å spise frøloff...
Frø av opiumsvalmuen (Papaver somniferum) finner du billigst i matbutikker; samme plante som gir opium gir også valmuefrø til frøloff og bagels.
Vis hele sitatet...
Frøene som selges i butikken er behandlet slik at du ikke får planter ut av de.. dog frøene man f.eks kjøper fra grontfokus.no er ikke behandlede.
Opprinnelig postet av {xYodax}
Frøene som selges i butikken er behandlet slik at du ikke får planter ut av de.. dog frøene man f.eks kjøper fra grontfokus.no er ikke behandlede.
Vis hele sitatet...
Nei, faktisk ikke. Husker en debatt på Hageselskapets forum for en tid tilbake, for dem grodde valmuefrø fra dagligvarebutikker som ugress.
det var jeg ikke klar over.. egentlig skal de være behandlet iallefall..
Tror ikke det finnes noe krav om at krydder (og valmuefrø) må bestråles, derimot er det de eneste matvarene som er lovlig å bestråle.
Jeg mener å huske at valmuefrø skal behandles før salg, dog jeg kan ta feil.
Opprinnelig postet av bee
Må nok beklage, i frøene finnes det ikke spor av narkotiske stoffer, de er derimot svært næringsrike. Frø av opiumsvalmuen (Papaver somniferum) finner du billigst i matbutikker; samme plante som gir opium gir også valmuefrø til frøloff og bagels. Valmuefrø-te høres ut som om det tilhører samme kategori som bananadine, jeg har i hvertfall aldri blitt stein av å spise frøloff...
Vis hele sitatet...
Kan selvfølgelig være bløff, men såvidt jeg har forstått kan man vha. sitron eller en annen kilde for acetisk syre utvinne alkaloidene fra frøene slik at de skal gi effekt:

http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=4613
http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=4687
Opprinnelig postet av rune420
Kan selvfølgelig være bløff, men såvidt jeg har forstått kan man vha. sitron eller en annen kilde for acetisk syre utvinne alkaloidene fra frøene slik at de skal gi effekt:

http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=4613
http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=4687
Vis hele sitatet...
Som sagt, det er tull! Man kan finne mye nyttig info i trip-rapportene på Erowid, men man bør huske på at informasjonen der ikke nødvendigvis er riktig. Sitronsaft inneholder heller ikke eddiksyre (acetisk syre [sic.]), men sitronsyre; og man kan heller ikke lage heroin ved bare å blande kjøkken-eddik og morfin.

Så heller frøene, og kok deg te på kapslene. Det smaker helvete, men du blir stein av det

Her er et bilde av ei krydderhylle-opiumsvalmue; av merket Santa Maria:
http://www.cactuz.org/inger/diverse/sant-maria-003.jpg
Sist endret av bee; 7. mai 2004 kl. 04:19.
Nå høres jeg sikkert kjempe "mamma" ut her.. men husk på det folkens, dette er opiater man snakker om. En av de mest avhengighets skapende stoffene vi har bortsett fra kokain. Tenk deg om et par ganger før du tester det.
Opprinnelig postet av bee
Som sagt, det er tull! Man kan finne mye nyttig info i trip-rapportene på Erowid, men man bør huske på at informasjonen der ikke nødvendigvis er riktig. Sitronsaft inneholder heller ikke eddiksyre (acetisk syre [sic.]), men sitronsyre; og man kan heller ikke lage heroin ved bare å blande kjøkken-eddik og morfin.
Vis hele sitatet...
Greit, får vel gi meg da. Sorry for kjemi-flausen, ganske pinlig (og bekymringsverdig) egentlig, da jeg har faktisk eksamen i det om ett par uker.
Noen som kan hoste opp en oppskrift på den opiumsvalmuefrø-teen?
Opprinnelig postet av rdxz
Noen som kan hoste opp en oppskrift på den opiumsvalmuefrø-teen?
Vis hele sitatet...
Svært enkelt:

-Plukk kapslene rett før de åpner seg.
-Skjær dem i to og skrap bort frøene.
-Mos kapslene, elller knus dem hvis du bruker tørkede.
-Dekk dem med vann tilsatt saften av en halv sitron, varm opp til ca. 80 grader og la dem trekke i ca. en halv time.
-Sil av og drikk.

Regn ca. 15 kapsler pr. person. Syra i sitronsaften hjelper til å gjøre alkaloidene mere vannløselige, og bedrer også smaken litt. Sukker etter ønske. Tørkede kapsler får du kjøpt i noen hobby-butikker, ferske kapsler kan du være heldig å finne i blomsterbutikker. Merk at kjøpte kapsler kan være sprøytet, og at tørkede ofte inneholder mindre alkaloider enn ferske.

Her er en oppskrift (med bilder) på Laudanum.

Opiumsvalmuer er svært vanlige hageplanter; du skiller dem fra andre valmuer på bladene. Alle andre vanlige ville og dyrkede valmuer i Norge har hårete blad; opiumsvalmuens blad er glatte og gråaktige.
Topicen var hvilke plasser man kunne kjøpe frø, ikke sant? (Ikke for å være gretten eller noe, men posten min virker så offtopic hvis man leser de over først...)

Hva med Rema 1000 ? De blå valmuefrøene der, de kan vel plantes?

Kanskje ikke vitsen å prøve det når du fllikavel (uten spørsmål) får kjøpt en liten pakke med Papaver Somniferum på Plantasjen.

Sjøl så har jeg sådd både valmuefrø og Morning Glory :-)
Opprinnelig postet av EmteX
Topicen var hvilke plasser man kunne kjøpe frø, ikke sant? (Ikke for å være gretten eller noe, men posten min virker så offtopic hvis man leser de over først...)

Hva med Rema 1000 ? De blå valmuefrøene der, de kan vel plantes?
Vis hele sitatet...
Har sett værre tråder enn denne... Rema 1000-frø kan også sås; men husker jeg rett er det de hvite frøene som gir planter med høyest morfin-innhold.
Trådstarter
42 0
er vel bare forskjellige varianter av Papaver somniferum som har morfin i seg, de andre valmuene har de andre virkestoffene, men ikke morfin (hvis de har det så har de i så små mengder at det er ubetydelig) så det kommer an på hva de selger på rema 1000
Trådstarter
42 0
og fargen på planten har ingenting med morfininnholdet å gjøre, det er bare en myte
Opprinnelig postet av !alex!
er vel bare forskjellige varianter av Papaver somniferum som har morfin i seg, de andre valmuene har de andre virkestoffene, men ikke morfin (hvis de har det så har de i så små mengder at det er ubetydelig) så det kommer an på hva de selger på rema 1000
Vis hele sitatet...
Valmuefrø får man fra Papaver somniferum, ingen andre arter har noen nytteverdi. Når det gjelder fargen synes jeg å huske at planter med hvite frø ligger nærmest P. somniferum ssp. somniferum, underarten med høyest alkaloid-innhold; men jeg kan ta feil.