Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 24085
Skal utredes for ADD/ADHD snart selv. Har forsøkt alt fra Ritalin, Concerta og Metamina. Aldri følt meg noe annet enn "normal" når jeg har tatt det. Med tanke på at det da er lettere å faktisk få samlet tankene/organisert seg på riktig måte. Har alltid lurt på dette her med effekten på folk som faktisk har diagnosen. Jeg tror absolutt at de også blir "speeda". Det bare kreves litt mer til, ser det ut til. Nå nylig så jeg to stykker på amfetamin (lik dosering). Den ene karen uten ADHD, og den andre med veldig kraftige symptomer. Karen uten diagnosen fremsto langt mindre kontrollert, for å si det mildt. Men kunne helt klart se at begge to var ruset.

Har alltid lurt på hvorfor det skal så ekstreme mengder til med tanke på størrelsen min. Vi får se hva de sier, da.

EDIT: Ja, jeg vet at jeg må være "nykter" i tre måneder og så videre. Går nok helt greit.
Sist endret av Lucy In The Sky; 19. november 2015 kl. 20:28.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Skal utredes for ADD/ADHD snart selv. Har forsøkt alt fra Ritalin, Concerta og Metamina. Aldri følt meg noe annet enn "normal" når jeg har tatt det. Med tanke på at det da er lettere å faktisk få samlet tankene/organisert seg på riktig måte. Har alltid lurt på dette her med effekten på folk som faktisk har diagnosen. Jeg tror absolutt at de også blir "speeda". Det bare kreves litt mer til, ser det ut til. Nå nylig så jeg to stykker på amfetamin (lik dosering). Den ene karen uten ADHD, og den andre med veldig kraftige symptomer. Karen uten diagnosen fremsto langt mindre kontrollert, for å si det mildt. Men kunne helt klart se at begge to var ruset.

Har alltid lurt på hvorfor det skal så ekstreme mengder til med tanke på størrelsen min. Vi får se hva de sier, da.

EDIT: Ja, jeg vet at jeg må være "nykter" i tre måneder og så videre. Går nok helt greit.
Vis hele sitatet...
Sjekk ut Elvanse/Vyvanse og Adderall XR, de er betraktelig sterkere om du ikke får nok effekt ut av Concerta, eller blir lei av å ta Metamina utallige ganger til dagen.

Finnes også noe som heter Desoxyn, men vet ikke hvordan dette er å få inn i Norge... Noen har god virkning av Modiodal/Modafinil, men dette gir stort sett ut bare for narkolepsi.
Virker som de fleste vil ha disse medsa KUN for og ruse seg, ikke for medisineringens skyld, og det syntes jeg er jævlig på trynet. Har selv gått på de flestre av disse medsa, ritaliner, concerta, adderal etc...brukte enorme mengder på slutten, helt til jeg fikk mage smerter, og sluttet og ta det. Summa summarum, de første ukene/månedene gjorde jeg det veldig bra på skolen med minimal innsatts(dette var mens jeg tok B.B.A.`en min), men etter 3-4 semestere så ble hjerne bare helt "mushroom", og etter jeg sluttet, tok det velødig lang tid før jeg fikk konsentrert meg normalt igjen.
Det finnes så mye sentralstimulerende midler/drugs og velge mellom at disse er bare helt på trrynet og bruke/misbruke. Ta heller cokain, eller til nød speed da.....
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har oppdaget man blir fort avhengig av ritalin. Har hatt perioder der det er bra og sniffe så kommer det en periode som er ekstrem nedtur når effektene begynner og gå vekk. Akuratt nå har jeg den "ekstrem nedtur" perioden som er kjipt fordi jeg sniffer det sirka hverdag og mange sier jeg har endret meg.
Sitat av jodatakker Vis innlegg
Virker som de fleste vil ha disse medsa KUN for og ruse seg, ikke for medisineringens skyld
Vis hele sitatet...
Ritalin gir ikke hyper greier, men en rolig sinns tilstand! Alt blir lett å tenke og hodet får fred.
Ble dessverre små avhengig i ritalin, mest fordi den ga konsentrasjon og åpnet deler av hjernen jeg ikke trudde fantes. Dager uten ritalin føltes ut som dager med radio skuring i hodet, tanker og en psyke som fløy på 0 gravity. Det tok meg oppmot 2 år før ritalin suget var 100% borte, har fått ritalin tilbud men valgt å si nei, har klart å finne min indre ro uten medisin.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Takk for svar, billybob86! Jeg blir å begynne med Ritalin først, dog. Det virker som om det er det de fleste starter med. Noen som vet hvor lang tid det bør gå før man kan spørre om å få prøve ut noe annet? Har til gode å snakke med noen som faktisk er fornøyd med Ritalin. Vet at det er veldig individuelt med bivirkninger og slikt men er likevel litt nervøs. Er også litt spent på hva slags dosering jeg kommer til å ligge på.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Går det an å dele Concerta eller Er det da muligens Ikke virkestoff I begge delene🚯