Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4063
Anonym bruker
"Rik Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg synes de fleste håndverkere jeg møter på er ganske glad i dop, spesielt cola. Jeg skjønner jo at ikke alle gjør det, men er det flere i denne bransjen som liker "en fest" enn andre bransjer?

Kanskje det bare er miljøet eller stedet der jeg kommer fra.
Jeg brukte pepper en del av tiden jeg jobbet som snekker. Nå var jeg vel egentlig avhengig av det lenge før jeg startet opp som snekker, men det ekstra overskuddet osv synes jeg kom godt med i arbeidet.
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
I en bedrift jeg var ansatt i, brukte 3 av 4 lærlinger narkotika.
Anonym bruker
"Hylende Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har jeg ikke inntrykk av at er noe håndtverker greie. Men på visse arbeidsplasser kan det muligens forklares med at mange som ruser seg ender med utdanning som håndverker fordi de ikke gidder 5 års akademistudie eller har gode nok karakterer til annet, også søker venner og venners venner jobb på samme sted hvor kompisen sin som sier det er chill å jobbe der for sjefen merker ikke at de er rusa eller syvsover og plutselig er 4 av 10 på jobb rusa på amf fordi det er sånn de lever til vanlig. Hasj om ettermiddagen og amf eller cola på jobb
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Faren min driver håndverk firma.

Hvis han ser noen som er rusa på jobb så sier han bare at de kan dra hjem og komme tilbake imorgen å prøve igjen.

hvis folk ringer inn syke på en mandag så drar han fysisk hjem og henter dem.

Men ja, det funker jo, 1.3% fravær på hele firmaet.

Ikke mange som virker rusa der nei.
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har jobba litt i den bransjen og det er faktisk sprøyenarkiser (ikke ofte) som svirrer rundt på små å store prosjekter og ellers noe mere rus enn annet yrke jeg har prøvd. Virker som om sjefer i den bransjen egentlig driter i hva du gjør hjemme så lenge du er flink å gjør det du skal på jobb. Jeg vet av flere som har møtt opp i sterk bakrus eller vært småfull på jobb men det er egentlig ingen som bryr seg sålenge man gjør jobben.
Sist endret av KjemikalieX; 30. mai 2022 kl. 22:22. Grunn: Slettet avsporing
Vil tro de fleste sjefer bryr seg, med tanke på problemene som kan oppstå for firmaet hvis noen feks. sager av seg hånda i ruspåvirket tilstand.
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så lenge man klarer å gjøre jobben sin og det ikke går utover noen andre så har det vel ingenting å si om noen i ett yrke ruser seg...
Rusbrukere og rusmisbrukere trenger jo også jobb.
Hva man velger å innta alene eller med venner i privatlivet på fritiden bør ikke ha noe påvirkning til jobbrelaterte ting og selv om man kanskje ser ut som en "nærkis" så trenger det ikke å bety man er en da det finnes andre forklaringer.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor drar han hjem å henter de om de ringer inn syk på en mandag, men ser de rusa ut blir de sendt hjem?

Har jobba litt i den bransjen og det er faktisk sprøyenarkiser (ikke ofte) som svirrer rundt på små å store prosjekter og ellers noe mere rus enn annet yrke jeg har prøvd. Virker som om sjefer i den bransjen egentlig driter i hva du gjør hjemme så lenge du er flink å gjør det du skal på jobb. Jeg vet av flere som har møtt opp i sterk bakrus eller vært småfull på jobb men det er egentlig ingen som bryr seg sålenge man gjør jobben.
Vis hele sitatet...

Du har tydeligvis ikle jobbet hos shady telefonsalg sjapper haha

Nå skal det også sies at generasjonen jeg jobber med nå, er vokst opp med drikking på jobb. Malere og murere 70-80 tallet er generelt en gjeng med avdanka fyllehuer med en og annen oppegående hjernecelle her og der. Det satt spor til langt utpå 90 tallet

Spørs jo så klart hvor i prosjektet. Liker hvertfall å tro at de som jobber med bæring og fundamentering er litt mer edru på jobb men kan ikke si det er merkbar forskjell på dop i bygg og anlegg enn i noen andre yrker

Også beror det vel mye på om prosjektet er på timer eller pris
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Faren min driver håndverk firma.

Hvis han ser noen som er rusa på jobb så sier han bare at de kan dra hjem og komme tilbake imorgen å prøve igjen.

hvis folk ringer inn syke på en mandag så drar han fysisk hjem og henter dem.

Men ja, det funker jo, 1.3% fravær på hele firmaet.

Ikke mange som virker rusa der nei.
Vis hele sitatet...

Er ikke noe du skal føle stolthet over at faren din er lovbryter. Tipper faren din ville tapt grundig i en rettssak. Faren din kan bestride feks en sykemelding til nav. Han kan ikke dra hjem og hente en som feks ringer inn og er syk. Det er langt utover styringsretten til arbeidsgiver. Og en god advokat ville nok sagt at faren din legger unødig press på sine ansatte, og at han uthuler arbeidstakers rettigheter.

Er det derfor han ansetter polakker fordi han kan hundse de?
New generation
colakork's Avatar
Jeg tror de fleste med en krevende jobb og noe sosialt liv er med på å ta noe om det er rette folk rundt. Eller bare for å få ukene til å gå, seff.

Husker i min aller første jobb så fikk jeg henge meg på en gammel, gammel og sprek "mester fagbrev" fyr.

Han lærte meg opp, både hvordan jeg skulle gjøre en jobb, hvor mye en kunne røyke før en møtte opp på kontoret og hvem andre i firmaet som røykte (alle som hadde råd). Gode tider
Generelt sett, hvis man kommer innenfor ''rusmiljøet'' på en arbeidsplass så vil jo hele stedet se gjennomsyra ut. Det har vært slik i alle grener av arbeidslivet hvor jeg har jobbet nok over lengre tid, så finner jeg ut at det er jo ulovlig rusbruk over hele fjøla.