Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3433
Halla! Jeg er ny her og trenger råd hvis noen vil/kan.

Kompisen min var sammen med en jente som er yngre enn oss for rundt 1,5 år siden. Denne jenta var utro, drev på med psykisk terror og var generelt en dritt unge gjennom forholdet. Plutselig en dag ble han oppsøkt av politiet fordi hun hadde anmeldt han for voldtekt! ++. Hun var rundt 18-19 år på dette tidspunktet.

Jeg er forbannet på kompisen min for at han aldri anmeldte jentungen siden det er jævlig alvorlig og lyge om det! Syns ikke hun f**ta skal få lov til å gå fra det uten konsekvenser!! Hva er en passende ‘’hevn’’ for dette? Ja, jeg er nok åsså ganske psykopat, men det er faen ikke greit og holde på sånn og det burde hun få kjenne på.
Sist endret av Psychobitch; 22. januar 2019 kl. 11:18.
Sitat av Psychobitch Vis innlegg
Halla! Jeg er ny her og trenger råd hvis noen vil/kan.

Kompisen min var sammen med en jente som er yngre enn oss for rundt 1,5 år siden. Denne jenta var utro, drev på med psykisk terror og var generelt en dritt unge gjennom forholdet. Plutselig en dag ble han oppsøkt av politiet fordi hun hadde anmeldt han for voldtekt! ++. Hun var rundt 18-19 år på dette tidspunktet.

Jeg er forbannet på kompisen min for at han aldri anmeldte jentungen siden det er jævlig alvorlig og lyge om det! Syns ikke hun f**ta skal få lov til å gå fra det uten konsekvenser!! Hva er en passende ‘’hevn’’ for dette? Ja, jeg er nok åsså ganske psykopat, men det er faen ikke greit og holde på sånn og det burde hun få kjenne på.
Vis hele sitatet...
Hadde jeg vært deg hadde jeg starta med å jekke meg ned en del hakk hvertfall. Hvorfor plutselig så rasende nå, etter 1.5 år? Er det du selv som er "kompisen din"? Isåfall forstår jeg at det kan ha tatt litt tid å bearbeide denne ugjerningen.

Uansett, sånne jenter har jeg ingenting til overs for. Snakk med kompisen din. Er vel han som er i sin rett til å ta "hevn", anmelde hu eller whatevs.

Plot twist: du, Psychobitch, er faktisk hun jenta og vil straffes?
En anmeldelse ville ikke bært noe sted ved mindre jenta tilsto, og hvis hun er så psycho som du sier så ville hun neppe gjort det. Derimot ville hun kanskje gått hardt mot hardt og det eneste utfallet ville ha blitt mer oppmerksomhet rundt saken, noe som kompisen din sikkert ville unngå.

Det kan være at du river opp en kamp som egt. Har stilnet hvis du velger å hevne deg på kompisen sine vegne, og det går fort bare utover kompisen din. Så skal du gjøre noe, så bør du få godkjenning av kompisen først. Ellers gjør du fort mer skade enn du gjør ting bedre.
Ro deg kraftig ned. Du skal ikke ta hevn, hverken på kompisen din eller denne personen han ble rævkjørt av. Du og kompisen din kan heller prøve å ta lærdom av det og slutt å flåse rundt med mentalt ustabile drittunger.

Å levere falsk forklaring eller anmelde på falskt grunnlag er ulovlig etter straffeloven § 225 (kilde) og kan straffes med bot eller fengsel på inntil 1 år. Du skal ikke gjøre en dritt, men du kan be kompisen din anmelde forholdet hvis du mener hun gikk til politiet på falskt grunnlag.

De fleste overgrepssaker som anmeldes blir også henlagt grunnet manglende bevis – det skal utrolig mye til før en ekte voldtekt faktisk straffes (kilde). Ikke gjør deg til kjeltring for noe som skjedde med kompisen din for 1,5 år siden. Spesielt hvis han ikke engang har spurt om det. Det får deg til å virke som en med sinneproblemer som leter etter noe for å rettferdiggjøre utbruddene sine.

Hun blir kjent som hun som leverer falske voldtektsanmeldelser. Sånt straffer seg selv.

Living well is the best revenge.
Sist endret av Svartbak; 22. januar 2019 kl. 11:37.
Hva ble utfallet av anmeldelsen? Er du sikker på at det ikke var sant?
Relevant: Hun tilsto og saken ble henlagt. Han ble spurt om han ville anmelde henne tilbake og han sa nei, men angrer etterpå. Vi snakker ofte om å kødde med henne og han sliter med mye aggressjon når han ser henne. Jeg kan ha blitt en ‘smule’ påvirket kan man si.
Sist endret av meitemark; 12. mai 2021 kl. 04:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Sitat av Psychobitch Vis innlegg
Relevant: Hun tilsto og saken ble henlagt. Han ble spurt om han ville anmelde henne tilbake og han sa nei, men angrer etterpå. Vi snakker ofte om å kødde med henne og han sliter med mye aggressjon når han ser henne. Jeg kan ha blitt en ‘smule’ påvirket kan man si.



Haha!
Gotta love dark humour
Vis hele sitatet...
Hun tilsto hva?
Kjipt av henne å anmelde falskt. Både på vegne av vennen din og de som faktisk blir voldtatt. Dette blir desverre brukt som våpen av noen som kanskje angrer på sex i etterkant bl.a.

Det er dumt å starte/fortsette provokasjonen. En liten ball blir fort større. Din venn er langt fra den eneste som har opplevd dette. Som andre her påpeker er nok det smarteste her å ta lærdom av det. Evt advare gutten som hun holder på med for tiden..
" Vi snakker ofte om å kødde med henne og han sliter med mye aggressjon når han ser henne."

Det høres ut som det er kompisen din og du som har de virkelige problemene her.
Sitte på internettet for å få råd til hva dere kan gjøre for å hevne dere er lavmål og vitner om to personer med mentale utfordringer.

Bare måten innlegget starter på sier litt om hele saken, når du har behov for å snakke ned motparten med usaklige påstander i andre setning for at vi skal ta parti med deg så skjønner de fleste her at denne saken har mer enn to sider.
For å presisere. Jeg får ikke inntrykk av at motivasjonen til trådstarter er å hjelpe kompisen sin, men heller å starte en hevnaksjon fordi det føles godt.

Mmmmm, drama!

Sjansen for at du lager ytterligere klabb og babb er stor. Prøv heller å planlegg lengre enn to dager fram i tid, jobb litt med å regulere følelser og hør på hva pannelappen prøver å fortelle deg. Innse at folk som opplever alle andre som dramatiske eller mener alle kvinner/menn/venner/etc. i livet sitt er dritt, er ofte ganske shitty selv.

Noen sa en gang at du er summen av de fem du omgås mest. Hvem er de fem du omgås mest, trådstarter?

Hva med kompisen din? Havner han til stadighet borti denne typen damer?
Jobb heller med å forbedre dere selv enn å tillate at drittfolk drar dere ned i drittgjørma. Kalibrer «people-pickeren», lær grensesetting, og kutt ut eller minimer giftige folk fra livet.

Illustrasjon av «meta-følelser» (det vi føler om følelser) fra «Fuck Your Feelings» av Mark Manson.


(Han er absolutt ikke den første til å snakke om dette, men han er en av mange som skriver forståelig og tilgjengelig på tema.
Verdt å bruke 20 minutter på å lese hvis dette er helt nytt for deg.)


Er det riktig av henne å lyve om voldtekt?

Nei!

Det er veldig, veldig feil, men livet er fult av potensielle rævkjørere.
Hun her er bare den første av mange som kommer til å prøve seg. Og hun blir ikke den verste.
Spør deg selv hvordan du kan unngå å bli dratt inn i denne typen situasjoner i utgangspunktet. Hvordan kan du minske omfanget når du først sitter i det? Hvilke konsekvenser kan dine handlinger ha for andre? For dem som betyr noe for deg?

Fortjener kompisen din den som skjedde med ham?

Nei!

Det suger balle! Men alt vi opplever i verden har en lærdom i seg.
Barn kan reagere med å bli sinte og slå om seg, men det tillates ikke fra voksene. De som ikke klarer å kontrollere følelser og impulser havner ofte bak lås og slå, eller på andre uønskede steder i samfunnet. Det blir kjapt en ond sirkel. Jobb heller med å omgi deg med folk du respekterer og gjør det du kan for å bli en person andre også kan respektere. Respekterer du deg selv?


Jeg mener ikke at sinne er en farlig og dårlig følelse. Sinne har sin plass og kan være konstruktivt så lenge du har kontroll.
Ingenting er så kraftfullt som sinne til riktig tid, på riktig sted og i riktig dose.

Når jeg kjenner hevnlysten stige i meg, leser jeg Petty Revenge. Eller får utløp for aggresjon og frustrasjon gjennom hard trening og flammende (dog private) tirader.
Jeg kan også hygge meg litt med innviklede hevnfantasier der jeg knuser dem på en elegant måte. Likevel vet jeg hele tiden at i virkeligheten, er den beste hevnen faktisk å begrense eller kutte dem ut fra livet mitt og bruke energien på å bli en bedre meg. Det er viktig å ikke glemme dette.

Du kan ikke kontrollere andre, du kan bare kontrollere deg selv.
Å velge kampene sine og legge ting bak seg er kanskje noe av det vanskeligste du må lære deg. Best å begynne tidlig.


Hilsen en med lang fartstid som kamelsvelgende hissigpropp.
Sist endret av Svartbak; 22. januar 2019 kl. 13:09.
TS skylder Svartbak et par gode timesatser lifecoaching.
Det er jo lov å håpe at det går inn.
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg

Plot twist: du, Psychobitch, er faktisk hun jenta og vil straffes?
Vis hele sitatet...
Drama intensifies. :P

Nei spøk til sides.

1. Du ber om å bli dradd inn i bråk. Let it be. Kommer ikke noe godt ut av dette med mindre hevnen består i å eksponere henne for løgnen sin så alle kan se hva slags råtten person dette er. Alt ut over det bør du styre unna.

2. Vent til hun har fått seg bil så stikker du heller hull i dekkene på uregelmessig basis når du går forbi midt på natta.... Sykt irriterende.
Sist endret av Mokkasinen; 22. januar 2019 kl. 16:05.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvordan veit du at det ikke var sant? De fleste som har voldtatt erkjenner det jo ikke og vil alltid si at "hu var med på det" selv om hu var så borte full at hu sov , eller "hu er psyko hu juger". Og selv om hun har vært ustabil ellers så betyr det ikke at hun nødvendigvis juger om det her. Det er sånn at folk som blir utsatt for vold eller voldtekt ikke alltid kommer seg vekk fra gjerningsmannen med en gang, mange lever jo med gjerningsmannen i mange år i etterkant men det betyr ikke at forbrytelsen ikke har skjedd. Det er vanlig å anmelde sånne ting først når man ikke lenger er følelesmessig tilknytta gjerningsmannen lenger og jeg syns det er dårlig stil av deg å gå ut fra at hun lyver og han snakker sant når statestikken beviser hyppigheten av det stikk motsatte, nemlig at det er et veldig lavt promille tall med falske voldtektsanmeldelser og skyhøyt tall med voldtektsmenn som nekter, og legger skylden på offeret for å fraskrive seg skyld.
Sitat av celtseus Vis innlegg
Hvordan veit du at det ikke var sant? De fleste som har voldtatt erkjenner det jo ikke og vil alltid si at "hu var med på det" selv om hu var så borte full at hu sov , eller "hu er psyko hu juger". Og selv om hun har vært ustabil ellers så betyr det ikke at hun nødvendigvis juger om det her. Det er sånn at folk som blir utsatt for vold eller voldtekt ikke alltid kommer seg vekk fra gjerningsmannen med en gang, mange lever jo med gjerningsmannen i mange år i etterkant men det betyr ikke at forbrytelsen ikke har skjedd. Det er vanlig å anmelde sånne ting først når man ikke lenger er følelesmessig tilknytta gjerningsmannen lenger og jeg syns det er dårlig stil av deg å gå ut fra at hun lyver og han snakker sant når statestikken beviser hyppigheten av det stikk motsatte, nemlig at det er et veldig lavt promille tall med falske voldtektsanmeldelser og skyhøyt tall med voldtektsmenn som nekter, og legger skylden på offeret for å fraskrive seg skyld.
Vis hele sitatet...
Dama har jo innrømmet å h anmeldt på falsk grunnlag. Du må lese hele tråden.
Eller så trakk hun tilbake anmeldelsen fordi det ble for håpløst/vanskelig? Vi vet ikke.
En venninne lå med eksen sin som hadde en ny dame, får å redde sin egen ræv sa han at ho hadde voldtatt han. I avhøret fortalte hun va som hadde skjedd og saken blei henlagt pga manglende bevis. Etterpå anmeldte venninna mi han tilbake for trakassering og falsk anmeldelse. Hun vant saken!
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Var det ei som het Martha.

Hun anmeldte kompisen min for det samme. To dager etter "voldtekten" fikk hun ny kjæreste.

Syntes hun var veldig raskt ute med å finne en ny kjæreste etter en voldtekt. Han nye gutten ble også anmeldt for voldtekt.

Hørte om en til, men det kan jeg ikke bekrefte.

Han kompisen min hadde ikke pult henne en gang. De fant ikke spor i henne. Men de fant DNA hans i sengen hans. Naturlig nok. Og politiet var egentlig på hans parti hele tiden. De Skjlnnte8nok det ikke stemte.
. Heller ikke han anmeldte henne etterpå. Syntes det var dumt fordi han fikk ødelagt et helt skoleår og masse stress pga det her.
.
Skjeve blikk fra klassekamerater og dette var i starten av skoleåret første året på videregående så det vsr ikke en veldig kul start for han. Heldigvis sluttet hun med en gang etterpå og skrøyt av hun skulle begynne med stoff siden det er veldig kult i noens verden.


Syntes politiet burde være strengere på sånt. Hadde personlig taklet det svært dårlig å bli beskyldt for noe så alvorlig.

Jeg hadde jo hatt hun jente i bilen min en gang for å kjøre henne hjem. Men jeg forstod fort at hun ikke var stabil så snakket aldri med henne etter den turen.

Hun begynnte å fortelle intime ting til meg som hun ikke kjente i en biltur npr vi satt alene i en bil lbg ut på bygda. Veldig spesielle vi ber hun sendte.

. Nei uff.

. Jævøig kjipt, men det beste er å holde seg unna.

Hun jenta prøvde å ringe meg ettet den påståtte voldtekten, men jeg svarte at hun ikke hadde noe med å ringe meg å ikke trengte å blande meg opp i den dritt en hun selv hadde lagd.
.