Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 4806
Hei, jeg har hørt noen rykter om att narkohunder kan lukte att du har røyket hasj ett par dager etter du har gjort det. Er dette sant?. Jeg syntes dette høres ganske usannsynelig ut, men vil bare få slutt på denne diskusjonen
Sist endret av Jefferson2k; 8. august 2007 kl. 00:27.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Tviler ikke på det mtp at jeg lukter gjerne at jeg har røkt sigar (av meg selv) i flere dager etter at jeg har det (selv om jeg dusjer også).
Det kan henge igjen i klær noen dager (avhengende om klærene har ligget på gulvet i en uke, eller om du har kjørt motorsykkel med dem f.eks.). Ta deg en dusj og bytt klær, så er du trygg.
okok, takk for raske svar:-)
Ja det er riktig at lukten kan henge igjen i f.eks klærne dine, og dermed kan hundene lukte det et par dager etter du har røykt
Bare pass på hvis du har en sekk eller lignende som du har oppbevart mekk oppi før, eller om du kan ha noe rester av mekk på klærne dine.. om bikja har skills vil du bli busted.
Sitat av penelope
Bare pass på hvis du har en sekk eller lignende som du har oppbevart mekk oppi før, eller om du kan ha noe rester av mekk på klærne dine.. om bikja har skills vil du bli busted.
Vis hele sitatet...
Viktigste er at hunde føreren har skills, og greier og lese av hva hunden markerer, og skjønner hva hunden sanser, og hvor det ligger.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Jeg har blitt stoppet og sjekket ved utreise av landet fordi bikkjen ble veldig glad i meg. Den eneste forklaringen jeg har er at jeg hadde på meg samme jakke på en fest 2 uker før hvor noen røykte hasj.
Kan jo skje, men det er helt ufarlig for deg. Ingen kan tiltales for noe som helst på et sånt grunnlag.
Sitat av Drøggs
Kan jo skje, men det er helt ufarlig for deg. Ingen kan tiltales for noe som helst på et sånt grunnlag.
Vis hele sitatet...
Sikker på det ? Mente at man kunne få bot hvis hunder markerte på deg selv om man ikke har noe på seg.
alle kan vel ta feil....selv en hund.....det er ikke grunnlag nok til å bøtelegge/tiltale

men hvis hundene markerer deg så er det gunnlag for det som kalles skjellig mistanke og med det så kan de huke deg inn å Ransake deg og bagasjen din.
Better than thou.
Sitat av St.Vitus
Sikker på det ? Mente at man kunne få bot hvis hunder markerte på deg selv om man ikke har noe på seg.
Vis hele sitatet...
Kompis, tenk deg om.
Ikke helt normal
hallooghei's Avatar
Politihundene kan faktisk lukte FØR du har tenkt å røyke.
Kroppen utskiller nemlig drepoliner som utskiller lukt opptil 4 timer før du røyker!!
Det gidder jeg ikke å tro på uansett om det er sant eller ikke
4timer før du røyker?
hvordan vet kroppen at jeg skal røyke en joint før jeg vet det selv?
jeg ville tro at i visse tilfeller så har de hunder som lukter større mengder. og ikke bare de små kickerne i lommen? sant?
hadde hverfall vært nyttig, i christiania frks
Ministry of Love
sptz's Avatar
hallooghei kan du forklare meg hva som skjer om man da blir bura før man rekker å røyke? Vil lukten 4timer før forandre seg?
Ikke helt normal
hallooghei's Avatar
Det har jeg overhodet ingen anelse om.
Politiets pre-crime enhet er ofte på plass med hundene sine, på strategiske steder som flyplasser, for å ta smuglere som er på vei for å hente narkotika i utlandet. Dette sparer dem for masse risk-taking, da smuglerene er intetanende, og skjelden setter seg til motverge, eller begår andre desperate handlinger.

Seff kan ikke hunder lukte at du har tenkt å røyke! Hvordan skulle de trene dem opp til å markere på det? Og hva med de gangene man spontan-røyker?
Vist du røyker hasj vil ikke da stoffet komme ut igjenom svette? som igjen gir lukt
Sitat av hallooghei
Politihundene kan faktisk lukte FØR du har tenkt å røyke.
Kroppen utskiller nemlig drepoliner som utskiller lukt opptil 4 timer før du røyker!!
Vis hele sitatet...
Hahaha! Det er noe av det mest skrullete jeg har hørt på lenge.. Enten så har du en merkelig, dog kul sans for humor, eller så har du for lite oksygen i blodet..
Husker jeg var 16 år og var med mine foreldre på dansketur. Vel møtt på innsjekkingen til danskebåten var narkohunden. Far bar min bag og ble markert av hunden. han statuerte vel kjapt , "Det er min sønn sin bag" (LOL) .
Jeg hadde røkt hasj dagen før og hadde lagt jakka mi i bagen.
Innrømte selvfølgelig ingenting og fikk fortsette etter en grundig sjekk av min nakne kropp.

Det er fullt mulig kjære venner
Når jeg kom ifra Amsterdam etter weekendtur gikk jeg rett forbi bikkja uten at den rørte på seg. Bra de ikke trigger på puls, for den var sikkert 240
I militæret markerte bikkja på kompisen min fordi han hadde 17 dager vært på en fest med samme bag han hadde med seg hvor det hadde blitt røyka hasj. Bikkja kom og satt seg så fint ved siden av him og der satt den og kameraten min ble ført vekk. Han nekta og innrømme noe som helst og tviholdt på at bikkja markerte feil. Etter grundig sjekk av baggen hans og han selv så var mp'en rimelig irritert. De lovet at hvis han innrømte skulle han bare få 4000 i bot. Han nekta fortsatt og saken ble oversendt politiet som henla den 3 måender senere pga bevisets stilling. Baggen som bikkja markerte på har han fortsatt ikke fått igjen og dette er nå 3 år siden
Roskilde 07 - 8 dager i røyk.
Klarte og prestere og si at jeg "var tom" når jeg jeg ble stoppet i tollen inn i sverige.
Kastet inn på ett rom og hund sniffet gjennom alle klærene mine.De fant hverfall ikke spor av noenting.
Sitat av felix_poker
Politiets pre-crime enhet er ofte på plass med hundene sine, på strategiske steder som flyplasser, for å ta smuglere som er på vei for å hente narkotika i utlandet. Dette sparer dem for masse risk-taking, da smuglerene er intetanende, og skjelden setter seg til motverge, eller begår andre desperate handlinger.
Vis hele sitatet...
jeg føler meg litt teit nå, som i det hele tatt stiller spørsmålstegn ved dette. Det må da være en spøk?






når det er sagt.. kom hjem fra roskilde, med svarte mekkefingre og coca under fingerneglene. Rett før bagasjebåndet passerte jeg ei bikkje, gikk bort og holdt frem dophånda mi, hilste og klappa litt før jeg ble kommandert videre av en sur mann..

hvorfor markerte ikke bikkja?
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Kanskje fordi det ikke var en narkohund?

Det er ikke uvanlig at de bruker "lure bikkjer".
Dette fordi de vil frem provosere en evt. reaksjon.
Har ikke lest hele tråden, men ja, hunder kan lukte om du har røkt hasj.
Har en venn som skulle i millitæret. De kom inn i en stor sal hvor alle måtte stille seg på rekker,
Så kom en hund å sniffet på alle som sto der.
Han ble busted pga. han hadde gamle sokker på seg
Jeg er nylig sluppet ut fra fengsel, det første de spurte om da jeg ble satt inn var hvilke stoffer jeg hadde brukt den siste uka. Det var fordi hvis bikkjene markerte på meg de første ukene så slapp jeg restriksjoner.