Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 5369
Finnes det aux tilgang på tw-e ii boksen?... Fant ikke noe om det.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Nei. Den har SPDIF. Kjøp evt. en SPDIF til AUX/RCA converter (DAC), eller bare bruk SPDIF'en.
Sist endret av Freddy_fred5; 7. juli 2020 kl. 19:21.
Trådstarter
Kan noen sende meg link på hva jeg trenger å kjøpe? Helst elkjøp...
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Hva ønsker du få til? Skriv gjerne info om alt utstyret du har som skal kobles sammen (TV eller monitor? Lydplanke/høyttalere eller hodetelefoner?)
Trådstarter
Det er en nad forsterker som jeg vil koble i telenor boksen. Greia er at auxen i tven er ødelagt, så får ikke brukt den:/

Har et par høytallere som jeg heller vil spille lyd av enn selve tven.
Sist endret av suwoop; 14. juli 2020 kl. 10:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Denne burde fungere til ditt bruk. Skriv gjerne hvilken modell forsterker du har, så kan jeg evt. sjekke om det er noe mer passende.

https://www.komplett.no/product/6578...3k-taishan-dac

Det følger ikke med strømkabel btw, og det følger heller ikke med SPDIF kabel. Du kan bruke en hvilken som helst mini (ikke Micro) USB kabel og USB port/adapter for strøm til den.

Liten oppklaring: sjekk om TV'en din har digital ut (optical out, SPDIF, TOSLINK), og koble den til via det istedenfor. Da går all lyd ut fra TVen til forsterkerne dine.
Sist endret av Freddy_fred5; 14. juli 2020 kl. 12:32.
Trådstarter
Har en c320bee forsterker. Skal sjekke det med tven senere, men mener kun den har aux..
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Med den forsterkeren kommer jeg ikke på noe stort mye bedre løsning. De har forrresten den DAC'en på Elkjøp også, så nå at du helst ønsket det derifra.

De fleste TV'er kommer med SPDIF, og det har de gjort en grei stund, så det er iallefall håp