Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2039
Heisann. Sitter for tiden å spiller mye Arma 3 altis life. Spiller da i gruppe. Spillet handler stort sett om å tjene penger/dominere. Men jeg har ett spørsmål:

Hvis vi er 5 stykk, som gjør "noe" for å tjene penger, som tar 3 timer. 1 i gruppen er med i 1 time, og 1 annen er med i 2 timer. Noen som har ett forslag for å dele pengene mest rettferdig? Tidligere har vi delt det likt på alle, uansett. Men dette ble fort urettferdig for de som til stadighet sitter lengst å jobber men får like mye som de som jobber mindre.

Takker for all hjelp
Gi deltagerne timelønn? Regn ut det totale timetallet for oppgaven, del pengene på antall timer og gi hver person betaling for det antallet timer vedkommende brukte?
Sitat av Bl4derunner Vis innlegg
Gi deltagerne timelønn? Regn ut det totale timetallet for oppgaven, del pengene på antall timer og gi hver person betaling for det antallet timer vedkommende brukte?
Vis hele sitatet...
Godt forslag!
Neutral Good
Mith's Avatar
Jo lengre tid jeg bruker i forhold til de andre, jo bedre er det for meg? Høres ikke ut som en modell jeg hadde vært fornøyd med hvertfall.
Sitat av Mith Vis innlegg
Jo lengre tid jeg bruker i forhold til de andre, jo bedre er det for meg? Høres ikke ut som en modell jeg hadde vært fornøyd med hvertfall.
Vis hele sitatet...
Neida, nå er det snakk om hvis en kar er med i første timen av arbeidet, men de resterende 2 timene han ikke er med bør han vel ikke få betalt for, dette gjør det jo veldig urettferdig for de resterende arbeiderne.
Neutral Good
Mith's Avatar
DKP kan du se på, det er et system for å belønne folk i en gruppe utifra mål som oppnås når man har folk som hopper litt ut og inn i grupper.
Sitat av Mith Vis innlegg
DKP kan du se på, det er et system for å belønne folk i en gruppe utifra mål som oppnås når man har folk som hopper litt ut og inn i grupper.
Vis hele sitatet...
Ikke dumt, men usikker på om det vil funke noe bra.
Hvor nødvendig er alle?

Noen burde ta på seg å organisere og rett og slett skjære gjennom med prosentsatser til hver. Så får man heller forhandle opp og eventuelt trekke seg om man ikke er fornøyd.