Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3580
Et tenkt tilfelle: jeg får en person i et land der kodein selges over disk til å sende meg X antall piller (50 for eksempelets skyld).

Lurer da på 1: Hva er sjansen for at dette interceptes underveis, og 2: Hvilken risiko løper jeg personlig når dette sendes til meg som privatperson?

Noen som kan bidra med en kvalifisert gjetning eller rene erfaringer?
Er egentlig bare en ting du bør bekymre deg for og det er å sørge for at det ikke kan sporest tilbake til deg. Så ville ikke anbefalt at du kjører løpet slik at pakken har ditt navn, adresse osv på Hvor stor sjangse det er for at det blir stoppet får noen andre svare på, er vell som regel slik at du har flaks eller ikke.
Okay. Men fortsatt for et tenkt tilfelle: hvordan ville man gått frem for å motta noe pr post uten å eksponere seg selv? Bruke noen andre?
Pleier du å ha narkotika i huset ditt? Hvis nei, bestill til deg selv. Sjansen er veldig stor for at den kommer fram. Hvis tollen tar den vil du nok komme i avhør men bare nekt så er saken henlagt. Kan også brukes en kompis post, da minsker risken, fordi hvis snuten skulle sett på bankkontoen hans ville de ikke funnet bevis for at han hadde kjøpt bitcoins (sannsynligvis).

Et annet triks er å sette opp en postkasse ved siden av en haug med andre postkasser. Men hvis postmannen kjenner ruta si godt er det ikke sikkert dette funker, så jeg ville testet å sende brev dit et par ganger før jeg turte å bestille noe verdifullt dit.
Takk igjen Tas til etterretning, som det heter.
Spørs litt hvor han sender fra. Det er land som tollerne er mer obs på post fra enn andre. Type U.K, Nederland, Polen og sikker noen andre og. Tollerne stopper ufattelig mye om dagen - så du burde synes det er greit nok å få politi med ransakelsesordre på døra en tilfeldig dag (gjerne flere måneder etter at brevet aldri kom frem).
Sist endret av Bearass; 17. november 2015 kl. 17:42.
Konklusjonen blir vel da å prøve å ha vanntette skott mellom seg selv og prosessen. Food for thought
Jeg har smuglet kodein over grensen. Jeg hadde rundt 70 tabletter i ryggsekken da jeg ble vinket inn av en toller.
Likevel, når han sjekket sekken min, så reagerte han ikke på tablettene. Han reagerte mer på spritflaska som lå ved siden av klærne mine i sekken. Tablettene fikk jeg beholde.
Med andre ord, om det samme stemmer ved postgang: det er egentlig litt gitt opp til hvem som får pakka di i hånden når den skal klareres. Er det en sløv toller, så kan du få den gjennom. Men, det kan også være han som er ekstra observant, som skjønner med det samme at det ikke er småkaker som ligger i pakka.
Hver gang jeg er i Storbritania tar jeg med meg legemidler hjem i kofferten. De inneholder kodein og andre stoffer som er reseptbelagte i Norge. Dette har jeg sikkert gjort over tjue ganger, og ikke en eneste gang har jeg blitt fratatt noe som helst. Det har ikke vært skjult eller kamuflert, bare pakket løst i kofferten. Tror jeg hadde gått for den metoden igjen, heller enn å sende en pakke til meg selv. Jeg bestiller ikke fra nettapotek lenger da de fleste pakker blir stoppet.
Klem fra Betty
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Hver gang jeg er i Storbritania tar jeg med meg legemidler hjem i kofferten. De inneholder kodein og andre stoffer som er reseptbelagte i Norge. Dette har jeg sikkert gjort over tjue ganger, og ikke en eneste gang har jeg blitt fratatt noe som helst. Det har ikke vært skjult eller kamuflert, bare pakket løst i kofferten. Tror jeg hadde gått for den metoden igjen, heller enn å sende en pakke til meg selv. Jeg bestiller ikke fra nettapotek lenger da de fleste pakker blir stoppet.
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Hvordan går dette med 500-1000 piller tro?
Okay, mye bra info her. Takk, altså. Man lærer så lenge man lever.
Jeg har vel ikke hatt med meg så mye som 500 piller noen gang, men 150-200 har det nok vært enkelte ganger.
Klem fra Betty
Hm, ha med seg noen hundre piller neste gang man skal på ferie da.
(Ja, dette er gammelt nytt for de fleste)
Sist endret av TrippyKing; 20. november 2015 kl. 20:39.
Kodein går både under legemiddelloven og narkotikalovgivningen. Så her kommer du ingen vei uten resept fra lege og annen dokumentasjon.
Sitat av halfagram Vis innlegg
Mener å ha lest på straffereaksjoner hvor det står at mer en 50 tabletter går under narkotikasmugling.
Vis hele sitatet...
Tas det kun hensyn til antall piller? 50x120mg OxyContin anyone?
Tollvesenet har kanskje kapasitet til å gå igjennom 10% av all posten som kommer, og de 10% er gjerne fra spesifiserte land/avsendere som de vet sender mye ulovlig.

Så om dere bestiller fra totalt ukjente avsendere og litt mere legit land så har dere større sjans for å få det igjennom.
Hunder brukes sjeldent.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Hvis tollen tar den vil du nok komme i avhør men bare nekt så er saken henlagt.
Vis hele sitatet...
Hvorfor tror du at nekting er en god strategi her? Baserer det seg på erfaring eller kunnskap om hva politiet kan gjøre?
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Hver gang jeg er i Storbritania tar jeg med meg legemidler hjem i kofferten. De inneholder kodein og andre stoffer som er reseptbelagte i Norge. Dette har jeg sikkert gjort over tjue ganger, og ikke en eneste gang har jeg blitt fratatt noe som helst. Det har ikke vært skjult eller kamuflert, bare pakket løst i kofferten. Tror jeg hadde gått for den metoden igjen, heller enn å sende en pakke til meg selv. Jeg bestiller ikke fra nettapotek lenger da de fleste pakker blir stoppet.
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Betyr det at kofferter sjelden blir scannet?hmm..jeg har blitt litt paranoid etter å ha sett for mange episoder av "Dubai flyplass"
Har du fått problemer med politiet etter at pakkene du bestillte fra nettapotekene ble stoppet,Betty?
Jeg har ikke fått problemer med politiet på grunn av forsøk på import av legemidler. Der var vel to eller tre pakker som ble stoppet, fikk brev om å sende inn papirer på at jeg hadde lov til å ta inn disse medisinene. Det hadde jeg jo ikke, så pakkene ble destruert eller returnert til avsender. Etter dette sluttet jeg med den leken, dessuten deler jeg postkasse med en annen nå.
Klem fra Betty
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Jeg har ikke fått problemer med politiet på grunn av forsøk på import av legemidler. Der var vel to eller tre pakker som ble stoppet, fikk brev om å sende inn papirer på at jeg hadde lov til å ta inn disse medisinene. Det hadde jeg jo ikke, så pakkene ble destruert eller returnert til avsender. Etter dette sluttet jeg med den leken, dessuten deler jeg postkasse med en annen nå.
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
2-3 pakker som ble stoppet av hvor mange bestillinger? Jeg antar at dette var 2-3 bestillinger, og ikke 2-3 pakker i én bestilling?
Beklager, det var muligens litt dårlig formulert av meg, det var 2-3 sendinger som ble stoppet. Jeg fikk inn noen få forsendelser før det, men har ikke prøvd etterpå. Nettapoteket jeg brukte var villige til å merke pakkene som "sample" og å pakke de inn som noe annet, dette skrev de på mail. Det ble ikke til at jeg benyttet meg av tilbudet. Før noen spør så kan jeg si at navnet på det apoteket er glemt, og den gamle mailen min er slettet�� Det var et lite privat apotek, ingen kjede.
Klem fra Betty