Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 9551
Fløtter til bodø om noen dager. Er ikke kjent der å lurer på hva jeg bør vite om byen? det jeg mener er f.eks hvilke plasser jeg bør holde meg unna på natterstid osv

Føler det blir litt teit å spørre om, men fortsatt lurt å vite
Forty Six & 2
Snemannen's Avatar
Hehe, tror ikke du trenger bekymre deg noe særlig for å gå på feil sted, til feil tid i lille Bodø by. Lenge siden jeg har vært der nå men var der mye før da jeg har slekt der.

Eneste nyttige info jeg kommer på er at det blåser på hvert et gatehjørne, så vet du det. Veldig mye vind der egentlig når jeg tenker meg om, hehe.
95markro's Avatar
Trådstarter
Sitat av Snemannen Vis innlegg
Hehe, tror ikke du trenger bekymre deg noe særlig for å gå på feil sted, til feil tid i lille Bodø by. Lenge siden jeg har vært der nå men var der mye før da jeg har slekt der.

Eneste nyttige info jeg kommer på er at det blåser på hvert et gatehjørne, så vet du det. Veldig mye vind der egentlig når jeg tenker meg om, hehe.
Vis hele sitatet...
okei er bare alltid minst en shady plass i hver by. Ja merket det med vinden + at hele byen stinket fiskefor...

Men er det noen brune puber som er litt slack på leg?
Du må dra til Salten som er ca 1t unna byenog spise møsbrømlefs (tror det skrives sånn).

Banning er 110% tilatt.
Vælkommen te bodø :PP

Som Mkvarner sier, spis møsbrømlefse. Sykt godt. Skal du bo nært sentrum? Kafe Kafka har god kaffe og er ganske allmenn møteplass. De serverer øl også..Lite med puber og det med fakeleg får deg som oftest ingen plass her i byen, hjemmefest er mye mer populært/utedrikking. Vær obs for rumenere i Rensåsparken og nært Glasshuset (stort kjøpesenter). Og ja, det er JÆVLI med vind i Bodø. Lukter ikke så mye fisk her lengre. Anbefaler ikke å ta buss hvis du har mulighet for å gå/moped etc for kollektivtransporten her en noe mannskjiiiiit.
Vel, der det skjer mest er det i Glasshuset, det er en gate men glasstak over og mange butikker. Mange narkomane der og ungdommer som røyker/selger ting som er fyfy i Norge
Sitat av random71455 Vis innlegg
Vel, der det skjer mest er det i Glasshuset, det er en gate men glasstak over og mange butikker. Mange narkomane der og ungdommer som røyker/selger ting som er fyfy i Norge
Vis hele sitatet...
De fleste ungdommene dealer ikke at all, men er der pga ikke en dritt å gjøre. Er jo selvfølgelig noen smartinger som slinger ut noe grønt nå og da men ikke noe stort... Men ja, mye litt for fulle bestefedre og knarkere som planter seg på benkene der.
95markro's Avatar
Trådstarter
Sitat av dragonborn Vis innlegg
Vælkommen te bodø :PP

Som Mkvarner sier, spis møsbrømlefse. Sykt godt. Skal du bo nært sentrum? Kafe Kafka har god kaffe og er ganske allmenn møteplass. De serverer øl også..Lite med puber og det med fakeleg får deg som oftest ingen plass her i byen, hjemmefest er mye mer populært/utedrikking. Vær obs for rumenere i Rensåsparken og nært Glasshuset (stort kjøpesenter). Og ja, det er JÆVLI med vind i Bodø. Lukter ikke så mye fisk her lengre. Anbefaler ikke å ta buss hvis du har mulighet for å gå/moped etc for kollektivtransporten her en noe mannskjiiiiit.
Vis hele sitatet...
takktakk er slike ting jeg er ute etter å vite.
Finn på noe da vel, er ikke noe som er så tragisk som de som henger nedi glasshuset halve dagen. Mtp underholdningssamfunnet vi lever i så er det mer å gjøre i dag enn noen gang. Trenger kanskje ikke avspore så veldig med dette da det er litt off topic.

on topic: velkommen til Bodø, her er det tidvis såkalt "Burøy-lukt" etter sildoljefabrikken på Burøya, vind i alle retninger og politihøgskole, enjoy.
Er tydeligvis en del "Freaks" derifra ser det ut som, spør om å treffe de! Fremtidig vennskap ++
95markro's Avatar
Trådstarter
Sitat av smokeeye Vis innlegg
Er tydeligvis en del "Freaks" derifra ser det ut som, spør om å treffe de! Fremtidig vennskap ++
Vis hele sitatet...
Ja tydeligvis! Kontakter er vell det jeg vil slite mest med pga ny by, kjenner absolutt ingen der.. Kan bli veldig spennende tho
Hvor skal du bo og hva skal du gjøre her? Fineste strøkene er Grønnåsen - Alstad - Hunstad - Mørkved - Bertnes imo. Litt utenfor selve byen, som jeg egentlig synes er litt skitten og ekkel. Du trenger ikke dra til byen for å shoppe heller, dra til city nord, nettopp utvidet og har ca 70 butikker. Den beste burgeren får du på annas gatekjøkken nede i byen, og den beste babben får du på rajas kebab i byen. (rett utenfor avenue som er en uteplass der 18 åringer henger) Ikke så forferdelig mye å ta seg til i selve Bodø, de fleste jobber/går skole i ukedagene og drikker seg canacas i helgene. Møsbrømlefse har dem også på bertnes, en eller anen rød cafe selger dette, du kan se den ved riksveien rett før rundkjøringen på bertnes. Er du glad i å fiske eller pen natur kan du ta turen til beiarn, som er er en idyllisk bygd ca 1.5 time utenfor bodø.
Sol Niger Within
Vartec's Avatar
Den røde kafeèn du tenker på kimzor, heter Geosenteret som ligger veldig nært Støver barneskole på Bertnes. Aldri blitt noe spessielt glad i møsbrømlefse, men ble tvunget dit i mine yngre dager Fellini rett i nærheten av universitetet på Mørkved har utrolig god pizza, samt at Pizzabakeren holder til en brøkdel av et steinkast unna der igjen. I samme område er det også en asiatisk restaurant som heter Aha, mye god mat der. Er også en pub der som heter Sku Bare, ganske laidback pub hvor det er mye studentaktivitet og øvrige Mørkved-beboere.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av 95markro Vis innlegg
Ja tydeligvis! Kontakter er vell det jeg vil slite mest med pga ny by, kjenner absolutt ingen der.. Kan bli veldig spennende tho
Vis hele sitatet...
Det er nok vanskelig ja, har selv flyttet til Bodø nå, for litt over en måned siden.

Har enda ikke blitt kjent med noen her, det kommer seg nok etterhvert, håper jeg da
mitt inntrykk av bodø.. Et lite sentrum, alltid vind.. Masse asylsøkere og fulle fjortisser og alkoholikere i glassgata som lager bråk etter at butikkene har stengt.. nevnte jeg vinden ?
Sist endret av zub_Zer0; 7. oktober 2012 kl. 08:41.
Sitat av Yoshii Vis innlegg
Det er nok vanskelig ja, har selv flyttet til Bodø nå, for litt over en måned siden.

Har enda ikke blitt kjent med noen her, det kommer seg nok etterhvert, håper jeg da
Vis hele sitatet...
Når jeg leser slike innlegg og forøvrig slike tråder, så får det meg til å lure på en ting; Når dere flytter til nye byer, med null kjennskap, hvorfor flytter dere dit? Skole? Jobb? I såfall, gjennom jobb og skole blir det jo nesten automatisk stifta nytt kjennskap og evt. venner. Med mindre man virkelig går inn for å være en loner da.

Nå skjønner jeg også at det finnes de som flytter for å enten prøve noe nytt eller å starte på nytt. Men de også må jo gjerne jobbe for å få hjula til å gå rundt. Nå skjønner jeg at ikke alle arbeidsplasser er like lette å skaffe seg venner på, der er vel skole ei større melkeku for nettopp den slags.
Det er en.. unik dialekt. eellers har jeg ikke mye og komme med!
Men!
Du finner fort ut om du liker deg eller ikke. Tror ikke Bødø er så veldig anderledes enn noen annen by (satt på spissen?)
kos deg og lykke til!
Hvem by bor du i nå om jeg kan spørre?
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Bra paraglider miljø i Bodø!
For å ta et litt annet perspektiv enn resten av gjengen: det som virkelig er fint med Bodø er områdene rundt selve byen. Du har så mye hav du bare kan ønske deg vestover, og så mye fjell du kan ønske deg østover. Dersom du er glad i fjellturer vil jeg anbefale Børrvasstindan. Der har du alt i fra topper på noen timer, til lengre dags- og helgesturer. Det er også en rekke små hytter man kan leie for en billig penge gjennom BOT.

Ellers er det som byer i Nordland flest: mørkt døgner rundt i 9 måneder og lyst døgnet rundt i tre måneder! Det er lite som slår fylla i midnattssola
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Bor ikke i bodø men er der annehverhelg. Selve sentrum om dagene er ganske rolig.da bodøværinger drar på city nord som er det største kjøpesentret dær. Med nesten 80 butikker. Er ikke kjent med utemiljøet i helgene da jeg ikke er myndig. Men er du intrisert i turgåing må du gå opp keiservarden. Flott utsikt og god tursti som er godt brukt.
Håper du liker bodø. Ikke det mest fantasktiske været mye vind men kjempe grei plass ellers
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Når jeg leser slike innlegg og forøvrig slike tråder, så får det meg til å lure på en ting; Når dere flytter til nye byer, med null kjennskap, hvorfor flytter dere dit? Skole? Jobb? I såfall, gjennom jobb og skole blir det jo nesten automatisk stifta nytt kjennskap og evt. venner. Med mindre man virkelig går inn for å være en loner da.

Nå skjønner jeg også at det finnes de som flytter for å enten prøve noe nytt eller å starte på nytt. Men de også må jo gjerne jobbe for å få hjula til å gå rundt. Nå skjønner jeg at ikke alle arbeidsplasser er like lette å skaffe seg venner på, der er vel skole ei større melkeku for nettopp den slags.
Vis hele sitatet...
Damen kom seg inn på skole, det fikk hu vite 6 dager før første skoledag, så vi dro hit spontant, jeg har ikke jobb, enda
Fått masse nye venner og kontakter så det holder, så alt er bra trives her!
Sist endret av 95markro; 7. oktober 2012 kl. 16:34.
Æ bor i Bodø. Mye vind, rolig by, liten plass. Det kan være mye regn...
Mye banning for hælvette
Vi har Elkjøp, Expert og mye mer, City-Nord (som har blitt sykt stort) Glasshuset(kock kjøpesenter) Og Trekanten kjøpesenter.
Alle slags matbutikker.

Takk for mæ, kos dæ!
Sist endret av Andrew007; 7. oktober 2012 kl. 17:54.
▼ ... over et år senere ... ▼
jeg har bodd i Bodø i et år.

Når noen sier Bodø så tenker jeg:
1)Vind. Når det er en spesiell retning på vinden så oser det fisk/tranjævelskap i hele byen.
2)Glasshuset. Mange thugs der. Husk at du ikke får ha på deg Hells Angeles vesten på uteplasser der.
3)"Varmt" folk, der det er lett å få innpass hos de lokale, og lett å skaffe seg venner.
Kondolerer. Håper du klarer deg!
Bor selv i bodø. Flyttet fra Bergen til Bodø.
For å være ærlig hater jeg byen. Synes også bodøværingene er utrolig negativ. Ellers er det kald og blåser utrolig mye.
Kulde, vind og snø/is er 90% av året.
Det er ingen "skumle" strøk her egentlig. Glasshuset er vel det eneste, men vanskelig å komme i trøbbel. Du blir neppe ranet for å si det sånn
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av iColdman Vis innlegg
Bor selv i bodø. Flyttet fra Bergen til Bodø.
For å være ærlig hater jeg byen. Synes også bodøværingene er utrolig negativ. Ellers er det kald og blåser utrolig mye.
Kulde, vind og snø/is er 90% av året.
Det er ingen "skumle" strøk her egentlig. Glasshuset er vel det eneste, men vanskelig å komme i trøbbel. Du blir neppe ranet for å si det sånn
Vis hele sitatet...
Så negativ er jeg da ikke. Men er vell litt, ja.
Sitat av iColdman Vis innlegg
Bor selv i bodø. Flyttet fra Bergen til Bodø.
For å være ærlig hater jeg byen. Synes også bodøværingene er utrolig negativ. Ellers er det kald og blåser utrolig mye.
Kulde, vind og snø/is er 90% av året.
Det er ingen "skumle" strøk her egentlig. Glasshuset er vel det eneste, men vanskelig å komme i trøbbel. Du blir neppe ranet for å si det sånn
Vis hele sitatet...
Hehe, hvorfor flytter du ikke bare tilbake til Bergen da? Jobb?

Noe positivt med Bodø er vel naturen og hvor nær den er til en hver tid. (Hint: midnattsol)
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Hehe, hvorfor flytter du ikke bare tilbake til Bergen da? Jobb?

Noe positivt med Bodø er vel naturen og hvor nær den er til en hver tid. (Hint: midnattsol)
Vis hele sitatet...
Er nok ikke gammel nok til å flytte tilbake til Bergen desverre Men kan være enig med at midnattsol er digg (en av de få positive tingene her )
Er ikke derfra, men å ha kort reisevei til Lofoten er jo et pluss på sommerstid

Utenom det husker jeg at jeg å madammen spiste jævlig god Pizza et sted der, men husker ikke hva det heter.
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Er ikke derfra, men å ha kort reisevei til Lofoten er jo et pluss på sommerstid

Utenom det husker jeg at jeg å madammen spiste jævlig god Pizza et sted der, men husker ikke hva det heter.
Vis hele sitatet...
Sikkert napoli
Meget mulig, Den pizza'n var hvertfall good
Greit, jeg får ta ansvar og spørre. Hva pokker er møsbrømlefse? Er det kun jeg som lurer på dette?!
Sitat av The-kid Vis innlegg
Greit, jeg får ta ansvar og spørre. Hva pokker er møsbrømlefse? Er det kun jeg som lurer på dette?!
Vis hele sitatet...
Google! Har enda ikke smakt det, men skal prøves.
I bodøøøøø kan de spytte i motvinn
Edit: Møsbrømlefse er en lefse med varm møsbrøm inni og rømme/sirup
Sist endret av SilentKick; 1. februar 2014 kl. 13:19.
Møsbrømlefse er lefse med brunost ++.

Ellers så er Saltstrømmen kun anbefalt å bade i for viderekommende! Da folk flest ender på likhuset etter en badetur der...
Kokainen i Bodø er både dårlig og ekstremt dyr. Heroinen er også inni helvete dyrt her, men har som regelt helt grei kvalitet. Men for å ordne hest, så må man ha gode kontakter, og det er bare periodevis man får skaffet dette.

Hasjen er litt dyrere enn i sør, men er som oftest god kvalitet. Selvfølgelig finnes det mye dritrøyk, men det er bare å holde seg unna junkies og drittunger når du skal fikse. Poten er ofte bra, men det hender seg at retards prøver å selge våt, utrimmet pot til makspris.

Amfetaminen er som regelt god, for her er det speed som er mest ettertraktet og folk tenker kvalitet over kvantitet. (Helst ikke si "speed". Det er hva uerfarne tenåringer kaller amfetaminen. Her kaller vi det "fart", "gir" eller "pepper").

LSD, sopp (bortsett fra høsten), MDMA og stort sett alt av hallusinogener/psykadelika er sjeldent man kommer over og dessuten meget dyrt.

Piller (benzo/opioider) er det til tider veldig mye av, men det er også perioder det er helt tørt. Det er liksom helt oversvømt eller helt tomt, ingen mellomting. Prisene kan være litt stive i forhold til i Oslo og andre storbyer i sør, men det gjelder vel med alt av stoff her i byen.

Hjemmebrent skal være enkelt å skaffe, men dette har jeg ingen erfaring av, siden jeg sjeldent drikker, og enda sjeldnere hjemmebrent.


Litt usikker på om du var ute etter slik informasjon, men det skader ikke å vite.
Sist endret av Mexxy; 1. februar 2014 kl. 21:00.
Er vel egentlig ikke noe vold eller narkomiljø (les: junkies rundtom i byen osv) i Bodø? Endel gamle fylliker og litt romfolk som jeg vet om. Glasshuset etter 4 kan jo oppstå litt slossing, men sjeldent om man ikke er med på det selv.
Dårlig med droger, greit med hasj om man kjenner en kar eller to. Kolaen her er heller laber og utblanda samt som nevnt tidligere dyr. Vært endel narkostyr i byen spesielt ute på byen med hunder osv mener jeg å ha hørt?
Sist endret av weedsuit; 2. februar 2014 kl. 07:46.
Sitat av weedsuit Vis innlegg
Er vel egentlig ikke noe vold eller narkomiljø (les: junkies rundtom i byen osv) i Bodø? Endel gamle fylliker og litt romfolk som jeg vet om. Glasshuset etter 4 kan jo oppstå litt slossing, men sjeldent om man ikke er med på det selv.
Dårlig med droger, greit med hasj om man kjenner en kar eller to. Kolaen her er heller laber og utblanda samt som nevnt tidligere dyr. Vært endel narkostyr i byen spesielt ute på byen med hunder osv mener jeg å ha hørt?
Vis hele sitatet...
Det er et stort narkotikamiljø, men det er ganske skjult. Vold er det ganske lite av i offentligheten. Skjer som oftest i helgene når utestedene stenger. Stoff får man tak i, så lenge man kjenner de rette folka. Det står ofte politi, av og til med hund, nede på sentrumsterminalen. Har aldri sett de gå rundt med hund andre steder i byen.
Jo, Bodø har et stort narkomiljø. Men som Muradi sa, så er det veldig skjult, trolig pga saltens veldig aggressiv politistyrke..
Sist endret av nattenssønner; 2. februar 2014 kl. 08:10.
Er du interessert i falkskjermhopping finnes en klubb der. Jeg har ikke vært der, men har truffet folk derfra når de reiser til Sundsvall i Sverige for å hoppe hver sommer. Veldig trivelig folk.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Fallskjermhopping er over på noen minutter! En paraglider kan du fly i mange timer..
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Tenkte dette ble den mest aktuelle tråden (har bare et lite spørsmål si gidder ikke lage ny)

Vet dere om det er 18- eller 20-årsgrense på Dama di (utested i sentrum.)?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Duckie Vis innlegg
Tenkte dette ble den mest aktuelle tråden (har bare et lite spørsmål si gidder ikke lage ny)

Vet dere om det er 18- eller 20-årsgrense på Dama di (utested i sentrum.)?
Vis hele sitatet...
Ganske sikker på at den er 18 år.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Ganske sikker på at den er 18 år.
Vis hele sitatet...
You are very wrong, my good sir!

Om ikke det er blitt nye regler der siden sist jeg var der for et år siden, så er det 20.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Mozzie Vis innlegg
You are very wrong, my good sir!

Om ikke det er blitt nye regler der siden sist jeg var der for et år siden, så er det 20.
Vis hele sitatet...
Ja, det er godt mulig den er 20. Når jeg tenker etter mener jeg å ha hørt at det er 20 årsgrense. Det er forsåvidt en god ting i mine øyne.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Var som svarte, da må jeg velge noe annet under samisk uke...