Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1006
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Heihei.
Skal lage edibles med grønt, og lurer litt på fremgangsmåte.
Jeg skal lage bare bittelitt, ikke stor porsjoner da jeg ikke får tid mtp flytting, skal lage til typ 1- eller 2 gangs bruk.
Hvordan ville dere gått fram? Er i en leilighet så vil ikke at det skal lukte mye heller. Er veldig glad i yoghurt med hasj hvis jeg har dårlig tid osv (+ lukter lite til ingenting), og lurer på om jeg kan gjøre noe lignende med grønt. Noen tips til hva jeg kan gjøre?
Grønt til 1-2 gangsbruk?

Google "Marijuana Firecracker". Det får til de grader jobben gjort. Smaker dritt naturligvis, men vil aldri være verdt å begynne å lage noe smør med slike mengder. Står mer på kjøkkenet enn du tilbringer i rusen til slutt.
Du kan unngå det meste av lukten hvis du har greiene i en nesten tett beholder i bakerovnen. Hvis beholderen er helt tett er det mulig at den sprekker når den blir oppvarmet.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av theimplication Vis innlegg
Grønt til 1-2 gangsbruk?

Google "Marijuana Firecracker". Det får til de grader jobben gjort. Smaker dritt naturligvis, men vil aldri være verdt å begynne å lage noe smør med slike mengder. Står mer på kjøkkenet enn du tilbringer i rusen til slutt.
Vis hele sitatet...
Ja, vil lage noe kjapt og enkelt, typ «varme hasj og olje og blande i yoghurt»-enkelt. Dårlig forklart, men ja.. Er ganske ny på edibles, har alltid røyket men nå blir det vanskeligere i og med at jeg har flyttet inn i en leilighet. Har pleid å bruke brunt de gangene jeg har lagd noe men nå har jeg bare grønt, vil gjøre det så lettvint som mulig fordi jeg ikke har mulighet eller tid til noe annet.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
Du kan unngå det meste av lukten hvis du har greiene i en nesten tett beholder i bakerovnen. Hvis beholderen er helt tett er det mulig at den sprekker når den blir oppvarmet.
Vis hele sitatet...
Hvilken typ beholder? Den må jo tåle litt varme. Er det slik at jeg MÅ decarbe i ovnen om jeg har grønt, er det noen andre måter å gjøre dwt på?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvilken typ beholder?
Vis hele sitatet...
Hva med en ildfast form med lokk eller en liten paiform med alufolie og silikonstrikk rundt? Vær litt kreativ så fikser du det der

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det slik at jeg MÅ decarbe i ovnen om jeg har grønt
Vis hele sitatet...
Du må dekarboksylere, så firecrackers er en god ide.

Tror jeg bare hadde pakket kjeksene godt inn i folie og prøvd om det holder på lukten.
Sist endret av KnutAnkhAton; 6. august 2019 kl. 14:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
Hva med en ildfast form med lokk eller en liten paiform med alufolie og silikonstrikk rundt? Vær litt kreativ så fikser du det der


Du må dekarboksylere, så firecrackers er en god ide.

Tror jeg bare hadde pakket kjeksene godt inn i folie og prøvd om det holder på lukten.
Vis hele sitatet...
Oi, det skal jeg definitivt lage! Hvilken typ kjeks pleier dere å bruke? Holder disse seg lenge i fryser?
Kornmo eller Ritz Crackers er klassikerne. Regner med de holder seg like lenge som annet mat i fryseren men har aldri prøvd.
Sist endret av KnutAnkhAton; 6. august 2019 kl. 14:41.
trikset er å lage annen stinkene mat samtidig. F.eks hvitløk, bacon osv.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Oi, det skal jeg definitivt lage! Hvilken typ kjeks pleier dere å bruke? Holder disse seg lenge i fryser?
Vis hele sitatet...
Et godt tips kan være kapteinkjeks. Vannkjeks som er tynne og lette å få i seg. Fin doseringsmessig størrelse og.
Husk peanøttsmør på begge sider. Bruk gjerne en tannpirker for å blande det sammen på kjeksen.

170 grader 25 minutter burde gjøre susen (over/under varme). Midt i ovnen. (i folie)

Holder seg nok godt i frysern, men det vil aldri bli noen kulinarisk smaksopplevelse, så ha et glass vann/melk å trykke det ned med.

I mine kjeksdager kunne jeg tidvis også bare renske "sandwichen" for peanøttsmør etter steking, ala slik du ville tømt en oreokjeks for godsakene. Ikke noe jeg er tidvis stolt av, men du verden hvor effektivt.
Sikkert ikke tilgjengelig for TS sin del, men kapsler og kokosfett er prima mtp både oppbevaring, samt fettkilde til urtene

Bruker det fast selv. Mer eller mindre slutta røyke det.

Anbefales No taste. Smells like coconut candy