Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 5061
Hadde med en kompis fra fest igår hjem te leiligheten min. Satt å drakk sprit. Legger meg, og våkner av at huseier står utenfor og banker på døra til leiligheten. . Er hans boligkompleks. Han bor ikke der.

Satt å så film på lavt volum (koblet ut lydplanke) fra kl 1-2. Drakk og småprat til begge sovnet. Ble som sagt vekt opp av banking på døren. Huseier va ekstremt hissig å sa han hadde fått klage på bråk, og at et par sko i skohylla til naboen bor. Alle som bor i blokka 15 folk har tilgang til. Alle etasjer. Så beskylder han meg for å ha stjålet skoene hans til 1500 kr.

Fikk valget mellom å kjøpe nye sko, eller få sagt opp leiekontrakt. Det er ikke gyldig grunn for oppsigelse? Begynte å si jeg ikke fikk ha overnattingsbesøk lengre. Kanskje ikke snart at å sette frem hyller i leilighetene. Har oppført meg eksemplarisk helt siden jeg flyttet inn.

Hvilke regler gjelder her?
Vel om han mener du har stjålet så må han vel anmelde deg? Han kan ikke være både anklager og dommer selv. En naboklage er normalt ikke nok til å sagt opp. Du får beklage og skrape og love å holde ting rolig fremover. Huseier kan heller ikke nekte deg å besøk, ei heller besøk som sover over. Du skal heller ikke betale 1500 for de skoa. Sjekk forresten med kompis om han kan ha tatt skoa, og har han det så du bare levere de tilbake og si at han tok feil sko eller noe, eller ikke si en dritt. Huseier har jo ingen bevis regner jeg med?
Ville vel ikke innrømmet en kriminell handling hvis du ikke har gjort det.
Nei, det er ikke oppsigelsesgrunn.

Alle som leier bør lese husleieloven, man er ganske godt beskyttet som leietaker.
Du kan være greit å sjekke om kompisen din sine sko fortsatt er i hylla også..
Kan fint ha overnattingsbesøk.. det har ikke huseier noe med