Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2395
Kom på tenke på dette:

Se for deg en USB minnepenn. Men det er ikke en vanlig minnepenn. Det er en falsk minnepenn som skyter ut dritthøy spenning gjennom hovedkortet.

Og nå lurer jeg veldig på: Vet noen av dere hvordam jeg kunne ha designet en slik krets til å være kompatibel med en vanlig USB 2.0?

Det eneste jeg vet er at jeg trenger en londensator dom kan ta sende ut en høy spenning. Det hadde også vært greit om denne spenningen kunne bli reversert (-100V f. eksempel)


Tror dere noen av dere kunne ha hjulpet meg?
Med mindre du har kjøpt noe fra Kina på lavpris så har USB ganske god circuit protection, akkurat på grunn av problemstillingen du skisserer.
Det har vel blitt gjort. Google USB killer.

Vet ikke hvor sant det er tho.
Sist endret av mentalmelt; 15. april 2016 kl. 02:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Med mindre du har kjøpt noe fra Kina på lavpris så har USB ganske god circuit protection, akkurat på grunn av problemstillingen du skisserer.
Vis hele sitatet...
På pluss-siden har den det, men ikke hvis det er minus-spenning.

http://hackaday.com/2015/03/11/kille...o-fry-laptops/
http://hackaday.com/2015/10/10/the-u...r-version-2-0/
Bare så det er sagt; Det å ødelegge hovedkortet sletter ikke informasjonen som ligger lagret på harddisken.
Kommer ann på hva du er på jakt etter. Hvis det er snakk om å ødelegge slik at du ikke får skrudd på maskinen så er det scenarioet du kommer med en mulighet. Dog da ødelegger du kun hovedkortet som kan byttes, og så fungerer maskinen slik som den gjorde før USB pennen med den samme informasjonen tilgjengelig.

Hvis du vil bygge noe så kan kanskje en liten EMP som blir ladet opp av USB`en være tingen?
EMP vil drepe all elektronikk i et visst område rundt seg (avhengig av størrelsen) og jeg antar at SSD disker vil også ta kvelden. Vanlig HDD`er vil være vanskelig å ta knekken på da disse skrives til magnetisk.
Jeg drister meg til å spørre hvorfor du vil lage en slik sak? Har du selv noen gamle pc'er du vil ta knekken på, eller er du ute etter å være full av faen og ødelegge andres utstyr?
Hvis sistnevnte så syns jeg du burde gå i tenkeboksen ett par runder.
Hva er poenget egentlig? Høres ut som den minst effektive måten jeg kan tenke meg å ødelegge en datamaskin på. Sannsynligvis vil du jo bare grille USB porten.
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Hva er poenget egentlig? Høres ut som den minst effektive måten jeg kan tenke meg å ødelegge en datamaskin på. Sannsynligvis vil du jo bare grille USB porten.
Vis hele sitatet...
-100 til -200 volt inni et elektronisk system som er beregnet på +19 volt og mindre (men fortsatt bare på +siden) vil gi flere skader enn bare å svi en port. Hovedkortet vil gå, og alle andre elektroniske deler kan bli skadet. Kanskje ikke synlig eller noe man opplever med en gang, men spenningsskadet utstyr er generelt bare noe man leverer til gjenvinning, for det vil være billigere å bytte det ut kontra feilsøking og reparasjon i fremtiden.
Trådstarter
29 7
En datakyndig kar svindlet meg for MYE penger i USA, så jeg må sende noe til han som kan gjør mest mulig skade på datamaskinen hans. Siden han ikke er helt idiot på data kjører han ikke tilfeldige programfiler, så jeg tenkte dette var den beste måten å gjøre det på
Sitat av Forvirrasau Vis innlegg
Har også tenkt på dette, men på en annen måte, hva om denne USB pinna auto overclocker pc og slår av automatisk shutdown når pc blir for varm?

Merk nå gidda jeg ikke lese igjennom tråden sånn til info.
Vis hele sitatet...
Da kan en jo risikere på brenne ned huset til karen.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Da kan en jo risikere på brenne ned huset til karen.
Vis hele sitatet...
PC vil jo kortslutte før det går så langt.
Uvaksinert 👍
Sitat av Forvirrasau Vis innlegg
PC vil jo kortslutte før det går så langt.
Vis hele sitatet...
Husk på at dette er i Amerika hvor alt eksploderer med en gang.
Sitat av Forvirrasau Vis innlegg
PC vil jo kortslutte før det går så langt.
Vis hele sitatet...
Det kan begynne å brenne, det har det gjort mange ganger før. Dersom en skrur av automatisk shutdown vil faren bli betraktelig mye større. Sett at datamaskinen er på et tøy med lav tenningstemperatur, det blir fort styggvarmt i datamaskinen. Ville ikke tatt sjansen.