Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 11972
Hei, jeg får i ny og ned sår i leppa av snus, noe jeg ser på som helt normalt. Men er det noen her inne som har noen tips eller "kjerringråd" om dette, erfaringer om ting dere har prøvd som funker? sår som det bare svir litt med det samma man putter den inn er ikke noe problem, det er bare digg, men sånn at det er skikkelig vondt, og nesten ikke klarer å snakke tydelig av jeg mener!

Håper noen har noen tips, men ikke kom med det tipset: Slutt å snus!
Fikk ofte det når jeg snuste general ekstra sterk løs. Gikk over til general løs, evt general ekstra sterk portion. Nå er det sjelden jeg har sår der.
Ikke snus så hyppig bare, kan forsåvidt prøve noe litt mildere snus. Dette kommer å gå av seg selv, tar 2-4dager så er leppa fin igjen så lenge du roer ned litt bare, evt plasserer den så du ikke gnager på såret..
Jeg snusa selv Nick & Johnny. Om jeg ble sår, kjøpte jeg en boks skruf porsjon, og så var leppa fin igjen innen den var tom.

Men altså - kjerringrådet her er jo "slutt med snus".
Snuste fast løs før, og da fikk jeg sårene du beskriver om jeg snuste en boks porsjon. Nå snuser jeg fast porsjon, og får disse sårene når jeg snuser en boks løs. Og ikke snuse så hyppig er nok beste rådet her.
Sist endret av McLovin; 18. august 2011 kl. 22:30.
Det er ganske normalt og ha det, det er noe som forsvinner etter som tida går.
Hadde samme problemet før, men har vent meg til og ha noe der så får ikke sår i leppa med mindre jeg er våken i flere dager i strekk. Prøv og bytt litt på hvilken side du har snusen på, og eventuelt kutt litt ner på snusinga!
Sist jeg var hos tannlegen, så fikk jeg anbefalt Klorhexidin som man får tak i på apoteket. Du tar et par dråper på en Q-tips også smører du bare der du har sår. Så blir leppa bedre etterhvert
ArbeidsledigProletar
Snus mindre.
Bytt plass? Litt lengre til høyre/venstre? Eventuelt ta et par dagers pause, eller bruke munnskyllevann/tannkrem der det svir?

(Mitt forhold til snus ble heldigvis brått slutt da jeg prøvde general løs extra sterk første gangen... )
▼ ... flere år senere ... ▼
har samme problemet nå, men hvordan går det vekk det gror jo aldri om jeg har en snus i kjæften samme plass nesten hele dagen.
Sitat av spider_man Vis innlegg
har samme problemet nå, men hvordan går det vekk det gror jo aldri om jeg har en snus i kjæften samme plass nesten hele dagen.
Vis hele sitatet...
Bytt plass går vekk etterhvert.
Sitat av Metylfenidat Vis innlegg
Bytt plass går vekk etterhvert.
Vis hele sitatet...
når jeg bytter plass begynner den å renne fortere pleier å ha den i midten har prøvd å bytte men renner jo faen meg 10-20min etter jeg tar den inn.