Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1093
Hei,
Jeg har hatt erfaring med Samsung Qled Q8Fnat 65" fra 2018/2019. Synes den var fin, samtidig har jeg begynt å legge merke til at sort nivå ikke var på topp, samt at enkelte TVer i butikkene så ut til å ha vesentlig bedre bilde..
Nå er TVen solgt, jeg har flytta, og skal ha ny TV
Vurderer disse 3:
Samsung NEO Q-Led QN95C 75" - ny
LG Oled77B36LA 77" - ny
LG OLED CX 77" - 2 år gammel

Jeg blir sittende ca. 3 m fra Tven, kanskje 3,1-3,2 på sitt beste. Er 75/77" OK? Eller kommer jeg til å angre at jeg ikke fortsatte med 65"? Ser at 65" er vesentlig billigere også...

Dersom disse valgene er helt på trynet tar jeg gjerne imot innspill
Sist endret av FartingAngel; 8. november 2023 kl. 16:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har LG CX 65” og angrer litt for at jeg ikke gikk for 77. Sitter selv 3.5 meter unna.
Siden du skal sitte cirka 3 meter ifra tven så passer 75" helt fint. Her er en veldig grei kalkulator for formålet.

Du burde forresten si noe om prisklassen du tenkte deg for tven, ellers er det lite å hente..
Jeg sitter 4 meter unna og er fornøyd med 49 tommer. Men hver sin smak.
Sitat av 420master Vis innlegg
Har LG CX 65” og angrer litt for at jeg ikke gikk for 77. Sitter selv 3.5 meter unna.
Vis hele sitatet...
20-30.000 ser på tver på tilbud
Tenker nok en 75’’ hadde passet bra hos deg.

https://www.prisjakt.no/product.php?...398#statistics

Plukket selv opp denne hos Elkjøp når den var på tilbud til 19990 og er veldig fornøyd. Lekker TV og kjempefin skjerm. Muligens den kommer på tilbud igjen iløpet av dei neste månedene?

Mange gode tilbud på TVer rundt om denne tiden november, desember og januar så det er bare å følge med.

Har bare gode inntrykk og erfaringer frå Samsung sine TVer, så kan med hånden på hjerte anbefale en Samsung TV.
Noen som vet hva det neste store er. Hva er kommende teknologi?

Droppet hdmi 2.1 sist jeg kjøpte, og nå går trygghetsavtalen ut om under ett år. Så det nærmer seg en «ulykke» med TV-en min.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Noen som vet hva det neste store er. Hva er kommende teknologi?

Droppet hdmi 2.1 sist jeg kjøpte, og nå går trygghetsavtalen ut om under ett år. Så det nærmer seg en «ulykke» med TV-en min.
Vis hele sitatet...
Det neste store er vel OLED Evo fra LG. Satt side om side med QLED så er de omtrent like lyssterke og har absolutt muligheten til å konkurrere for alvor med QLED. Har vel allerede blitt sluppet ut på markedet også

Feil ny rettelse følger. QNED var det jeg egentlig mente
Sist endret av 420master; 9. november 2023 kl. 17:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.