Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2143
Hei, er det vanlig å få milde hallusinasjoner av amfetmin?
Tok ikke mye, kanskje 100mg tilsammen men merka ikke hallusinasjonene før på natta.
Du kan få hallusinasjoner av nesten hva som helst, det er ikke super vanlig men det forekommer ganske ofte på amfetamin ja, spesiellt om man har vært våken en stund.
Trådstarter
6 0
Var ikke våken så lenge. La meg kl 4 på natta
det er ikke bare vanlig, men nesten obligatorisk å få hallusinasjoner når man er våken i over 24 timer i strekk. noe som er rimelig lett med litt amf.. det er ikke amfen i seg selv som gjør det, er bare kroppens reaksjon på at du trenger søvn. 2 dager, da begynner du å se kjipe skygger, litt småskummelt. da bør man ha litt benzos/weed for å roe ned og sove
Trådstarter
6 0
ville du si at det er farlig å ta seg en cider eller to etter man har tatt en stripe? Vet det ikke er bra, men om det er direkte dødelig?
Sitat av Carwasher Vis innlegg
ville du si at det er farlig å ta seg en cider eller to etter man har tatt en stripe? Vet det ikke er bra, men om det er direkte dødelig?
Vis hele sitatet...
Hvorfor er ikke det bra mener du? De har jo ingen interaksjoner med hverandre, har du tatt deg en stripe eller to å lurer på om du trygt kan ta deg en pils/cider?
Har aldri hørt om dødsfall med den komboen, å tror hvertfall ikke det er noe stress med så lite alkohol.
Eneste jeg syntes er kjipt med å drikke på amf er jeg aldri blir full uansett hva jeg heller i meg. Å er jeg full fra før så bremser bare amfen alkohol effekten.
Men dødelig tviler jeg på.
Sitat av Oshugon Vis innlegg
Hvorfor er ikke det bra mener du? De har jo ingen interaksjoner med hverandre, har du tatt deg en stripe eller to å lurer på om du trygt kan ta deg en pils/cider?
Vis hele sitatet...
De har interaksjoner på et nivå. Amfetamin vil øke hjerterytmen og blodtrykket, alkohol vil tynne ut blodet. Dette vil resultere i en effekt. Alkohol sammen med amfetamin øker også sannsyneligheten for arrytmier som takykardi, atrieflimmer, superventrikulær takykardi. Sjansen for dehydrering er også større ved bruk av alkohol, og dette vil resultere i enda raskere hjerterytme, øke sannsyneligheten for slag eller lungeemboli, overoppheting. Det er dog ikke veldig sannsynlig at du vil pådra deg noen heftige skader fra å ta en pils eller cider etter en stripe.

Farene ved kombinasjon du har hørt av kommer muligens av kokain, der Kokaetylen dannes. Dette er er etyl-esteret til bensoylekgonin (Kokain metaboliseres raskt (t½=1 h) til bensoylekgonin (ca. 50%) og andre metaboliter.). Kokaetylen er kjemisk beslektet med kokain som er det tilsvarende metyl-esteret. Kokaetylen blir dannet i kroppen når kokain og alkohol har blitt konsumert samtidig: transesterifikasjonen blir katalysert av karboksylesteraser i leveren. Det forekommer ikke naturlig i koka-blader.

Kokaetylen har liknende euforiske egenskaper som kokain men bevarer sin virkning i kroppen lenger. Enkelte undersøkelser antyder at det er mer toksisk enn kokain selv, særlig for hjertet. Amfetamin derimot er et ekstremt enkelt molekyl og vil ikke bli forandret ved kombinasjon med alkohol, men i kroppen vil de påvirke hverandre indirekte, som forklart over. En kjedereaksjon på ett vis.
Ja det stemmer Relevant, var litt rask med å si at de hadde ingen interaksjoner, men i små doser (ref. da til 2 cider) så er det så og si ingen ting. Bøtter du ned med begge stoffene så vil de påvirke hverandre på en negativ måte, men ikke like ille som for eksempel opiater/alkohol kombinasjoner.

Når jeg for noen år siden brukte mye cola var det alltid sammen en god dose alkohol på forhånd, cola ble liksom litt kjedelig uten alkohol og vise versa, så er noe mye rett i det du sier.