Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2079
Har resept på disse, opptil x4/dag (det vil si totalt 400mg). Om noe er jeg mer søvnig og ufokusert enn før jeg begynte, men fikk beskjed om at man ofte må prøve seg frem ifht totaldose og når på døgnet man doserer. Noen her med erfaring i forhold til det? Alt i en dose, i flere, når på døgnet? Tar nå 100mg med to timers mellomrom på morgenen (altså 200mg totalt), og har heller ikke prøvd noe mer, i og med at jeg ikke har merket noen forskjell på 200mg og tross alt ikke vil bli mer søvnig heller.
Sist endret av amartyra; 12. desember 2015 kl. 10:43.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei. Vet ikke fordi har ikke testet dem.

Men lurer på hvorfor du får dem?
Har ikke erfaring med Modafinil. Men har tatt adrafinil ved flere anledninger og opplever dette som sinnsoppfriskende og energi-givende. Om jeg tar det noe senere enn klokken 16 bruker jeg 2-3 ganger så lang tid på og sovne ved midnatt.
Jeg pleier ta 200-400mg ettersom hva den kommende dagen bringer.



Modafinil vs adrafinil:

Adrafinil is also a prodrug for Modafinil, meaning that it leads to increased concentrations of Modafinil in your body.

Adrafinil and Modafinil are similar compounds both created for battling fatigue [3]. Both nootropics have cognitive benefits including increasing focus, memory retention, and mental and physical energy. Though they are similar, modafinil cannot be purchased without a prescription.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det kan hende du har en variasjon i COMT-genet som gjør at modafinil ikke funker for deg. Har dette fra Gwerns research av modafinil.

Etter et kort søk fant jeg en studie som sier at omtrent 54 % av caucasians har allelen (en variasjon på et gen) som gjør at modafinil funker for dem. 29 % for folk med asiatisk etnisitet og 34 % for folk med afrikansk etnisitet. Men det varierer veldig: 85 % av folk i Mexico City ser ut til å ha det relevante allelet som gjør at modafinil funker for dem.

Du kan teste om du har det relevante allelet, men det koster litt. Se linken til Gwerns nettside for å vite mer om dette.

Det overrasket meg. Det betyr at kanskje at modafinil ikke funker for flesteparten. : o
Sist endret av Timo Timo; 23. januar 2016 kl. 03:17.