Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 14460
Jeg satt og leste i en tråd i går, da jeg så en spydig og arrogant kommentar fra en bruker som ikkje kan ha vært stort eldre mentalt enn 16 år. Dette fikk meg til å tenkte tilbake i tid, til den tiden da freakforum var et mindre kjent nettsted i norge og medlemstallet var under 10K brukere. Den tiden da freakforum ikkje var et «mainstream» forum, og da det var akseptert å diskutere ting som litt over kanten av norsk lov.

Når jeg startet å lese her på forumet rundt 2003, så husker jeg at det eksisterte både warez, virus og phreaking underforumer. Senere kom også et blackhat underforum (~2005?). Og på den tiden så handlet det meste om data, riktig nok var det et rusmiddel underforum, men det var en liten del av freakforum. I dag har jeg inntrykk av at ca 50% av trådene handler om rusmidler.

Jeg har prøvd å tenkte tilbake på om det er noen spesielle tråder jeg husker ektra godt, men hukommelsen har slått seg vrang. Jeg husker noen tråder spesielt godt, men de er fra nyere tid, 2-3 år tilbake. Så jeg tenkte jeg skulle lage denne mimre tråden, slik at vi kan se tilbake på freakforums historie. Og i følge wikipedia så fyller freakforum 15 år i år.

Er det noen tråder du husker ekstra godt? Noen spesielle hendelser? Eller bare noe generelt du husker godt fra freakforums 10 første år? Del det gjerne med oss andre.

PS: Dere må ikkje se på alderen av brukeren min, da jeg skrev de første 5-6 årene under en brukerkonto som jeg hadde lånt hos en venn.

Jeg legger med en screenshot av freakforum, slik jeg husker det da jeg startet å lese her. Screenshotet er hentet fra waybackmachine.org

http://bildr.no/image/UnVYNTNC.jpeg

(Klikk på bildet for å se hele screenshoten).
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Og på den tiden så handlet det meste om data, riktig nok var det et rusmiddel underforum, men det var en liten del av freakforum. I dag har jeg inntrykk av at ca 50% av trådene handler om rusmidler.
Vis hele sitatet...
Sikkert noen admins som kan gi litt bedre statistikk, men jeg tror det er en misoppfattelse. Akkurat nå tok jeg en stikkprøve på forsiden. ∼23 innlegg som er i andre underforum enn rusmiddelforumet. Bare syv innlegg er i rustråder, hvorav to av dem er i det mer seriøse "Rusdebatt"-forumet. Dette er selvsagt ikke representativt for alle innlegg, men det gir vel en indikasjon.

Jeg har vokst opp med freak, og da jeg var yngre husker jeg at alt var så spennende her. Jeg kunne lese i flere dager om pyro, rus og generell faenskap. Nå er det ikke lenger like spennende, men jeg har lært meg å sette pris på andre sider ved forumet. Kvaliteten på mange diskusjoner og tråder, mangfoldet i brukere og spesielt hvor fordomsfritt det er her, gjør at jeg aldri blir lei.
Én ting jeg husker meget godt fra min tid som lurker/bruker i 2007/08 var OldSkewl-temaet. Gode tider!

Og så var VIFs en øvre makt, for ikke å snakke om kru. Skumle karer, vidarlo og dem.
Har riktignok en relativt ny bruker nå, men har lurket her siden 2006 en gang og postet en del mellom 2009-2013 på ymse brukere.
Husker det generelt var et høyere nivå her før, med flere interessante tråder. Så det er et savn. Var mye mer undergrunnsposter om det å stjele biler og knuse ruter og slikt som var interessant å lese.

Det jeg husker best er riktignok poster fra rusmiddelforumet da. DonVito sin advarsel om speed, og Et liv i tusen biter - bensinpsykose.
Har fått veldig mye mer respekt for rusmidler gjennom freak, og de to spesifikke postene over er nok hovedgrunnen til at jeg alltid har sagt nei til speed og andre ymse rusmidler.
Har hatt et par kontoer her på veien, men mitt verste minne som newbie var når jeg kom i skade for å laste opp installasjonsfilen til mirc med et uhell på cikey sin ftp og jeg ikke greide å slette den. Han ble forbannet (naturlig nok) over at noen hadde lastet opp en ukjent exe og stengte den etter det. Haha. Huff. Husker jeg var drit nervøs.
Eneste jeg klarer å tenke når jeg ser slike tråder er "Alt var bedre før..."

Jeg tror rett og slett ikke forumet var noe særlig bedre før. Tingen er bare at man har et litt nostalgisk minne, og i tillegg så har mange av oss blitt eldre og settere høyere krav. Tråder som du i dag synes er søppel syntes du gjerne var kule og velskrevne for 10 år siden. Og de største minnene dine er selvfølgelig de ekstra awsome trådene - men de kom utrolig sjeldent. Og det skjer fortsatt at det kommer nye utrolig gode tråder.
Når vi snakker om det gamle layoutet. Hadde vært kult hvis det kom tilbake i ett par dager!
Jeg synes fremdeles det er mye bra mennesker og diskusjoner på freak, og som etse sier går det kanskje mye på at man har endret seg selv fremfor at forumet har forandret seg så mye.

Om man synes det er for mange tråder om uinteressante temaer kan man bruke guiden til etse for å luke de ut.

http://freak.no/forum/showthread.php?t=236541
Var dog mer aktiv i gamle dager, men lurker stadig vekk innom.

Synts få ting slår galleriet i gamle dager, der var det mye fjernt
jaG
Produktutvikler
Gammelt skin med en morsom post som bonus. Hadde en gang en mappe med masse gamle bilder fra NFF, skal se om jeg finner den!
Nyhetsspeilet tråden er en av de bedre trådene jeg kommer på akkurat nå.

http://freak.no/forum/showthread.php...=nyhetsspeilet
Sist endret av dinosauren; 24. november 2015 kl. 21:43.
Jeg har vært på forumet lenger enn brukeren min tilsier

Husker tråden hvor en eller annen ganske kjent bruker på forumet sprengte en hel by til helvete og skrøt av det på forumet. Politiet ba vidarlo / nso om IP-adressen, fikk den, og pågrep brukeren.

Han er fortsatt aktiv på forumet i dag, og smiler sikkert lurt når han leser dette
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Jeg har vært på forumet lenger enn brukeren min tilsier

Husker tråden hvor en eller annen ganske kjent bruker på forumet sprengte en hel by til helvete og skrøt av det på forumet. Politiet ba vidarlo / nso om IP-adressen, fikk den, og pågrep brukeren.

Han er fortsatt aktiv på forumet i dag, og smiler sikkert lurt når han leser dette
Vis hele sitatet...
Minst å huske den historien også, men det var vel et uhell?

Uansett, denne er også gull
På fisketur med Pål og Vidar
Sitat av dinosauren Vis innlegg
Minst å huske den historien også, men det var vel et uhell?

Uansett, denne er også gull
På fisketur med Pål og Vidar
Vis hele sitatet...
Joda, han mente kanskje ikke å sprenge hele byen, men han la bevisst bomben midt i byen og tente på den.

Og JA, hahahaha, den tråden der hadde jeg glemt! Fy faen så genialt.
Sist endret av Rusmisbrukeren; 24. november 2015 kl. 21:59.
Intærn! Riktig nok ikke en kjempelang tråd, men det ble et nff-"meme" ut av det. Eller da Scha var på radio, og de BPV-artiklene sine. Ellers har vi jo også logotytmer og VISAINFO! (fant ikke den konkrete tråden)
Sist endret av m0b; 24. november 2015 kl. 22:18.
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Husker tråden hvor en eller annen ganske kjent bruker på forumet sprengte en hel by til helvete og skrøt av det på forumet. Politiet ba vidarlo / nso om IP-adressen, fikk den, og pågrep brukeren.
Vis hele sitatet...
Da husker du nok feil. Det har ikke vært en slik sak. Det har derimot vært en tulling som skrøt av at han hadde begått innbrudd i en container med fyrverkeri og la ut bilder av "brekket". Der ble det utlevert ip.

Historien du sikter til var nok en som ble tatt etter at en kompis av han hadde tatt de eksplosivene han hadde og sprengt de inni en by (ingen skader, men stort smell). I den historien ble det ikke utlevert noen ip.
Tror det var en av adminene på siden her som sa noe slikt som: Kvaliteten på brukerne på freakforum blir ikke verre, det er bare du som blir eldre.
Sist endret av Grix; 24. november 2015 kl. 22:32.
War room
0xFF's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av Pope Vis innlegg
Jeg synes fremdeles det er mye bra mennesker og diskusjoner på freak, og som etse sier går det kanskje mye på at man har endret seg selv fremfor at forumet har forandret seg så mye.
Vis hele sitatet...
Jeg sier ikkje at freakforum er blitt dårlig, eller at det dårlige mennesker her, det er fortsatt en høy kvalitet på både poster og mange hyggelige mennesker.

Det jeg prøvde å si i første posten var at freakforum har beveget seg fra å være et undergrunnsforum til å bli mer lik andre norske forum. Jeg savner litt den tiden freakforum var for freaker, å ikkje mannen i gata.

Sitat av arisnaub Vis innlegg
Var dog mer aktiv i gamle dager, men lurker stadig vekk innom.

Synts få ting slår galleriet i gamle dager, der var det mye fjernt
Vis hele sitatet...
Ja! Jeg husker galleriet. Men den ble vel fjernet rundt 2008?

Sitat av dinosauren Vis innlegg
Minst å huske den historien også, men det var vel et uhell?

Uansett, denne er også gull
På fisketur med Pål og Vidar
Vis hele sitatet...
Dette er nok en av de bedre spøkene som har vært arrangert i regi av freakforum. Det er alltid artig å dra denne opp i ny å ned for ferske freaker. Her er en som har gått 5 på, jeg har sensurert brukernavn og annet identifiserbar informasjon av hensyn til brukeren, vi ønsker jo ikkje å henge ut noen. Men jeg tror både tråden og posten fortsatt eksister på freakforum. (Det er to screenshot som er satt sammen, den nederste er en PM).

http://bildr.no/thumb/QUhUd0Rs.jpeg
Noe jeg husker godt er brukeren AtXbYeA(http://freak.no/forum/member.php?u=3221) som hjalp alle som hadde dataproblemer. Husker at han pleide å bli irritert når de han prøvde å hjelpe enten kom med dårlig forklaringer på problemet eller ikke forsto hva han sa!
Lurer på hvor han ble av, har ikke sett han her på over et år nå?
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Noe jeg husker godt er brukeren AtXbYeA(http://freak.no/forum/member.php?u=3221) som hjalp alle som hadde dataproblemer. Husker at han pleide å bli irritert når de han prøvde å hjelpe enten kom med dårlig forklaringer på problemet eller ikke forsto hva han sa!
Lurer på hvor han ble av, har ikke sett han her på over et år nå?
Vis hele sitatet...
Han henger fortsatt på nFF sin IRC kanal, han er sikkert bare lei alle shitkidsene på selve forumet
War room
0xFF's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av meitemark Vis innlegg
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Husker tråden hvor en eller annen ganske kjent bruker på forumet sprengte en hel by til helvete og skrøt av det på forumet. Politiet ba vidarlo / nso om IP-adressen, fikk den, og pågrep brukeren.
Vis hele sitatet...
Da husker du nok feil. Det har ikke vært en slik sak. Det har derimot vært en tulling som skrøt av at han hadde begått innbrudd i en container med fyrverkeri og la ut bilder av "brekket". Der ble det utlevert ip.

Historien du sikter til var nok en som ble tatt etter at en kompis av han hadde tatt de eksplosivene han hadde og sprengt de inni en by (ingen skader, men stort smell). I den historien ble det ikke utlevert noen ip.
Vis hele sitatet...
Det var riktig nok ikkje en hel by han sprengte, men hvis jeg husker rett så blåste han ut vinduene langs to kvartaler? Det ble linket til en avissak i tråden, etter hendelsen. Der det var et bilde, av alle de utblåste rutene. Men hvilken by det var, husker jeg ikkje.
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Men hvilken by det var, husker jeg ikkje.
Vis hele sitatet...
Om vi tenker på samme sted mener jeg det var Flekkefjord, ihvertfall i Agder.
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Noe jeg husker godt er brukeren AtXbYeA(http://freak.no/forum/member.php?u=3221) som hjalp alle som hadde dataproblemer. Husker at han pleide å bli irritert når de han prøvde å hjelpe enten kom med dårlig forklaringer på problemet eller ikke forsto hva han sa!
Lurer på hvor han ble av, har ikke sett han her på over et år nå?
Vis hele sitatet...
Jeg savner hans vittige og oppgitte kommentarer. Beste jeg husker er "hasjnarkotikasprøyter"
Komisk at AtXbYeA blir nevnt som savnet! Jeg satt i går å leste i en gammel tråd hvor han bidro med sitt vanlige. Tenkte akkurat det samme: hvor er han i dag? Dypt savnet her på forumet. Så at han ikke har vært innlogget på leeenge!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Olympic Vis innlegg
Sikkert noen admins som kan gi litt bedre statistikk […]
Vis hele sitatet...
http://freak.no/forum/ viser antall uslettede tråder og innlegg i alle fora du kan se.

Sitat av etse Vis innlegg
Eneste jeg klarer å tenke når jeg ser slike tråder er "Alt var bedre før..."
Vis hele sitatet...
Også nevnt i nFF-newbietråd:
Sitat av Jonta Vis innlegg
Forumet var bedre før!
2003 - 2011 - 2011 - 2011
Vis hele sitatet...
Sitat av Sandertn Vis innlegg
Når vi snakker om det gamle layoutet. Hadde vært kult hvis det kom tilbake i ett par dager!
Vis hele sitatet...
http://freak.no/forum/showthread.php?t=120251

Sitat av Grix Vis innlegg
Tror det var en av adminene på siden her som sa noe slikt som: Kvaliteten på brukerne på freakforum blir ikke verre, det er bare du som blir eldre.
Vis hele sitatet...
Det var DonTomaso som hadde det i signaturen sin.

Sitat av Xernox Vis innlegg
Jeg savner hans vittige og oppgitte kommentarer. Beste jeg husker er "hasjnarkotikasprøyter"
Vis hele sitatet...
«Harsjnarkotikasprøyter» skrives med r i «Harsj».

Morsomme/interessante freak-tråder fra 2012, nFF's Beste Emne fra 2006. Sånn om folk vil ha gullkorn.
Jeg har vell med tiden kanskje blitt et kjent fjes her på bruket, i starten som en gærning med alkohol-problemer, men nå i det siste er det vell mine holdninger rundt nettopp alkohol som definerer meg. Jeg har som nesten alle andre brukt nFF i lang tid før jeg opprettet en bruker her. Mine minner om nFF er mange, husker blant annet at det var en som spurte hvordan man tørket ved. Den bombinga som kostet noen vinduer er og fjernt i minnet. Mulig jeg blander nå, men var det ikke en som lagde seg en nyttårsbombe og, som en kompis i fylla klarte å sprenge med folk i nærheten? Mener det ble kobket inn høyere makter i den saken, og det bke vell litt fengsel og. Deretter har vi jo "Ranvik" da, som er et eget kapittel. Generelt sett vært folk fra alle samfunnets klasser som har utpreget seg her har jeg inntrykk av.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Jeg har vell med tiden kanskje blitt et kjent fjes her på bruket, i starten som en gærning med alkohol-problemer, men nå i det siste er det vell mine holdninger rundt nettopp alkohol som definerer meg. Jeg har som nesten alle andre brukt nFF i lang tid før jeg opprettet en bruker her. Mine minner om nFF er mange, husker blant annet at det var en som spurte hvordan man tørket ved. Den bombinga som kostet noen vinduer er og fjernt i minnet. Mulig jeg blander nå, men var det ikke en som lagde seg en nyttårsbombe og, som en kompis i fylla klarte å sprenge med folk i nærheten? Mener det ble kobket inn høyere makter i den saken, og det bke vell litt fengsel og. Deretter har vi jo "Ranvik" da, som er et eget kapittel. Generelt sett vært folk fra alle samfunnets klasser som har utpreget seg her har jeg inntrykk av.
Vis hele sitatet...
Hva skjedde med Ranvik egentlig? Husker at jeg benyttet meg godt av kodene hans på telenor ruter for å koble meg til nettet. Var en hyggelig gest.
Sist endret av Quakecry; 25. november 2015 kl. 02:13.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Hva skjedde med Ranvik egentlig? Husker at jeg benyttet meg godt av kodene hans på telenor ruter for å koble meg til nettet. Var en hyggelig gest.
Vis hele sitatet...
Mener å huske at han ble fengslet en stund for nettopp de kodene han spredde.


Legendene skal ha det til at han ennå er aktiv her under et annet navn.
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Noe jeg husker godt er brukeren AtXbYeA(http://freak.no/forum/member.php?u=3221)
Vis hele sitatet...
Sitat av Xernox Vis innlegg
Jeg savner hans vittige og oppgitte kommentarer. Beste jeg husker er "hasjnarkotikasprøyter"
Vis hele sitatet...
Sitat av AtXbYeA
Vis hele sitatet...
Det er jeg som er legevakten

Sitat av meitemark Vis innlegg
Da husker du nok feil. Det har ikke vært en slik sak. Det har derimot vært en tulling som skrøt av at han hadde begått innbrudd i en container med fyrverkeri og la ut bilder av "brekket". Der ble det utlevert ip.

Historien du sikter til var nok en som ble tatt etter at en kompis av han hadde tatt de eksplosivene han hadde og sprengt de inni en by (ingen skader, men stort smell). I den historien ble det ikke utlevert noen ip.
Vis hele sitatet...
Aha! Han knuste iallefall flere ruter, slik som 0xFF nevner.

Sitat av 0xFF Vis innlegg
Det var riktig nok ikkje en hel by han sprengte, men hvis jeg husker rett så blåste han ut vinduene langs to kvartaler? Det ble linket til en avissak i tråden, etter hendelsen. Der det var et bilde, av alle de utblåste rutene. Men hvilken by det var, husker jeg ikkje.
Vis hele sitatet...
Sitat av mathiasxx94 Vis innlegg
Om vi tenker på samme sted mener jeg det var Flekkefjord, ihvertfall i Agder.
Vis hele sitatet...
Mener at det var et sted i Nord-norge.
Sist endret av Rusmisbrukeren; 25. november 2015 kl. 03:09.
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Komisk at AtXbYeA blir nevnt som savnet!
Vis hele sitatet...
Enig, han er da aktiv både på irc og snap enda, fortsatt like gretten

Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Aha! Han knuste iallefall flere ruter, slik som 0xFF nevner.

Mener at det var et sted i Nord-norge.
Vis hele sitatet...
Det var i Lakselv, Finnmark og det var vår alles favoritt breakdanser på "norske talenter" eller hva det nå var som sto bak det stuntet, upnorth mener jeg han het?
Sist endret av NoillStress; 25. november 2015 kl. 09:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er to sprengingsepisoder. En i Flekkefjord og en i nordnorge. Lurer på om ikke det var en fra pyroforumet som satt av en litt for stor ladning acetonperoksid i nord.

Og ja, fader jeg savner The gullery!
Sist endret av Halalgeir; 25. november 2015 kl. 09:38.
Mener det ble litt rabalder etter at en her på forumet la ut en video der han sprengte en stein, som senere viste seg å være et kjennemerke i kommunen.
Up North Bboy kalte han seg.

http://mobil.ifinnmark.no/nyheter/ek...-30002-1922243
Sist endret av Realist1; 25. november 2015 kl. 10:43.
Okai, det begynner faktisk å bli noen år på bruket nå, ser jeg! Og selvsagt er det noen tråder man husker bedre enn andre, og av den grunn har jeg gravd frem mine tre favoritter (sett bort fra noen tråder som allerede er nevnt her, som for eksempel fisketuren til Pål&Vidar). Disse tre er tråder jeg sporadisk graver fram og leser igjen, bare fordi de i mine øyne er episke.


1. "Fyllesexhistorie"
Du trodde du hadde vært uheldig i fylla? Vel, les denne tråden, lukk øynene og forestill deg at det er du som våkner naken og blødene på et badegulv i Syden. Jeg veit ikke hvor mange ganger jeg har referert til denne tråden på vors/fest/nach, men det begynner å bli noen! En annen rushistorie jeg har gjenfortalt noen ganger, finner man her.


2. "Stjelt båt, kjip og urettferdig situation"
Denne tråden ser ut til å være slettet fra forumet, men jeg lagret den heldigvis som PDF-fil - kan lastes ned her.

Førsteposten snakker vel for seg selv, et standpunkt trådstarter faktisk står for side gjennom side:
Sitat av negrøJ
Heisann, har kommet opp i en litt kjip situasjon.

Det har seg slik at jeg stjal en båt i forrige uke, og har nå blitt tatt for det. Jeg har innrømt å ha stjelt båten til en verdi på ca en million. Er det noen mulighet til at jeg kan slippe unna straff ved å bruke et argument at båten faktisk ikke blir brukt.

Jeg synes det er mye bedre at jeg skal ha den båten, enn at den ikke skal bli brukt av den som eier den. Føler at jeg har blitt veldig urettferdig behandlet.

Noen som har vært opp i lignende situasjoner?
Hilsen en arbeidsgiver som bruker disse reglene både titt og ofte.
Vis hele sitatet...

3. "Hvordan kvitte seg med et lik og bevis?"
En lang tråd, faktisk på hele 39 sider, hvor det for hver side bare blir sykere og sykere tanker.


---------------------------------------


Skal jeg velge en hendelse jeg husker godt, må det være da jeg (ung&dum som jeg var) tenkte jeg skulle jukse i avstemminga til en fotokonkurranse her på nFF. Jeg deltok selv med et bilde, og hadde lyst på flere stemmer. Endte derfor med å lage meg en ny bruker som het "orroz", hadde samme signatur&informasjon (bare baklengs) og med samme bilde som hovedbrukeren, bare speilvendt. Kan ikke skjønne hvorfor jeg gjorde det, var jo dømt til å bli ferska. Husker i hvert fall at jeg var skikkelig stressa for å bli banna fra forumet, noe jeg slapp da det var så elendig gjennomført juks - og det beste var; det gikk ikke an å delta i avstemminga med en bruker som var under en uke gammel!

http://freak.no/forum/attachment.php?attachmentid=12384&stc=1&d=1448457771
Sist endret av zorro; 25. november 2015 kl. 15:33.
For ordens skyld legger jeg ved en link til en tråd om episoden i Flekkefjord sentrum og sprengningen av den steinen som ble nevnt ovenfor:

Straff for å produsere sprengstoff

Legg merke til at det ikke var jeg som blåste ut 65 vinduer med 4,8 kg. høyeksplosiver og at jeg ikke skryter av denne episoden heller.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Husker en eller annen karakter hadde funnet en håndgranat ute i skogen. Han lurte fælt på hva han skulle gjøre med den og hadde til og med tukla med underlaget på granaten der kruttet er. Det morsomste var at han oppbevarte granaten på nattbordet ved siden av sengen sin når han lå og sov. Til slutt kontaktet han politiet (heldigvis) og det ble en slags livefeed der han la ut bilder samtidig som politiet rota rundt i rommet hans.
Savner galleriet! Var uendelig med underholdning å scrolle gjennom det.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Noe som har holdt seg siden jeg ble medlem i 2001 er at det alltid har vært påstått at alt var bedre før
Har lurket i flere år. Brukerkontoen min er ikke så gammel. Husker spesielt godt en tråd hvor en bruker (Slashdot?) hadde fått til å reverse passord algoritmen til "samtlige" Telenor rutere med Wifi som var på markedet den gang. Man trengte kun å taste inn SSIDen til nettverket, og etter en liten stund fikk man opp potensielle passord for nettverket. Fungerte utmerket om jeg ikke husker feil fikk denne brukeren problemer for dette i ettertiden
Sitat av djxfade Vis innlegg
Har lurket i flere år. Brukerkontoen min er ikke så gammel. Husker spesielt godt en tråd hvor en bruker (Slashdot?) hadde fått til å reverse passord algoritmen til "samtlige" Telenor rutere med Wifi som var på markedet den gang. Man trengte kun å taste inn SSIDen til nettverket, og etter en liten stund fikk man opp potensielle passord for nettverket. Fungerte utmerket om jeg ikke husker feil fikk denne brukeren problemer for dette i ettertiden
Vis hele sitatet...
Nei, det var ranvik:

Hvordan knekke standard WEP/WPA på Speedtouch-routere fra Telenor(privatxxxxxx)

Hvordan mekke så du får voip support på zyxel p2602hwt(telenor) med telenor firmware.
Sitat av Knask Vis innlegg
Nei, det var ranvik
Vis hele sitatet...
Stemmer!
War room
0xFF's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av djxfade Vis innlegg
Har lurket i flere år. Brukerkontoen min er ikke så gammel. Husker spesielt godt en tråd hvor en bruker (Slashdot?) hadde fått til å reverse passord algoritmen til "samtlige" Telenor rutere med Wifi som var på markedet den gang. Man trengte kun å taste inn SSIDen til nettverket, og etter en liten stund fikk man opp potensielle passord for nettverket. Fungerte utmerket om jeg ikke husker feil fikk denne brukeren problemer for dette i ettertiden
Vis hele sitatet...
Nei, det var Ranvik som hadde denne tråden. http://freak.no/forum/showthread.php?t=161543

Og han ble dømt til 55 dagers betinget fengsel. http://www.tek.no/artikler/dommen-mo...er-klar/133603

EDIT: Det var vist to stk som var raskere enn meg.
Sist endret av 0xFF; 15. desember 2015 kl. 16:08.
Er det en ting jeg husker spesielt er det nok "mp3"-underforumet, der det ble lagt ut en god del musikk. Forstår naturligvis hvorfor det ble fjernet, men det var morsomt så lenge det varte.

Ellers må jeg si jeg aldri helt har vent meg til dagens layout sammenlignet med den originale.
Freak var bedre i gamledager!

Nå er det så jævlig med moralister her. Føkk off
Jeg savner den "morsomme fyllehistorier"(e.l.)-tråden, der Eskil2000 skrøt av at han og en kompis byttet på å voldta en døddrukken forsvarsløs mindreårig jente hele natta til hun begynte å blø i skrævet... "Hun ringte aldri tilbake, lurer på hvorfor?? ") Den tråden ble fort borte, gitt. Hva skjedde med den?

Edit: Dette var muligens før Kallistis tid...
Sist endret av kallisti; 16. desember 2015 kl. 06:52.
Sitat av OoM Vis innlegg
Freak var bedre i gamledager!

Nå er det så jævlig med moralister her. Føkk off
Vis hele sitatet...
Takk for den!

Sitat av kallisti Vis innlegg
Jeg savner den "morsomme fyllehistorier"(e.l.)-tråden, der Eskil2000 skrøt av at han og en kompis byttet på å voldta en døddrukken forsvarsløs mindreårig jente hele natta til hun begynte å blø i skrævet... "Hun ringte aldri tilbake, lurer på hvorfor?? ") Den tråden ble fort borte, gitt. Hva skjedde med den?

Edit: Dette var muligens før Kallistis tid...
Vis hele sitatet...
Synes du slikt er Freak verdig? Vet om et tilfelle, der en idiot voldtok ei jente/dame og skrøt av dette (tror det var med bl.a. bilder). Saken ble anmeldt av en freaker, og han ble dømt tror jeg. Og bra er det!
Det er ikke ok, og voldta noen i noen omstendigheter! Det er mongo!!
Til dere som mener det var bedre før: jeg er tvert i mot uenig. Jeg synes forumet bærer preg av bedre språk, mer kunnskap og flere interessante diskusjoner, enn det som var tidligere. Muligens jeg som har endret meg litt også.

Det som kan være problemet med forumet og dets diskusjoner, er at man i stor grad ofte ender opp med personangrep og frivillige/ufrivillige teknikker, muligens som et resultat av at "gamle" brukere med høy KP-score gjør det samme. Her burde vi kanskje alle blitt litt bedre. Det finnes vel et par "Hvorfor er det så dårlig stemning"-tråder, så dette er nok en utfordring som har vært her så lenge jeg har vært medlem hvertfall.
Det var tider det. Da kunne man skrive mye rart uten at det ble slettet 2 sekunder etterpå som i dag. Jeg pleier ikke poste selv, men leser av og til, og virker som trådene dør ut fortere pga. dominerende admins.
Sitat av kallisti Vis innlegg
Jeg savner den "morsomme fyllehistorier"(e.l.)-tråden, der Eskil2000 skrøt av at han og en kompis byttet på å voldta en døddrukken forsvarsløs mindreårig jente hele natta til hun begynte å blø i skrævet... "Hun ringte aldri tilbake, lurer på hvorfor?? ") Den tråden ble fort borte, gitt. Hva skjedde med den.
Vis hele sitatet...
Herregud, hva er det jeg har lest. Det der var aldri og morsomt noen gang! Håper han ble straffeforfulgt.
Sitat av Picard Vis innlegg
Herregud, hva er det jeg har lest. Det der var aldri og morsomt noen gang! Håper han ble straffeforfulgt.
Vis hele sitatet...
Politiet ble tipset, men tror ingen vet om det skjedde noe med saken. I det minste lærte kanskje Eskil endelig hva voldtekt er og dropper å skryte mer av det eller gjøre det igjen.