Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  82 11802
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har vært ikke brukt cannabis på flere uker nå, og begynner vilt å kjede meg. Spesielt med tanke på coronatider. Er så vidt noe å gjøre om dagen.

Vurderer å starte med noe nytt (ja jeg vet at det ikke er lurt), men hvordan bruker dere dagen med tanke på tørke?
Jeg tok pause dagen landet stengte, har røyka daglig de siste årene. Det er forbausende lite stress. Rus-messig drikker jeg noen øl to-tre kvelder i uka, men det har jeg gjort i kombinasjon med røykings en stund også. Blir mer sigg da, noe jeg ikke liker like godt.
Ellers har jeg lagt meg på å fokusere på rutine, komme meg opp innen klokka 9 selv om jeg skulle sovne seint, trener litt egenvekt hver dag og lager meg digg mat. Hobbyene er de samme som hvis jeg skulle vært fjern dagen lang, får gjort en del mer på kortere tid nå så dagene blir lange, har derfor begynt å game litt igjen ved siden av mer konstruktive hobbyer

Før du eventuelt begynner å ta makka eller noe fordi du 'kjeder deg' kan du jo prøve å finne ut hvorfor du kjeder deg? Weed-slutt er generelt bare vanskelig de første ukene, maks, og selv der kan du påvirke mye med litt viljestyrke og evne til å tenke nytt om aktivitetene dine. Korona-tider er heller ingen unnskyldning imo, du kan gå ut, du kan finne på ting selv om kapitalismen har fått bluescreen. Er bare så vanskelig som du gjør det til selv
Tørken suger. Går fortsatt an å få tak i men det er veldig dyrt. Jeg har fått kjøpt meg litt men det er jo nesten ingenting. De dagene jeg har gått uten har det sugd men jeg må bevise for megselv at jeg kan klare meg uten weed. Jeg har hevet innpå noen slurker med jeger innimellom men ikke noe jeg anbefaler med mindre du kjeder deg skikkelig. Vil ikke bli avhengig av alko. Hvis du har nok selvkontroll så er alko greit syns jeg. Tror det er tørke på omtrent alt på svartemarkedet nå.
Det var en hissig cannabistørke på andre halvdel av nittitallet. Da endte mange freaks på heroin, også gamle freaks som "aldri" skulle borti sånt.

Take care, ta en pause, så kommer det tilbake
Lure på kor mye politiet enda sitt på av forskjellige beslag...? Regne vel med det blir tilintetgjort etterhvert...? I disse tider syns nu æ det kan påføres litt medlidenhet ved å levere tilbake... Eller enda bedre, rasjonskort på hasj - 5g i uka, hentes på lensmannskontoret, hehe... Men fra spøk til alvor: Når i hælvete i fett satan skal det legaliseres å skattes??? Helt sinnsykt at det enda skal være mulig å nekte ett voksent menneske noe så enkelt som cannabis!
Sitat av Kusj Vis innlegg
Lure på kor mye politiet enda sitt på av forskjellige beslag...? Regne vel med det blir tilintetgjort etterhvert...? I disse tider syns nu æ det kan påføres litt medlidenhet ved å levere tilbake... Eller enda bedre, rasjonskort på hasj - 5g i uka, hentes på lensmannskontoret, hehe... Men fra spøk til alvor: Når i hælvete i fett satan skal det legaliseres å skattes??? Helt sinnsykt at det enda skal være mulig å nekte ett voksent menneske noe så enkelt som cannabis!
Vis hele sitatet...
Enig! Nesten så jeg tok opp hotel cæsar dvd samlinga til mamma her, men var heldig og fant ei lita flis.
Hasj er ikke så uskyldig som noen av dere fremstiller det. Mange blir både mer paranoid og noen utvikler psykoser og andre vrangforestillinger. Dessuten er det mange som sier det er så enkelt å slutte med, men det er svært stimulerende med cannabis. Det fucker også i varierende grad med korttidshukommelsen. Dette er bare noen av konsekvensene av å bruke cannabis.

Selv har jeg røyket i nesten 15 år, men sluttet for 10 år siden. Røyket i perider hver dag. Har sett det meste innad i miljøene og blant venner.

Er ikke så uskyldig som dere skal ha det til.
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av roybas Vis innlegg
Er ikke så uskyldig som dere skal ha det til.
Vis hele sitatet...
Er vel ingen som har påstått motsatt i denne tråden. Cannabis kan være både skadelig og avhengighetsskapendes, det er det ingen tvil om.
Jeg må innrømme jeg har jekka lokket på Kratom-samplet jeg fikk av en kompis for en stund siden, tar små doser daglig, føles ganske chill.
Sitat av roybas Vis innlegg
Hasj er ikke så uskyldig som noen av dere fremstiller det. Mange blir både mer paranoid og noen utvikler psykoser og andre vrangforestillinger. Dessuten er det mange som sier det er så enkelt å slutte med, men det er svært stimulerende med cannabis. Det fucker også i varierende grad med korttidshukommelsen. Dette er bare noen av konsekvensene av å bruke cannabis.

Selv har jeg røyket i nesten 15 år, men sluttet for 10 år siden. Røyket i perider hver dag. Har sett det meste innad i miljøene og blant venner.

Er ikke så uskyldig som dere skal ha det til.
Vis hele sitatet...
Provoserende driveby-statement, men skal ikke være alt for uenig egentlig. Det du kanskje bør tenke på, er at ting kanskje hadde vært mindre alvorlig, dersom det var lovlig regulert?
Blir litt for enkelt å skylde på negative erfaringer, som er gjort i en kontekst hvor legalisering/regulering ikke får vist sine positive sider.

Men denne diskusjonen er forsåvidt off-topic
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det ser ut som folk må minnes på reglene:

All diskusjoner rundt pris slettes det samme går selvfølgelig for alt som kan tolkes som fisking etter å kjøpe/anskaffe narkotiske stoffer.

Edit: Dette er heller ikke en diskusjon om skadevirkningene av cannabis sammenlignet andre rusmidler. Holde dere på tema
Sist endret av Dodecha; 13. april 2020 kl. 19:02.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tørka er ikke no unnskyldning, men prøvde det jeg aldri skulle proøve altså Heroin, må ærlig si jeg kunne like godt ha brukt morfin ell oxy. SÅÅÅÅ sykt var det ikke og det var bra greier. Litt funk i sprøyte da. Men ikke noe jeg skal bruke mer penger på. Og det går mer benzo og alkohol en noen gang for min del. Pluss at jeg speeder mye mer for å ikke ha lyst på hasj. Og jeg har og kjøpt veldig mye mer morfin. Crack/freebase har jeg og tatt mer av siste mnd enn resten av livet før 2020 til sammen Så ja for min del har tørka gjort at jeg har valgt andre ting. Samme faen om det er et annet problem som ligger bak bruken så var hasj en grei quick fix som jeg mener er mye bedre enn opiater benzo alko og stimulanter,
I forbindelse med tørka har jeg i hvert fall kryssa av et rusmiddel til på lista, GHB. har en hel del liggende men har heldigvis kontroll på bruken for skjønte kjapt at det kreves disiplin i disse ledigangsdager. Jeg liker rusen da!
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av equimanthorn Vis innlegg
I forbindelse med tørka har jeg i hvert fall kryssa av et rusmiddel til på lista, GHB. har en hel del liggende men har heldigvis kontroll på bruken for skjønte kjapt at det kreves disiplin i disse ledigangsdager. Jeg liker rusen da!
Vis hele sitatet...
Selv tatt masse GHB den siste tiden grunnet tørka og ikke en dritt å finne på, men det er noen helvetes abstinenser som jeg ikke ønsker, så blir en ukes pause for min del nå.
Tar mer sobril enn vanlig, men dog ikke mer enn legen har forskrevet.
Mye angst og generell uro, men tør ikke prøve noe annet da jeg har en veldig avhengighetsdannende personlighet.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Selv tatt masse GHB den siste tiden grunnet tørka og ikke en dritt å finne på, men det er noen helvetes abstinenser som jeg ikke ønsker, så blir en ukes pause for min del nå.
Vis hele sitatet...


Høres ut som meg det, hadde en 3 dagers roll i påska og forsto kjapt at dette var avhengighetsskapende greier så har vært et par dager av selv og tenker og vente ei uke eller noe i den duren jeg og. Har ikke kommet til punktet med reelle abstinenser men har lest så mye og hørt så mye om hvor jævlige de er så måtte bare tvinge meg sjæl rett og slett.
Sist endret av equimanthorn; 14. april 2020 kl. 00:46.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har blitt hekta på oxy..
På tide å få noe litt mer uskyldig rus inn i landet nå.
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spiser vanligvis 300mg tramagetix om dagen (foreskrevet av lege) Men jeg har brukt mer enn jeg pleier når det er tørke :/
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har ikke blitt noe annen form for rusmidler. Kjenner en eksplosiv energi om morgenene. Jeg klarer ikke sitte i ro som regel. Tror tjallen har dempet adhd tendenser over lang tid .
Går fint å sove, godt å være klar i hodet om kvelden. Men det er både og, dagene er kjedeligere og jeg er for energisk. Må slite meg ut fysisk for å få litt ro.. har ikke vondt av å roe ned men ett liv helt uten vil jeg ikke.

Forøvrig anbefaler jeg alle å ikke gi etter for kapitalistdealerz som skor seg på krisa og mer enn dobler priser. Tenk på at jo mer du godtar nå, jo mer vanlig risikerer du at den prisen blir senere når ting blir normalt igjen.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Skal jeg erstatte cannabis for å stuke rundt på gutterommet med noe prosjekter, bra musikk og chilling på gang, så er det ingenting som erstatter cannabis. Det har en helt egen rusvirkning som ikke lar seg emulere med noe annet rusmiddel jeg kjenner til. Kreativ, tunnelsyn, vimsete, fornøyd, glad.

Hvis man bare skal sedere seg selv, så fins det masse man kan bruke.

De som fikser bønne i tørka, selv om den er dyr, er helter og på tilbudssida, så de har jeg ingenting kritisk å si om.
Sist endret av meaculpaUIO; 14. april 2020 kl. 15:47.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ikke for å starte en pissekonkurranse her men jeg har røkt i nesten 20 år (omtrent daglig) og jeg er nå tvungen til å ta en pause.
Skal dere være med på leken så får dere tåle steken, cannabis er et rusmiddel og når man bruker noe så jevnlig så vil man få noen uønskede effekter når man plutselig må ta en pause etter lang tid med daglig bruk.

Helt ærlig; skjerp dere.

On-topic: Flere av kveldene har gått med på å prate med hyggelige freaks på discord serveren, nå som jeg har munndiaré. Jeg har brukt tid på endel gaming og å bli flinkere i blender.
Sist endret av Dodecha; 14. april 2020 kl. 18:01.
Anonym bruker
"Stinn Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har ingen problemer med en liten pause selv. Bedre tider vil komme, og da kommer jeg til å bli mye mer godfjern enn på lenge. Gleder meg allerede til å samle noen kompiser, lage et herremåltid av bibelske proporsjoner, røyke oss tullete fjerne før vi spiser og bare fniser og fråtser i oss mat. Og selvsagt skyller ned med kalde pils og gir hverandre high fives over en lav sko

Hold ut, så blir det en bra sommer likevel
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Røyker litt mer tobakk enn jeg pleier, før stortørka kom gikk det kun i snus når jeg ville tilfredsstille nikotinbehovet.

Men jeg drikker ikke mer alkohol for dagen. Regner med at jeg mest savner det å slappe av med pipa enn å bare ruse meg. Det er der tobakken kommer inn.

Er mest bekymra for folk med kroniske smerter og sinnslidelser som trenger cannabis for å fungere, spesielt de som reiser til Amsterdam fordi de ikke har tilgang på det svarte marked.

Skjønner godt at folk tyr til opiater når de ikke får medisinen sin, jeg håper bare at folk vet hvor lett man kan gå fra piller på resept til å bruke sprøyter. Har lest mange fæle historier her om hva det fører til.

Håper for guds skyld at staten i det minste kan lette litt på reguleringa for resept på cannabis, tror det er snakk om en god del menneskeliv. I hvert fall til krisa er over til går over til "normalen".
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Finnes det noe nyhetsartikler om denne tørken, gjerne som fokuserer på både positive og negative effekter av den?
Artikkkelen er bak betalingsmur...lyst til å kopi pasta?
finnes en åpen artikkel? eventuelt noen som kan sitere noe av artikkelen meaculpaUIO delte?
Sist endret av Bluesky_; 14. april 2020 kl. 21:38.
Kopiert fra artikkel:

– Alle sier det samme. Byen er tom for hasj.

Normalt kjører det 15.000 personbiler i døgnet fra Sverige til Norge på grensen ved Svinesund.
Publisert Publisert
I dag 14:09

Politi og Heimevernet passer grensen mellom Norge og Sverige på Svinesund. Foto: Vidar Ruud, NTB scanpix

Per Lindberg

Mer om: Koronaviruset
Få full oversikt over BTs saker.

– De siste døgnene har det vært mellom 1200 og 1500 biler, sa Fredrik Tandberg til BT lørdag. Han er pressevakt i Tolletaten.

Forrige uke omtalte BT frustrasjon i rusmiljøet i Bergen. Flere brukere fortalte at det er hasjtørke i Bergen og at et gram koster 400 kroner.
Daglige beslag

Tandberg forteller at alle kjøretøy inn til landet kontrolleres på de bemannede grenseovergangene.

Politi og Heimevernet stanser personbilene, mens tollerne undersøker all godstransport.

– Grensekontrollen har aldri vært så omfattende som nå. Jeg antar at det fører til mindre narkotika inn i Norge. Risikoen for å bli oppdaget er betydelig større enn før 12. mars, sier Tandberg.

Det var da regjeringen iverksatte en rekke tiltak for å begrense smitten av viruset.

– Beslaglegger dere narkotika nå?

– Vi gjør beslag hver dag, både av narkotika, alkohol og andre ting.

– Grensekontrollen har aldri vært så omfattende som nå, sier Fredrik Tandberg. Han er pressevakt i Tolletaten. Foto: Vidar Ruud, NTB scanpix
Ubemannede overganger

I tillegg til flyplasser og havner, er det 71 grenseoverganger mellom Norge og Sverige, Finland og Russland.

De store narkotikabeslagene har skjedd på tollstasjonene i Østfold ved svenskegrensen.

– Det er mange ubemannede grenseoverganger. Der har vi kamera og mobile patruljer fra tolletaten, politiet og Heimevernet. Vi har god kontroll over hvem som passerer. Også her er trafikken betydelig redusert i forhold til det den var før 12. mars.

Politiinspektør Sylvia Myklebust ved Vest politidistrikt. Foto: Bjørn Erik Larsen
– Regelmessige beslag

Politiinspektør Sylvia Myklebust leder juristene ved seksjon for organisert kriminalitet ved Vest politidistrikt.

– Vi gjør beslag regelmessig, men har i det siste ikke gjort beslag av en slik størrelse at det vesentlig skulle påvirke tilbud og etterspørsel. Trolig er det redusert grensetrafikk og strengere grensekontroll som påvirker markedet lokalt, sier Myklebust.

Stig Norland i Foreningen human narkotikapolitikk i Vestland. Foto: Per Lindberg
– Tom for hasj

Stig Norland er leder i Foreningen for human narkotikapolitikk i Vestland.

– Det har lenge vært nesten umulig å få tak i hasj. Slik var det også før koronapandemien, men tiltakene som ble iverksatt 12. mars har sannsynligvis ikke gjort det lettere å få stoffet inn i landet, sier han.

– Jeg kjenner til mange som ikke får tak i hasj. Alle sier det samme. Byen er tom for hasj, legger han til.
Pris varierer

Norland forteller at han har fått bekreftet priser på 300 kroner for et gram hasj.

– I mange år var 100 kroner grammet normal pris for hasj. Senere steg prisen. I et normalt marked vil et gram koste rundt 150 kroner. Prisen varierer ut fra kvalitet, hvor mye som er tilgjengelig, samt hvor mye man kjøper.

Norland sier han er bekymret for dem som bruker hasj av medisinske årsaker. Han frykter at flere i denne gruppen vil ty til hardere stoffer når det er vanskelig å få tak i hasj.

– Det begynner å bli mindre piller, men det er nok amfetamin og heroin, ifølge mine opplysninger.

Han mener de som ikke bruker cannabis for å dempe angst eller andre lidelser, kan klare seg fint.
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Denne tørken startet allerede i Oktober. Før Covid-19. Det som er kjipt er at både Spania og Marokko den siste tiden har gjort storbeslag på tonnevis med hasj. De har strammet inn noe jævlig. Og nå med covid 19 er det vanskelig å få ting over grensa med lastebiler og personbiler... Råder deg til å holde deg unna andre rusmidler mens vi venter på at godsakene skal komme inn i landet igjen. En pause er ikke det værste for deg og du kommer til å bli sikkelig godfjærn igjen den dagen det er tilbake. Jeg tenker at når økonomien min er bedre skal jeg begynne å gro min egen plante for å preppe for sitvasjoner som dette. Eller hvertfall ha utstyr klart. Sist det var tørke i Oslo hvertfall var for 13 år siden og den varte i 4 måneder. Den nåværende tørken er nå på 6... PS: Det er primetime for hustling og fakehash nå så pass på!
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tipper noen kommer til å seize muligheten i markedet, vi kommer nok til å få en sommer med svært mye grønt.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det er en liten subgruppe av de faste røykerne som foretrekker hasj, selv om de skulle kutte tobakk
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Det er en liten subgruppe av de faste røykerne som foretrekker hasj, selv om de skulle kutte tobakk
Vis hele sitatet...
Jeg er en av de. Kommer nok til å merke mer til weeden nå ettersom jeg ikke har røyket på 2 uker... Må nok kanskje vente lenger...
Men til vanlig blir jeg nesten ikke fjærn av weed etter å ha røyket keef og hasj i så mange år. Blir fjærn men må rulle opp hele tiden for å holde meg der, så det blir fort dyrt.

Som regel før tørken fyrte jeg èn spliff etter alle gjøremål for dagen, også da den faste nættingsen. Sover jævlig dårlig om dagen uten den. Men kommer ikke til å finne noe annent i mellomtiden. Hasj er min rus og kommer altid til å holde meg til det.

Tatt sopp og LSD en sjelden gang, men det er ikke noe man kan drive med på en hverdagslig basis uansett. Føler forsåvdt at jeg er ferdig med psykadelica ettersom det har låst opp det som trenger å låses opp i sinnet mitt.

Dere får bare holde ut! Om det blir for ille så kjøp noen pils
Merklig at det ikke kommer noe inn med tungtransport, båter etc..
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Merklig at det ikke kommer noe inn med tungtransport, båter etc..
Vis hele sitatet...
Uten å gå i for mye detalj så var det en lastebil som var på vei til norge fra Spania rett før landet stengte grensene... Hørte aldri noe igjen etter lockdownen
Marokko har kuttet betraktelig ned på produksjon, spania har hatt mye kraftigere grensekontroller, skandinavia har hatt storoperasjon, og corona har stengt de fleste grenser. En firfecta som utgjør grasalt store problemer med brukere som går over til hardere stoffer for å fikse hverdagen. Det kommer nok noe inn her og der, men det er bare de heldige som får smake.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Etter å ha sett at mange på freak klarer og slutte å røyke hasj har jeg selv klart det etter 3års daglig røyking.

hasj er godt men det blir fort misbruk og store konsekvenser etter langtidsbruk, som det ble hos meg med paranoia, vrangforestillinger. Tvert jeg slutte ble alt normalt, hadde man bare vist dette når man var i hasjtåka.

Så mitt tips er å trappe ned/slutte for å klare seg gjennom tørken. Det kommer alltids tilbake på markedet igjenn.
Har prøvd å hjelpe venner i nød, men må si det er lite å få tak, en bud her og liten flis der, folk som har er villige til å dele det de kan, men det er ikke rare greiene, selv så røyker jeg en sjelden gang for å ta vare på førerkort så det er ikke noe stress for min del.
Med et lite forbruk så har man råd til å kjøpe mye i slengen og jeg må si det kom godt med nå, det er både brunt og grønt i skuffen min og jeg har gitt bort det jeg kan til de jeg vet ligger å kaldsvetter om natten nå.

Noe å tenke på til dere andre, dette er en gylden mulighet til å snu om til et litt sunnere forhold til cannabis, eller finne frem hagesaksa.

Ellers blir det en god del øl på kveldene, på fredagen blir det gjerne 5mg zoplidem på toppen for å bli litt vell surrete.
Spiser mellom 5 og 30mg deksamfetamin hver dag, som medisin vell og merke, i helgene kan det bli litt mer om jeg har klart å spare opp noen ekstra.
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Røyker hver eneste kveld, gjor dette i to år. Tørka tærer. fikk handlet meg en del rett før tørka men ifølge duden min nå så blir det 2 uker tørke.

Har fått tilbud av en kompis på Oxy noe jeg vurderer.
Anonym bruker
"Stinn Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tipper noen kommer til å seize muligheten i markedet, vi kommer nok til å få en sommer med svært mye grønt.
Vis hele sitatet...
Tipper det selv, det er nok mange som gror for harde livet nå. Etterspørselen er stor om dagen, så at det ikke kommer mye grønt i nør fremtid ville vært svært overraskende. Folk vil tjene penger, og man kan få mange trofaste kunder nå om man er litt "på ballen"
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bytter for øyeblikket til benzo for å roe angst, tankekjør og nerver. Litt kjedelig nødløsning, men bruker kun apotekvarer så det er sannsynligvis mindre skadelig mtp. inntaksmetode (røyker joints). Har langt mindre problemer med å trappe ned på benzo enn med hasj.
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det som irriterer meg mest i denne tørken er ikke det at jeg er tom forsåvidt. JÆÆÆÆVLA SVETTA. HATERN fy faen. Hater den mer enn alt.
Fylle 99% av kroppen med botox for å sleppe svettefaenskapet.
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Liten avsporing, men jeg sliter også med svette selv om jeg kun røyker 4-5 dager i strekk et par ganger i året.
Ikke på samme nivå som når man har røykt lenge selvfølgelig men allikevel plagsomt.

Finnes det noe for å redusere svettingen? Siden den ikke kommer av vanlige årsaker så håpte jeg kanskje at det var mulig å dempe denne negative effekten.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ah, the sweats. Jeg kan svette i 3+ uker når jeg er tom, virker som 3 mnd... Får blemmer og sprekker på fingre og tær pga det.
Det eneste som hjelper for meg er angstmedisinen jeg har på resept, men vil heller være avhengig av røykings enn sobril. Lunkne/kjølige dusjer kan hjelpe midlertidig, men tålmodighet er nok hovedtrikset -.-
Jeg bruker MYE mer hardere stoffer nå som det er lite/ingen hasj, det er forjævlig. Alle vennene mine går våken på farten hele helgen fra torsdag til mandag++. Heroin har kommet tilbake i vennekretsen, råsterk er den vist også, sterk nok til å virke på de som går på metadon sier folk. Men jeg går på 130mg metadon, så jeg driter langt i heroin. Skal jeg bli stein på opiater er det eneste som er kostnadseffektivt å ta en ekstra flaske metadon kjøpt fra en venn eller bekjent.

Med 80-110mg metadon ekstra på kvelden, alltid med speed innabords, ligger jeg å føler jeg flyter i varm gele hele natten. Så blir morgendosen på 130mg mye mer effektiv med ekstra metadon innabords fra kvelden før, og jeg er friskere en normalt i et par ekstra dager etter ekstra metadon inntak. Men dette gjør jeg VELDIG sjelden pga det er dyrt, og jeg vil ikke øke toleransen min mer nå. Jeg er syk fra 02:00 om natten til jeg tar metadonen 05:00-07:00, på 130mg, det er jo sinnsykt.

Speed bruker jeg veldig ofte nå, altfor ofte, men bare en våkenatt om gangen er min regel. Min måte å temme udyret speed på, er å ta kun en sprøyte med minst et halvgram, og ri den bølgen til det er over og legge meg neste kveld. Første rushet/kicket er alltid det beste, for du går fra litt stressa til full gass speed-rus, mens tar du en ny dose går du bare fra speeda til litt mer speeda liksom. Er speeden svak skyter jeg et gram med en gang og blir ferdig m det. Trenger jeg justere formen tar jeg heller å drikker en kopp kaffe eller tar noe piller eller røyker hasj. Jeg får litt ting på resept som jeg sparer ekstra lenge på speeden, så jeg kan lande litt på flere doser av mine små- medisiner på en gang.

Tar også mye piller nå, spesielt i forbindelse med speeden, jeg liker cocktail formen og tar piller samtidig som speeden om jeg har nok til det, ikke bare på nedturen. Men har jeg få piller sparer jeg de lengst mulig. Pharmball kaller noen det, en slags speed og benzo/lyrica/neurontin/imovane speedball. Min favorittpille er helt klart imovane, selv om jeg må ha flere av de en av feks rivotril eller xanor. Jeg bare digger følelsen av fem imovane på en gang, samtidig som imovane alltid funker selv med bare den ene tabletten jeg får hver kveld, noe som er rart mtp jeg har brukt de i årevis. Pleide å blande det med hasj, før tørken.

Har blitt veldig glad i lyrica, og enda mer neurontin i det siste. Lyrica var best når folk bare hadde 300mg kapsler som var KONGE, men nå selger folk nesten bare 150mg kapsler dyrt, og 25mg, 50mg og 75mg kapsler som bare er for svake enda dyrere(pr mg). Neurontin derimot får jeg alltid i 300mg kapsler, og en eller to stk gjør meg frisk og glad, og fire-fem stk gjør meg litt mo i knærne og helt likeglad! =) Men neurontin kommer jo helt opp i 800mg i tablettform, de må være fin å ha=)

Men jeg får alltid tak i et trekk med hasj her og der, og etter så lang tid med lite/ingen hasj blir jeg faktisk stein nok av ett skikkelig bong- trekk, som folk gladelig gir meg om de har røykings. Før måtte jeg ha et helt 1 sigg mekk bare til å komme igang, så jevn røyking derfra. Nå hadde jeg ikke klart å røyke så mye engang. Skulle aller helst hatt tilbake tilgangen på de kapslene med weed/kokosfett kokt i trykk-koker i 12 timer. Jeg ble stein og god i 8-9 timer på en kapsel, og to slo meg rett ut.

Peace and love, bring back the hashish, LEGALIZE!!!

saviour
Sist endret av KjemikalieX; 17. april 2020 kl. 14:57. Grunn: Fjernet pris
Jeg har brukt det meste av rusmidler i 30 år, men alltid hatt pauser. Har dog holdt meg unna opiater. Men de siste månedene har det gått unna med oxy, tramadol og paralgin. Jeg føler for første gang i midt liv at jeg har mistet kontrollen. SÅ vil ikke anbefale opiater.

Om denne tråden er representativ for resten av befolkningen burde legaliseringsdebatten vært avsluttet
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av dansun74 Vis innlegg
Jeg har brukt det meste av rusmidler i 30 år, men alltid hatt pauser. Har dog holdt meg unna opiater. Men de siste månedene har det gått unna med oxy, tramadol og paralgin. Jeg føler for første gang i midt liv at jeg har mistet kontrollen. SÅ vil ikke anbefale opiater.

Om denne tråden er representativ for resten av befolkningen burde legaliseringsdebatten vært avsluttet
Vis hele sitatet...
Har røyket hver kveld i 2-3 år nå, får meg til å ikke tenke så mye når jeg ligger å skal sove, liker også rusen på kveldstid før senga. Nå har jeg fått tilbud om oxy, det skal vell gjøre samme susen?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har røyket hver kveld i 2-3 år nå, får meg til å ikke tenke så mye når jeg ligger å skal sove, liker også rusen på kveldstid før senga. Nå har jeg fått tilbud om oxy, det skal vell gjøre samme susen?
Vis hele sitatet...
Det gjør susen, men er utrolig lett å bli hektet så jeg anbefaler å la være.

Sitat av dansun74 Vis innlegg
Det gjør susen, men er utrolig lett å bli hektet så jeg anbefaler å la være.
Vis hele sitatet...

Om du velger å bruke det så les deg for all del opp på brukerdoser. Tar du for mye kan det fort være det siste du gjør.
Sist endret av dansun74; 17. april 2020 kl. 20:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av dansun74 Vis innlegg
Det gjør susen, men er utrolig lett å bli hektet så jeg anbefaler å la være.




Om du velger å bruke det så les deg for all del opp på brukerdoser. Tar du for mye kan det fort være det siste du gjør.
Vis hele sitatet...
Takk, jeg hørte littt med kompisen min og etter at jeg fant ut at jeg selv måtte bli venn med pillepushern på snap og møte pillepusher selv så droppa jeg det...

har egentlig holdt meg til stilk siden sist innlegg, funker ish. gjør meg brisen, smaker piss og kan gi deg vondt i hue om du røyker i tempo.
Sitat av dansun74 Vis innlegg
Jeg har brukt det meste av rusmidler i 30 år, men alltid hatt pauser. Har dog holdt meg unna opiater. Men de siste månedene har det gått unna med oxy, tramadol og paralgin. Jeg føler for første gang i midt liv at jeg har mistet kontrollen. SÅ vil ikke anbefale opiater.

Om denne tråden er representativ for resten av befolkningen burde legaliseringsdebatten vært avsluttet
Vis hele sitatet...
At rusmisbrukere velger å bruke opiater når de ikke får tilgang på cannabis er vel ikke et spesielt godt argument for å legalisere cannabis. Det er til nøds et greit argument for å øke bruk av medisinsk cannabis. Hvis vi skulle tilpasset lovverket for å unngå alle negative konsekvenser lover har, ville de fleste moderne samfunn sett svært annerledes ut, på en negativ måte.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Slapp av, i likhet med deg så tillegger storsamfunnet den type lidelse nær ingen betydning. Folk klager sin nød men de vet utrolig godt at resten av Norge gir en lang faen i dem og hasjmanien.
Selv cannabispasienter i Norge, som har det lovlig, behandles som dritt.
Fratas medisinene i fengsel, får ikke refusjon som andre pasientergrupper.
Sist endret av meaculpaUIO; 21. april 2020 kl. 22:39.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Slapp av, i likhet med deg så tillegger storsamfunnet den type lidelse nær ingen betydning. Folk klager sin nød men de vet utrolig godt at resten av Norge gir en lang faen i dem og hasjmanien.
Selv cannabispasienter i Norge, som har det lovlig, behandles som dritt.
Fratas medisinene i fengsel, får ikke refusjon som andre pasientergrupper.
Vis hele sitatet...
Er dette et svar til meg?

definerer du cannabisavhengighet som en lidelse?

Årsaken for at de ikke får refusjon er at helfo ikke har vurdert det forskningsmessige grunnlaget for effektene av medisinsk cannabis til å være gode nok for å refunderes. Noe som i og for seg er noe snodig, men det er ingen menneskerett å få refusjon for medisiner du benytter. Migrenepasienter bruker flere hundre tusen hvert år av egen lomme til medisiner. Hvorfor skal pasienter som trenger cannabis særbehandles?