Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1079
Usikker på om denne ligger rett plassert, men tror og håper det går fint.

Jeg har et multimedia system som kun klarer å avspille/registrere filer i xvid format, og lurer på om noen vet om gode konverteringsprogram som kan formatere fra de mer vanlige formatene av filmer som lastes ned.
Kan godt kjøpe programmet dersom det ender opp med at jeg kan se på filmer i bilen.

På forhånd takk!
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Handbrake droppet støtte for XviD i 0.9.4
Bygdetulling
varg300's Avatar
ffmpeg er vel veien å gå, det finnes vel knapt en kodek som dette ikke kan konvertere i mellom.
Dette er egentlig et tekstbasert "command line"-program, men det finnes flere grafiske program som er bygd på det, Avanti er vel et av de beste:
http://www.avanti.arrozcru.org/

Dessuten er det gratis
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
http://winff.org er et enkelt frontend til ffmpeg som gjør det litt mer letthåndterlig.
FFmpeg fra commando linjen er jo rimelig greit.
F.eks:
2048k gir grei kvalitet,og ac3 er lyd format som virker overalt.

Kode

ffmpeg -i input.mkv -vcodec mpeg4 -vtag XVID -b:v 2048k -acodec ac3 -ab 192000 output.avi
-qscale 0 er lossless kvalitet over til XVID.

Kode

ffmpeg -i input.mp4 -vcodec mpeg4 -vtag XVID -qscale 0 -acodec ac3 -ab 192000 output.avi
Jeg skriver en loop i f.eks Python når jeg konverter mange filer.
Det går jo også i stygge Batch viss du bruker Windows og ikke vil installere noe,
lage en bat fil noe ala dette.

Kode

for %%a in ("*.mkv") do ffmpeg -i "%%a" -vcodec mpeg4 -vtag XVID -b:v 2048k -acodec ac3 -ab 192000 "%%~na.avi" 
pause