Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2754
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Begynte selv å eksperimentere med rus for ti år siden, forholdt det til helgene i et par år før jeg sluttet helt og holdt meg unna i mange år før jeg i 2014 ruset meg på fest, for så å vente til dette året igjen med å ruse meg på en fest igjen.

Helt ærlig syntes jeg livet helt uten har vært kjedelig, jeg savner tiden for ti år siden hvor jeg hadde det så moro og levde i nuet. Livet uten har vært så A4 og alkohol er en nedtur i forhold.

Noen som føler det på samme måte? Livet berikes mer av rusen enn det ødelgger?

Det er selvfølgelig noe annet hvis man ikke klarer seg uten og er avhengig.
For å si det enkelt: rus skal komme på toppen av det ordinære liv, ikke i stedet for.
Sitat av [protus] Vis innlegg
For å si det enkelt: rus skal komme på toppen av det ordinære liv, ikke i stedet for.
Vis hele sitatet...
For meg er ikke det mulig. Rus blir alltoppslukende og jeg hadde et valg om bli helt avholdende eller å gå dukken.

Ruset meg med det meste fra jeg var 13 til et godt stykke opp i tyveårene. Etter at jeg klarte å bli nykter har jeg ikke rørt noe som kan gi rus på 20 år og savner det ikke. Tørr heller ikke å teste om jeg kan håndtere å ruse meg...
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spørs jo hva man mener med rus da. "ruser" meg på trøffel og bruker det også som mikrodosering og må vel med hånden på hjerte kunne si at det har gjort meg til ett mye bedre menneske mentalt.
Hvis det er en form for virkelighetsflukt/selvmedisinering mot psykiske problemer man kunne ha løst med terapi/uten rus - så synes jeg det forsurer ens liv. Enten det er snakk om heroin eller cannabis.

Hvis det derimot er litt ekstra kos i ny og ne så beriker det vel tilværelsen. Måtehold er nøkkelen. Rus kan sette prikken over i'en.

Det er et tveegget sverd - men alt kommer ann på intensjonen bak bruket.
Profesjonell amatør
Buvard's Avatar
42 7
Det har gjort livet mitt hakket verre, men det er MEG og ikke hasjen. La meg forklare. Jeg er en person som er veldig glad i ting som er godt. Hvis jeg finner noe som gjør meg godt, så kommer jeg til å gjøre det, og gjøre det helt til det blir kjedelig. Det er det jeg gjorde med hasjen, og jeg endte til slutt opp som en umotivert, ufokusert og lat person.

På grunn av det så har jeg bestemt meg for å kutte ned drastisk, og i dag så er det en uke siden siste bongtrekk. Jeg har tenkt masse, veldig masse på hva jeg mener om hasj, og jeg har funnet ut av det at jeg vil mye heller nyte hasj noen ganger innimellom enn å røyke hver dag og ende opp som en sofagris. Men her er nok personligheten min 90% av grunnen til hvorfor hasjen gjorde meg slik.

Med andre ord så er mine erfaringer at hvis du bruker det hver dag, så blir du fort en annen versjon av deg selv. Framover så skal jeg ruse meg innimellom, og på den måten få mye mer glede ut av det. Det skal bli en positiv greie i livet mitt, det skal ikke bli livet mitt. Jeg klarte heldigvis å komme fram til det som er best for meg. Jeg vet også jeg kommer til å få mye mer glede ut av rusen hvis jeg gjør det sjeldnere. Med andre ord så kommer det til å gjøre livet mitt bedre framover, ikke verre.
Anonym bruker
"Analog Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tips til de som vil roe ned den daglige røykinga. Slipper og ta stilling til om man skal røyke eller ikke siden det er «utilgjengelig».
https://www.coolstuff.no/Kitchen-Safe
Dersom du føler livet ditt er for tomt eller kjedelig er det mye bedre å fylle det med opplevelser og utfordringer enn å fylle tommerommet i livet ditt med rusmidler.
Så lenge man klarer å styre rusen og ikke omvendt så syns jeg faktisk at enkelte rusmidler kan faktisk berikende på mange måter.har prøvd liitt forskjellig men har bevisst holdt meg langt unna heroin/tabletter og har sett flere ganger hva sistnevnte gjør med folk på kort tid...Har funnet min favoritt rusmiddel og har holdt meg til den i over 15 år nå.alle typer rusmidler kan ødelegge livet til en person til slutt om man ikke har et liv ellers og når rus er eneste man tenker på så blir hele tilværelsen fort negativt og vanskeligere for hver dag som går.det er noe jeg også fått erfart og konsekvensene som kommer i ettertid- noe de kommer til å gjøre, det er bare spørsmål om tid. Man skal ikke jage rusen men nyte den og ha det gøy alene eller samnen med de rette personene rundt seg ����
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har et veldig sunt forhold til rusmidler når det gjelder bruk og mengder. Jeg har hittil kun hatt positive opplevelser med rusmidler, og det er slik at jeg vil det skal være.

For meg er rus prikken over i'en. Det er viktig at hvis du vil leve et liv kombinert med rusmidler så er det viktig å ikke la rusen ta overhånd. Alt med måte. Du behøver ikke å ruse deg hver bidige dag, det er lov å ta en pause.

Dette er selvfølgelig bare min erfaring og jeg vet at alle ikke klarer å leve et liv sammen med rus fordi de ikke klarer å kontrollere bruken sin, eller går videre til hard stoffer (f.eks. heroin).
Det beriker livet mitt i stor grad. Jeg benytter cannabis jevnlig som avslapning etter en stressende hverdag, og det gir meg ingen nevneverdige negative effekter. Jeg har brukt cannabis mellom 2 og 7 kvelder i uka i flere år, og jobb- og studiehverdagen har aldri gått bedre. Jeg studerer et tungt realfaglig studie som stiller store krav til selvdisiplin og egeninnsats. Hasjen tillater meg å komme i kontakt med min mer kunstneriske side, så jeg bruker det som virkemiddel for å lage musikk og drive med kreative ting som ofte blir skjøvet vekk til fordel for mer praktiske aktiviteter. Riktignok i små mengder, jeg liker ikke kraftig THC-rus.

Ellers bruker jeg MDMA 2-3 ganger i året sammen med kjæresten og nære venner, og kveldene vi har sammen er noen av de beste kveldene i livet mitt omtrent hver gang. Nå i romjula skal vi møtes en gjeng på middag etterfulgt av MDMA. Gleder meg som en unge. I tillegg bruker jeg LSD og sopp en gang i blant (<1 gang i året) hvis jeg føler at jeg har bruk for det.

Jeg er enig i mye av det som er skrevet i tråden. Motivasjonen bak rusen er alfa og omega, i tillegg til de åpenbare individuelle forskjellene som gjør at folk er nødt til å behandle rus på ulike måter. For meg funker bruket mitt utmerket i kombinasjon med det daglige livet mitt. Jeg hadde heller ikke hatt noe problem med å slutte tvert hvis livssituasjonen min krevde det, noe jeg har gjort periodevis flere ganger. Samtidig har jeg en klar preferanse for å benytte rus framfor å ikke gjøre det.
Jeg koser meg til de grader på amfetamin faktisk og slik som deg så har jeg kreativ og kunsterisk side som har jeg har alltid hatt men den forsterkes på amfetamin.Natten er speedfreakers "dag" og blir på en måte eget samfunn også�� I en A4 verden så sover de fleste kl 04 på natta men for oss nattugler er det helt normalt å komme på besøk til noen f.eks kl 03 på natta�� andre interesser i det daglige livet og viss form for struktur og plikter er bare bra, har man ikke det sklir ting fort ut.