Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1067
Jeg lurer på om noen vet om et bra sted å trappe ned på Benzo i Norge (Rivotril, Valium, Xanor er det jeg bruker nå)?

Ligger på en "veldig" høy dose (ca. 50mg Valium) daglig, samt at jeg tar ca. 10mg Xanor når jeg skal prestere i sosiale sammenhenger, møter med det offentlige osv.

Jeg er på utkikk etter en klinikk som kan avruse meg sakte og ikke noen som prøver å avruse meg på 3-4 uker.

Er det noen private klinikker som tilbyr en slik behandling i Norge, hvor jeg kan trappes ned over en lengre periode (6mnd - 1år)?

Har prøvd å trappe ned over 3 uker før og det klarer jeg ikke mentalt.

Jeg har lest Ashton Manual og det er en slik metode jeg ønsker meg, men har ikke funnet et slikt tilbud i Norge enda.
Jeg var på Borgestad klinikken i Skien, og en av de jeg var lagt inn med ble trappet ned på ett år. Benzo som var hans poison of choice også. Jeg tørr ikke garantere at alle behandlerne der gjør det slik, men det går jo ann å ringe dit? Det var iallfall 6 mnd langt opphold som var normen, men han var der dobbelt så lenge ettersom nedtrappinga tok tid.

Lykke til!